Spår nedgang i boligprisene 8-12% neste 2 år.

Slettet bruker
NHO 09.04.2020 kl 14:15 24090

https://www.dn.no/eiendom/boligmarkedet/koronaviruset/nho/nho-anslar-atte-prosent-fall-i-boligprisene/2-1-790364

Som i finanskrisen men betydelig mindre fall denne gangen ser det ut som.(En høyere oljepris,vaksine historisk lav rente ,skillsmisser mm kan også gi usikkerheter)

Forrige gang kjøpte haiene alt og leide ut og resultatet ble en historisk oppgang vi aldri har sett,kan det skje igjen at de bommer så forferdelig?
Kan kjøpere av hus 2 og 3 også se at gratispenger i banken vil gi god avkastning,og hvem skal leie når renta er gratis?
I 2022 skriver samme analyse at husprisene skal opp igjen,men bare 6%.
For en som har et perspektiv på 5-10 år er vel den billige renta nå det beste utgangspunkt for og øke ek,og de fleste av arbeidsledige er nok på plass igjen i løpet av 2021.
Ser man på aksjebolag er det ikke dokumentavgift til staten engang og disse vil nok være ganske attraktive da en ikke får tap fra dag 1.


Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
paneldata
20.04.2020 kl 17:10 2284

Jeg kjenner ikke til eksempler på at det er bygget boliger på dyrket mark. Hvertfall ikke skjedd for leiligheter
Slettet bruker
20.04.2020 kl 17:57 2243

"Jeg kjenner ikke til eksempler på at det er bygget boliger på dyrket mark. Hvertfall ikke skjedd for leiligheter "

-------------

Da må du nok utdanne deg litt om hva som har skjedd i Norge opp gjennom. https://no.wikipedia.org/wiki/Jordvern Nå er det på tide å snu vandaliseringen av Norge, styrke nasjonalstaten og strebe etter å bli mer selvforsynte inne fler områder og ihvertfall når det gjelder matproduksjon. Nedbyggingen av landbruk og utflytting av annen viktig industri har fått pågå alt for lenge og disse cornoatider beviser vel hvor pokkers sårbare vi er når vi ikke er selvforsynte.
paneldata
20.04.2020 kl 21:31 2099

Fenomenet er sjeldent. Og sjeldent nok til å gi avisoverskrifter.
Nancy Drew
20.04.2020 kl 22:20 2027

Kjære vene. Bare gidd å les regions-aviser. Vil du ha linker? Dyrket mark? Ta med skog også da? Dette har foregått hele tiden i flere år. Ikke vær naiv. Bare ett eksempel her:
https://www.oa.no/boligprosjekter/gjovik/eiendom/100-mal-pa-tranberg-solgt-til-boligutbyggere/s/5-35-758676

Og her:

http://nettarkiv.eub.no/nyheter/investerer-milliarder-paa-dette-jordet

Redigert 20.04.2020 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Nancy Drew
20.04.2020 kl 22:37 1997

Det "fundamentalistiske jordbruket" tror jeg du vil skrike etter de kommende år. Ellers så får du kose deg med dietten på maccern med evt importert antibiotika-kjøtt så lenge det i det hele tatt er mulig. For - om noen gidder å levere noe kjøtt dit i det hele tatt. Det kan gå til andre steder når vi nå vil, og må bli, mer selvforsynt. Aldri vært fett med minimalistisk leilighet på et jorde med utsikt til E6. Og aldri vært mindre fett enn nå.
Redigert 20.04.2020 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
paneldata
20.04.2020 kl 22:56 1955

Helt unødvendig med minimalistiske leiligheter på jorder.
Det er plass til at hele Norges befolkning kan bosettes i rekkehus i Suburbia rundt Oslo - for en rimelig penge. Den fundamentalistiske landbruksromantikken er eneste hinder.
Nancy Drew
20.04.2020 kl 23:20 1923

Veldig selvmotsigende argument du fremmer her må jeg si, Paneldata? Uansett så blir nok dette det minste problemet fremover (?) - og der (mht utbygging og fremtidsutsikter) er vi uansett enige, som jeg har skjønt deg fra tidligere. Men jeg skal ta med meg begrepet "fundamentalistisk landbruksromantikk" haha. Skal tenke bra på det når jeg jeg snart skal så litt tomat-planter i drivhuset mitt her på lændet ;)
Slettet bruker
21.07.2020 kl 16:03 1458

Venter fortsatt JohnErik M. Når skal det komme?
baltuz
21.07.2020 kl 23:12 1359

ja i her får vi et liten tilbakeblikk på hva som skjedde her på forumet da koronaen tok oss. dommedagsprofetene tok over forumet og jeg vil si det ble et stemningsskifte her. alle som ikke forsto at 30 åra var tilbake ble betegnet som idioter.. tror enkelte seriøse bidragsytere gikk lei og dessverre forlot forumet.. Det har normalisert seg nå og tonen er litt mere normal . foreløpig ha det gått bedre enn selv optimistene(meg selv inkluder) hadde trodd.
Redigert 21.07.2020 kl 23:13 Du må logge inn for å svare