Rystad energy - Norges mest talentløse gjeng?

exuptro
OLJE 09.04.2020 kl 16:43 20694

Hele fjoråret var det spådd en oljepris mellom 70-80$ fatet. Nå er det spådd oljepris på 20-tallet og oljeprisen har gått nesten 8% bare i dag.

De har jo ingen kunnskap om segmentet de visstnok skal ha peiling på. Det eneste som er gjort er å villede mann i gata. Kan jo like gjerne sette barnehagebarn til samme oppgave.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
upsidedown
30.06.2020 kl 17:50 1752

Hvis du vil vite hvilken informasjon som trigget meg fra Rystad kan jeg også dele den med deg. Rystad var de første, som jeg observerte, som skrev at en forlenget avtale mellom Russland og OPEC hang i en syltynn tråd. De forklarte også at Russland på daværende tidspunkt ville tvinge kutt i landbasert aktivitet i USA. For meg var det enkelt å legge sammen at 2+2 blir 4.

Å sitte i etterkant med flisespikkeri om det ble 10, 20, 30 eller 40 måneder etter er ikke nevneverdig nyttig informasjon. 40 er uansett for lavt til at noen kan heise flagget innenfor olje og oljeservice.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
upsidedown
30.06.2020 kl 17:30 1766

Du tar feil. På bakgrunn av blant annet vurderinger gitt av Rystad gikk jeg ut av alt innenfor olje før det smalt. I hele April og Mai har jeg vært i posisjon til å trade i oljeaksjer som har hatt store svingninger. Så i alt har det vært en god periode for min VPS. Nå sitter jeg kun i cash igjen og venter på høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 22:17 1917

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/22/7540258/rystad-energy-40-dollar-fatet-er-den-nye-normalen

Pinlig å følge med på disse tullingene. Exuptro har helt rett, og pickup er helt på jordet.

Rystad Energy - OSE's største tullinger?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2020 kl 14:18 2095

Uljå skal til 65 $ veldig raskt. Her snakker vi få uker fra nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2020 kl 13:33 2122

Men se på uljååååååååååååå !
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 23:19 2224

Bare et siste svar. Rystad Engergys oppdragsgivere har nok et langt større perspektiv på sine investeringer enn du har. Kundegruppen stiller nok også langt strengere kravspesifikasjoner til Rystads analyser enn deg på grunn av investeringenes størrelse, tidsperspektiv og varighet. Selv om det er uinteressant for deg at 40% av transportsektoren er elektrifisert innen et par ti år, er det fra en investors ståsted verdifull informasjon om hvor millionene ikke bør plasseres. Oljeindustrien på sin side kan forberede seg god tid i forveien på de utfordringene som vil komme når etterspørselen etter olje nærmest halveres på grunn av elektrifiseringen innenfor den sektoren som i dag har størst oljeforbruk.
Rystad har siden etableringen høsten 2004 lykkes i å skape Rystad Energy til et verdensledende selskap innen analyse for gass- og oljeindustrien. En imponerende bragd av en nordmann som fortjener all anerkjennelse istedet for din drittkasting på søppelforumet Hegnar Online.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
03.06.2020 kl 19:29 2264

Denne diskusjonen er like dødfødt som en prematur kid født i 12. uke. Du prøver deg på nye angrepsvinkler som aldri kommer til å slå rot. Faktum er at når Rystad fortsatt ropte etter nedgang stod jeg de midt i mot, og ja - David vant mot Goliat nok en gang.

At jeg har gjort meg til latter kan jeg leve godt med, men hvis jeg driver med stand up nå og da er Rystad og heiagjengen et vandrende sirkus.

Personlig gikk jeg ut og latterliggjorde Rystads analyse ved å kun bruke fornuft. Ser ut som min aldeles velfungerende hjerne er langt bedre enn pappskaller som plotter inn tall på en maskin (eller enda verre, får servert tallene) og tror det er det hele bildet. Fornuftigheten er tydeligvis undervurdert i enkeltes gjøkerede.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 17:15 2312

Du har gjort deg selv til latter.

"Rystad Energy har nettopp lansert verdens første tilbud om overvåking av komplettering av brønner på land i USA, ca. 30000 brønnlokalisasjoner. Til dette brukes en spesiell type satellitter. Ved hjelp av mønstergjenkjenning kan man til enhver tid se hvilke brønner som bores eller kompletteres. Når dette kobles sammen med rapporterte produksjonsdata, kan man mer detaljert beregne utviklingen i markedet. Nå er det jo slik at at Rystad neppe serverer snacksen eller juicen om du vil for andre enn dem som har betalt for å få en slik info"

Edited
Hvis det vanligvis kompletteres 1300 brønner i måneden, og Rystads dataovervåking viser at det sist måned bare var 250, så skjønner sikkert du også at man ikke behøver å basere seg på ren gjetning hvis man vil vite utviklingen fremover. Men det er bare Rystad Energy som kan tilby slike data.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
03.06.2020 kl 16:58 2325

Om det skal være noen trøst var jeg like ironisk som det du var.

Selvfølgelig er alle analyser ren gjetning. Det er jo en grunn til at de ikke treffer. De kan ha så avansert system de bare vil, men de har neppe implantater som leser av tankestrømmer til sjeiker, Donald eller Putin. Tydeligvis er jeg en bedre menneskekjenner og leser hvor olja skal gå bedre enn high-tech Rystad som like gjerne kunne vært med i Matrix.

Jeg har gjort Rystad og resten av bøttebaletten med dusker og miniskjørt til latter. Foreløpig er vel du kaptein på dette laget.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 16:26 2346

Jeg er redd du ikke kommer langt med meg som referanse hvis du skal søke jobb blant "Norges mest talentløse gjeng" som du kaller dem. Blant søkemassen til en ledig stilling hos Rystad Energy plukkes i første omgang de 100 beste. Av disse 100 ansettes kanskje to. Men lykke til, Robin.
Du skriver at alle kan tippe som de.Tippe? Rystad Energy har nettopp lansert verdens første tilbud om overvåking av komplettering av brønner på land i USA, ca. 30000 brønnlokalisasjoner. Til dette brukes en spesiell type satellitter. Ved hjelp av mønstergjenkjenning kan man til enhver tid se hvilke brønner som bores eller kompletteres. Når dette kobles sammen med rapporterte produksjonsdata, kan man mer detaljert beregne utviklingen i markedet. Nå er det jo slik at at Rystad neppe serverer snacksen eller juicen om du vil for andre enn dem som har betalt for å få en slik info.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
03.06.2020 kl 16:03 2375

Fult klar over det. Og alle klarer å tippe slik de gjør. De sier at det kommer en oljetopp en gang i 202X. "Nei.. sier du det" sitter jeg da og tenker. Historisk danner det seg alltid topper i en 10 års periode.

Rystads analyser har vist seg å være ubrukelige. De treffer under halvparten av analysene sine.

Rystad er for lavt for mitt nivå. Jeg er tydeligvis flinkere til å gjette. Jeg vil kalle meg en Robin Hood. Hjelper de du tydeligvis kaller fattige, men gjør gode prosenter.

Dersom sjansen byr seg setter jeg deg som referanse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 15:23 2408

Du skjønner Rystad tenker også noen år frem i tid. De store investeringene som hans internasjonale kundegruppe er interessert i, har et langsiktig perspektiv og krever analyser som de er villig til å betale mye for.
Hvis jeg var deg, ville jeg søkt jobb hos Rystad. Du må da være verdt noen millioner i årslønn med dine kvalifikasjoner og din stil. Og som nevnt, Rystad har råd til å lønne høyt kvalifiserte medarbeidere med de honorarene selskapet hanker inn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
03.06.2020 kl 14:55 2421

Men kjære vene.. Du snakker jo om tiår frem i tid og koker suppe på spiker i det fjerne. Jeg snakker jo markedet NÅ. All transport NÅ er avhengig av olje, derfor vil etterspørselen fortsatt være stor selv etter corona. Når båtene som er leid inn som lagre og reservene brukes opp vil det komme et solid løft da etterspørselen vil ta seg opp. Dersom det ikke kommer en ny smittebølge med påfølgende nedstengning vil 50 dollar fatet passeres allerede i år.

Jeg gleder meg allerede til Rystad kommer med en ny oljeanalyse. Den skal jeg printe ut og tørke meg i ræva med.

Hyggelig du liker stilen, fine greier. I utgangspunktet liker jeg å være reservert og ydmyk, men har skjønt at den eneste måten å angripe bezzerwizzere her på forumet er offentlig gapestokk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.06.2020 kl 14:02 2589

Hvor skal strømmen til elektrifiseringen komme fra? Hvis du tenker på solkraft og vindkraft så er jo ikke dette stabile kraftkilder. Det er ikke alltid det blåser sterkt eller at solen skinner. Ikke særlig fornuftig å starte opp kullkraftverkene for fullt igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 13:55 2603

Nå må du prøve å huske hva du selv har skrevet. Det er du som skrev at all transport er avhengig av olje. Jeg har ikke nevnt bilparken, men referert til sjefen i Equinor som hevder at 40% av transportsektoren er elektrifisert om noen få ti år.

Her er ditt innlegg for ordens skyld:
exuptro
09.04.2020 kl 19:025323

Der Rystad dummer seg loddrett ut er behovet for olje i samtlige segmenter. Alt av transport er avhengig av olje. Det finnes ingen gode nok erstatninger som kan ta over for tankskip, fly og trailere. Det jobbes med trailere, men for meg virker det fortsatt som fjerne drømmer.

Her er også mitt svar på ditt innlegg.

Pick Up
01.06.2020 kl 16:10459

Rystad vet like godt som som sjefen i Equinor at 40% av transportsektoren er elektrifisert innen få tiår. Transportsektoren står i dag for over halvparten av verdens oljeforbruk. Elektrifiseringen som foregår i de store velferdslandene med størst tranportbehov, vil innebære at etterspørselen etter olje nærmest blir halvert. Talentløst å angripe Rystad slik du gjør. Istedet burde du berømme han for hva han har fått til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 11:58 2643

Hehe,liker stilen din,exuptro !
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
03.06.2020 kl 10:17 2670

Dette ble en underlig diskusjon. Alt startet med hard kritikk mot Rystad og deres analyser og nå prater du om endring av verdens bilpark?

Du og flere kom ut av rottereirene og prøvde å latterliggjøre mitt synspunkt. Nå står dere med lua i hånda hvor du er den eneste som tør å si noe - dog tør du enda ikke si at jeg traff riktig. Jeg traff til og med allerede med kursmål over 40 innen rimelig tid. Dette klarte ikke Rystad. De fjolsene lurer småsparere til å tape penger.

Dersom du beregner avkastning i mengde med penger og ikke prosent oser det hvor uerfaren du er. Jeg tør å spå at mine 3000% i fortjeneste på børs er langt mer enn hva Rystad hadde klart å rådgi omså de hadde holdt på i 500 år. Bare se fra trådens begynnelse. Oljen har gått 40% siden trådstart og XXL har gått 160%. Hør på meg, og du vil bli rik. Hør på Rystad og du vil bli en boms.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2020 kl 23:28 2813

Oljeprisen har vært i en nedadgående trend lenge før Korona. Den gangen oljen rulet, sto prisen i over 100 USD.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2020 kl 23:25 2810

Vi snakker ikke om flere ti år. Vi snakker om få ti år før over 40% av verdens mest oljeforbrukende sektor er elektrifisert,
Faktum er at oljeprisen har vært i en langsiktig nedadgående trend selv om vi henad veien har opplevd noen sporadiske hopp. Så kalt "dead cat bounce." Du skriver høyere oljepris. Den gangen oljen rulet, var prisen over 100 USD.
Du skjønner at investorer som betaler dyrt for Rustads analyser, har et langt større tidsperspektiv på sine investeringer enn du sannsynligvis har. Av ren høflighet skal jeg unnlate å nevne investeringsbeløp, men faktum er at Rustad kan ikke ha bommet så forferdelig mye å dømme etter selskapets internasjonale renommé og suksess.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2020 kl 22:12 2868

Stoler mer på EIA sine prognoser enn Rystad. Men ingen kan spå ting helt sikkert. Covid 19 kom som et sjokk. Ingen kunne forutse dette for et halvt år siden.

En gang smeller det i midtøsten igjen, Det kan sende oljeprisen til rekordnivå, Men heller ingen vet når det skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
01.06.2020 kl 20:53 2938

Angående hva som skjer flere tiår framover er knakende likegyldig. Akkurat som det er knakende likegyldig for meg hvor Rystad ser oljeprisen om 3-4 år som de har prøvd å fronte i mediene. Hva er det de sier da? At iløpet av denne perioden vil "mest sannsynlig" oljeprisen gå over 60 dollar fatet? De er jo så udugelige i sine formuleringer. De prøverer å gardere seg mot alt. Denne kommentaren kom vel 2-3 dager etter det berømte 10 dollar sitatet. Oljeprisen har så vidt vært under 20 dollar og folk har hyllet Rystad? For hva? At de meldte oljeprisen i 10 dollar, men bomma?

Per nå har verden ingen god nok løsning på oljeavhengige installasjoner. At du prøver å kamuflere ditt mislykkede angrep med å være fremtidsrettet blir bare latterlig. Rystad er og blir en overhypet kaffegjeng som ikke har peiling, men får alikevel betalt for sine "kvalifiserte" gjetninger som gang på gang slår ut feil. Det eneste de har fått til er å bli et selskap som klarer å late som de har peiling.

Da det stormet som verst og oljekrisen var på sitt laveste var jeg så og si alene når det kom til å uttale meg om at oljeprisen skulle gå raskt opp fordi dette ble uutholdelig for USA, Saudi og Russland og jeg sa at det ville raskt komme løsninger som førte til en høyere oljepris. I fronten møtte jeg blant annet deg og resten av the planet of apes. Nok en gang fikk jeg riktig, og jeg koser meg over at det ikke finnes en eneste overskrift på dette forumet som er mer treffende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
01.06.2020 kl 20:42 2951

Det er rimelige bombastiske, Jonas. Det kan de godt få lov til å være for min del, men da får de pokkern meg treffe riktig også! Det klarer de alldeles ikke.. De traff noe på nedturen, men før det ble det spåddd gull og grønne skoger i oljemarkedet. I tillegg kommer de med bull og bear nyheter rundt olje annenhver dag, så selvfølgelig må de jo treffe når de helgarderer som de gjør. Det er på bakgrunn av dette at jeg kaller de talentløse. De har 0 troverdighet hos meg og det burde det absolutt vært hos de fleste andre også. Tydeligvis er det en del pappskaller (ikke deg Jonas) som forguder disse talentløse apekattene. Det må de få lov til å gjøre, men ikke kom etterpå å si at jeg ikke kom med en tydelig nok advarsel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
01.06.2020 kl 18:13 3013

Rystad traff nok litt før i tiden, men siste 3 mndr har det vært bom på bom. Jeg har bevisst gjort motsatt og tjent godt på det 🥇🥇
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2020 kl 16:10 3060

Rystad vet like godt som som sjefen i Equinor at 40% av transportsektoren er elektrifisert innen få tiår. Transportsektoren står i dag for over halvparten av verdens oljeforbruk. Elektrifiseringen som foregår i de store velferdslandene med størst tranportbehov, vil innebære at etterspørselen etter olje nærmest blir halvert. Talentløst å angripe Rystad slik du gjør. Istedet burde du berømme han for hva han har fått til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Redcloud
01.06.2020 kl 13:30 3113

Nei det er Scana som er Norges mest talentløse gjeng.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
JonasKr
01.06.2020 kl 08:00 3228

Veit ikke om jeg er enig i at de er så bombastiske. De tar jo høyde for fyllingshastigheten. Så må vi huske at de ikke driver med børsrådgivning, da måtte de i mye større grad spekulert i kuttavtaler osv, men det er jo ikke det de driver med. Personlig bruker jeg Rystad når jeg skal ha konkret info om detaljer rundt olje (produksjon, break even osv). Spekulasjonene i hva Trump gjør, Putin, SA, Covid osv må jeg jo nesten stå for selv :-).
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
31.05.2020 kl 20:04 3395

Og der kom et av trollene fram fra hulen sin selv om det et steikende fint vær ute.

Jeg minnes "Det er ikke første gang at alle som.tenker annerledes enn HO's ekspertise og i særdeleles som TS, blir kalt for talentløse. HO's intelligentia hsr åpentbart et annet syn på Rystad enn hva finanseliten har."

Vel, når tydeligvis HO's ekspertise treffer langt bedre enn din egen Messias er det vel lov til å gni seg i hendene. Jeg vet ikke om dette sier mer om HO eller mest om Rystad.. Personlig har jeg holdt meg langt unna olja og skreket av full hals at nå bør en kjøpe XXL. De som har hørt på meg har sovet godt om nettene og mer enn doblet pengesekken sin.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
31.05.2020 kl 20:00 3404

Nei, selvfølgelig kan det jo ikke være håpløst når de har spådd alle mulige utfall når coronaen herjet som verst. De helgarderte seg med å først si at oljen går til 10 dollar: https://e24.no/olje-og-energi/i/e8o20K/analyse-oljelagerhopp-kan-gi-oljepris-under-10-dollar. Merk at oljen har ikke falt under 19,66 som sluttkurs noen dag. Rystad har ikke vært i nærheten. Derfor retter jeg sterk kritikk mot et selskap som uttaler seg så bastant og deretter skremmer småsparere til å tape masse. Et par dager etter jeg rettet kritikk mot selskapet helgarderte de seg med å se oljeprisen på 30 dollar fatet. Selvfølgelig må de få riktig den ene eller andre veien.

Jeg er fult klar over at det ikke er lett å forutse noen ting, og det er derfor jeg er så forbanna på dette selskapet som uttaler seg så bastant i media. Det sier seg selv at med en gang prisen dundra under 30 vil samtlige oljenasjoner gjøre sitt ytterste for å presse kursen opp. Enhver kronidiot skjønner det. Han har kommet med selvfølgeligheter og fortsatt ser folk på han som en helgen - sånn er det jo i alle markeder (jo lavere pris jo større rekyl) - altså hvem som helst som kan markedspris skjønner jo det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2020 kl 19:25 3437

Har bygget opp et selskap fra scratch, høster internasjonal anerkjennelse fra kapitalsterke investorer og hover inn penger i bøtter og spann. Hvordan kan det være talentløst?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
JonasKr
31.05.2020 kl 16:46 3517

Synes jo ikke det er så håpløst fra Rystad sin side. Er ikke akkurat lett å forutse kuttavtaler, forløp av Covid og Trumps tweeter. Nå gikk jo WTI oljen i minus, selv om ikke Brent gikk så lavt. Så tviler jeg sterkt på at vi får se oljepriser noe særlig over 40$ ut året. I intervjuene jeg har sett med Jarand Rystad har han jo heller ikke uttalt seg skråsikkert. I et live intervju 31.mars sier han kort resymert at vi vil få en periode med ekstremt lave priser, med WTI i minus og Brent i 15$ fikk han vel rett i dette? Så sier han at dess lavere prisen går dess større blir rekylen, det får han sannsynligvis også rett i. Ser ikke helt hva han har sagt som er så håpløst.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
31.05.2020 kl 14:48 3596

Siden du spurte meg så flott, upsidedown:

"upsidedown
09.04.2020 kl 18:11
4745
Du blander tro og håp med fakta. Børsene tar ikke inn over seg at det akkurat nå er en enorm overproduksjon i forhold til forbruket, og det skal prises inn en vakker dag.

Siden du er så kjepphøy, kan du kanskje fortelle oss andre hvor olja står 1. juni som en begynnelse."


Svaret mitt: "Siden du spør meg så ydmykt kan jeg driste meg på en like ukvalifisert gjetning som Rystad, så kan du hente opp denne posten i juni dersom du har behov. Jeg tenker at oljeprisen vil ligge i dette sjiktet (30-40 dollar) 1. juni. Jeg presiserer at dette kun er gjetning uten noen som helst kvalifisert påstand - men det er jo dette Rystad har gjort, og av og til treffer de, men de fleste ganger bommer de så det synger etter. Det kan fort jeg også gjøre. Bakgrunnen for gjetningen er følgene: OPEC+ kommer til enighet noe som vil sende prisen over 40 dollar, men det vil fortsatt være fulle lagre, noe som vil presse prisen ned igjen sakte men sikkert."


Jeg vil gjerne bruke et uttrykk som er brukt av samtlige troll på denne tråden. Her traff jeg INNERTIER! Kursen er mellom 30-40. Jeg takker blankt avslag til Rystad om jobbtilbud. De kan fortsette å ansette personer som ser 10 dollar fatet i likhet med disse forfjamsede dyssosiale vesenene som forsvant like fort som de kom.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
20.05.2020 kl 11:34 3735

Helt enig. En hvem som helst person klarer å plotte inn forskjellige tall på et exceldokument, spørsmålet er om du klarer å gjette riktig - noe det ser ut til at Rystad og co er elendige på (akkurat som disse tragiske trollene som dukket opp her én dag og forsvant som dugg for solen). Ser ut som jeg får rett i mine estimater dersom prisen holder seg (ble jo tross alt spurt av et av trollene) - at starten av juni vil kursen vake mellom 30-40$. Det kun basert på som du sier cybear - politiske beslutninger og makrobildet.

Noe jeg er mest fornøyd med et doblingen min i XXL de to siste månedene. Vil fortsatt anbefale kjøp der dersom noen er rådville på hvilken aksje en skal satse på i disse tider. EDIT: gjennom bekjente har jeg hørt rykter om at bemcentinib viser signifikant effekt på covid-19 (noe som betyr eksplosjon av BerGenBio-aksjen i nær fremtid når tallene offentliggjøres).
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
cybear
18.05.2020 kl 22:00 3884

Har vært stille fra Rystad-gjengen i mediene i det siste, og det er kanskje ikke så rart utviklingen i oljeprisen tatt i betraktning. Ser forøvrig ut som mange av "analytikerne" i Rystad har bakgrunn innen forskjellige ingeniørfag, noe som forklarer hvorfor de er så ute å kjøre som de er. Det hjelper ikke å kunne gjøre utregninger om man ellers ikke har peiling på samfunnsøkonomi og finans.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
06.05.2020 kl 08:34 4042

Neimen har du sett. Klarer de å spå kanskje det mest innlysende også, nå?

https://e24.no/olje-og-energi/i/GGRwKJ/massiv-overkapasitet-paa-olje-kan-fort-snu-frykter-oljemangel-om-faa-aar

Selvfølgelig vil selskap gå under med for lav oljepris, og selvfølgelig vil prisene gå opp ved mindre etterspørsel.. men først venter jeg spent på den berømte 10ern som er spådd skal komme.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
05.05.2020 kl 20:42 4138

Hvor ble det av cheerleaderne til Rystad? Av og til burde æresstraff fortsatt vært tillat.

Rystad, dere er og blir en useriøs gjeng. Skaff dere noe annet å jobbe med.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 00:45 4356

Mange analytikere snur seg etter vinden. Rystad kan til tider være sjokkerende dårlig, og gir ut både bull- og dommedagsartikler i hytt og vær. Olja kommer til å krasje en eller flere ganger til. Bare de siste dagene har det vært særdeles mange artikler om nytt oljepriskrasj i vente. Oljen flommer over og kuttene som trer i kraft nå er ikke i nærheten av å være tilstrekkelige. Det er selvfølgelig lurt å se etter gode kjøp nå da dette nivået vil ikke vare evig, jeg gjør i alle fall det...
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
30.04.2020 kl 14:21 4429

Haha! Jeg vet, og derfor lagde jeg denne tråden. En liten periode på tråden virket det som om samtlige dyrehager hadde glemt å låse burene til apene, men det ser ut som de har fått kontroll over dem nå. Rystad er og blir useriøse. Jeg venter fortsatt spent på 10'ern som de ropte etter for en måneds tid tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Vikusen
30.04.2020 kl 12:00 4510

Rystad fremdeles totalt ubrukelige... Leste nettopp av di meinte bunnen var nådd og det har vert vanskelig å analyse denne krisa. Kanskje di ikkje burde komme med dommedags artikler hver dag og holdt kjeft?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
exuptro
22.04.2020 kl 16:30 4655

Ser ut som trollene gikk tilbake til hula si og skyr realitetene. Med oljepris under 20$ vil samtlige oljeland gå sammen for å kutte produksjonen. Noen evner ikke å forstå dette virker det som og fortsetter å tilbe noen som får betalt for å kaste terning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare