NAS-aksjonærene må møte på generalforsamlingen.

Slettet bruker
NAS 09.04.2020 kl 00:22 7394

Utenlandske gribber og erobrere baserer seg på lavt fremmøte.
Derfor er det nå avgjørende at tusenvis av småaksjonærer møter opp.

Så utsikten er at vi får en gigantisk "Tine melk" boikott senere. Med
nytt norsk flyselskap som resultat.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.04.2020 kl 00:37 5036

Sorry.
Ditt innlegg er fullstendig bortkastet!
Har man bestemt seg for dette er det slik det går.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 00:46 4984

Du har bare vært en actor hele tiden med manus du har fått utlevert.
Akkurat samme i Norske Skog - NSG.

Din actorvirksomhet her vil mislykkes totalt. Gruses ettertrykkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 00:47 4956

Om nødvendig vil regjeringen bli presset til å kaste utlendingene på havet her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.04.2020 kl 01:15 4889

Noen har fått hodet til å tenke med.
Andre har det for å sette hatten på.

Jeg tenkte 100% riktig i NSG - og nå ser det jaggu meg ut som om jeg skal oppnå noe tilsvarende i NAS.
I så fall har jeg NSG og i prinsippet også REC + NAS på samvittigheten!
Ja, selvsagt også mange andre.

Hilsen Hammers.......som går for et ekte HAT-TRICK!
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 01:20 4866

I NSG fikk du også utlevert manus av dine oppdragsgivere.
Deg og REC kjenner jeg ikke så godt. Det har formodentlig
vært samme opplegget der.

Nå skal vi ha slutt på denne landforræderivirksomheten.

Tenk dere folkens : Forhånsutlevert manus fra sin oppdragsgiver.
Ja, det er veldig mye sånt i Norge og Skandinavia. Folk skulle
visst.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 01:38 4795

Hva er neste børsrakett?

Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.04.2020 kl 01:49 4763

Du får lese på "ticker" Hammer.
Da finner du nok fort ut noen du bør skygge unna - og en du bør vurdere å kikke på!

Hilsen Hammers.......som selvsagt ikke scanner hele børsen for å finne kandidater.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
petjapo
09.04.2020 kl 02:02 4728

Ta tapet som en mann, kjøp deg blyant og linjal, TA funker bedre enn ville fantasier og realitetsfornektelse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 02:06 4710

Teknisk analyse er ikke like sikkert som verktøy på aksjer som er så mediasensitiv som nas. Og spesielt ikke i disse tider.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
lypeders
09.04.2020 kl 02:06 4705

Interisant spørsmål, men ingen svare.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 02:07 4698

Actor Hammers med oppdragsgivermanus benytter et av sine lite brukte sidenick.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 02:09 4689

Actor Hammers har ikke noe oppdrag om børsraketter.
Har han en eneste gang snakket om en, eller "truffet" der ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
lypeders
09.04.2020 kl 02:09 4682

Det er ikke så enkelt å ta et tap på 1000.000men er ute av nas nå. Lykke til videre til dere som sitter inne. 😊
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
petjapo
09.04.2020 kl 02:12 4667

Ser den, er verre ute jeg Hydro etc... uten TA
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
09.04.2020 kl 02:21 4650

NÅ MÅ VI PUSTE LITT....OG IKKE LA OSS LURE AV FAKE NEWS

Har NAS 60 milliarder i gjeld eller «kun» 25 milliarder??? Tull eller BARE regnskapsmessig ending…..
Januar 2019 ble IFRS 16-reglene innført, en regel som krever at leie og leasingavtaler skal balanseføres, men er det en reel gjeld?? Her kom det plutselig 35 milliarder i ny gjeld for NAS men er den reel eller kun regnskapsmessig ……etter de nye reglene? Leasing av fly er noe alle flyselskaper benytter seg av.
Norwegian har 62 Boeing 737 kortdistanse fly på leasingavtaler til 3 mill pr mnd. pr stykk. Pluss 26 langdistansefly, samt fire Boeing 737 MAX. Disse koster 9 mill pr mnd. pr stykk. Når alle MAX flyene er på luften igjen trenger ikke NAS like mange leasing fly. Hvordan er leasingavtalen utformet? Skal ikke NAS levere tilbake 20-30 leasing fly de neste årene? Hvordan blir tallene da?
Er det mulig for et leasingselskap å konvertere en leasing avtale til aksjer?? Har noen hørt om dette før?
Hvor kommer de lave emisjonskursene fra??? Er det lek med tall eller fake news?? Tror alle på det de leser i finansaviser og ulike fora?
En ting er sikkert og det er at dagens aksjonærer som i realiteten bestemmer på generalforsamlingen ikke vil akseptere denne avis-løsningen.
Leasing selskapene kan ikke konvertere leasingavtaler til aksjer.
Obligasjonseierne kan konvertere, men alle trenger ikke.
NAS trenger friske penger/kontanter noe obligasjonseierne ikke vil stille med, men derimot dagens aksjonærer så da er det viktig å ta de med på laget i denne løsningen.
Siste ord i denne saken er ikke sagt og det er nok flere momenter som lurer i sivet ( RR, Boeing , Airbus, China Construction Bank Corporation m.m. ) Det er et ordtak som beskriver dette godt «FORVENT DET UVENTEDE»
God påske til alle NAS aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
09.04.2020 kl 09:23 4409

Det er vel også slik at mye inndekk av leasingkostnader dekkes av Boeing på grunn av parkerte Max 8.
Når det gjelder RR dekker vel de også opp for motorprobelemer og Parkering av fly som følge av service på disse motorene.
Nas har fordel av tilbakeholdet fra kreditkorselskapene mm.
Det er mye her som er uklart og som kommer NAS tilgode.

Det tvinger seg også frem hvordan forhandlingene med Boeing og RR går, dette er informasjon som nå må medeles markedet.
Det må informeres, problemet her er komplisert fordi Max flyene pr. nå ikke er friskemeldt med fremtidig dato.
Mye henger i lufta her.
Så kommer direkte støtte fra staten som blir et eget punkt, inndekning av kostnader i forbindelse med Corona nedstegning, NAS vil få massiv støtte her på lik linje med annen industri. (tapte inntekter og dekning av faste kostnader.
Dette har ingen ting med lån på 3 milliarder å gjøre.

Så jeg er enig med Gullhaugen; FORVENT DET UVENTEDE.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 09:53 4317

synes det er rart at du masser om RR når GK har sagt at dei har inngått avtale med dei
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Satch
09.04.2020 kl 12:02 4152

hvilken direkte støtte fra staten for inndekning av kostnader?
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
hstray
09.04.2020 kl 13:36 4044

Bør ikke ett flertall av dagens aksjonærer hurtig gå sammen og gjør det klart ovenfor media og omverden at gårsdagens forlag vil bli nedstemt på ekstra ordinær generalforsamling. Da er selskapet i prinsippet konkurs og staten Norge får ett stort problem som ikke har stilt opp med bærekraftige løsninger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
OleR77
09.04.2020 kl 13:39 4034

Så man skal stemme nei? Se selskapet gå konkurs i stedet? Hva sitter dere igjen med da? Norwegian og aksjeeiere (meg tidligere inkludert) satset på at staten skulle våkne opp og komme med en bedre redningspakke eller enklere betingelser. Det skjedde ikke. De har faila totalt, men nå må man kanskje begynne å se for seg at dette er den eneste muligheten. Emisjon.
Det er jo ivertfall 3 ulike aksjeposter man skal stemme over? Det beste scenarioet gir aksjonærer litt i underkant av 7% igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
hstray
09.04.2020 kl 13:48 4004

Ja, man bør stemme nei. Det bør være en realitets orientering til norsk politikere som ikke kommer på banen med bærekraftige løsninger til den bransjen som er hardest rammet For aksjonærene sin del så er det uvesentlige om man taper 100% eller 99,6%
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Celsius
09.04.2020 kl 14:07 3945


Lyder som om du omsider lar deg realitetsorientere nå hstray
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.04.2020 kl 14:21 3894

Som aksjonær sitter man kanskje igjen med et stort skattefradrag. Et fradrag som vil være mere verdt enn en total utvanning. Et skattetap som staten får i fanget. I likhet med folkevandring til nav’s kontorer. En konkurs vil dra flere bransjer med seg i dragsuget.
Har et håp om at en massiv konvertering er mer et forhandlingsutspill, enn det er en reel løsning.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
09.04.2020 kl 14:34 3840

Det man sitter igjen med er å få se at judasser mot Norge legges i bakken. Verdt mye i seg selv.
Oppside i nytt flyselskap, SAS, eller BRA og Widerøe.
Samt skattefradrag for tap.
Får fiket til NWO som prøvde seg.
Summen av dette er verd masse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2020 kl 15:07 3762

Om man er SmåsparerNASoMAN så burde småsparerne gå sammen og stemme et rungende JA til ALLE forslag som leder til milliarder av nye aksjer. Gå deretter short og kjør kursen ned til 10 øre - støvsug så markedet for 90% av aksjene og tvanginnløs de siste 10%.

Bytt så ut navnet NAS (Norwegian Air Shuttle) med NCA (Nordnet Corona Airline), selg/lever tilbake alle dreamlinere og sats fullt og helt på MAX hvor behovet for drivstoff hedging er ikke eksisterende så blir nok dette greier skal dere se ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 15:10 3831

Jeg stemmer nei.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2020 kl 15:16 3798

RE- Har et håp om at en massiv konvertering er mer et forhandlingsutspill, enn det er en reel løsning.

* Er redd du blir skuffet her ...

Selskapet har ingen andre alternativer og derfor handler EGF om ikke annet enn nettopp trykking av milliarder nye aksjer hvor det eneste man skal stemme over er måten det skal gjøres på:

(a) en privat plassering mot kontant vederlag gjennomføres;
(b) alle eller deler av obligasjonene blir konvertert til aksjer i selskapet;
(c) hele eller deler av leieavgiften til konsernet blir konvertert til aksjer i selskapet; og
(d) styret gis bred fullmakt til å utstede aksjer og konvertible lån.

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=500791&attachmentId=196200&obsvc.item=1
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 15:22 3760

NEI TAKK
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.04.2020 kl 15:24 3748

Fasit kommer.
Vet av erfaring at ditt standpunkt ene og alene er tuftet på egen vinning.
Dette standpunktet skifter gjerne opptil flere ganger i uka
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2020 kl 16:00 3670

Dette handler jo ikke om mitt standpunkt ei heller om egen vinning - det er selskapet selv som forteller dette - mao, en realitet enten man liker det eller ei ...

Jeg sitter ikke lengre i dette caset da jeg skjønte dette ville komme når både salg av fly og Boeing kompensasjonen lot vente på seg. Personlig så har jeg et ønske om at NAS skal leve videre for deres eksistens har ikke vært annet enn positivt for oss forbrukere gjennom at konkurransen har økt og flybillettene gjennom det har blitt så mye rimeligere.

Og aller minst ønsker jeg at noen skal tape på investeringen, men slik det virker å ende opp med så vil det være dagens aksjonærer som vil måtte ta regningen gjennom en massiv utvanning som det som oftest ender opp med når selskaper kommer i en akkutt kapital squeeze ...
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 16:05 3639

Heldigvis har du ikke stemmerett i vårt lille demokrati.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.04.2020 kl 16:08 3625

Du bruker ikke tid her inne bare for å advare andre aksjonærer.! Glem det...-;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2020 kl 16:13 3604

Jeg håper da at realiteten som preger caset er en advarsel god nok i seg selv så ytterligere varsellamper skulle vel være unødvendig ...

Min input er jo ikke annerledes enn din - en oppsummering av realiteter ispedd et personlig preg basert på hva vi tror på basis av det vi ennå ikke vet .. ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Single Malt
09.04.2020 kl 16:21 3576

Skulle nesten tro Think at du tror på at det som skrives på HO kan påvirke kursen i NAS.....
Og, skulle alle aksjonærer stille på GF er det såpass mange at Telenor arena ville blitt for liten.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
hstray
09.04.2020 kl 16:47 3537

Med stor sannsynlighet kommer store Norwegian aksjonærer på banen nå. Visst staten Norge ikke kan komme opp med bærekraftig kompensasjons ordninger som resten av næringslivet har fått vil ikke aksjonærene heller være med.
Forslag vil bli stemt ned og jeg ser ikke at Nas da har noen andre muligheter og vil gå konkurs. Det blir da et realitets orientering til norsk politikere om Nas skal bestå eller gå konkurs.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Satch
09.04.2020 kl 16:50 3520

trenger ikke møte opp noe sted. du kan logge deg inn i vps og forhådstemme alt nå. samt lese igjennom forslagene i detalj.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2020 kl 17:21 3456

Realitetssjekken er jo allerede gjort derav kravet til EK.

Klarer ikke selskapet det så blir det ingen ny realitetssjekk for som Erna & Co har sagt - høyt og tydelig - man skal ikke bruke skattebetalerenes penger til å subsidiere selskap som ikke har livets rett og akkurat det er vel noe alle objektivt kan si seg enig i - med eller uten aksjer ...
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
TomW
09.04.2020 kl 17:26 3434

Så om Nas klarer å få over 8% ek så har de livets rett? Eller er det slik at siden Nas er Nas så fortjener de ikke støtte uansett?
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Hartepool
09.04.2020 kl 17:32 3418

Tre milliarder fra Staten,tre milliarder fra Boeing,750 mill fra RR ...da er også en kontantemisjon på 2,7 milliarder mulig.
Vips så har man 10 milliarder i kassen .
Så konverteres obligasjoner, noen leasinglette , eventuelt konvertering til aksjer her og , da har man på papiret et meget solid selskap som kan klare sparebluss i månedsvis.
Deretter gyver man løs på Staten igjen med en god historie om lysglimt i det fjerne ,så kommer det muligens mer derfra ( valg i 2021)
Ikke umulig....men det blir omstokk for eierne,de nåværende får max 3% og de nye + konvertittene får resten.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare