NAS-aksjonærene må møte på generalforsamlingen.
Utenlandske gribber og erobrere baserer seg på lavt fremmøte.
Derfor er det nå avgjørende at tusenvis av småaksjonærer møter opp.
Så utsikten er at vi får en gigantisk "Tine melk" boikott senere. Med
nytt norsk flyselskap som resultat.
Derfor er det nå avgjørende at tusenvis av småaksjonærer møter opp.
Så utsikten er at vi får en gigantisk "Tine melk" boikott senere. Med
nytt norsk flyselskap som resultat.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
rischioso
09.04.2020 kl 15:07
3983
Om man er SmåsparerNASoMAN så burde småsparerne gå sammen og stemme et rungende JA til ALLE forslag som leder til milliarder av nye aksjer. Gå deretter short og kjør kursen ned til 10 øre - støvsug så markedet for 90% av aksjene og tvanginnløs de siste 10%.
Bytt så ut navnet NAS (Norwegian Air Shuttle) med NCA (Nordnet Corona Airline), selg/lever tilbake alle dreamlinere og sats fullt og helt på MAX hvor behovet for drivstoff hedging er ikke eksisterende så blir nok dette greier skal dere se ... ;)
Bytt så ut navnet NAS (Norwegian Air Shuttle) med NCA (Nordnet Corona Airline), selg/lever tilbake alle dreamlinere og sats fullt og helt på MAX hvor behovet for drivstoff hedging er ikke eksisterende så blir nok dette greier skal dere se ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Det man sitter igjen med er å få se at judasser mot Norge legges i bakken. Verdt mye i seg selv.
Oppside i nytt flyselskap, SAS, eller BRA og Widerøe.
Samt skattefradrag for tap.
Får fiket til NWO som prøvde seg.
Summen av dette er verd masse.
Oppside i nytt flyselskap, SAS, eller BRA og Widerøe.
Samt skattefradrag for tap.
Får fiket til NWO som prøvde seg.
Summen av dette er verd masse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.04.2020 kl 14:21
4115
Som aksjonær sitter man kanskje igjen med et stort skattefradrag. Et fradrag som vil være mere verdt enn en total utvanning. Et skattetap som staten får i fanget. I likhet med folkevandring til nav’s kontorer. En konkurs vil dra flere bransjer med seg i dragsuget.
Har et håp om at en massiv konvertering er mer et forhandlingsutspill, enn det er en reel løsning.
Har et håp om at en massiv konvertering er mer et forhandlingsutspill, enn det er en reel løsning.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Celsius
09.04.2020 kl 14:07
4166
Lyder som om du omsider lar deg realitetsorientere nå hstray
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
hstray
09.04.2020 kl 13:48
4225
Ja, man bør stemme nei. Det bør være en realitets orientering til norsk politikere som ikke kommer på banen med bærekraftige løsninger til den bransjen som er hardest rammet For aksjonærene sin del så er det uvesentlige om man taper 100% eller 99,6%
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
OleR77
09.04.2020 kl 13:39
4255
Så man skal stemme nei? Se selskapet gå konkurs i stedet? Hva sitter dere igjen med da? Norwegian og aksjeeiere (meg tidligere inkludert) satset på at staten skulle våkne opp og komme med en bedre redningspakke eller enklere betingelser. Det skjedde ikke. De har faila totalt, men nå må man kanskje begynne å se for seg at dette er den eneste muligheten. Emisjon.
Det er jo ivertfall 3 ulike aksjeposter man skal stemme over? Det beste scenarioet gir aksjonærer litt i underkant av 7% igjen.
Det er jo ivertfall 3 ulike aksjeposter man skal stemme over? Det beste scenarioet gir aksjonærer litt i underkant av 7% igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
hstray
09.04.2020 kl 13:36
4265
Bør ikke ett flertall av dagens aksjonærer hurtig gå sammen og gjør det klart ovenfor media og omverden at gårsdagens forlag vil bli nedstemt på ekstra ordinær generalforsamling. Da er selskapet i prinsippet konkurs og staten Norge får ett stort problem som ikke har stilt opp med bærekraftige løsninger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Satch
09.04.2020 kl 12:02
4373
hvilken direkte støtte fra staten for inndekning av kostnader?
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
synes det er rart at du masser om RR når GK har sagt at dei har inngått avtale med dei
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Strategi
09.04.2020 kl 09:23
4630
Det er vel også slik at mye inndekk av leasingkostnader dekkes av Boeing på grunn av parkerte Max 8.
Når det gjelder RR dekker vel de også opp for motorprobelemer og Parkering av fly som følge av service på disse motorene.
Nas har fordel av tilbakeholdet fra kreditkorselskapene mm.
Det er mye her som er uklart og som kommer NAS tilgode.
Det tvinger seg også frem hvordan forhandlingene med Boeing og RR går, dette er informasjon som nå må medeles markedet.
Det må informeres, problemet her er komplisert fordi Max flyene pr. nå ikke er friskemeldt med fremtidig dato.
Mye henger i lufta her.
Så kommer direkte støtte fra staten som blir et eget punkt, inndekning av kostnader i forbindelse med Corona nedstegning, NAS vil få massiv støtte her på lik linje med annen industri. (tapte inntekter og dekning av faste kostnader.
Dette har ingen ting med lån på 3 milliarder å gjøre.
Så jeg er enig med Gullhaugen; FORVENT DET UVENTEDE.
Når det gjelder RR dekker vel de også opp for motorprobelemer og Parkering av fly som følge av service på disse motorene.
Nas har fordel av tilbakeholdet fra kreditkorselskapene mm.
Det er mye her som er uklart og som kommer NAS tilgode.
Det tvinger seg også frem hvordan forhandlingene med Boeing og RR går, dette er informasjon som nå må medeles markedet.
Det må informeres, problemet her er komplisert fordi Max flyene pr. nå ikke er friskemeldt med fremtidig dato.
Mye henger i lufta her.
Så kommer direkte støtte fra staten som blir et eget punkt, inndekning av kostnader i forbindelse med Corona nedstegning, NAS vil få massiv støtte her på lik linje med annen industri. (tapte inntekter og dekning av faste kostnader.
Dette har ingen ting med lån på 3 milliarder å gjøre.
Så jeg er enig med Gullhaugen; FORVENT DET UVENTEDE.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
09.04.2020 kl 02:21
4871
NÅ MÅ VI PUSTE LITT....OG IKKE LA OSS LURE AV FAKE NEWS
Har NAS 60 milliarder i gjeld eller «kun» 25 milliarder??? Tull eller BARE regnskapsmessig ending…..
Januar 2019 ble IFRS 16-reglene innført, en regel som krever at leie og leasingavtaler skal balanseføres, men er det en reel gjeld?? Her kom det plutselig 35 milliarder i ny gjeld for NAS men er den reel eller kun regnskapsmessig ……etter de nye reglene? Leasing av fly er noe alle flyselskaper benytter seg av.
Norwegian har 62 Boeing 737 kortdistanse fly på leasingavtaler til 3 mill pr mnd. pr stykk. Pluss 26 langdistansefly, samt fire Boeing 737 MAX. Disse koster 9 mill pr mnd. pr stykk. Når alle MAX flyene er på luften igjen trenger ikke NAS like mange leasing fly. Hvordan er leasingavtalen utformet? Skal ikke NAS levere tilbake 20-30 leasing fly de neste årene? Hvordan blir tallene da?
Er det mulig for et leasingselskap å konvertere en leasing avtale til aksjer?? Har noen hørt om dette før?
Hvor kommer de lave emisjonskursene fra??? Er det lek med tall eller fake news?? Tror alle på det de leser i finansaviser og ulike fora?
En ting er sikkert og det er at dagens aksjonærer som i realiteten bestemmer på generalforsamlingen ikke vil akseptere denne avis-løsningen.
Leasing selskapene kan ikke konvertere leasingavtaler til aksjer.
Obligasjonseierne kan konvertere, men alle trenger ikke.
NAS trenger friske penger/kontanter noe obligasjonseierne ikke vil stille med, men derimot dagens aksjonærer så da er det viktig å ta de med på laget i denne løsningen.
Siste ord i denne saken er ikke sagt og det er nok flere momenter som lurer i sivet ( RR, Boeing , Airbus, China Construction Bank Corporation m.m. ) Det er et ordtak som beskriver dette godt «FORVENT DET UVENTEDE»
God påske til alle NAS aksjonærer.
Har NAS 60 milliarder i gjeld eller «kun» 25 milliarder??? Tull eller BARE regnskapsmessig ending…..
Januar 2019 ble IFRS 16-reglene innført, en regel som krever at leie og leasingavtaler skal balanseføres, men er det en reel gjeld?? Her kom det plutselig 35 milliarder i ny gjeld for NAS men er den reel eller kun regnskapsmessig ……etter de nye reglene? Leasing av fly er noe alle flyselskaper benytter seg av.
Norwegian har 62 Boeing 737 kortdistanse fly på leasingavtaler til 3 mill pr mnd. pr stykk. Pluss 26 langdistansefly, samt fire Boeing 737 MAX. Disse koster 9 mill pr mnd. pr stykk. Når alle MAX flyene er på luften igjen trenger ikke NAS like mange leasing fly. Hvordan er leasingavtalen utformet? Skal ikke NAS levere tilbake 20-30 leasing fly de neste årene? Hvordan blir tallene da?
Er det mulig for et leasingselskap å konvertere en leasing avtale til aksjer?? Har noen hørt om dette før?
Hvor kommer de lave emisjonskursene fra??? Er det lek med tall eller fake news?? Tror alle på det de leser i finansaviser og ulike fora?
En ting er sikkert og det er at dagens aksjonærer som i realiteten bestemmer på generalforsamlingen ikke vil akseptere denne avis-løsningen.
Leasing selskapene kan ikke konvertere leasingavtaler til aksjer.
Obligasjonseierne kan konvertere, men alle trenger ikke.
NAS trenger friske penger/kontanter noe obligasjonseierne ikke vil stille med, men derimot dagens aksjonærer så da er det viktig å ta de med på laget i denne løsningen.
Siste ord i denne saken er ikke sagt og det er nok flere momenter som lurer i sivet ( RR, Boeing , Airbus, China Construction Bank Corporation m.m. ) Det er et ordtak som beskriver dette godt «FORVENT DET UVENTEDE»
God påske til alle NAS aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
petjapo
09.04.2020 kl 02:12
4888
Ser den, er verre ute jeg Hydro etc... uten TA
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
petjapo
09.04.2020 kl 02:10
4896
Gudbedre...
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
lypeders
09.04.2020 kl 02:09
4903
Det er ikke så enkelt å ta et tap på 1000.000men er ute av nas nå. Lykke til videre til dere som sitter inne. 😊
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
lypeders skrev Interisant spørsmål, men ingen svare.
Actor Hammers har ikke noe oppdrag om børsraketter.
Har han en eneste gang snakket om en, eller "truffet" der ?
Har han en eneste gang snakket om en, eller "truffet" der ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Actor Hammers med oppdragsgivermanus benytter et av sine lite brukte sidenick.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
lypeders
09.04.2020 kl 02:06
4926
Interisant spørsmål, men ingen svare.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Teknisk analyse er ikke like sikkert som verktøy på aksjer som er så mediasensitiv som nas. Og spesielt ikke i disse tider.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
petjapo
09.04.2020 kl 02:02
4949
Ta tapet som en mann, kjøp deg blyant og linjal, TA funker bedre enn ville fantasier og realitetsfornektelse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hammers
09.04.2020 kl 01:49
4984
Du får lese på "ticker" Hammer.
Da finner du nok fort ut noen du bør skygge unna - og en du bør vurdere å kikke på!
Hilsen Hammers.......som selvsagt ikke scanner hele børsen for å finne kandidater.
Da finner du nok fort ut noen du bør skygge unna - og en du bør vurdere å kikke på!
Hilsen Hammers.......som selvsagt ikke scanner hele børsen for å finne kandidater.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
I NSG fikk du også utlevert manus av dine oppdragsgivere.
Deg og REC kjenner jeg ikke så godt. Det har formodentlig
vært samme opplegget der.
Nå skal vi ha slutt på denne landforræderivirksomheten.
Tenk dere folkens : Forhånsutlevert manus fra sin oppdragsgiver.
Ja, det er veldig mye sånt i Norge og Skandinavia. Folk skulle
visst.
Deg og REC kjenner jeg ikke så godt. Det har formodentlig
vært samme opplegget der.
Nå skal vi ha slutt på denne landforræderivirksomheten.
Tenk dere folkens : Forhånsutlevert manus fra sin oppdragsgiver.
Ja, det er veldig mye sånt i Norge og Skandinavia. Folk skulle
visst.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hammers
09.04.2020 kl 01:15
5110
Noen har fått hodet til å tenke med.
Andre har det for å sette hatten på.
Jeg tenkte 100% riktig i NSG - og nå ser det jaggu meg ut som om jeg skal oppnå noe tilsvarende i NAS.
I så fall har jeg NSG og i prinsippet også REC + NAS på samvittigheten!
Ja, selvsagt også mange andre.
Hilsen Hammers.......som går for et ekte HAT-TRICK!
Andre har det for å sette hatten på.
Jeg tenkte 100% riktig i NSG - og nå ser det jaggu meg ut som om jeg skal oppnå noe tilsvarende i NAS.
I så fall har jeg NSG og i prinsippet også REC + NAS på samvittigheten!
Ja, selvsagt også mange andre.
Hilsen Hammers.......som går for et ekte HAT-TRICK!
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Om nødvendig vil regjeringen bli presset til å kaste utlendingene på havet her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Du har bare vært en actor hele tiden med manus du har fått utlevert.
Akkurat samme i Norske Skog - NSG.
Din actorvirksomhet her vil mislykkes totalt. Gruses ettertrykkelig.
Akkurat samme i Norske Skog - NSG.
Din actorvirksomhet her vil mislykkes totalt. Gruses ettertrykkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hammers
09.04.2020 kl 00:37
5257
Sorry.
Ditt innlegg er fullstendig bortkastet!
Har man bestemt seg for dette er det slik det går.
Hilsen Hammers
Ditt innlegg er fullstendig bortkastet!
Har man bestemt seg for dette er det slik det går.
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »