Påskequiz 2020 Børs 🐣

Thin Lizzy
BøRS 08.04.2020 kl 13:36 1369

Hvor lenge varer oppgangen generert av de siste ukers elleville børsrally helt uten støtte i noe som helst fundamentalt?

Riktig god påske til alle helt uavhengig av om man ønsker børsen opp, ned eller ikke bryr seg det grann! 🐥
Redigert 20.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
Thin Lizzy
08.04.2020 kl 14:20 1327

Ingen umiddelbar suksess dette quizet, ser jeg. Siden jeg startet tråden får jeg vel like godt ta ansvar og poste det som muligens blir avslutningen. 😉

Mer og mer tyder på USA har lagt koronaviruset bak seg. Ikke i virkeligheten selvsagt, men på børsen. US futures indikererer akkurat nå nemlig at en ny festdag på børs over there kan se ut til å være under oppseiling.

Mitt tips: Til noen dager inn i resultatsesongen. Det vil vel si rundt 2 - 3 uker? Da raser børsen utforbakke. Frem til det skjer, tror jeg på en relativt flat utvikling med litt opp og ned. På kort sikt er jo selvsagt oljemøtet imorra en joker, men litt eufori pga et eventuelt produksjonskutt der, tror jeg fort vil avta.

Fortsatt god påske 🐤
Redigert 08.04.2020 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Realist
08.04.2020 kl 17:45 1216

Siden dette er en Quiz kan det jo være på sin plass å spørre hvilket dop USA-børsene går på?
Slettet bruker
08.04.2020 kl 18:10 1192

Jeg avsluttet dagen med å holde mine bear brent x2 og bear obx x10. Har lite tro på avtale, og tipper det krasjer helt over påske... NAS er nok bare første til å havne i problemer dessverre...
Realist
08.04.2020 kl 18:15 1181

Bernie Sanders trekker seg fra presidentvalgkampen. Den reelle årsaken skal visstnok være at han ser at hans politikk nå skal bli gjennomført i USA, og det av president Trump.
Slettet bruker
08.04.2020 kl 18:21 1169

Bryr meg ikke det grann, har Softox som går upåvirket av børsene.
Thin Lizzy
08.04.2020 kl 18:32 1157

Som US futures indikerte etter at Oslo stengte, er det igjen ellevill børsfest i New York samtidig som kjølebiler er omtrent det eneste som beveger seg rundt i gatene i byen. Innrømmer at jeg ikke skjønner mye av dette og kan egentlig ikke fatte hvordan det bare kan fortsette slik. Er ikke alene. CNBCs Jim Cramer forteller at han snakker med selskapene som utgjør børsindeksene og at de fleste av disse er stengt ned... Sprøtt

Cramer says he and hedge fund billionaire David Tepper are confused by the market’s recent rally

PUBLISHED WED, APR 8 202011:30 AM EDTUPDATED MOMENTS AGO
Kevin Stankiewicz
@KEVIN_STANK
KEY POINTS

CNBC’s Jim Cramer said Wednesday that he and hedge fund billionaire David Tepper are not sure why the stock market has rallied in recent days.

“I spoke to Dave Tepper yesterday and we were both kind of marveling, ‘Jeez it’s been bullish. Why?’” Cramer said on “Squawk on the Street.”

“There’s a curious disconnect between when you speak to the companies, most of which are closed, and what’s going on in the market,” he added.

https://www.cnbc.com/2020/04/08/cramer-says-he-and-david-tepper-confused-by-the-market-recent-rally.html
Redigert 08.04.2020 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
Nanoq
08.04.2020 kl 23:03 1080

"what’s going on in the market"???

What market...Det eksisterer ikke lenger et troverdig marked i USA. Det man kaller "markedet" er i dag overtatt av FED, med kraftig støtte fra Trump & Co. Det vi opplever nå er et nasjonalisert/statsstyrt marked via enorme statlige tilskudd på flere tusen milliarder dollars, og hvor nesten alt er mulig, nå mangler vi bare å se DOW, S&P500 og Nasdaq i ATH midt i en økonomisk krise og resesjon. Det varer nok ikke mange ukene før det er en realitet. Med algoritmer og High Frequenzy Trading i verktøyskassa vil dette være "a done deal" i overskuelig framtid...

Fullstendig vanvittig det vi er vitne til i denne tiden. Min tillit til dette såkalte "markedet" er ca. 0.
Thin Lizzy
09.04.2020 kl 10:44 985

Visste, ignorerer egen etterretningstjeneste, bygger ned og raserer forskning, men det er alltid noen andre som har skylda, noen andre som må drites ut, mobbes...

ABC News: US intelligence warned of China's spreading contagion in November

CNN Digital Expansion 2018 Veronica Stracqualursi
By Veronica Stracqualursi, CNN

Updated 0123 GMT (0923 HKT) April 9, 2020

Washington (CNN)US intelligence officials were warning as far back as late November that the novel coronavirus was spreading through China's Wuhan region and posing a threat to its people and daily life, according to ABC News.

The US military's National Center for Medical Intelligence (NCMI) compiled a November intelligence report in which "analysts concluded it could be a cataclysmic event," one of the sources of the NCMI's report told ABC News.
The source told ABC News that the intelligence report was then briefed "multiple times" to the Defense Intelligence Agency, the Pentagon's Joint Staff and the White House.
Repeated briefings were held through December across the US government, including the National Security Council, culminating in a detailed outline of the threat in the President's Daily Brief in early January, according to ABC News, whose report cited four sources briefed on the matter.

ABC News: US intelligence warned of China's spreading contagion in November
CNN Digital Expansion 2018 Veronica Stracqualursi
By Veronica Stracqualursi, CNN

Updated 0123 GMT (0923 HKT) April 9, 2020


Trump has targeted the WHO when we need it most
By Michael Bociurkiw

Updated 1:44 PM EDT, Wed April 08, 2020

(CNN)Tuesday was a lousy day for the agency leading the fight against the deadly Covid-19 pandemic, the World Health Organization (WHO).

It should be enough that the UN agency is in the midst of coordinating the ongoing global public health response to the pandemic (while trying to commemorate its 72nd birthday). But it was also the day President Donald Trump (after trashing the "fake news" media Monday) decided to set his sights on the WHO.

Starting with a tweet around midday, Trump assailed the Geneva-based organization for being "China centric," for, he said, blowing the Covid-19 response. He slammed the WHO for providing, he wrote, a "faulty recommendation" on keeping America's border with China open in January, when the Covid-19 virus began making its way around the globe.

The President continued his rant against the organization at Tuesday's daily White House Coronavirus Task Force media briefing, saying the United States will review its financial contributions to the body. Trump has already proposed cutting funding to $58 million for 2021 -- about half of the $122 million congress approved for the WHO this year.

https://amp.cnn.com/cnn/2020/04/08/opinions/coronavirus-who-criticism-opinion-bociurkiw/index.html
Redigert 09.04.2020 kl 10:56 Du må logge inn for å svare