Hunter- En solskinnshistorie så langt
Må bare si det virker som Hunter har ett solid grep på ting, hele selskapet er en solskinnshistorie til nå. De har fått levert alle skip til riktig tid(om ikke før), treffer med scrubber i IMO20 og i tillegg historiske rater på sikre kontrakter langt fremmover. 4/8 skip levert, og flere kommer ila 2020. De tjener bøttevis med spenn. I tillegg gjort kjappe 30mill på salg av x1 skip som blir tilbakeleid. Skipene går for fulle mugger, kapteinene har blant annet sagt at det er de beste skipene de har seilt med.
Så langt går alt på skinner for Fredly & Co, må si de gjør en bra jobb. Sikker på at denne aksjen er kraftig underpriset og skal langt opp. P/E estimert til 2,46 ifølge Nordnet. Trur fundamentet er kraftig undertrykt mot sentimentet, men fundamentet vinner til slutt. Etterspørsel etter VLCC vil alltid ligge der, og disse moderne scrubber skipene vil ikke gå tomhendt. De neste Q-rapportene kommer til å gi utslag på kursen, nesten sikker på. Tåler betraktelig ratefall også ned mot 30.000 USD/dag, vil fortsatt tjene bra med penger, da break even er på 23.500USD/dag. Dollaren står også sterkt som styrker lønnen kraftig.
Sittter med lang horiont på denne.
Håper bare de velger å utvide flåten fremfor å selge skip. Hvis man skal opp på nivå med Store Ulv.
Utbytter er også ventet, som kan se saftig ut med disse ratene.
Aksjene er billig.
Så langt går alt på skinner for Fredly & Co, må si de gjør en bra jobb. Sikker på at denne aksjen er kraftig underpriset og skal langt opp. P/E estimert til 2,46 ifølge Nordnet. Trur fundamentet er kraftig undertrykt mot sentimentet, men fundamentet vinner til slutt. Etterspørsel etter VLCC vil alltid ligge der, og disse moderne scrubber skipene vil ikke gå tomhendt. De neste Q-rapportene kommer til å gi utslag på kursen, nesten sikker på. Tåler betraktelig ratefall også ned mot 30.000 USD/dag, vil fortsatt tjene bra med penger, da break even er på 23.500USD/dag. Dollaren står også sterkt som styrker lønnen kraftig.
Sittter med lang horiont på denne.
Håper bare de velger å utvide flåten fremfor å selge skip. Hvis man skal opp på nivå med Store Ulv.
Utbytter er også ventet, som kan se saftig ut med disse ratene.
Aksjene er billig.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Les svar fra Fro ceo Robert nå i kveld, uaktuelt å benytte nå, men kun et verktøy som klargjøres før dårligere tider, blir nedturen lang og hard kan nok Hunt bli aktuel, men ikke på dagens kurser, Frontline handler ikke dyrt.
Redigert 03.06.2020 kl 18:43
Du må logge inn for å svare
Må bare spørre deg hva som driver deg til daglig og snakke om det samme pjattet med en haug av innlegg om at du mener tank markedet skal ned og at aksjene skal ned O.sv. Kjøp eller hold kjeft, trolling på forum er ingen tjent med.
Redigert 03.06.2020 kl 18:54
Du må logge inn for å svare
awkward
03.06.2020 kl 19:18
6916
Vi får se, Long, vi får se!
Det ble meldt at det var uaktuelt, men mon tro om det ikke ligger noe mer bak.
Noterer meg at du mener Hunter er dyrt, og det er jo helt i orden.
Men relativt sett i forhold til FRO så er den meget billig. Det vet både JF og Fredly svært godt.
TANKERS: STILL ATTRACTIVE
1) VLCC rates bottomed YTD and relatively stable now at 50-60kpd is still a very strong lvl.
2) Equities down 27% YTD, reflecting a 15% drop in EVs.
3) Floating storage vessels coming back to market which peaked at around 6-7% of the total crude tanker fleet as contango has come down.
4) But fleet is ageing and combined with higher production into 2021, we still see a tight market.
5) P/NAV as of 3rd June: FRO: 1.06x / EURN 0.68x / DHT 0.8x / STNG 0.46x / HUNT 0.63x.
6) P/E as of 3rd June (ARC est): FRO: 4.8x / EURN 7.7x / DHT 5x / STNG 4.3x / HUNT 3.6x
Det ble meldt at det var uaktuelt, men mon tro om det ikke ligger noe mer bak.
Noterer meg at du mener Hunter er dyrt, og det er jo helt i orden.
Men relativt sett i forhold til FRO så er den meget billig. Det vet både JF og Fredly svært godt.
TANKERS: STILL ATTRACTIVE
1) VLCC rates bottomed YTD and relatively stable now at 50-60kpd is still a very strong lvl.
2) Equities down 27% YTD, reflecting a 15% drop in EVs.
3) Floating storage vessels coming back to market which peaked at around 6-7% of the total crude tanker fleet as contango has come down.
4) But fleet is ageing and combined with higher production into 2021, we still see a tight market.
5) P/NAV as of 3rd June: FRO: 1.06x / EURN 0.68x / DHT 0.8x / STNG 0.46x / HUNT 0.63x.
6) P/E as of 3rd June (ARC est): FRO: 4.8x / EURN 7.7x / DHT 5x / STNG 4.3x / HUNT 3.6x
Redigert 03.06.2020 kl 19:19
Du må logge inn for å svare
Grylls
03.06.2020 kl 20:04
6793
Frontline nærmer seg høyeste snittalder på flåten sin noensinne, hvilke reelle oppkjøpskandidater finnes da? Hunter har vel den yngste av alle, og trader langt under NAV.
Hvor lenge er 'nå' da, Longsitinbulk?
Hvor lenge er 'nå' da, Longsitinbulk?
ks1977
03.06.2020 kl 20:21
6736
FRO har vel den LAVESTE snittalder på flåten sin noensinne (under 5 år?), men virker som at de fortsatt har appetitt på å kjøpe skip (som allerede er på vannet vel og merke, de er ikke interessert i å bestille mange nybygg)
ks1977
03.06.2020 kl 20:24
6727
Aldri si aldri, men i intervjuet med Mariusz nå så var han tydelig på at det ikke er aktuelt å bruke aksjer til kjøpe på P/NAV under 1 (virket som at målet var 1,5). Selv på direkte spørsmål om det ikke var smart å kjøpe konkurrenter på P/NAV 0,5 dersom FRO var på 1 så var svaret nei.
Han sa dog at han trodde at FRO ville ha handlet kanskje 25% høyere dersom de totale ratene/inntektene så langt hadde vært lavere, bare de hadde vært jevnere... Mulig at han forventer P/NAV til å få litt mer fornuftige nivå på høsten (bumpy, men average gode, rater i sommer og så normalt marked til høsten)
Han sa dog at han trodde at FRO ville ha handlet kanskje 25% høyere dersom de totale ratene/inntektene så langt hadde vært lavere, bare de hadde vært jevnere... Mulig at han forventer P/NAV til å få litt mer fornuftige nivå på høsten (bumpy, men average gode, rater i sommer og så normalt marked til høsten)
Longsitinbulk, svaret er veldig enkelt.
26.04.2018 gikk HUNT fra å være et oljeserviceselskap til å bli et tankrederi:
https://newsweb.oslobors.no/message/449724
Siden da, faktisk helt siden 13.04.2018, har HUNT kursen ikke sluttet under 3 kroner. Den viktigste grunnen til det er at Fredly har kjøpt mellom 3,00 og 3,20 for å hindre at kursen falt under 3 kroner. Mitt syn er at HUNT ved evt kursfall mot 3,00 nå har overtatt rollen etter Fredly som den som skal holde kursen over 3 kroner, etter AGM vedtaket om tilbakekjøp av inntil 10% av aksjene = 57 536 201 aksjer.
Personlig foretrekker jeg utbytte fremfor tilbakekjøp av aksjer, men greit at HUNT har muligheten.
----- ----- ----- ----- ----- -----
EN DIGRESJON: Er ADS Crude Carriers bare for tradere, eller også attraktiv for langsiktige investorer?
Skrives stadig vekk i finanspressen at ADSC skuffer inn børsverdien, og slik er en attraktiv investering, senest 31.05.2020 i E24:
https://e24.no/boers-og-finans/i/wP1mEd/tankrederiet-som-skuffer-inn-boersverdien
Så bestemte meg mandag for å gjøre en kjapp "30-60 minutter Reserven-analyse" for å se om jeg burde kjøpe senest i dag før ex 2020-Q1 utbytte i morgen.
Under forutsetningen at skipene skrapes når de blir 20 år i 2022, blir min konklusjon at aksjen er et spekulativt kjøp
over 16 kroner. For en langsiktig investor er til kurs 24,60 sannsynligheten for å få tilbake pengene ikke spesielt stor. Å tjene penger på ADSC da enda mindre sannsynlig.
ANALYSEN:
• Antall aksjer = 23 390 300
• USD/NOK = 9,40
Fra FRO 2002 Q-rapporter og Q-presentasjoner på OSE siden for FRO
[SKIP] <LEVERT> (maks Q igjen til 20 år, inkl 2020-Q2)
[Serenade] <Sent i februar 2002> (8)
[Stratus] <Q3 2002> (9)
[Page] <Tidlig i oktober 2002> (10)
Maks kvartaler igjen med inntekter og utbytte hvis skipene skrapes når de blir 20 = 27 / 3 = 9, inkludert 2020-Q2
I følge side 9 i siste ADSC presentasjon (12.09.2019 på Pareto Oil & Offshore Conference 2019) anslås NETTO skrapverdi
(residual vessel value) til skipene ved skraping etter 20 år, til USD 6 millioner per VLCC = totalt USD 18 millioner
= USD 0,76955/aksje = NOK 7,23/aksje:
http://vxz.eu/2019-09-12__ADSC_9__Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
https://www.adscrude.com/wp-content/uploads/2019/09/ADS_Crude_Carriers_presents_at_Pareto_Conference.pdf
Hvor mye utbytte må en i snitt ha hvert kvartal fremover, til skipene blir 20 år, for å få igjen pengene ved kjøp av ADSC på 24,60?
NOK (24,60 - 7,23[skrapverdi] - 2,82[2020-Q1 utbytte]) / 9 = NOK 1,62
Med bare 8 kvartaler: NOK 14,55 / 9 = NOK 1,82
Basert på forventede rater i resten av 2020 og i 2021, samt ADSC sin utbyttehistorie, er det ikke veldig sannsynlig:
https://www.adscrude.com/ads-crude-carriers-plc/dividend-policy-history
I følge ADSC selv ble de 3 skipene overtatt fra FRO i 2018-Q3, og har siden da hatt 5 fulle seilingskvartaler med sum utbytte = USD 0,45 = NOK 4,17 / 5 = NOK 0,834/kvartal
Både USD/NOK (sterkere NOK, hhv svakere USD) fremover, og skrapverdi i 2022 er betydelige risikofaktorer.
Seiles skipene lenger enn i 20 år, blir analysen mer positiv, men Special Survey etter 20 år, og Intermediate Survey etter 22,5 år koster skjorta:
http://vxz.eu/2016-03-22__EURN_27__Survey-costs_Investor-presentation-March-2016
I tillegg kommer eventuelle pålagte utbedringer/reparasjoner + tapte inntekter i tiden skipene er i dry dock.
Redigert 03.06.2020 kl 23:50
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
03.06.2020 kl 23:08
6343
Intradag så har den vært under 3,00 noen ganger etter 13.04. 2018.
Uansett, her siger det sakte men sikkert nedover, ingen grunn til å forhaste seg med å kjøpe denne nå.
Kanskje skal den ned til 3,2, kanskje ned til 3,0. Man har uansett tid til å vente.
Uansett, her siger det sakte men sikkert nedover, ingen grunn til å forhaste seg med å kjøpe denne nå.
Kanskje skal den ned til 3,2, kanskje ned til 3,0. Man har uansett tid til å vente.
I følge de tallene jeg finner hos Pareto,
(Åpning, Høy, Lav, Siste, Ant. handler, Volum, Omsetning) for HVER handelsdag på OSE
har HUNT kursen siden 18.04.2018 bare ÉN gang vært under 3 kroner intradag (2.8899), den 10.12.2018, og husker jeg riktig, var det ikke på OSE, men på BATS.
På OSE kan ikke HUNT handles med 4 desimaler.
(Åpning, Høy, Lav, Siste, Ant. handler, Volum, Omsetning) for HVER handelsdag på OSE
har HUNT kursen siden 18.04.2018 bare ÉN gang vært under 3 kroner intradag (2.8899), den 10.12.2018, og husker jeg riktig, var det ikke på OSE, men på BATS.
På OSE kan ikke HUNT handles med 4 desimaler.
Redigert 03.06.2020 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Grylls
03.06.2020 kl 23:49
6219
Takk for korreksjonen, du har rett. Jeg skummet gjennom intervju med Macleod og han snakket om alderen på skip generelt.
ks1977
04.06.2020 kl 08:15
5960
Ja, verdensflåten er en annen sak :) Han nevnte at den høyeste alderen verdensflåten har hatt de siste tiårene var i 2002 da snittalderen var 9,95 år.
Og så nevnte han at gjennomsnittsalderen i dag er 9,5år... Ny rekord innen utgangen av året da altså.
Det som også var interessant i så måte er at han sa at 8-9 av 10 kunder har en preferanse for maks 15 år gamle skip, og at det var noe som ville fremtvinge skraping selv om vi får greie rater (han sa at han for noen måneder siden ikke trodde vi ville få skraping i år, men at han nå tror at vi vil få noe skraping).
En annen ting å nevne i disse panikktider; Angående juni 2020 så sa han "we are seeing the highest rates since 2015", men han forventet en "bumpy" sommer før et mer normalt marked i høst. Dog var han fortsatt "confident" på at vi i år ikke vil se en vedvarende (prolongued) periode med rater på dippen i Q1
Og så nevnte han at gjennomsnittsalderen i dag er 9,5år... Ny rekord innen utgangen av året da altså.
Det som også var interessant i så måte er at han sa at 8-9 av 10 kunder har en preferanse for maks 15 år gamle skip, og at det var noe som ville fremtvinge skraping selv om vi får greie rater (han sa at han for noen måneder siden ikke trodde vi ville få skraping i år, men at han nå tror at vi vil få noe skraping).
En annen ting å nevne i disse panikktider; Angående juni 2020 så sa han "we are seeing the highest rates since 2015", men han forventet en "bumpy" sommer før et mer normalt marked i høst. Dog var han fortsatt "confident" på at vi i år ikke vil se en vedvarende (prolongued) periode med rater på dippen i Q1
Ja, ha mente at samtlige tank aksjer handles over børs med stor rabatt til nav mener jeg Hunt ikke er billig, i alle fall ikke nå som prisene på skip begynner å falle og fremtiden fort ser endel dystrere ut en hva var tilfelle for kort tid tilbake.
Man kan ikke sammenligne Hunt med Fro uansett, den vil alltid være den dyreste tank aksjen, men også den vil bli rimligere fremover.
Når Ceo i Fro nå tror på skraping i år alikevel er det ensbetydende med troen på at markedet vil komme ned.
Jeg tror vi kan se Hunt under 3 ganske kjapt, jeg tror ikke Hunt handler egne for å holde aksjen oppe slik Reserven antar, det vil jo være helt kokko i såfall.
Mener de alvor med tilbakekjøpet tror jeg eller ikke Fredly støttekjøper.
På sikt blir Hunt meget bra vil jeg tro, men først en kjedelig lagge periode med tilbakekjøp og betaling av gjeld.
Man kan ikke sammenligne Hunt med Fro uansett, den vil alltid være den dyreste tank aksjen, men også den vil bli rimligere fremover.
Når Ceo i Fro nå tror på skraping i år alikevel er det ensbetydende med troen på at markedet vil komme ned.
Jeg tror vi kan se Hunt under 3 ganske kjapt, jeg tror ikke Hunt handler egne for å holde aksjen oppe slik Reserven antar, det vil jo være helt kokko i såfall.
Mener de alvor med tilbakekjøpet tror jeg eller ikke Fredly støttekjøper.
På sikt blir Hunt meget bra vil jeg tro, men først en kjedelig lagge periode med tilbakekjøp og betaling av gjeld.
Redigert 04.06.2020 kl 08:38
Du må logge inn for å svare
Cutter
04.06.2020 kl 11:03
5596
Marintraffic sier at skuta skal tilbake til verft. Men kan vel raskt komme mld om den er overtatt og kurs mot Singapore for klargjøring til last.
ks1977
04.06.2020 kl 13:30
5378
Skal du sitere CEO FRO så bør du vel ta med HELE meningen hans og ikke bare deler av setningen...
Det jeg fikk ut av podcasten med Robert er at han nå forventet skraping i 2020 fordi at 15 år gamle damer ikke vil være konkurransedyktige selv med gode rater fordi at 8-9 av 10 kunder har en maks 15 år preferanse. Han trodde at ratene i sommer ville være "humpete", men ville ikke bli overrasket om sommer 2020 ble bedre enn sommer 2019 - og så forventet han et normalt (godt) market i høst.
Ellers så bør det være åpenbart at FRO skal handle til høyere P/NAV enn HUNT. Kan også bite merke i at Robert var sulten på skip, men at han ikke ville bestille nye skip - skjønt jeg tviler på at det er så mange som er interessert i å selge skip til under asset value, spesielt når vi vet at vi får undersupply av tankskip fremover og at ratene vil ta seg opp (etter et evt press).
Det jeg fikk ut av podcasten med Robert er at han nå forventet skraping i 2020 fordi at 15 år gamle damer ikke vil være konkurransedyktige selv med gode rater fordi at 8-9 av 10 kunder har en maks 15 år preferanse. Han trodde at ratene i sommer ville være "humpete", men ville ikke bli overrasket om sommer 2020 ble bedre enn sommer 2019 - og så forventet han et normalt (godt) market i høst.
Ellers så bør det være åpenbart at FRO skal handle til høyere P/NAV enn HUNT. Kan også bite merke i at Robert var sulten på skip, men at han ikke ville bestille nye skip - skjønt jeg tviler på at det er så mange som er interessert i å selge skip til under asset value, spesielt når vi vet at vi får undersupply av tankskip fremover og at ratene vil ta seg opp (etter et evt press).
Null
05.06.2020 kl 07:48
4925
står noe om det i presentasjonen etter Q1
var over 80K usd om jeg ikke husker feil
var over 80K usd om jeg ikke husker feil
Null
05.06.2020 kl 07:53
7315
Disen og Idun på saftige TCer (6mnd 75k?) allerede før levering
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
fleken
05.06.2020 kl 08:06
7249
Hvis det stemmer så må jo dette snart begynne å gjenspeiles i aksje kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Aksjen gikk opp 3 % dagen dette kom ut så alt positivt er priset inn allerede. Pengene renner inn de neste mnd så nå ventes uke på uke ned nedgang i kurs. Forstå det den som kan
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.06.2020 kl 08:36
7110
fleken skrev Er det noen som vet raten på denne 6 Mnd kontrakten.
De har slått sammen TCene i Q1 og fremstilt en gjennomsnittsprish hvilket bør være bra nok, men jeg har prøvd å back-tracke disse (opp mot pressemelding tidligere) og tror (...) at Disen har en TC på rett under 78k (Atla 72k, Laga 84k og så kommer Idun med 75k når hun leveres).
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
fleken
05.06.2020 kl 08:45
7061
Med disse ratene som strekker seg langt ut på høsten og noen helt til nyttår. Så forstår jeg ikke at Hunter reagere så negativt på ratespådomene til analytikerne. Båtene er jo på faste gode kontakter og høst/ vinter er jo normalt gode tider så muligheten for å få nye gode kontakter er jo absolutt tilstede.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Spydspiss
05.06.2020 kl 08:47
7051
Hunter Group ASA - Hunter Disen Delivered
Oslo, 5 June 2020
Hunter Tankers AS (the "Company"), a wholly owned subsidiary of Hunter Group
ASA, is pleased to announce that the delivery process of "Hunter Disen" (NB No.
5466) was successfully completed today at 0200 CET. Hunter Disen is the fifth of
seven identical ECO design VLCC newbuildings from Daewoo Shipbuilding & Marine
Engineering ("DSME") in South Korea. The remaining two vessels are scheduled to
be delivered in July and August 2020. Hunter Disen commenced it's six-month time
charter ("TC") immediately following delivery from the yard.
Contact:
Erik A.S. Frydendal, CEO, ef@huntergroup.no, Ph.: +47 957 72 947
Lars M. Brynildsrud, CFO, lb@huntergroup.no, Ph.: +47 932 60 882
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12
of the Norwegian Securities Trading Act.
Oslo, 5 June 2020
Hunter Tankers AS (the "Company"), a wholly owned subsidiary of Hunter Group
ASA, is pleased to announce that the delivery process of "Hunter Disen" (NB No.
5466) was successfully completed today at 0200 CET. Hunter Disen is the fifth of
seven identical ECO design VLCC newbuildings from Daewoo Shipbuilding & Marine
Engineering ("DSME") in South Korea. The remaining two vessels are scheduled to
be delivered in July and August 2020. Hunter Disen commenced it's six-month time
charter ("TC") immediately following delivery from the yard.
Contact:
Erik A.S. Frydendal, CEO, ef@huntergroup.no, Ph.: +47 957 72 947
Lars M. Brynildsrud, CFO, lb@huntergroup.no, Ph.: +47 932 60 882
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12
of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.06.2020 kl 09:08
6968
Det er fordi at Mr Market er "forward looking" og så livredd for at 2021 og kanskje 2022 kan bli dårlig (skjønt selv ikke Cleaves spår at HUNT går med underskudd i de to årene) at han gir blaffen i alt som skjer her og nå, samt hva som skjer fra 2023 og fremover. Av samme årsak så bryr ikke Mr Market seg om at HUNT sin inntjening i 2020 bare er på 5,5 skip (i snitt) og at 2021 og fremover blir på 7.
Personlig så har jeg vært enig med Mr Market i at det kommer en periode med svært lave rater (usikker når, hvor dyp og hvor lang), men er noe mer usikker nå selv om det fortsatt er basisscenariet mitt. Jeg kan derimot ikke se at Mr Market har priset inn noe som helst av potensiell oppside, og det er mange potensielle triggere skjønt hvor sannsynlig de er klarer jeg ikke å si (nye sanksjoner mot Cosco, "høy" oljepris som motiverer til overproduksjon igjen, ny bølge med Covid, juks i produksjonskuttene osv)
Personlig så har jeg vært enig med Mr Market i at det kommer en periode med svært lave rater (usikker når, hvor dyp og hvor lang), men er noe mer usikker nå selv om det fortsatt er basisscenariet mitt. Jeg kan derimot ikke se at Mr Market har priset inn noe som helst av potensiell oppside, og det er mange potensielle triggere skjønt hvor sannsynlig de er klarer jeg ikke å si (nye sanksjoner mot Cosco, "høy" oljepris som motiverer til overproduksjon igjen, ny bølge med Covid, juks i produksjonskuttene osv)
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Ingen presentasjon etter Q1. Siste presentasjon var etter 2019-Q4.
Men det står følgende på side 2 i 2020-Q1 rapporten (siste avsnitt under Key events in Q1 2020 i høyre spalte):
https://mb.cision.com/Main/1339/3121660/1254744.pdf
"Fixed a substantial portion of our fleet on 5-9 month
time charters (“TC”) with dayrates ranging from USD
72,500 to USD 85,000, adding a total TC backlog of
close to USD 60m. Hunter Atla and Hunter Laga
commenced their TCs in late March and early April,
respectively. Hunter Disen and Hunter Idun will
commence their TCs immediately following delivery
from the yard. Hunter Freya missed her TC delivery
window due to port delays and is still in the Tankers
International Scrubber pool"
Og litt lenger ned på side 2 i 2020-Q1 rapporten (siste avsnitt under Subsequent events i høyre spalte):
"As of the date of this report, 89% of days in the
second quarter have been booked at an average est.
dayrate of USD 85,850
− 76% of spot days booked at an avg. est. dayrate of USD 97,6301
− Average Q2 TC dayrates of USD 78,000"
Men det står følgende på side 2 i 2020-Q1 rapporten (siste avsnitt under Key events in Q1 2020 i høyre spalte):
https://mb.cision.com/Main/1339/3121660/1254744.pdf
"Fixed a substantial portion of our fleet on 5-9 month
time charters (“TC”) with dayrates ranging from USD
72,500 to USD 85,000, adding a total TC backlog of
close to USD 60m. Hunter Atla and Hunter Laga
commenced their TCs in late March and early April,
respectively. Hunter Disen and Hunter Idun will
commence their TCs immediately following delivery
from the yard. Hunter Freya missed her TC delivery
window due to port delays and is still in the Tankers
International Scrubber pool"
Og litt lenger ned på side 2 i 2020-Q1 rapporten (siste avsnitt under Subsequent events i høyre spalte):
"As of the date of this report, 89% of days in the
second quarter have been booked at an average est.
dayrate of USD 85,850
− 76% of spot days booked at an avg. est. dayrate of USD 97,6301
− Average Q2 TC dayrates of USD 78,000"
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
NilsenB
05.06.2020 kl 14:54
6341
Og hvorfor er det skit?
Har du noen saklige kommentarer?
Har du noen saklige kommentarer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Slik snakker bare tapere som ikke har noe på forumet å gjøre: Fint om noen får kastet personen ut!
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
ziik
05.06.2020 kl 17:49
6059
Gjennomsnittlig dagrate for Q2 85k usd, dette kan vel ikke bli annet enn bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare