Sterkt og offensivt fra Schrams Nye Norwegian.

Slettet bruker
08.04.2020 kl 16:16 399

– Vårt mål er å kunne komme tilbake i luften, gjenåpne rutene våre og sørge for at våre permitterte kolleger kommer tilbake på jobb. Vi i Norwegian ser fram til å komme tilbake bedre og sterkere enn noensinne slik at vi kan fortsette å tilby rimelige flybilletter til alle våre gode og lojale kunder, sier Scham i dagens melding.
___________________________________________________
Thinky liker å høre dette. Norge støtter opp om sitt hovedflyselskap Norwegian etter at Norge solgte seg ut av SAS.

Nå må vi få til at gjeld kan kjøpes opp billig, og lånegjeld, leasingsleie, obligasjonsgjeld og leverandørgjeld
kan konverteres til eierandeler på billigste måte. Det er tale om rettet emisjon mot aksjonærene i bakkant.
Og vi må sørge for at den norske eierandelen blir god.

Ingen tvil om at Norwegian trengs i Nordens desidert største luftfartsland. Og i en bransje som er spådd dobbling
fra 2018 - 2038.

Og Norge burde ordne med tilrettelagte forhold for lagring av superbillig jetfuel for mange år fremover, for
norges flyselskaper.

Redigert 20.01.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2020 kl 16:31 354

Forventer at ledelsen har forhandlet frem cirka løsningsalternativer til mandag 4. mai.
Og at aksjonærene presser frem krav til hvor gode disse skal være for å si ja.
At generalsforsamlingsvedtak knyttes til resultatkrav på gjeldsreduksjonssiden.

Alternativet er konkurs, og at det startes et nytt flyselskap. Der kan nåværende
aksjonærer gis visse fordeler for syns skyld. Det bør rasles hardt med konkurs
for å få kreditorene i folden.
Og det er veldig viktig å påse at den samlede norske eierinteresssen blir stor
nok. Dette må ikke bli noen overdragelse av selskapet til utlandet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
seismicrec
08.04.2020 kl 16:36 337

Faktisk enig med deg Thinky.
I begynnelsen skjønte jeg ikke hvor du ville.
Ingen short,ingen long ingen aksjer..no nothing...du ville faktisk bare det vi nå ser konturene av, som jeg og postet for en uke siden...et gjeldfritt nas !
Men jeg er investert og drar fordel her,så i motsetning til deg ,postet jeg utfra egeninteresse...
Med dine ideer var faktisk det man ender opp med ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare