Hunter- En solskinnshistorie så langt

Fillidor
HUNT 09.04.2020 kl 21:07 152948

Må bare si det virker som Hunter har ett solid grep på ting, hele selskapet er en solskinnshistorie til nå. De har fått levert alle skip til riktig tid(om ikke før), treffer med scrubber i IMO20 og i tillegg historiske rater på sikre kontrakter langt fremmover. 4/8 skip levert, og flere kommer ila 2020. De tjener bøttevis med spenn. I tillegg gjort kjappe 30mill på salg av x1 skip som blir tilbakeleid. Skipene går for fulle mugger, kapteinene har blant annet sagt at det er de beste skipene de har seilt med.

Så langt går alt på skinner for Fredly & Co, må si de gjør en bra jobb. Sikker på at denne aksjen er kraftig underpriset og skal langt opp. P/E estimert til 2,46 ifølge Nordnet. Trur fundamentet er kraftig undertrykt mot sentimentet, men fundamentet vinner til slutt. Etterspørsel etter VLCC vil alltid ligge der, og disse moderne scrubber skipene vil ikke gå tomhendt. De neste Q-rapportene kommer til å gi utslag på kursen, nesten sikker på. Tåler betraktelig ratefall også ned mot 30.000 USD/dag, vil fortsatt tjene bra med penger, da break even er på 23.500USD/dag. Dollaren står også sterkt som styrker lønnen kraftig.
Sittter med lang horiont på denne.

Håper bare de velger å utvide flåten fremfor å selge skip. Hvis man skal opp på nivå med Store Ulv.

Utbytter er også ventet, som kan se saftig ut med disse ratene.

Aksjene er billig.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.04.2020 kl 16:54 5528

Sluttauksjonen tyder på at den som har presset kursen den siste tiden er ferdigsolgt.
ziik
16.04.2020 kl 17:10 5477

Ble ikke GF møte fremskyndet? Kan det være seg at det er grunnen til at en større aktør selger seg ut fordi de vet og ikke liker hva som kommer ut av GF møtet? Virker jo egentlig som et rart tidspunkt å selge seg ut syntes jeg. Uansett så kjøpte jeg mere i dag.
eike
16.04.2020 kl 17:10 5516

Står om Hunter Diesen kontrakten som forsvant nedi her:

Tanker period market TC rates last 5 years
10 Apr 06 Mar ±% Min Avg Max
VLCC
12 months
$ 65,000 $ 30,000 116.7% $ 19,000 $ 35,104 $ 80,000
36 months
$ 36,500 $ 30,500 19.7% $ 23,500 $ 32,238 $ 45,000
Suezmax
12 months
$ 45,000 $ 30,250 48.8% $ 15,500 $ 25,803 $ 45,000
36 months
$ 29,000 $ 27,500 5.5% $ 19,500 $ 25,373 $ 35,000
Aframax
12 months
$ 30,500 $ 21,500 41.9% $ 13,250 $ 20,566 $ 33,750
36 months
$ 20,500 $ 20,500 0.0% $ 16,750 $ 19,836 $ 27,000
MR
12 months
$ 16,500 $ 15,500 6.5% $ 12,000 $ 14,883 $ 21,000
36 months
$ 14,500 $ 14,250 1.8% $ 14,000 $ 14,960 $ 18,250
Latest indicative Tanker Period Fixtures
M/T ''HUNTER DISEN'', 300000 dwt, built 2020, $60,000, for 18 months trading, to Trafigura
M/T ''SYDNEY SPIRIT'', 158000 dwt, built 2012, $45,000, for 1 year trading, to CLEARLAKE
M/T ''HOUSTON STAR'', 116000 dwt, built 2007, $33,000, for 1 year trading, to Trafigura
M/T ''NORD LARKSPUR'', 74000 dwt, built 2017, $19,350, for 1 year trading, to Trafigura
M/T ''TORM CAMILLA'', 45000 dwt, built 2003, $19,500, for 1-3 months trading, to LUKOIL
13 12 11 10
9 8 7 6 5
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.04.2020 kl 17:22 5495

Jeg synes det er veldig smart å tegne en 18 måneders kontrakt når man får så bra pris og framtiden er så usikker. Når den kontrakten er verdig er det jo ikke lenge igjen til det neste bullmarkedet som Hannisdahl spår i 2023.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 17:29 5533

Det er bare å slappe av, det er en ting som er sikkert, var kontrakten On Sub så er det Hunt som har trukket fordi de ser det blir bedre.
Hunt er i en kjempe posisjon nå med 4 som de kan velge spot eller solide 1-2 års kontrakter.
Denne karen vet hva han snakker om.
https://www.curzioresearch.com/this-will-be-the-greatest-trade-in-decades/
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
eike
16.04.2020 kl 17:30 5522

Noen av de som uttaler og skriver her inne tror jeg har bedre peiling en Hannisdahl. Men rart med denne nyhetsmeldingen som var på nettet en stund , for så å forsvinne. Kan det være den ikke er bekreftet ok. Må vel ikke meldes på newsweb.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.04.2020 kl 17:31 5773

Hva mener du med at den forsvant?

Er ikke dette en bekreftelse på at den ble sluttet?
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2020/04/ALLIED-Weekly-Market-Report_12_04_2020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
eike
16.04.2020 kl 17:43 5747

Det var vel i avisen Tradevinds den forsvant. Mulig jeg tar feil.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 18:17 5647

Under overskriften:  Latest indicative Tanker Period Fixtures

Vet du hva indicative betyr?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.04.2020 kl 18:34 5569

Klar over det, men siden dette ble publisert lenge etter at det var spekulert i at denne var kansellert trodde jeg det betydde at den ikke var kansellert per 12. april. Har du erfaring med at de publiserer slutninger som allerede er kansellert?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 19:11 5457

Fra siste status rapport Hunter.
Hunter Saga will remain in the spot market through the Tankers International Scrubber Pool, where she will be joined by Hunter Disen in May/June, Hunter Idun in June/July and Hunter Frigg in July/August.

Om Hunter Disen var bekreftet hadde det blitt annonsert.
Hunter har helt sikkert trukket skipet da de nå i markedet kan få 150k for 85-90 dager så det er ingen vits så sette den på 60k 18 mnd.
Det er vanlig at det forhandles videre om en enighet.
Indicative/ On Subs = I sluttforhandlinger.
Fully Fixed = ferdig avtale.

I dag hadde hvem som helst tatt en helt ny båt for 60K 18 mnd.

Men kan nok forvente avtale på spot eller 1-2 årlig innen 1-2 uker.
Men da til bedre rater, alle ser nå at dette behovet blir lenger enn man trodde.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
kamelen
16.04.2020 kl 19:19 5426

Har og lest litt rundt og sjekket og kan ikke finne at dette er bekreftet noen plass, altså ang Hunter Disen.

Mitt spørsmål er derimot blir alle TC actaler meldt (er det pliktig liksom) same gjelder forøvrig vanlig spot kontrakter. Er vel ikke vanlig praksis at hver spot kontrakt blir meldt eller? Spør for Hunter Saga skal vel inn hver dag som helst nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
oslo0407
16.04.2020 kl 19:29 5414

@eike, tradewinds artikkelen du tenker på er nok den her: https://www.tradewindsnews.com/tankers/hunter-group-strikes-another-vlcc-charter-deal/2-1-786490
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 20:36 5221

Min tolkning av verdipapirhandelloven er at t/c slutninger SKAL børsmeldes, og når HUNT tidligere har børsmeldt alle t/c slutninger kjent i markedet, er det mest nærliggende å anta at de også vil børsmelde fremtidige t/c slutninger.

Vil du vite 100% sikkert om Disen er sluttet på 18 mnd t/c til $60.000/dag så skriv til
CFO Brynildsrud [Email: lb (a) huntergroup.no] og spør. Det vil han helt sikkert kunne svare ja/nei på. Er ikke mer komplisert enn det, og bør ikke ta lenger tid enn å skrive et innlegg her, og når du klarer 10-20 HO innlegg om dagen .......

Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Null
16.04.2020 kl 21:47 5030

Jeg har selv skrevet mail tidligere å spurt CFO Brynildsrud om enkelte ting angående Hunt
Han svarte tilbake dagen etter med en lang utfyllende mail, så det er sikkert lett å få svar om noen skrivet han.
DVS dersom det ikke er sensitiv info for det svarer de ikke på.

NUll
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
oppturen
16.04.2020 kl 21:55 4989

Disen er vel ikke overlevert fra verft enda.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Solux
16.04.2020 kl 21:56 4981

Har fått svar. Og de ville børsmelding det som var material. TC er jo det vil jeg si, da de gjorde sist med de andre.
Så redd den enda ikke er bekreftet
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.04.2020 kl 22:32 4846

Takk for oppklaring. Kraftig oppgang for FRO i USA, så det blir nok en bra tankdag på OSE i morgen. Blir overrakset om ikke Hunt er over 4 kroner da.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 22:45 4792

 
http://vxz.eu/2020-04-17__FA_1__Omtrent-som-HUNT?  ;)

Utdrag fra en artikkel på side 6 i eAvis/papir-utgaven av TradeWinds nr. 15/2020 som utkommer 17.04:
«Equinor has taken the 318,000-dwt Nissos Keros (built 2019) on charter from Alafouzos family-controlled Okeanis Eco Tankers for three years, brokers said. The scrubber-fitted tanker is believed to have fetched a rate of $49,000 per day.

Equinor has also fixed another VLCC on time charter from Greece’s Enesel. The oil company has reportedly chartered the 319,000-dwt Papalemos (built 2018) for three years at $48,000 per day.

Also Equinor has reportedly taken two scrubber-fitted VLCCs from Norway’s Awilco Eco Tankers. The company fixed the 299,000-dwt Eco Future (built 2016) for three years, presumably at a rate similar to the Papalemos. It is also reported to have chartered the sistership Eco Leader (built 2016) for six months at an undisclosed rate.

Equinor’s three-year charters are in line with broker assessments for such deals that have remained stable amid a buoyant spot market. Oslo broker Fearnleys said a three-year rate for a VLCC now is $48,000 per day.

Total has reportedly chartered the 299,000-dwt scrubber-fitted Arosa (built 2017) to Koch Logistics for a year at $80,000 per day, or close to $29m.

Another Greek shipowner, Andriaki Shipping, has reportedly fixed out its sole VLCC, the 318,000-dwt Leonidas (built 2009), for a year to Hess Corp. European tanker brokers estimate the shipowner is to earn $83,000 per day on the charter.»


Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.04.2020 kl 23:05 4714

Takk for info. Jeg stusser mer og mer på nedgraderingen til Cleaves. Så vidt jeg husker lå forventet snittrate i 2020 og 2021 lavere enn 49k per dag da de hadde dobbelt så høye kursmål på flere aksjer i forhold til nå. Når de selv sier at de forventer et nytt bullmarked i 2023 og det er mulig å tegne 3-årskontrakter som gir høy og sikker inntekt, høyere enn deres tidligere estimat, fram til det, kan man lure på hva de tenker på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
U2Bono
16.04.2020 kl 23:07 4713

Det kalles "kurtasje" oppdateringer, min venn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 23:38 4617

For de som leser dette og er redd for Hunt sin kontrakt går i vasken, jeg er mer redd for at den blir underskrevet,
Flere og flere fartøy blir sluttet på lange kontrakter for både frakt og contango.
Veldig lukrativt å slutte 3 årig og veldig lukrativt å ligge i spot
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 00:13 4545

Personlig foretrekker jeg - inntil en grense - tilbakekjøp av aksjer, fremfor utbytte.

Hvorfor er folk så opphengt i HUNT kursen (og kursen på andre aksjer de eier)?
• Fordi de hverken har den STORE troen eller er så LANGSIKTIGE som de preiker, men kortsiktige tradere som bare ønsker gevinst?
• Fordi investeringen delvis er finansiert med lån?
• Rent psykologisk?

Personlig håper jeg at HUNT kursen forblir lav, eller sågar faller. Blir tankmarkedet fremover så bra som jeg tror, kan jeg kjøpe enda flere HUNT aksjer, BILLIG. Hvis et selskap tjener gode penger (og betaler utbytte) vil kursen etterhvert ordne seg selv.

Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 00:23 4506

Tank har alltid vært kortsiktig, du skal inn og være med når den pågår og ut innen de 2-4 årene den varer er over.
Fordelen med Hunt er at hele verden nå har fokus på tank og vil trekke til seg store investorer.
Norske redere har godt rykte på å være pålitelige og ikke lage butikk i butikken (Greske redere, Amerikanske)
Dette vil med tiden prise Norske på bedre Nav enn utenlanske.
Jeg tror denne bølgen vil vare i 3-6 år og planlegger å sitte i Fro og Hunt hele tiden.
Men helt sikkert med varierende volum.
Har noen venner som ser kun inn så ut.
Den blir ikke lav uansett, innen 1-2 år er den kjøpt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 01:24 4423

Ser av flere innlegg at det spekuleres i at HUNT kursen ikke går fordi fond og andre "store" selger seg ut/ned. Kan være, pga det hinsides dustete - snakke opp kursen i FA - stuntet til Fredly. Er det én ting proffe og institusjonelle investorer skyr som pesten/corona, så er det firmaer som prøver å påvirke egen kurs. Og Fredly sitter i Hunt styret.

Ubegripelig uprofesjonelt  :(((

Håper at Fredly for det stuntet har fått så øra flagra helt nede i Monaco.

Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 07:29 4265

Det var da ett rart innlegg, drukket?
Nav er rundt 6.
Frendly har vært perfekt med timingen på bestillingen av båter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Ole86
17.04.2020 kl 07:59 4209

Hvordan begynner du at scrubber strategien er fullstendig feilslått?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Krosta
17.04.2020 kl 08:07 4223

Mr. U tenker nok på at HUNT - sammen med alle de andre amatørene som har installert scrubbers burde sitt at det kom et gigantisk eksogent sjokk som dro ned oljeprisen så mye at spreaden mellom ulike fuels forsvant såpass at scrubber-effekten mistet store deler av inntjeningsgevinsten man hadde forventet å se på dette tidspunktet i forhold til båter uten scrubbere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Ole86
17.04.2020 kl 08:13 4200

Haha! Ja, hvem så vel ikke det komme. Antar herved at Mr. U er mangemilliardær, for det hadde jeg lett vært med hans evner.

Sannheten bak Hunter sin scrubberinvestering er vel at selv på dagens ekstremt lave prisdiff mellom HFO og VLSFO så ser de en break even på scrubberne på ca 2 år. I tillegg til dette så kjøpte de skip i en langt større serie av skip som alle hadde scrubbere. Om DSME skulle endret design og engineering kun for Hunter så ville skipene kostet ca det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Krosta
17.04.2020 kl 08:28 4179

Takk for den informasjonen. 2 år var mindre tid enn hva jeg hadde forventet på dagens lave spread.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Ole86
17.04.2020 kl 09:00 7986

Scrubbersystemer gir vanligvis en veldig god return på investment. I dagens situasjon for Hunter et det fortsatt ikke veldig dårlig.

I et scrubber case så må man selvfølgelig også se på at vi ikke vil være i en situasjon med ekstrem oversupply av olje for alltid og vi vil dermed se en høyere spread mellom HFO og VLSFO. Å idioterklære redere som har scrubber i dag blir som å idioterklære folk som har drenering rundt huset sitt hver gang det ikke regner.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
ziik
17.04.2020 kl 09:53 7888

Hvis det er av interesse så har sparebank1 market følgende kursmål : Fro 105 og Hunt 6.4
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
17.04.2020 kl 09:56 7870

Takk, godt å vite.

Litt bedre takter i Hunt i dag, men den har mye å ta igjen på de andre tankaksjene fortsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Krosta
17.04.2020 kl 10:10 7788

Litt liv i HUNT i dag ja, godt å se. I tillegg er volumet ganske bra. Fantastisk analogi Ole86!
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Mr. U
17.04.2020 kl 10:39 7764

jeg har ikke sagt at scrubbere er feilslått. absolutt ikke.

jeg sier bare at det er "feil" av ledelsen å bruke det som et salgsargument. de har gått høyt ut og skreket om hvor bra scrubbere er og hvor mye permium det skal tilføre osv osv.

poenget mitt er; ledelsen bør markedsføre selskapet basert på fundamentals. ikke på potensielt enkeltdrivere, som feks scrubbere. slik bør investorer også tenke.

og hvorfor mener jeg dette; jo fordi disse potensielle enkelt-driverne har en tendens til ikke å bli det ledelsen har forespeilet. scrubberne er et stjerneeksempel.
et annet stjerneeksempel er "eco-ships". det feilet også brutalt, men var jo brukt bl.a for å få et selskap som scorpio på børs og redrer hentet "eco penger" over en lav støvel. så kan vi alle, med fasit i hånd spørre oss selv; viste dette med eco-ships seg å være riktig?
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 11:15 7654

Jeg skjønner mindre og mindre av din tilnærming til Hunter Group, Reserven.

Beklager, men du har brukt veldig mye plass og energi på å informere oss om utbyttemuligheten i rederiet. Og med vel 1 milliard i nettofortjeneste kan det ligge an til kr. 2 pr. aksje i utbytte for 2020. Om Fredly og co. vil.

Og om han vil, vet vi ikke helt, men tidligere uttalelser tilsier at det blir mye utbytte fremover siden Fredly har poengtert at alt overskuddet skal tilbake til aksjonærene.

Du har derimot de siste par ukene, blitt mer og mer skeptisk til utbytte, noe jeg ikke forstår. Og du har i et annet innlegg stilt deg skeptisk til at aksjonærene er opptatt av aksjekursen!

Selvfølgelig er vi opptatt av aksjekursen. Det er jo derfor vi er på børs! Og dersom noen uttrykker at de er langsiktige, så er de vel det da, kanskje. Det spiller uansett ikke noen rolle fordi man må være rask på labben i disse tider dersom forutsetningene endrer seg.

Så jeg og de fleste andre aksjonærer er selvsagt opptatt av om kursen i øyeblikket er kr. 4 eller kr. 8. Er ikke du? Eller hever du deg over aksjekursen fordi du har et forskningsmessig forhold til Hunter? Og skal sitte på dine aksjer til 2050?

At Fredly gikk ut og uttalte at aksjekursen var altfor lav (ko-ko), tror jeg han gjorde i ren frustrasjon. Aksjen er pr. idag kanskje børsens billigste, med en PE i inneværende år (2020) på 2,75. Med andre ord: Rasende billig. Og hva opplever vi (og Fredly): At aksjekursen synker selv på gode nyheter. Nå ser det ut til at denne tregheten er i ferd med å forsvinne siden en stor selger muligens har forsvunnet.

Profesjonelle investorer er ikke så opptatt av om en leder snakker opp kursen eller ikke. De er opptatt av resultater. Og det finner de i høyeste grad i Hunter Group!
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
17.04.2020 kl 11:20 7644

Endelig en positiv utvikling i kursen. Nå blir det spennende å se om noen bruker også denne kursoppgangen til å pøse ut aksjer. Hvis ikke det skjer tror jeg vi kan få en kraftig oppgang mot stengning når tankaksjene i USA sannsynligvis trekker med seg aksjene på OSE videre opp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
17.04.2020 kl 11:23 7618

Fredly er jo ikke den eneste rederen som prøver å snakke kursen opp. Macleod i FRO hausset jo som bare rakkeren i podcasten hos DNB. Hansson i NAT sender jo oppdateringer hver uke til aksjonærene om hvor mye oppside aksjen har, og OET sendte ut børsmelding etter innsidekjøpet hvor de understreket at de mener de kjøpte til kraftig rabatt i forhold til underliggende verdier.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Ole86
17.04.2020 kl 11:36 7580

Fundamentale forhold er selvsagt det aller viktigste, men som investor så ønsker jeg selvfølgelig å vite hva som gir et selskap jeg investerer i en edge over konkurrentene.
Grunnen til at jeg satt pengene mine i HUNT over for eksempel FRO er blant annet at de har kun topp moderne skip som jeg vet er gode, top of the line scrubbere og at det er et asset play.

Med din logikk så er det helt uinteressant hvordan flåten til et rederi ser ut. Elendige VLCCer uten scrubbere og med dårlig fuel consumption er like mye verdt for deg som topp moderne VLCCer, med lav fuel consumption og gode scrubbersystemer?

Eco ships er en helt annen diskusjon. Var aldri noen som fikk USD 20 000,- pr. dag premium på ratene sine for å ha de gamle eco skipene og det kunne man heller ikke regne hjem.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 13:32 7371

Svært hissig selgersiden, noen info om hvem som går ut i så stort kvantum?
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
U2Bono
17.04.2020 kl 16:01 7105

Greit volum i dag. Krysset en post på 342k aksjer før i dag også.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
kelle
17.04.2020 kl 16:13 7051

Solgte 50% idag, Avventer GF
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 16:38 6854

Hunter må da väre underpriset som jeg ser det.Er hull 5465 som skulle leveres i denne måned levert, og er den på kontrakt eller på spotmarkedet?
Takker for svar
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
EXTrader
17.04.2020 kl 23:26 6198

Tror dere kan se denne ! så vil sikkert noen av dere kjøpe Hunter før alle andre vil inn i denne aksjen :-)
https://www.youtube.com/watch?v=GCLNCnVEIRY
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 23:38 6155

Takk Geezer, med dette pluss neste skip nr. 5466 i april kan dette bli bra, tenker gå all in om den bryter motstanden på ca 3.90 .
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2020 kl 10:59 5144

Hunt tjener vanvittig med penger altså ekstremt med penger. Ratene holder seg høye, alt antyder at oljeprisen vil holde seg svært lav fremover pga fulle lagre, flere vlcc er snart ferdige å klare til å bli en del av Hunt flåten. Muligheten for at de 3 siste båtene blir klare til disse høye ratene blir større for hver dag som går. Kursen burde fly opp, kursen var på 6kr i januar med langt lavere rater. FRO har steget med 20% den siste uken, men hva gjør HUNT jo den synker. Hvor er logikken, hva skjer? Hunt kan friste med store utbytter, samt tilbakekjøp av aksjer. Likevel er det noen som selger seg ut på denne vanvittige lave kursen. I mine øyne burde FRO stått i 150kr, mens HUNT skulle stått i minst 7kr. Her er det virkelig noe som skurrer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2020 kl 11:27 5087

Det er nok de ubegrunnede forslagene til Generalforsamlingen som tynger aksjene nå. Blant annet emisjon m.m.

Dessuten: Det er ikke uttrykt noe om utbytte så langt i 2020. Tidligere har Fredly meddelt markedet at all avkastning skal gå tilbake til aksjonærene. Det ser usikkert ut med det nå, noe markedet ikke liker.

Det som er så rart akkurat nå, er at Fredly har skapt usikkerhet akkurat da han ikke burde ha ghort det. Han uttrykte stor forbauselse overfor Fiansavisen for noen uker siden med at aksjekursen var så lav. Ko-ko, sa han om markedet.

Ja, nettopp derfor burde han oppklare usikkerheten nå. Jeg stemmer ned flere av forslagene i forkant av GF selv om jeg antar at det ikke får noen formell betydning.

Rydder man opp i uklarhetene snarest, vil muligens kursen stige.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.04.2020 kl 11:35 5042

Spotratene tryner snart.. fordi behovet for frakt faller. Da er det et problem at HUNT har nybygg på vei inn i et kommende råttent marked.

Bare en tanke;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Grylls
20.04.2020 kl 11:40 5009

"Spotratene tryner snart.. fordi behovet for frakt faller. Da er det et problem at HUNT har nybygg på vei inn i et kommende råttent marked.

Bare en tanke;)"

Lagring da?
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare