Hunter- En solskinnshistorie så langt
Må bare si det virker som Hunter har ett solid grep på ting, hele selskapet er en solskinnshistorie til nå. De har fått levert alle skip til riktig tid(om ikke før), treffer med scrubber i IMO20 og i tillegg historiske rater på sikre kontrakter langt fremmover. 4/8 skip levert, og flere kommer ila 2020. De tjener bøttevis med spenn. I tillegg gjort kjappe 30mill på salg av x1 skip som blir tilbakeleid. Skipene går for fulle mugger, kapteinene har blant annet sagt at det er de beste skipene de har seilt med.
Så langt går alt på skinner for Fredly & Co, må si de gjør en bra jobb. Sikker på at denne aksjen er kraftig underpriset og skal langt opp. P/E estimert til 2,46 ifølge Nordnet. Trur fundamentet er kraftig undertrykt mot sentimentet, men fundamentet vinner til slutt. Etterspørsel etter VLCC vil alltid ligge der, og disse moderne scrubber skipene vil ikke gå tomhendt. De neste Q-rapportene kommer til å gi utslag på kursen, nesten sikker på. Tåler betraktelig ratefall også ned mot 30.000 USD/dag, vil fortsatt tjene bra med penger, da break even er på 23.500USD/dag. Dollaren står også sterkt som styrker lønnen kraftig.
Sittter med lang horiont på denne.
Håper bare de velger å utvide flåten fremfor å selge skip. Hvis man skal opp på nivå med Store Ulv.
Utbytter er også ventet, som kan se saftig ut med disse ratene.
Aksjene er billig.
Så langt går alt på skinner for Fredly & Co, må si de gjør en bra jobb. Sikker på at denne aksjen er kraftig underpriset og skal langt opp. P/E estimert til 2,46 ifølge Nordnet. Trur fundamentet er kraftig undertrykt mot sentimentet, men fundamentet vinner til slutt. Etterspørsel etter VLCC vil alltid ligge der, og disse moderne scrubber skipene vil ikke gå tomhendt. De neste Q-rapportene kommer til å gi utslag på kursen, nesten sikker på. Tåler betraktelig ratefall også ned mot 30.000 USD/dag, vil fortsatt tjene bra med penger, da break even er på 23.500USD/dag. Dollaren står også sterkt som styrker lønnen kraftig.
Sittter med lang horiont på denne.
Håper bare de velger å utvide flåten fremfor å selge skip. Hvis man skal opp på nivå med Store Ulv.
Utbytter er også ventet, som kan se saftig ut med disse ratene.
Aksjene er billig.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Du prater jo bare tull! Dette forumet er satt opo for deling av nyheter og betraktninger bygget på fakta og kunnskap. Forstår at du ønsker kursen ned, men fint om vi andre slipper Neandertalerkommentarene dine.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
23.05.2020 kl 12:54
5809
Anbefaler deg å lese analysen til Hannisdahl. Selv om man ikke er enig med ham om hvordan markedet vil utvikle seg, gir den en god oversikt over hvordan de ulike selskapene plasserer seg på en rekke ulike parametere. Hvis man frykter tankkrakk er det helt andre selskap enn Hunt man bør være bekymret for.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
Jeg er så bearish på tank, at selv Hannisdahl fremstår som en bull.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
Fredriksen har vært ute i stormen tidligere, men denne dresskledde Fredly ligger for det meste på solseng i Monaco. Hvordan takler han denne massive tsunamien som kommer?
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
undrende
23.05.2020 kl 18:12
5477
Enda to postinger fra Jim C uten å tilføre noe som helst av relevant info om hvorfor HUNT skal ned. Blir bare plagsomt dette.
Selv er jeg ute å tester temperaturen i aksjen. Ikke handlet i denne før foruten et par kjappe trader.
Utbytte høyst usikkert, så regner med markedet har priset inn akkurat det.
Spør de mer reisevante her, hva vil skje om de annonseres utbytte på 30 øre? Vil kursen gå en 5-10% på det?
Tilbakekjøpsalternativet vil muligens senke kursen i første omgang, og til syvende og sist så er denne mest avhengig av oppdateringer på flåtestatus og rater fremover. Hva tenker dere om de forskjellige scenarioer frem til Close onsdag, og deretter Q1 rapport torsdag???
Selv er jeg ute å tester temperaturen i aksjen. Ikke handlet i denne før foruten et par kjappe trader.
Utbytte høyst usikkert, så regner med markedet har priset inn akkurat det.
Spør de mer reisevante her, hva vil skje om de annonseres utbytte på 30 øre? Vil kursen gå en 5-10% på det?
Tilbakekjøpsalternativet vil muligens senke kursen i første omgang, og til syvende og sist så er denne mest avhengig av oppdateringer på flåtestatus og rater fremover. Hva tenker dere om de forskjellige scenarioer frem til Close onsdag, og deretter Q1 rapport torsdag???
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
Slik jeg ser det er det rikelig med oppside for de som tenker langsiktig. Med utsikt til lave rater fremover vil mange skip sannsynligvis tas ut av markedet i 2021 grunnet sin alder og en del skip vil også bli tatt ut i en periode for montering av scrubbere (rensesystemer for eksosgass). Det vil føre til en gradvis økning av ratene i 2021. I 2022 og 2023 vil oljeetterspørselen være tilbake til et minst like høyt nivå som før viruskrisen, og med ferre tankskip i markedet vil ratene sannsynligvis ligge på et veldig høyt nivå. En annen oppside for Hunter, og som vil gi dem et fortrinn ift til noen av de andre tankrederiene, er at en økning i oljeprisen fremover vil aktivere kostnadsfordelen Hunter har med sine topp moderne scrubberskip.
Hunter sitter på 3 svært verdifulle TC frem til november en gang (80K USD per dag per skip) og er således garantert fortjeneste hver eneste dag i 2020 frem til november. Det betyr at de står særdeles sterkt rustet til å tåle dårlige rater i slutten av 2020 og starten av 2021 (evt. hele 2021)!! Og med litt hell klarer de å sikre enda ett/eller flere skip fremover på TC/lagring, eller enda bedre, at ratene kommer tilbake på et anstendig nivå til høsten/vinteren 2020 ved at etterspørsel tar seg raskere opp enn ventet og at Opec blir enige om å skru opp kranene ett hakk...
På kort sikt er jeg redd for at JH i Cleaves Securities treffer noelunde med sine spådommer om lave rater og lave kurser, selv om jeg synes at han i sine analyser ikke har tatt nok høyde for nevnte oppsider i Hunter caset. Jeg tror heller ikke vi må vente til 2023 for å se rater som ligner på nivåene vi opplevde i mars, april og starten av mai, nettopp fordi det er få bestillinger på nybygg og at så mange skip vil gå ut på dato.
Man skal heller ikke undervurdere muligheten for at det etterhvert tikker inn en godt bud på Hunterflåten og Fredly har vel aldri sagt han skal være skipsreder resten av livet...
Uansett, min konklusjon er at Hunter vil gi meget god avkasting på sikt, og veien til lykken i denne aksjen er å sitte long!
Hunter sitter på 3 svært verdifulle TC frem til november en gang (80K USD per dag per skip) og er således garantert fortjeneste hver eneste dag i 2020 frem til november. Det betyr at de står særdeles sterkt rustet til å tåle dårlige rater i slutten av 2020 og starten av 2021 (evt. hele 2021)!! Og med litt hell klarer de å sikre enda ett/eller flere skip fremover på TC/lagring, eller enda bedre, at ratene kommer tilbake på et anstendig nivå til høsten/vinteren 2020 ved at etterspørsel tar seg raskere opp enn ventet og at Opec blir enige om å skru opp kranene ett hakk...
På kort sikt er jeg redd for at JH i Cleaves Securities treffer noelunde med sine spådommer om lave rater og lave kurser, selv om jeg synes at han i sine analyser ikke har tatt nok høyde for nevnte oppsider i Hunter caset. Jeg tror heller ikke vi må vente til 2023 for å se rater som ligner på nivåene vi opplevde i mars, april og starten av mai, nettopp fordi det er få bestillinger på nybygg og at så mange skip vil gå ut på dato.
Man skal heller ikke undervurdere muligheten for at det etterhvert tikker inn en godt bud på Hunterflåten og Fredly har vel aldri sagt han skal være skipsreder resten av livet...
Uansett, min konklusjon er at Hunter vil gi meget god avkasting på sikt, og veien til lykken i denne aksjen er å sitte long!
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
canarias
24.05.2020 kl 12:17
4858
Vi er enige i dine refleksjoner zomi .
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
vagabonder
24.05.2020 kl 12:49
4773
Hunter er et av de enklere casene å finregne på, noe som er blitt gjort her og andre plasser på nettet. Alle vet at de vil tjene gode penger i 2020. Når kursen var i 6kr så begynte smart-money å selge seg delvis ned, igjen fikk de rett og gikk videre til andre aksjer. Hadde Fredly vært vanlig aksjonær hadde han sikkert også gjort det.
Igjen sitter en en drøss med småsparere som kom inn i etterkant eller som ikke tok profitt. Alle trodde at båtene ville bli solgt relativt raskt med premium til innkjøpspris. Dette har ikke skjedd, vi ser at nyprisen er gått ned til samme nivåer som HUNT kjøpe på og i bruktmarkedet er det det også lave priser.
Igjen sitter en en drøss med småsparere som kom inn i etterkant eller som ikke tok profitt. Alle trodde at båtene ville bli solgt relativt raskt med premium til innkjøpspris. Dette har ikke skjedd, vi ser at nyprisen er gått ned til samme nivåer som HUNT kjøpe på og i bruktmarkedet er det det også lave priser.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
24.05.2020 kl 15:09
4570
Dette er enkelt i det korte bildet, og du har rett i at prisene for nybygg og secondhand er lavere. Du har også "profesjonelle" som Spetalen, som hittil nailet toppen med Gustavia S for $106m.
Tenker vi 1-2 år frem så vil verftskapasiteten minke og det blir konsolidering. Så lenge fraværet av bestillinger er slik, så vil det før eller siden resultere i en super-syklus. Skulle VLCC bunne på 25-30K dagen, men holde seg over 45K i året, så spiller det nesten ingen rolle hva prisene for båter er. Da vil inntjeningen være stormende.
Tenker vi 1-2 år frem så vil verftskapasiteten minke og det blir konsolidering. Så lenge fraværet av bestillinger er slik, så vil det før eller siden resultere i en super-syklus. Skulle VLCC bunne på 25-30K dagen, men holde seg over 45K i året, så spiller det nesten ingen rolle hva prisene for båter er. Da vil inntjeningen være stormende.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
JonasKr
24.05.2020 kl 15:11
4597
Fredriksen har jo gjort drt greit på å sitte long i tank han da...
Redigert 20.01.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
Longline
24.05.2020 kl 15:31
11390
Noen som tør å spå kursen i Hunt om 5 år.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
24.05.2020 kl 20:23
11005
Fredriksen har stort sett hatt innganger i shippingselskapene sine som mindre aksjonærer bare kan drømme om. I tillegg har han i årenes løp tjent vanvittig mye penger på å låne ut aksjene sine til shortere, noe som også mindre aksjonærer kan drømme om. Når kursen endelig raser sørover (som det før eller senere gjør i shipping) så har han tjent inn det opprinnelig investerte beløpet for lenge siden.
Det blir bare tull å snakke om Fredriksen som "bevis" på at det lønner seg å være langsiktig i shipping.
Det blir bare tull å snakke om Fredriksen som "bevis" på at det lønner seg å være langsiktig i shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
JonasKr
24.05.2020 kl 21:19
10843
Nå var sammenligningen min Fredriksen og Fredly. Alt for tidlig å si noe om hvor vellykket Hunter blir for Fredly, jeg tror det blir en kjempedeal.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
24.05.2020 kl 21:58
10728
Spiller ingen rolle om du heter Fredly eller Hr. Hobbysparer.
Fredriksens fordeler er vanskelig å oppnå uansett, og blir håpløst å bruke som argument for at langsiktighet lønner seg i shipping.
Jeg er Hunter-aksjonær selv (solgt ut halvparten på høye 3-tallet, heldigvis), men må si det er fascinerende å lese all optimismen som råder her på HO.
Nå finnes det knapt et meglerhus som har kjøpsanbefaling på noe som helst i tank, og kursutviklingen i Hunter er i tillegg svært bekymringsfull.
Fredriksens fordeler er vanskelig å oppnå uansett, og blir håpløst å bruke som argument for at langsiktighet lønner seg i shipping.
Jeg er Hunter-aksjonær selv (solgt ut halvparten på høye 3-tallet, heldigvis), men må si det er fascinerende å lese all optimismen som råder her på HO.
Nå finnes det knapt et meglerhus som har kjøpsanbefaling på noe som helst i tank, og kursutviklingen i Hunter er i tillegg svært bekymringsfull.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Ingen tvil om at vi går inn i en tung tid når det gjelder tankrater, men rett skal være rett: Meglerhusanbefalinger på Hunt sier fremdeles 4xkjøp, 2xhold og 1xselg (JH på steroider). At det finnes mange Hunter-optimister er enkelt og greit fordi de underliggende verdiene i Hunter caset fremdeles gir god mening på lang sikt, og aller mest gir mange gamle skip og få nybygg grunn nok for meg til å bli med på en "long" reise. Og hvem vet, kanskje det også blir noen hyggelige overraskelser før ny forventet tankfest i 2023 og 2024...
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Jeg forstår bare ikke kursmål på rundt 3 blank. OM det blir utbytte i q1 og q2 så er disse på 40-60 øre stk nesten pessimistisk vurdert? Altså kursmål med kanskje 30 % utbytte på kort sikt. Kan ikke skjønne annet enn at man tjener penger på 3 år om man kjøper i dag
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Ingen kjøper en shipping aksje i dag får å kanskje tjene om 3 år, er jo et idiotisk argument forøvrig, hva vet du om markedet om 3 år.
faktum er at de som kjøpte denne fra start til markedskurs og var langsiktige så langt bare har peanøtter urealisert gevinst, det i tidenes hotteste tank marked.
Bortsett fra hovedeier som kom inn langt under kurser andre kunne drømme om er dette en historie med sol, de andre store eierene som kom inn på samme nivå har forlengst solgt, hovedeier kan selvsagt ikke selge, er nå fanget i et case der han trolig forlengst kunne tenkt seg exit.
Nå er mye overlatt tilfeldigheter i et fallende marked, blir Hunt billig nok banker vel JF på, men da må verdiene ned først.
Enkelte har kursmål under 3kr,
Selskapet vil nok få kjøpt plenty med egne aksjer etterhvert, om de ønsker, det kan bli en farlig afære forøvrig om tank blir så elendig som mange tror.
faktum er at de som kjøpte denne fra start til markedskurs og var langsiktige så langt bare har peanøtter urealisert gevinst, det i tidenes hotteste tank marked.
Bortsett fra hovedeier som kom inn langt under kurser andre kunne drømme om er dette en historie med sol, de andre store eierene som kom inn på samme nivå har forlengst solgt, hovedeier kan selvsagt ikke selge, er nå fanget i et case der han trolig forlengst kunne tenkt seg exit.
Nå er mye overlatt tilfeldigheter i et fallende marked, blir Hunt billig nok banker vel JF på, men da må verdiene ned først.
Enkelte har kursmål under 3kr,
Selskapet vil nok få kjøpt plenty med egne aksjer etterhvert, om de ønsker, det kan bli en farlig afære forøvrig om tank blir så elendig som mange tror.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
JonasKr
25.05.2020 kl 00:32
10352
Kursutviklingen på kort sikt sier ikke stort. Det er bare å se på NAS den siste tiden så ser man at Oslo børs er helt på tur. Mye småsparere som gjør de merkeligste ting. Når det kommer til meglerhus er det vel strengt tatt primært Hannis som mener det ville være mer lønnsomt å senke verdens tankskip til havets bunn.
Jeg sittet med OET og Hunter. Tar med meg utbyttene på veien og venter på neste opptur som kommer innen 2-3 år. Så får jeg se hva jeg gjør derfra.
Jeg sittet med OET og Hunter. Tar med meg utbyttene på veien og venter på neste opptur som kommer innen 2-3 år. Så får jeg se hva jeg gjør derfra.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Skrev vel aldri at jeg trodde det kom til å ta 3 år før hunter begynte å tjene penger, men ser jeg formulerte meg litt vanskelig. Mente at jeg tror kurs på 3 er inntjent i løpet av 3 år, men jeg tror også 2021 blir et OK tank år motsetning til mange andre. Vi får se hvem som får rett
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Her var det en del omtrentlige fakta. Mange sitter long både i Frontline, OET og Hunter fordi det er svært velbegrunnede argumenter for at markedet tar seg kraftig opp om 2-4 år. Etterspørsel vil øke og det er mange skip som går ut på dato... Det stemmer heller ikke at alle de andre store eierne som var med fra starten har gått ut av Hunter, og jeg tviler på at du har snakket med Fredly og at han far fortalt deg at han gjerne skulle vært ute av sitt eget case. Tvert imot har Hunter tjent langt mer penger enn budsjettert så langt i 2020 og det vil de sannsynligvis fortsette å gjøre til langt ut i november. Det er kun JH som har kursmål under 3 kr for øyeblikket, og de fleste mener helt berettiget at han kanskje har tatt litt mye Møllers tran i det siste (gutten svinger fra kjempeoppside til kjempenedside raskere enn en Tesla på 0-100).
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Dette var i utgangspunktet et asset play, dette har selskapet formidlet helt fra start, for 2 år tilbake.
Man trenger ikke være rakettforsker for å anta at de hadde et ønske om exit når markedet var hot og på topp, kke når markedet går nedover og stålet følger etter.
Hovedeier er en trader og ikke en reder
Man trenger ikke være rakettforsker for å anta at de hadde et ønske om exit når markedet var hot og på topp, kke når markedet går nedover og stålet følger etter.
Hovedeier er en trader og ikke en reder
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Grylls
25.05.2020 kl 09:29
9873
Tror ikke akkurat at Fredly gråter over å være del av rekordene (i positiv forstand) som settes i disse dager innenfor tanksektoren. Han har skissert flere muligheter for selskapet enn kun videresalg - merkelig at enkelte er utålmodig når det gjelder dette. De har jo ikke engang mottatt hele bestillingen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Jeg ser poenget ditt, dog Fredly er først og fremst en svært dyktig forretningsmann, og når markedet har blitt som det har blitt (preget av virusutfordringen), vil caset delvis måtte endre strategi og bruke litt lenger tid på å bygge opp verdiene. Jeg tipper at dagens situasjon kun trigger konkurranseinstinktet hos Fredly og at han vil transformere en litt komplisert situasjon i dag til betydelige verdier for aksjonærene i fremtiden. La oss se hva Fredly & co har å fortelle oss på torsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Ja, og det Fredly formidler torsdag, må være aksjonærvennlig, konkret og ikke langsiktig. Ellers mister han troverdighet.
Dersom han endrer på sitt løfte om at avkastningen skal tilbake til aksjonærene, blir hans selskap/rederi ikke noe annet enn mange andres.
Usikkert både hva gjelder ledelse og marked.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
I disse noe usikre tider er det kanskje på tide å hente frem PE (Price Earnings) for Hunt?
Som for 2020 skal være cirka 2,5, kanskje enda lavere. I så fall er selskapet rasende billig, uansett hva man sammenligner med.
PE for selskaper generelt på Oslo Børs ligger på gjennomsnitlig over 10, så det er mye å gå på.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
ruda
25.05.2020 kl 15:10
9355
28.05.2020 er det Kvartalsrapport - Q1, så da får vi noen av svarene. Jeg velger å være positiv inntil det motsatte er bevist
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Grylls
25.05.2020 kl 15:26
9308
Tror nok de store svarene ligger enda lenger frem i tid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
t553136
25.05.2020 kl 18:10
9059
Noen som har sjekket prospekt til hunter i forb med investering https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5e68c85a76612cb4652f19ef_HGASA%20-%20Q42019%2020200306-1.pdf
I selskapets struktur ligger det et datterselskap Indicator AS, jeg vet ikke hva detter er kanskje mye skjer nå som de tjener penger. KAn jo bare se på Spettet i saga som lever utbytte på 10 øre i en aksje som er under 1 kr
I selskapets struktur ligger det et datterselskap Indicator AS, jeg vet ikke hva detter er kanskje mye skjer nå som de tjener penger. KAn jo bare se på Spettet i saga som lever utbytte på 10 øre i en aksje som er under 1 kr
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Hellboy
25.05.2020 kl 18:17
9025
Du imponerer ennå mer... Øye for detaljer og leser deg opp.
Så vidt jeg husker (og tar det bare fra hukommelsen) så er det Badger-teknologien. Hunter er "gamle badger" som ble kjøpt opp og endret. Aner ikke hva Badger-teknologien er verdt/om noen noensinne kommer til å få bruk for den. Men den er der.
Så vidt jeg husker (og tar det bare fra hukommelsen) så er det Badger-teknologien. Hunter er "gamle badger" som ble kjøpt opp og endret. Aner ikke hva Badger-teknologien er verdt/om noen noensinne kommer til å få bruk for den. Men den er der.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
t553136
25.05.2020 kl 18:29
8977
Jepp leser mye kjøpte Saga i dag pga utbytte lol
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
RedSandberg
27.05.2020 kl 12:33
8111
Markedet har latt FRO vandre oppover igjen, mens de små pengemaskinene blir liggende etter som vanlig. I morgen kommer rapporten vi alle venter på. Kommer det et lite rally før stenging i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
RedSandberg
27.05.2020 kl 13:21
7988
Fortsatt gode rater:
Pacific M. (2019 - Modern Scrubber) On Subs AG/Korea WS 59.00 SK Energy Jun 12-14 BP [Oil Company or Trader Relet] Demurrage USD 60K (TCE: RV USD 58.22K @ 47.75 days / Actual USD 89.38K @ 33.05 days) 3.68 idle days
Pacific M. (2019 - Modern Scrubber) On Subs AG/Korea WS 59.00 SK Energy Jun 12-14 BP [Oil Company or Trader Relet] Demurrage USD 60K (TCE: RV USD 58.22K @ 47.75 days / Actual USD 89.38K @ 33.05 days) 3.68 idle days
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
AKKA65
27.05.2020 kl 13:59
7881
Tipper den skal trekke oppover nå mot slutten av dagen ja.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Kanskje jeg er inhabil meen det smarteste er jo å betale utbytte. Trenger ikke så mye, men for å beholde snev av stabilitet i aksjekursen. Twitwi
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Disen er klar til levering i morgen og en nyhet om TC på Disen hadde vært rene sommerbrisen. Blir veldig spennende i morgen! Vi trenger vel alle litt påfyll av positive Hunternyheter på tank(en). Guiding om utbytte Q2 og Q3, pluss én til TC (4 tot), hadde vært fint for kursutviklingen fremover.
Blir også spennende med betraktninger fra ledelsen rundt utviklingen av tilbud og etterspørsel olje og derav deres spådommer om ratene fremover.
Blir også spennende med betraktninger fra ledelsen rundt utviklingen av tilbud og etterspørsel olje og derav deres spådommer om ratene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
canarias
27.05.2020 kl 19:39
7258
Vi stoler på at Fredly og hans team vil trekke gode og kursdrivende nyheter frem i morgen og fremover også.
Få som er i nærheten av å matche strategiene til Fredly.
Få som er i nærheten av å matche strategiene til Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Alt ligger til rette for oppgang. Tank aksjer i usa opp mot 10 % i kveld. Skuffet om ikke hunter følger
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
zxcvbnm
28.05.2020 kl 07:47
6477
Hunter Group ASA - First Quarter Results 2020
28 May 2020
Financial highlights
Total revenues of USD 20.78m
- Spot pool revenues of USD 19.93m
- Time charter revenues of USD 0.85m
Total operating expenses of USD 5.35m
- Vessel opex incl. insurance of USD 1.92m
- Voyage exp. and commissions of USD 0.59m
- G&A expenses of 0.30m
- USD 0.25m administrative expenses
- USD 0.02m legal expenses
- USD 0.03m non-cash expenses
EBITDA of USD 18.00m
Net profit of USD 11.77m
Average daily earnings of USD 72,030
- Average spot earnings of USD 72,010[\1\]
- Time charter earnings of USD 72,500
Opex incl. insurance of USD 6,420 per day
Available earnings days and operating days of approx. 289 and 299, respectively
- Approx. 277 pool spot days
- Approx. 12 time charter days
USD 77m of yard payments of were made during the quarter, leaving USD 192m of
remaining yard obligations as of 31 March 2020
Key events in Q1 2020
Successfully took delivery of Hunter Freya on 6 March 2020, which subsequently
entered the Tankers International Scrubber Pool on 16 March 2020. Construction
on the Company's remaining three newbuilds is proceeding as planned, with
deliveries scheduled for June-August
Secured a USD 220m loan facility from a syndicate of banks consisting of Danske
Bank, DNB, Nordea and SEB (the "Syndicate"). The proceeds will be used to fund
the final yard instalments for the Company's four final newbuild VLCCs, as well
as general corporate purposes, and will be drawn on delivery of each vessel. The
facility carries a 275bps margin over LIBOR and has a 16 year repayment profile.
USD 55m was drawn in connection with the delivery of Hunter FreyaFixed a
substantial portion of our fleet on 5-9 month time charters ("TC") with dayrates
ranging from USD 72,500 to USD 85,000, adding a total TC backlog of close to USD
60m. Hunter Atla and Hunter Laga commenced their TCs in late March and early
April, respectively. Hunter Disen and Hunter Idun will commence their TCs
immediately following delivery from the yard. Hunter Freya missed her TC
delivery window due to port delays and is still in the Tankers International
Scrubber pool
Subsequent events
The Company and the Syndicate has agreed on indicative terms relating to a loan
facility for Hunter Atla, Hunter Saga and Hunter Laga, which are currently
financed through a sale-and-leaseback with SFL Corporation Ltd. Upon completion,
will Hunter Tankers AS will become the registered owner of all seven vessels.
The facility is an accordion feature of the USD 220m loan facility, and is
subject to the Syndicate members' respective credit approvals
- On a fully delivered basis following the refinancing, we expect run rate cash
breakeven to come in at USD approx. 20,500[\2\] per day
As of the date of this report, 89% of days in the second quarter have been
booked at an average est. dayrate of USD 85,850?76% of spot days booked at an
avg. est. dayrate of USD 97,630[\1\]
- Average Q2 TC dayrates of USD 78,000
28 May 2020
Financial highlights
Total revenues of USD 20.78m
- Spot pool revenues of USD 19.93m
- Time charter revenues of USD 0.85m
Total operating expenses of USD 5.35m
- Vessel opex incl. insurance of USD 1.92m
- Voyage exp. and commissions of USD 0.59m
- G&A expenses of 0.30m
- USD 0.25m administrative expenses
- USD 0.02m legal expenses
- USD 0.03m non-cash expenses
EBITDA of USD 18.00m
Net profit of USD 11.77m
Average daily earnings of USD 72,030
- Average spot earnings of USD 72,010[\1\]
- Time charter earnings of USD 72,500
Opex incl. insurance of USD 6,420 per day
Available earnings days and operating days of approx. 289 and 299, respectively
- Approx. 277 pool spot days
- Approx. 12 time charter days
USD 77m of yard payments of were made during the quarter, leaving USD 192m of
remaining yard obligations as of 31 March 2020
Key events in Q1 2020
Successfully took delivery of Hunter Freya on 6 March 2020, which subsequently
entered the Tankers International Scrubber Pool on 16 March 2020. Construction
on the Company's remaining three newbuilds is proceeding as planned, with
deliveries scheduled for June-August
Secured a USD 220m loan facility from a syndicate of banks consisting of Danske
Bank, DNB, Nordea and SEB (the "Syndicate"). The proceeds will be used to fund
the final yard instalments for the Company's four final newbuild VLCCs, as well
as general corporate purposes, and will be drawn on delivery of each vessel. The
facility carries a 275bps margin over LIBOR and has a 16 year repayment profile.
USD 55m was drawn in connection with the delivery of Hunter FreyaFixed a
substantial portion of our fleet on 5-9 month time charters ("TC") with dayrates
ranging from USD 72,500 to USD 85,000, adding a total TC backlog of close to USD
60m. Hunter Atla and Hunter Laga commenced their TCs in late March and early
April, respectively. Hunter Disen and Hunter Idun will commence their TCs
immediately following delivery from the yard. Hunter Freya missed her TC
delivery window due to port delays and is still in the Tankers International
Scrubber pool
Subsequent events
The Company and the Syndicate has agreed on indicative terms relating to a loan
facility for Hunter Atla, Hunter Saga and Hunter Laga, which are currently
financed through a sale-and-leaseback with SFL Corporation Ltd. Upon completion,
will Hunter Tankers AS will become the registered owner of all seven vessels.
The facility is an accordion feature of the USD 220m loan facility, and is
subject to the Syndicate members' respective credit approvals
- On a fully delivered basis following the refinancing, we expect run rate cash
breakeven to come in at USD approx. 20,500[\2\] per day
As of the date of this report, 89% of days in the second quarter have been
booked at an average est. dayrate of USD 85,850?76% of spot days booked at an
avg. est. dayrate of USD 97,630[\1\]
- Average Q2 TC dayrates of USD 78,000
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
tjommie
28.05.2020 kl 07:50
6440
"When we acquired the first shipbuilding contracts, we stated that the main objective was to maximize shareholder
value. The Company has in the last two years gone through a period with substantial capital investments and has so
far successfully taken delivery of four VLCCs on budget and ahead of schedule. Our actions during this period, i.e.
the $98m sale of H.No. 5457, the $180m sale-and-leaseback transaction and the most recently added TC coverage,
clearly shows our commitment to shareholders by focusing on covering capital requirements while avoiding
shareholder dilution at unfavorable share price levels.
As the construction of the remaining three vessels is nearing completion, and capital requirements are met, the
Company will move into a new phase where focus increasingly will shift towards optimizing our capital structure and
returning capital to shareholders. All the while ensuring the Company is in a sound financial state. We are currently
in a process with a syndicate of banks to refinance Hunter Atla, Hunter Saga and Hunter Laga, which were financed
through the abovementioned sale-and-leaseback in September 2019. We expect to significantly reduce our cost of
capital and cash breakeven for these vessels, albeit with a lower loan amount. "
value. The Company has in the last two years gone through a period with substantial capital investments and has so
far successfully taken delivery of four VLCCs on budget and ahead of schedule. Our actions during this period, i.e.
the $98m sale of H.No. 5457, the $180m sale-and-leaseback transaction and the most recently added TC coverage,
clearly shows our commitment to shareholders by focusing on covering capital requirements while avoiding
shareholder dilution at unfavorable share price levels.
As the construction of the remaining three vessels is nearing completion, and capital requirements are met, the
Company will move into a new phase where focus increasingly will shift towards optimizing our capital structure and
returning capital to shareholders. All the while ensuring the Company is in a sound financial state. We are currently
in a process with a syndicate of banks to refinance Hunter Atla, Hunter Saga and Hunter Laga, which were financed
through the abovementioned sale-and-leaseback in September 2019. We expect to significantly reduce our cost of
capital and cash breakeven for these vessels, albeit with a lower loan amount. "
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Latterlig bra guiding spør du meg. 85.850 usd i snittrate for q2. Da har du truffet bra!
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Vorge
28.05.2020 kl 07:55
6403
Det jeg likte aller best med resultatet var at de har booket nesten alle båtene til gode rater fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
JonasKr
28.05.2020 kl 08:06
6248
Noe om utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
ruda
28.05.2020 kl 08:07
6240
Ja, det går så det kviner. Spørsmålet er hvor mye vi får i utbytte??
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Campfire
28.05.2020 kl 08:24
5992
Har ikke lest rapporten, men jeg tviler på at det blir utbytte på så lav aksjekurs.. Vil tro både nedbetaling av gjeld og tilbakekjøp av egne aksjer er mer aktuelt?
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Trigem
28.05.2020 kl 08:28
5975
JonasKr skrev Noe om utbytte?
The Company is cautiously optimistic
for the outlook of the tanker market going forward and expects to be able to increasingly return capital to
shareholders as the investment phase draws to a close, either through dividends, share buybacks or a combination of
the two.
Ingenting håndfast
for the outlook of the tanker market going forward and expects to be able to increasingly return capital to
shareholders as the investment phase draws to a close, either through dividends, share buybacks or a combination of
the two.
Ingenting håndfast
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
28.05.2020 kl 08:52
5694
Med en breakEven på Usd 20' vi Hunter alltid tjene penger uansett tank marked..Går rater under dette vil nesten hele flåten bli skrapet og ingen nye båter bygget...
Dette viser vel ganske godt hvilket fantastisk case dette er. 7 Flytende pengemaskiner
Dette viser vel ganske godt hvilket fantastisk case dette er. 7 Flytende pengemaskiner
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.05.2020 kl 08:52
5708
Meget bra resultat.
Og Q2 blir bedre. 89 % sluttet til et snitt på 85.000/day, mot 72.000 i Q1
Finner ikke et ord om utbytte.
Og Q2 blir bedre. 89 % sluttet til et snitt på 85.000/day, mot 72.000 i Q1
Finner ikke et ord om utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
canarias
28.05.2020 kl 08:53
5717
Faktisk enda noen hakk bedre enn vårt best case forventning.
GLIMRENDE
GLIMRENDE
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
canarias
28.05.2020 kl 08:53
5738
Faktisk enda noen hakk bedre enn vårt best case forventning.
GLIMRENDE
GLIMRENDE
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Q2 - 89% dekket inn med snitt 85,850
Q3 - 64% dekket inn med snitt 75,780
Q4 - 36% dekket inn med snitt 75,220
Disen og Idun på saftige TCer (6mnd 75k?) allerede før levering.
Fantastiske foreløpige inndekninger for Q2-Q4. Her snakker vi et totalt de-risked case og det lukter både fremtidig utbytte og bedring av aksjekurs. Om vi i tillegg får alrighte rater de neste månedene, så kan det jo bli riktig hyggelig å seile med Hunter fremover :)
Q3 - 64% dekket inn med snitt 75,780
Q4 - 36% dekket inn med snitt 75,220
Disen og Idun på saftige TCer (6mnd 75k?) allerede før levering.
Fantastiske foreløpige inndekninger for Q2-Q4. Her snakker vi et totalt de-risked case og det lukter både fremtidig utbytte og bedring av aksjekurs. Om vi i tillegg får alrighte rater de neste månedene, så kan det jo bli riktig hyggelig å seile med Hunter fremover :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare