Hunter- En solskinnshistorie så langt
Må bare si det virker som Hunter har ett solid grep på ting, hele selskapet er en solskinnshistorie til nå. De har fått levert alle skip til riktig tid(om ikke før), treffer med scrubber i IMO20 og i tillegg historiske rater på sikre kontrakter langt fremmover. 4/8 skip levert, og flere kommer ila 2020. De tjener bøttevis med spenn. I tillegg gjort kjappe 30mill på salg av x1 skip som blir tilbakeleid. Skipene går for fulle mugger, kapteinene har blant annet sagt at det er de beste skipene de har seilt med.
Så langt går alt på skinner for Fredly & Co, må si de gjør en bra jobb. Sikker på at denne aksjen er kraftig underpriset og skal langt opp. P/E estimert til 2,46 ifølge Nordnet. Trur fundamentet er kraftig undertrykt mot sentimentet, men fundamentet vinner til slutt. Etterspørsel etter VLCC vil alltid ligge der, og disse moderne scrubber skipene vil ikke gå tomhendt. De neste Q-rapportene kommer til å gi utslag på kursen, nesten sikker på. Tåler betraktelig ratefall også ned mot 30.000 USD/dag, vil fortsatt tjene bra med penger, da break even er på 23.500USD/dag. Dollaren står også sterkt som styrker lønnen kraftig.
Sittter med lang horiont på denne.
Håper bare de velger å utvide flåten fremfor å selge skip. Hvis man skal opp på nivå med Store Ulv.
Utbytter er også ventet, som kan se saftig ut med disse ratene.
Aksjene er billig.
Så langt går alt på skinner for Fredly & Co, må si de gjør en bra jobb. Sikker på at denne aksjen er kraftig underpriset og skal langt opp. P/E estimert til 2,46 ifølge Nordnet. Trur fundamentet er kraftig undertrykt mot sentimentet, men fundamentet vinner til slutt. Etterspørsel etter VLCC vil alltid ligge der, og disse moderne scrubber skipene vil ikke gå tomhendt. De neste Q-rapportene kommer til å gi utslag på kursen, nesten sikker på. Tåler betraktelig ratefall også ned mot 30.000 USD/dag, vil fortsatt tjene bra med penger, da break even er på 23.500USD/dag. Dollaren står også sterkt som styrker lønnen kraftig.
Sittter med lang horiont på denne.
Håper bare de velger å utvide flåten fremfor å selge skip. Hvis man skal opp på nivå med Store Ulv.
Utbytter er også ventet, som kan se saftig ut med disse ratene.
Aksjene er billig.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Null
05.06.2020 kl 07:53
7239
Disen og Idun på saftige TCer (6mnd 75k?) allerede før levering
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
fleken
05.06.2020 kl 08:06
7173
Hvis det stemmer så må jo dette snart begynne å gjenspeiles i aksje kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Aksjen gikk opp 3 % dagen dette kom ut så alt positivt er priset inn allerede. Pengene renner inn de neste mnd så nå ventes uke på uke ned nedgang i kurs. Forstå det den som kan
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.06.2020 kl 08:36
7034
fleken skrev Er det noen som vet raten på denne 6 Mnd kontrakten.
De har slått sammen TCene i Q1 og fremstilt en gjennomsnittsprish hvilket bør være bra nok, men jeg har prøvd å back-tracke disse (opp mot pressemelding tidligere) og tror (...) at Disen har en TC på rett under 78k (Atla 72k, Laga 84k og så kommer Idun med 75k når hun leveres).
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
fleken
05.06.2020 kl 08:45
6985
Med disse ratene som strekker seg langt ut på høsten og noen helt til nyttår. Så forstår jeg ikke at Hunter reagere så negativt på ratespådomene til analytikerne. Båtene er jo på faste gode kontakter og høst/ vinter er jo normalt gode tider så muligheten for å få nye gode kontakter er jo absolutt tilstede.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Spydspiss
05.06.2020 kl 08:47
6975
Hunter Group ASA - Hunter Disen Delivered
Oslo, 5 June 2020
Hunter Tankers AS (the "Company"), a wholly owned subsidiary of Hunter Group
ASA, is pleased to announce that the delivery process of "Hunter Disen" (NB No.
5466) was successfully completed today at 0200 CET. Hunter Disen is the fifth of
seven identical ECO design VLCC newbuildings from Daewoo Shipbuilding & Marine
Engineering ("DSME") in South Korea. The remaining two vessels are scheduled to
be delivered in July and August 2020. Hunter Disen commenced it's six-month time
charter ("TC") immediately following delivery from the yard.
Contact:
Erik A.S. Frydendal, CEO, ef@huntergroup.no, Ph.: +47 957 72 947
Lars M. Brynildsrud, CFO, lb@huntergroup.no, Ph.: +47 932 60 882
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12
of the Norwegian Securities Trading Act.
Oslo, 5 June 2020
Hunter Tankers AS (the "Company"), a wholly owned subsidiary of Hunter Group
ASA, is pleased to announce that the delivery process of "Hunter Disen" (NB No.
5466) was successfully completed today at 0200 CET. Hunter Disen is the fifth of
seven identical ECO design VLCC newbuildings from Daewoo Shipbuilding & Marine
Engineering ("DSME") in South Korea. The remaining two vessels are scheduled to
be delivered in July and August 2020. Hunter Disen commenced it's six-month time
charter ("TC") immediately following delivery from the yard.
Contact:
Erik A.S. Frydendal, CEO, ef@huntergroup.no, Ph.: +47 957 72 947
Lars M. Brynildsrud, CFO, lb@huntergroup.no, Ph.: +47 932 60 882
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12
of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.06.2020 kl 09:08
6892
Det er fordi at Mr Market er "forward looking" og så livredd for at 2021 og kanskje 2022 kan bli dårlig (skjønt selv ikke Cleaves spår at HUNT går med underskudd i de to årene) at han gir blaffen i alt som skjer her og nå, samt hva som skjer fra 2023 og fremover. Av samme årsak så bryr ikke Mr Market seg om at HUNT sin inntjening i 2020 bare er på 5,5 skip (i snitt) og at 2021 og fremover blir på 7.
Personlig så har jeg vært enig med Mr Market i at det kommer en periode med svært lave rater (usikker når, hvor dyp og hvor lang), men er noe mer usikker nå selv om det fortsatt er basisscenariet mitt. Jeg kan derimot ikke se at Mr Market har priset inn noe som helst av potensiell oppside, og det er mange potensielle triggere skjønt hvor sannsynlig de er klarer jeg ikke å si (nye sanksjoner mot Cosco, "høy" oljepris som motiverer til overproduksjon igjen, ny bølge med Covid, juks i produksjonskuttene osv)
Personlig så har jeg vært enig med Mr Market i at det kommer en periode med svært lave rater (usikker når, hvor dyp og hvor lang), men er noe mer usikker nå selv om det fortsatt er basisscenariet mitt. Jeg kan derimot ikke se at Mr Market har priset inn noe som helst av potensiell oppside, og det er mange potensielle triggere skjønt hvor sannsynlig de er klarer jeg ikke å si (nye sanksjoner mot Cosco, "høy" oljepris som motiverer til overproduksjon igjen, ny bølge med Covid, juks i produksjonskuttene osv)
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Ingen presentasjon etter Q1. Siste presentasjon var etter 2019-Q4.
Men det står følgende på side 2 i 2020-Q1 rapporten (siste avsnitt under Key events in Q1 2020 i høyre spalte):
https://mb.cision.com/Main/1339/3121660/1254744.pdf
"Fixed a substantial portion of our fleet on 5-9 month
time charters (“TC”) with dayrates ranging from USD
72,500 to USD 85,000, adding a total TC backlog of
close to USD 60m. Hunter Atla and Hunter Laga
commenced their TCs in late March and early April,
respectively. Hunter Disen and Hunter Idun will
commence their TCs immediately following delivery
from the yard. Hunter Freya missed her TC delivery
window due to port delays and is still in the Tankers
International Scrubber pool"
Og litt lenger ned på side 2 i 2020-Q1 rapporten (siste avsnitt under Subsequent events i høyre spalte):
"As of the date of this report, 89% of days in the
second quarter have been booked at an average est.
dayrate of USD 85,850
− 76% of spot days booked at an avg. est. dayrate of USD 97,6301
− Average Q2 TC dayrates of USD 78,000"
Men det står følgende på side 2 i 2020-Q1 rapporten (siste avsnitt under Key events in Q1 2020 i høyre spalte):
https://mb.cision.com/Main/1339/3121660/1254744.pdf
"Fixed a substantial portion of our fleet on 5-9 month
time charters (“TC”) with dayrates ranging from USD
72,500 to USD 85,000, adding a total TC backlog of
close to USD 60m. Hunter Atla and Hunter Laga
commenced their TCs in late March and early April,
respectively. Hunter Disen and Hunter Idun will
commence their TCs immediately following delivery
from the yard. Hunter Freya missed her TC delivery
window due to port delays and is still in the Tankers
International Scrubber pool"
Og litt lenger ned på side 2 i 2020-Q1 rapporten (siste avsnitt under Subsequent events i høyre spalte):
"As of the date of this report, 89% of days in the
second quarter have been booked at an average est.
dayrate of USD 85,850
− 76% of spot days booked at an avg. est. dayrate of USD 97,6301
− Average Q2 TC dayrates of USD 78,000"
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
NilsenB
05.06.2020 kl 14:54
6265
Og hvorfor er det skit?
Har du noen saklige kommentarer?
Har du noen saklige kommentarer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Slik snakker bare tapere som ikke har noe på forumet å gjøre: Fint om noen får kastet personen ut!
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
ziik
05.06.2020 kl 17:49
5983
Gjennomsnittlig dagrate for Q2 85k usd, dette kan vel ikke bli annet enn bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00
Du må logge inn for å svare