Hunter- En solskinnshistorie så langt

Fillidor
HUNT 09.04.2020 kl 21:07 146003

Må bare si det virker som Hunter har ett solid grep på ting, hele selskapet er en solskinnshistorie til nå. De har fått levert alle skip til riktig tid(om ikke før), treffer med scrubber i IMO20 og i tillegg historiske rater på sikre kontrakter langt fremmover. 4/8 skip levert, og flere kommer ila 2020. De tjener bøttevis med spenn. I tillegg gjort kjappe 30mill på salg av x1 skip som blir tilbakeleid. Skipene går for fulle mugger, kapteinene har blant annet sagt at det er de beste skipene de har seilt med.

Så langt går alt på skinner for Fredly & Co, må si de gjør en bra jobb. Sikker på at denne aksjen er kraftig underpriset og skal langt opp. P/E estimert til 2,46 ifølge Nordnet. Trur fundamentet er kraftig undertrykt mot sentimentet, men fundamentet vinner til slutt. Etterspørsel etter VLCC vil alltid ligge der, og disse moderne scrubber skipene vil ikke gå tomhendt. De neste Q-rapportene kommer til å gi utslag på kursen, nesten sikker på. Tåler betraktelig ratefall også ned mot 30.000 USD/dag, vil fortsatt tjene bra med penger, da break even er på 23.500USD/dag. Dollaren står også sterkt som styrker lønnen kraftig.
Sittter med lang horiont på denne.

Håper bare de velger å utvide flåten fremfor å selge skip. Hvis man skal opp på nivå med Store Ulv.

Utbytter er også ventet, som kan se saftig ut med disse ratene.

Aksjene er billig.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Buyin85
05.05.2020 kl 21:29 6960

DHT kommer vel med tall om en liten time.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:34 6797

Dette skyldes utelukkende at OCY har fått langt flere tankskip i flåten i løpet av året. For eksempel 4 VLCC til Okeanis. OCY må ikke ses på som et shippingselskap, de er et finansieringsselskap.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
EXTrader
06.05.2020 kl 18:53 6335

Vell ! Når noe går ned så skal den jo alltid OPP litt teknisk info fra i dag 6 mai
Er dette helt ko-ko priset ? I tillegg trodde jeg nesten vi hadde en støtte på 3,95 som tilbakekjøpet endte på ! Skal vi opp eller ned ? Jeg tror opp.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Middels lang sikt, 6. mai 2020
Hunter Group viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har dannet en dobbel-topp-formasjon og gitt signal om videre nedgang til 3.15 kroner. Ved reaksjon tilbake er det nå motstand ved 3.75 kroner. Aksjen tester støtten ved cirka 3.60 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 3.60 kroner vil utløse et salgssignal. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som er et tidlig signal om mulig vending ned også i kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på mellomlang sikt.

Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
06.05.2020 kl 19:06 6278

De har ikke foretatt tilbakekjøp, enda.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
kelle
06.05.2020 kl 22:50 5892

Det er akkurat dette jeg har vært bekymret for helt siden medio mars og som jeg har skrevet minst 10 innlegg om. Tankratene raser og likeså kursene. Ser med gru på hva som skjer sen sommer når de nye skipene skal ut i markedet, likeså for de 3 som går av 6 måneders kontrakt i sept/oktober.
Det kan faktisk bli så lite behov for tonnasje at mange vlcc må i verste fall må gå rett i bøyene.
I midten av mai er all lagerkapasitet på land fylt opp, i tillegg ligger det en masse tankere som lagertanker.
Med andre ord, er det olje nok for lang tid fremover med det forbruket som er forventet det første året.
Solgte det jeg hadde på 4,55, men var dum nok til å gå inn igjen med en lite post på rundt 4 kroner. Var meningen å være med til framleggelsen av 1. kvartalet for å se hvilken planer de hadde videre.
Vi burde alle rede nå fått greie på om det planer å innlemme den gamle holken som Fredly har kjøpt og om oppgjørsformen skal være en rettet emisjon med utstedelse av 115 mill nye aksjer.
Da er jeg stygt redd for at et fåtall for delta og at emisjonskursen settes til nærmere 3 kroner. Tidligere har jeg spådd 3,50

Det er på tide at (Hauserene ) de som påstår at de innsikt og som kan tenke og regne selv, kommer på banen med sine regnestykker og forteller oss små sparere som hopper ut inn, hvordan de ser på fremtiden.
Var kanskje i meste laget negativ her, men det ser ikke helt bra ut fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Geezer
06.05.2020 kl 23:12 5887

Dette er komplekst, ingen tvil om det. Selv tror jeg vi får se minst 1 runde til med skyhøye rater. Dette begrunner jeg i at jeg ikke tror OPEC+ kutter så mye som det sies, de har vel aldri klart å holde ord i forhold til kutt tidligere, så hvorfor skal vi tro på dem nå? Bare vent til Juni kontrakten nærmer seg utløpsdato så er det rett ned med prisen.

I forhold til Hunt så kan jeg berolige deg med at selskapet med pågående kontrakter har reddet inn budsjettet for 2020 allerede. Får vi snittrater på under $23k for hele 2021 så er det fare på ferde, men det tror jeg ikke noe på. Hunts nye skip går til topp rater i spotmarkedet pga fart, de er raskere enn eldre skip og alle vil ha dem.
Jeg sitter long og øker beholdningen jevnt og trutt på disse nivåene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Jarsko
06.05.2020 kl 23:14 6034

Hunter sin aksjekurs har desverre ikke under noen omstendigheter gjenspeilet markedet eller underliggende verdier, dette kan vi nok skylde på ledelsen for da mtp lite eller ingen konkret informasjon til aksjonærene, men når det er sagt, så burde Hunter være godt stilt i et svakere marked og med sine nye skip være konkurransedyktig med lav BE. Hvis oljeprisene stiger og spreaden på drivstoff blir større så er jo veddemålet til Fredly absolutt reelt igjen.
Jeg timet inngangen dårlig og sitter med et forholdsvis stort papirtap, men velger å sitte da jeg har troen på Fredly og er svært spent på om det kommer noe håndfast 28/5.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Geezer
06.05.2020 kl 23:27 6017

Gjorde en øvelse nå.
Dersom ratene faller til $30.000 på alle skip etter TC kontraktenes utløp så ligger vi an til et overskudd pr aksje på 93øre.
Ser vi $20.000 på alt utenom TC kontraktene så ligger vi an til et overskudd på 77øre.
Ingen grunn til å ligge våken om natten enda. Dette er en av de beste casene på børsen, at kursen ikke går som vi ønsker gir bare muligheter for oss.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Nataz
06.05.2020 kl 23:35 6023

Quote; "I midten av mai er all lagerkapasitet på land fylt opp, i tillegg ligger det en masse tankere som lagertanker."

Dette er jo positivt! Når det er sagt så er HUNT mer eller mindre allerede cash positive for 2020 og godt inn i 2021. Det er uansett rævva håndtverk av HUNT i det siste. Nå er jo Fredlys stunt uglesett uansett hva som skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Jarsko
06.05.2020 kl 23:38 6022

Jokeren i dette caset er hva styret planlegger å bruke dette overskuddet til og hva som evt skjer med Fredly sin VLCC. Kortsiktig så vil jo utbytte være det nest foretrukne, men nedbetaling av gjeld bør være det foretrukne på lang sikt, dette senker jo kostnadene og gir enda lavere BE, som vil gjøre Hunter enda sterkere i et svakt marked.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Geezer
06.05.2020 kl 23:43 6039

Ja, jeg ser helst at selskapet bruker pengene til å styrke balansen, men jeg forventer at de vil gjøre som de meldte på AGM å kjøpe egne aksjer så lenge de trades langt under NAV. Det eldre skipet blir antagelig betalt for via emisjon, de har langt på vei også meldt det. Emisjon er helt greit så lenge vi småaksjonærene får en rep. emi. i etterkant.
Dette er mine 2 cents
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
kelle
06.05.2020 kl 23:48 6046

Geezer
Aksjer prises vanligvis om hva som skjer 8-9 måneder frem i tid.
At det blir et knallbra både 1 og 2. kvartal er det ikke noe tvil om og alle som vet. Men her er det fremtiden det er snakk om.
3. og 4 kvartalet vet vi lite eller ingen ting om . Det er derfor aksjen prises som den gjør. Usikkerhet er aksjemarkedets største fiende.

Jeg har jo i likhet med deg et håp om at vi kan få en kortvarig ny rate topp, slik at H.Disen og muligens også H. Saga kan inngå kjempeavtaler i midte/slutten av mai mnd.
Vi bør holde oss til det vi vet av sikkerhet, så for vi heller håpe og be om at det går bedre enn vi frykter.
Lykke til fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 23:55 6139

Lurer på planen med denne gamle tankeren, virker noe panikkartet det hele, kjøpt dyrt også.
Meningen var nok å booste aksjen på ett eller annet vis med dette kjøpet, men mye tyder vel på at dette er noe aksjonærene ikke vil sette pris på akkurat nå.
Gire opp på topp så stuper markedet 2 uker senere.

Skal de tilbakekjøpe kjøpe aksjer blir det en mare å være aksjonærene i perioden da aksje plukker for selskapet samtidig shorter selskapet for å presse ut svake hender.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Nataz
07.05.2020 kl 00:01 6116

Nettopp, nå blir det feil uansett med den "Gamle" båten. Intensjonen med den skulle vert kommunisert.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Jarsko
07.05.2020 kl 00:06 6118

Enig angående det å styrke balansen, men jeg håper at det kanskje blir en kombinasjon med utbytte. Grunnlaget for dette er ikke nødvendigvis at jeg på død og liv skal ha utbytte, men utbytte er forventet etter utspill fra Fredly og dette om utbytte er nevnt på side 5 i årsrapporten, hvor det står at «HUNTS dividend policy aims to yield a competative return on invested capital to the shareholders through a combination of dividends and share price development.»

Det er nok viktig for troverdigheten til ledelsen at de følger opp tidligere utspill og begynner å gi mer informasjon.
 
Hvis den gamle skipet skal tas inn så håper jeg også at de har allerede en lang avtale for dette, men dette passer aldeles ikke inn om det opprinnelige caset som da var er veddemål basert på IMO2020 og fuelspreaden, men det er tydelig at ting endres fort her i tank;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Geezer
07.05.2020 kl 00:13 6113

Jeg personlig bryr meg ikke utbytte, men selskapet må selvfølgelig gjennomføre det som er kommunisert til aksjonærene.

Enig i at det gamle skipet ikke passer inn i Hunt, men jeg har tillit til Fredly. Tror det ligger en plan bak den handelen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
B34
07.05.2020 kl 00:46 6065

Vært mye diskusjon om Fredlys kjøp av 14 år gammel VLCC på forumet. I artikkel i DN 6. mai publisert kl. 18.10 avviser Fredly dette overfor DN.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Campfire
07.05.2020 kl 01:40 6133

Personlig tror jeg aksjekursen ville vært vesentlig høyere i dag, om både oljeprisfallet og Covid-19 uteble. Altså normale, vesentlig lavere, sesongrater, effekten av scrubbere (høy vs lav svovelinnholdig fuel), eco-design og skraping av gamle båter. Dette tror jeg, til tross, for enorm inntjeningen for Q1, og mest sannsynlig Q2 og Q3 blir enorm.

Jeg er fortsatt bull Hunter på lang sikt. Begrunnelsen er:
- Få nybygg og en raskt eldrende global flåte. Antall VLCCer vil reduseres.
- Oljelagrene på land er snart fulle. Stoler man på hva Rystad, vil landbaserte lager fylles i mai måned. [ref. 1]
- Contangoen er fremdeles relativt høy. $67k/dag for 6 måneder og $51k/dag for 12 måneder [Ref. Cleaves Securities]. Allerede har et stort antall VLCCer blitt tatt i bruk til lagring. Dette antallet vil etter all sannsynlighet øke de kommende ukene/månedene. Jeg tror og håper dog ikke Hunter sine båter vil benyttes til lagring. Båter brukt til lagring = færre transportbåter.

- En dag vil forhåpentligvis alt være tilbake til normale omstendigheter. Tar man f.eks en rate på $25k/d, vil mange av de eldre båtene gå i minus. Husk at drivstofforbruket mellom en Scrubber fitted, eco-VLCC og en «gammel kinester» kan være så høyt som 45tonn/dag, (eller 2x). I det siste har vi sett at prisforskjellen på lav- og høysvovelinnholdig drivstoff reduseres. Dette er selvsagt en variabel det er vanskelig å spå, men siden IMO2020 inntrådde, har differansen i hvert fall vært markant i favør scrubber-fitted VLCC. [ref. 2]
Alt i alt tror jeg hele Coved-19 og oljeprisfall-perioden, kun vil være en enorm pengemaskin på kort sikt. Når ting normaliserer seg på lang sikt, tror jeg det opprinnelige caset til Hunter slå til.
Noe jeg dog er spent på er hvordan oljemarkedet vil se ut på sikt. Mye av caset var at mer og mer av oljen ble fraktet fra vesten, og mindre fra AG, altså lengre ruter og større behov for båter. Det blir spennende å se hvordan shale-produsentene responderer når oljeprisen omsider øker igjen.
Angående den nye bajen til Fredly, har jeg ingen spesielle formeninger. Jeg stoler på ledelsen og regner med de har en plan. Stoler dere ikke på ledelsen, anbefaler jeg dere heller ikke til å investere i firmaet. Dette gjelder generelt.
Det blir meget spennende å se hva de presenterer i Q1 og hvilke fremtidsutsikter firmaet har.

Merk: Dette skal ikke anses som kjøp- eller salgsanbefaling, kun mine personlige tanker.

[1] https://www.rystadenergy.com/globalassets/pdfs/rystad-energy_covid-19-report_29-april_2020_public-version.pdf
[2] https://shipandbunker.com/prices#VLSFO
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Geezer
07.05.2020 kl 08:40 5861

Fredly aviser at han har kjøpt den 14 år gamle tankeren.
"Rettelse: I en tidligere versjon av saken skrev DN at Arne Fredly hadde kjøpt en 14 år gammel supertanker. Dette avviser Fredly overfor DN."
https://www.dn.no/shipping/tankmarkedet/frontline/john-fredriksen/hangover-for-tankrederiene/2-1-803624

Kan vi da legge den saken død..?
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Campfire
07.05.2020 kl 09:10 5846

Gjerne for meg
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Black Peter
07.05.2020 kl 12:30 5570

Dette gjør ikke Contangoen mindre attraktiv, jeg merker meg at det er svært underkommunisert hva faktisk pris for Brent er og da hva faktisk Contango er.

OLJE(NY): SAUDI ARAMCO SETTER JUNI-OSP TIL EUROPA TIL USD -3,7 PR FAT VS ICE BRENT
(Oppdatert artikkel og endret overskrift)
Oslo (TDN Direkt): Saudi Aramco har satt den offisielle salgsprisen (OSP) for arabisk lettolje for levering i juni til Nordvest-Europa til en rabatt på 3,70 dollar pr fat versus ICE Brent, ifølge flere medierapporter torsdag.
Samtidig settes OSP for arabisk lettolje med juni-levering til USA på en premie på 0,75 dollar pr fat versus ASCI. OSP for arabisk lettolje til Asia med juni-levering heves med 1,40 dollar pr fat og settes dermed til en rabatt på 5,40 dollar pr fat versus den gjennomsnittlige Oman/Dubai-prisen.


Jeg tror Brent spot skal langt ned igjen i løpet av måneden slik vi har sett tidligere måneder, men jeg går mot markedet her, det jeg klar over.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Black Peter
07.05.2020 kl 12:36 5569

Synes det er ganske rart at det går en uke før dette blir avkreftet. Nærmest som fake News å regne dette "kjøpet"!

Da kan det tyde på at 60k 18mnd står ved lag? Og kanskje også 110k/11mnd? Jeg håper alt går på TC. Spot virker risky.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2020 kl 13:40 5418

Fredly har avvist at HAN har kjøpt et 14 år gammelt tankskip. Men hva med Hunter Group????
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Black Peter
07.05.2020 kl 14:35 5286

Det blir for dumt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Black Peter
07.05.2020 kl 14:38 5303

Tror ratene vender opp nå:

Maran Athena(2016) Modern Scrubber Brasil/Spore 76k(justert ned fra 80k). Open date er 10 mai fra Rotterdam. Saga skal losse der 12/5, så gode muligheter i spot om vi ikke allerede har inngått TC..
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 12:00 4829


Hvor blir det av solskinnet? Her trenger man ikke mye krem.....

Mest på grunn av usikkerhet er aksjekursen nå lavere enn den burde være. Her tjener man penger i bøtter og spann og så faller kursen.
Som i så mange selskaper på Oslo Børs, må det gjøres et grep når det gjelder kommunikasjon. Dette holder ikke!
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
RedSandberg
08.05.2020 kl 12:00 4831

Hvorfor er Hunt ned like mye som andre er opp i dag? Er det liksom helt kroken på døra for selskapet nå eller?
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 12:08 4914

Enig! Slik ledelsen har kjørt det i det siste, er dette for tiden en drømmeaksje for Shortere og andre negative kursdrivere. Men hold ut, jeg er sikker på at Fredly & co kommer sterkt tilbake og som alle vet er de underliggende forhold gode, dog det tærer på å følge med på utviklingen i kursen for tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 12:27 4859

Jeg synes det er et gjennomgående trekk i mange bransjer at man unngår å holde aksjonærer, brukere, almenheten ajour med utviklingen.

La oss ta et nærliggende eksempel:

Da Biotec, DOF, Next m.fl. fikk problemer i 2019, stanset mye av kommunikasjonen opp fordi ..."man måtte konsentrere seg om forhandlinger etc."
Bare sludder. Er det noen gang man ikke skal glemme sine aksjonærer, er det nettopp når det går dårlig eller kursen synker.

Jeg tror rett og slett det er så enkelt at ledere ikke utdannes i psykologi eller at man mangler ordinær, menneskelig innsikt, slik at mange ikke er i stand til å forstå reaksjoner hos aksjonærene og i markedet ellers. For å være litt generell er det mitt inntrykk gjennom mange år på børsen at man ved HH er så opphengt i avkastning, at man glemmer helheten.

I politiet unnlater man å trekke frem helheten når det går galt. F.eks. når budsjetter kuttes og beredskapen blir lavere, synes det viktigste for lederne er å skrive lange kronikker i avisene om at situasjonen ikke er endret. På tross av at alle andre ser at dette ikke stemmer. Da Hagen ble arrestert, valgte man å gjennomføre arrestasjonen til et annet sted fordi VG var til stede! Hadde man ikke forutsett dette under planleggingen? Går det an? Etter 18 måneder? Hvor er helhetstenkningen?

Innenfor helsesekstoren, som forøvrig har taklet koronakrisen veldig godt, er helsepolitikere opptatt med å forsvare at det er nok utstyr, mens Fylkesmannen i fylkene sender ut meldinger om at kommunene må kjøpe utstyr selv fordi det er vanskelig for staten å skaffe nok..... Total bom hva gjelder kommunikasjon her. Ellers ikke i forbindelse med myndighetenens takling av krisen. Hadde jeg vært leder i et større medisinfirma, hadde jeg sporenstreks tilbudt Espen Nakstad jobb som talsperson for selskapet til en lønn han ikke kunne avvise. Den lønnen ville vært tjent inn første dagen!

Osv., osv. Tilbake til Hunter: Hvorfor orienterer ikke Fredly og co oss aksjonærer om situasjonen når han utmerket godt vet at det hersker mye usikkerhet i markedet omkring selskapets strategi? Det er ingen unnskyldning å måtte vise til at det kommer noe ved presentasjonen for 1. kvartal eller at man har for mye å gjøre. Det er selskapets forbannede plikt å kommunisere med markedet når aksjekursen faller selvom inntjeningen er meget bra. Noen viser til at dette ikke er nødvendig når man orienterer fire ganger i året ellers, men det mener jeg er en helt feil strategi. Det hele handler om at vi aksjonærer eier selskapet, og da har vi en rett til å vite hva som skjer samtidig med at de større aksjonærene får den samme kunnskapen. For de vet alt! Jeg tør påstå at det i flere selskaper anses som et bry å ha med aksjonærer å gjøre, men bare fordi man er forpliktet til det innenfor lovverket. Her er det viktig å gå lenger enn det aller nødvendigste lovverket sier.

Snu på flisa nå, Fredly!
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
08.05.2020 kl 12:57 4832

Det er bare tull med kvartalsrapporter. Det skaper bare mye arbeid og kostnader for bedriftene og støy. Hva er poenget med å rapportere hvordan det går med bedriften hver 3 mnd!!!. Hva endrer seg i feks telenor fra måned til måned av betydning ?. Selskapet skal jo uansett holde på i 100 år til.. Helt meningløst med 3 månders rapporter.
Hunter rapportere det de skal gjøre. De legger frem regnskap og liste på når båtene skal forlate verftet. Hva mer er det å vite. Ratene kan vi lese selv fra dag til dag.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 13:15 4804

Hvilken klode har du befunnet deg på de siste ukene, Freecashflow?

Verden gikk i lås mens du lå og sov. Samtidig bygde det seg opp et gullberg hos tankrederiene, også mens du lå i dvale!!!

Det har versert flere hypoteser til hvorfor selskapet på GF trengte mer kapital, om Fredly skulle selge den 14 år gamle nyinnkjøpte tankeren til Hunter osv.
Og på toppen av det hele svinger ratene verre enn pilen på tivoli hver gang noen slår med en klubbe....

Og dét mener du selvfølgelig ikke er nødvendig å ta opp med aksjonærene, for livet går jo videre likevel???

Det siste vi fikk vite, gjennom et sitat i en avis nylig, var at Fredly ikke hadde kjøpt tankeren likevel. Avkreftelsen kom en uke etter at den første gang var offentliggjort i Finansavisen. Hva og hvem skal man tro på ?

Min erfaring og min nese sier meg at man ikke skal stole på en kjeft hvis lommebok og fingre har befatning med et børsnotert selskap som storaksjonær eller leder.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Grylls
08.05.2020 kl 13:19 4812

Hvis alle ratene ble offentliggjort real-time så...

Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 13:36 4763

Vi har en fantastisk verdiskaping i Hunter frem til nå i 2020, og kan tilmed være, med et passelig bra marked i november og desember (etter at 3 skip Hunter skip går ut av TC), at selskapet kommer til å tjene penger hver eneste dag i 2020. Ikke mange selskaper på børsen vil klare det i år. Allikevel,Aksjonærene, eksisterende og potensielle, trenger forutsigbarhet og trygghet for å få bort kursnegativ spekulering, og det er viktig at oppsidene i selskapet synliggjøres på en fornuftig måte mot markedet. Altså, vi trenger god kommunikasjon gjennom rapporter, børsmeldinger og andre innspill fra ledelsen til media..
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 13:51 4750


Yes! Presist sagt!
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
08.05.2020 kl 14:20 4668

100% enig med Argus.
Vi kan ikke ha Fredly i media med intetsigende snakk om koko-prising, samtidig som selskapet er stumme som østers når det kommer til reell usikkerhet.

Her kunne selskapet enkelt ha brukt et par timer på god kommunikasjon med markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Jarsko
08.05.2020 kl 14:40 4612

Jeg sendte en mail til Erik Frydendal for en stund tilbake der jeg etterspurte dette, men har ikke fått noen tilbakemelding, noe jeg synes er svært dårlig. Jeg påpekte også usikkerheten som flyttingen av GF skapte og de forventningene aksjonærene har etter diverse utspill fra Fredly og henviste til årsrapporten der utbyttepolitikken står nevnt.

Får håpe noen av dem er innom og titter på hva som blir skrevet på diverse forum for da får de kanskje et innblikk av hvordan de fremstår.

Jeg har troen på Fredly og sitter stille i båten, men irriterer meg litt over lite eller ingen informasjon fra ledelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
08.05.2020 kl 14:58 4581

Argus, Du er i beste fall ikke pålest.!! Hvor står det at selskapet trenger mer kapital ? Ratene til Hunter svinger ikke de er i all hovedsak låst på TC rater som er historisk høy i mange måneder fremover. Jeg tror ikke Hunter ser på deg/dere som aksjonærer... Fredly eller Hunter har ALDRI meldt at de har kjøpt noen nye båt... Du må slutte å tro på alt som står som overskrifter i finanspresen for å skape klikk.. Hva din nese sier deg tror jeg at jeg velger å bruke lite tid på.
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 15:11 4528

Her var det mye feil!

For det første har styret i Hunter Group ASA sikret seg vedtak på GF for å hente inn mer kapital. Det gjelder frem til medio 2021.

For det annet kan man ikke se bort fra at det som Finansavisen skriver om et børsnotert selskap, er korrekt.Noe annet er naivt og lite skjønnsomt. Denne gangen ser det ut til å være feil, og det er kritikkverdig av avisen. Men hvorfor brukte Fredly en hel uke på å dementere noe han kunne ha demenert i løpet av en time?

For det tredje er ratene til Hunter slett ikke låst. Noen av skipene er i en pool og er avhengig av ratene også til andre skip.Dessuten er foreløpig minst ett skip på TC. Snart er ett skip klart for TC og to nye skip er på beddingen og kanskje klare for TC-er som er langt fra så høye nå som for to uker siden.

For det fjerde: Dersom Hunter ikke ser på meg (og andre) som aksjonærer, må det vel være noe galt med Hunter. Eller hva? Jeg har jo antydet noe av det samme, at Hunter ikke behandler aksjonærene på riktig måte, med god kommunikasjon. Og det bekrefter vel du også i ditt innlegg! Så hva er galt da?

Og til slutt: Hva er .."å ikke være pålest"? Du mener kanskje belest?
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
08.05.2020 kl 15:25 4522

Argus. det er stor forskjell på å ha muligheten til å hente kapital enn faktisk å si at de må/skal/trenger kapital .. du ser det ?
Du mener å vite hvilke TC rater Hunter vil/kan få fremover ?. Dette begrunner du med at de er lavere enn for 2 uker siden ?
Aksjonærer er vel de som er med selskapet over tid og ønsker å bidra med kapital i veksten av selskapet.. Ikke de som hopper inn og ut etter Nese metoden.
Hvorfor skulle Fredly dementere noe ?.
Det er som Sissener sier at småsparere burde vært forskånet fra å kjøpe enkelt aksjer på MÅFÅ.
Hunter kommuniserer det de skal og må. Er dere/du utålmodige med å få solgt aksjene deres litt over kjøpskurs eller kanskje bare med et lite tap har jeg et ordtak til dere; det første tapet er det minste tapet..
Redigert 21.01.2021 kl 03:10 Du må logge inn for å svare