Staten kan komme til å si nei til transje 2 og 3.
Transje 2 har sine krav. Bl.a. ettergivelse av renter og utsettelse av avdrag.
Transje 3 har også krav om levedyktig forretningsmodel.
Et evt. utenlandsk overtagende kan føre til at staten sier nei.
Staten vil da heller allokere midler til et nytt norsk hovedflyselskap.
Et NAS med utenlandsk majoritet er ikke noen levedyktig forretningsmodel
sett med norske øyne.
Transje 3 har også krav om levedyktig forretningsmodel.
Et evt. utenlandsk overtagende kan føre til at staten sier nei.
Staten vil da heller allokere midler til et nytt norsk hovedflyselskap.
Et NAS med utenlandsk majoritet er ikke noen levedyktig forretningsmodel
sett med norske øyne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
petjapo
09.04.2020 kl 02:43
1401
Utenlandsk majoritet ikke levedyktig forretningsmodell... hvorfor det ? Propaganda fra SP ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
Norge støtter ikke utlandet her, det sier seg selv.
Staten får ikke lov til å støtte utlandet.
Staten får ikke lov til å støtte utlandet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
Har absolutt ingenting å si om NAS eies av utlendinger. Hovedkontoret er i Oslo, og rutene er i Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
Det har alt å si at NAS er norskkontrollert.
Det norske folk kommer aldri til å støtte et flyselskap
med så norsk navn som ikke er norskkontrollert.
Det norske folk kommer aldri til å støtte et flyselskap
med så norsk navn som ikke er norskkontrollert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
Så lenge tilbudet er det samme, besetningen er norsk, og prisene er uslåelige - så vil ikke folk bry seg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
For å si det litt hardt og brutalt : Hvis det ligger an til kupping fra utlandet, må
Norge vrake NAS.
Da må staten opp med 15 - 20 mrd. kr. i ny aksjekapital til nytt norsk flyselskap.
Resten av aksjekapitalen sørger norske bedrifter, fond og småaksjonærer for.
Regjeringen blir avsatt om den ikke gjennomfører dette her. Samtidig vil dette
bli en strålende måte for staten å løse krisen på. Staten vil en tid senere kunne
trappe eierskapet ned, og komme meget godt ut av dette.
Norge vrake NAS.
Da må staten opp med 15 - 20 mrd. kr. i ny aksjekapital til nytt norsk flyselskap.
Resten av aksjekapitalen sørger norske bedrifter, fond og småaksjonærer for.
Regjeringen blir avsatt om den ikke gjennomfører dette her. Samtidig vil dette
bli en strålende måte for staten å løse krisen på. Staten vil en tid senere kunne
trappe eierskapet ned, og komme meget godt ut av dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
Volvo Lastvagnar er fortsatt svensk.
Volvo Personvagnar kommer kanskje på svenske hender igjen.
Volvo er ikke infrastruktur som NAS.
Volvo Personvagnar kommer kanskje på svenske hender igjen.
Volvo er ikke infrastruktur som NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
På hvilken måte vil NAS vrakes? Om et kapitalsterkt utenlandsk selskap kjøper NAS så ville alt vært i skjønneste orden. Tror neppe det skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
Utlandet bør ikke gjøre et ufriendly oppkjøp av et selskap som dette.
IAG trakk seg fordi de skjønte at dette var imot nordmenns vilje.
Utrolig dumt av Storbritania å risikere å legge seg ut med nordmennene.
IAG trakk seg fordi de skjønte at dette var imot nordmenns vilje.
Utrolig dumt av Storbritania å risikere å legge seg ut med nordmennene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare