SOFTOX - Jeg tok en titt på regnskapet......!

Hammers
HAMMER 09.04.2020 kl 21:21 33841

Jeg er pinlig blank på regnskap og slikt, men siden det er en del skarpskodde rundt om vil jeg i kveld stå her med lua i hånden og spørre om det virkelig er slik at; https://soft-ox.com/wp-content/uploads/2020/04/SoftOx-Report-Fourth-Quarter-2019.pdf

- Selskapet omsetter jevnlig de siste 2 år for 4 millioner NOK pr år?
- Selskapet taper 12-20 mill NOK pr år.
- CASH-andelen har økt siste år pga emisjon......for ellers renner jo pengene ut!
- ELLER - er det andre summer når man scroller nedover? Blir litt forvirret over at det står (NOK1,000) i venstre hjørne v/regnskapet.

Hilsen Hammers.......som i så fall lurer på hvorfor et slikt selskap skal ha en børsverdi på 770 mill?
Ja, jeg lurer........fordi dyrebutikken nede på hjørnet omsetter årlig for 3,5 mill og går med bra overskudd.
Bør jeg tipse den hyggelige eieren om at han bør gå på børs med markedsverdi på 1 MRD?
Kanskje jeg kan få kjøpt meg inn først.......og bli STEINRIK - slik de gutta i SOFTOX trolig har blitt pga hypen rundt Korona?
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Lazz
18.04.2020 kl 13:42 3605

Mener at patentene når det gjelder sårbehandling gjelder i ca. 20 år. Disse ble innvilget i slutten av 2019 eller starten på 2020 etter hva jeg husker. patentet når det gjelder SafeDes varer i ca 2 år. Kvaliteten på SafeDes virker å være veldig bra, det er en grunn til at de har fått godkjenning av statens legemiddelverk og alle som er vant med vanlig alkoholbasert antibac ser ut til å foretrekke den alkoholfrie som SoftOx tilbyr. I tillegg har de fått påvist 100% viricidual effekt på produktet av utenforstående, noe som tilsier at det blir SOC i fremtiden.. Jeg både tror og håper de klarer i løpet av disse to årene å lage langsiktige, gode kontrakter med sykehus, skoler, bedrifter etc nå som fokuset på hånddesinfeksjon er såpass stort. Ettersom vi har distrubisjonsavtale med antibac tror jeg ikke det er noe problem.

Når det kommer til sårbehandlingsproduktene er resultatene ekstremt gode, de har skaffet gode distrubisjonsavtaler og ser ut som de er "on track" med godkjennelser og liknende etter hva de har sagt. Første kliniske test på mennesker er fullført med suksess. Neste studie SWIS-02 skal etter plan skje i andre halvdel av 2020. Sårbehandling for dyr skal være på det nordiske markedet innen 2020. Det har vært lite oppdateringer der i det siste om hvordan de ligger an, men alt tilsier at det ikke er forsinkelser.. Selskapet har flere ganger nevnt at SafeDes er og vil være en liten del av inntjeningen til selskapet. Selskapet besitter flere personer med PhD som har laget et produkt som viser fantastiske resultater. Når vi nå ser at SafeDes alene kan forsvare en Mcap på 3 MRD allerede fra i år ser fremtiden ekstremt lys ut. Personlig sitter jeg med over 65% av kapitalen min i selskapet. Ingen case på børsen som har så lav nedside og så høy oppside som denne.

Venter også i spenning på overflatedesinfeksjon som snart er på markedet. Hvis det viser seg å ha like god respons som SafeDes blir bunnlinja i 2020 meget pen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 14:17 3574

Har sett at enkelte fremhever TA, noen som kan si noe om nytteverdien av dette i denne aksjen ? Tar det som en selvfølge at du har noe å komme med her Hammers, du blir jo sett opp til av mange her inne har jeg merket meg. Det var jo også du som startet tråden, å da regner jeg med at du følger opp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
TheOilBaron
18.04.2020 kl 17:23 3455

Hva tror du årsaken er til at aksjen ikke er enda høyere priset siden SafeDes allerede kan forsvare en Mcap på 3 mrd?
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.04.2020 kl 18:01 3415

Useriøse selskaper setter jeg ikke noen TA på.

NEL er ett eksempel.
Taper i rikt monn, selskapet trykker opp nye aksjer - og kursen bare stiger! En børsversting - når det gjelder inntjening!

SoftOx ligger i samme gata.
Som sagt i hovedinnlegget; Omsetter for 4 mill og taper 3-5x sin egen omsetning.
Surr med børsmeldinger og insidere som selger aksjene sine.
Jaggu må de få opp omsetningen før det kan bli resultater av virksomheten. Ikke noe for meg!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Rickjay
18.04.2020 kl 18:08 3392

Jeg skulle si det kun er psykologisk. Aksjen har steget ca 300% i år allerede å da blir folk skeptiske. I tillegg så ser det ut som børsen traff bunnen en stund tilbake så mange har fokus andre steder på å kjøpe billige aksjer som har begynt å klatre igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 18:17 3383

Takk, det var et klart bevis på manglende vurderingsevne, du imponerer nok mange med den kommentaren.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 18:46 3344

Gratulerer med å være en av dem som
Ikke har innsikt i dette selskapet. Her har dem nylig startet produksjon av de første produktene dem har.. Er selvfølgelig ingen inntjening når dem ikke har solgt noe, men nå som dem
er i gang vil inntjeningen øke kraftig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.04.2020 kl 19:11 3318

At du har dusjet gir ingen garanti for å fjerne drittlukten. Jeg leste en gang at engelsmennen mente de var de rensligste folkene i Europa. Grunnlaget for en slik konklusjonm var at engelsek hus hadde flere bad enn hus ellers i Europa. Probelemet er bare at det hjelper lite å skilte med flest bad, når de ikke benyttes.

Da jeg bodde i London besøkte vi noen ganger et badeland. Men det var inntil en tysk kollega av ,meg fortalte at han visste at englesmennen pisset i bassenget istedet for å ta turen opp på toalettet.

Vel, dette ble en digresjon. Men sant og si har jeg liten tro på at drittlukten kommer fra ledelsen i SoftOx. Og i den grad du kjenner den, så gjenstår det ikke så mange alternativer.............
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.04.2020 kl 19:21 3294

Jeg registrerer at sektens daglige "bønnemøte" er godt i gang.
Jeg refererte til det eneste sikre så langt; LAV omsetning, men STORT underskudd.

Flere land opphever nedstengningen pga Korona. Hva skjer da med SoftOx - når hysteriet begynner å legge seg?
Skal de da tilbake til den gamle tralten?
Liten omsetning, men store tap?
Ellers bryr jeg meg ikke om selskapet. Svarte kun på et spørsmål om TA i selskapet.

Hilsen Hammers.......som mener dere trenger ikke å opptre som Jehovas Vitner her inne - i et forsøk på å "omvende" MEG!
Jeg er ikke interessert i slikt!
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 19:26 3281

Jeg håper du aldri vil kjøpe en aksje i dette selskapet, da jeg jeg ikke ønsker deg å være med på dette selskapets oppgang. Men du må huske på at dette selskapet ikke har beregnet sin inntjening på grunn av corona. Du må også huske på at hånddesinfeksering kun er en liten del av dette selskapet i fremtiden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Rickjay
18.04.2020 kl 19:28 3286

Du glemte å hilse på slutten :(
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 19:38 3264

SoftOx den nye kjæledeggen hvor medlemmene kommer fra tidligere "fallen angels" som Nelip, Plt, NAS etc

luftboblen skapt da alle trodde av selskapet skulle være den nye gullgruven i perioden med corona. nå begynner det nok å synke sakte men sikkert inn at corona-hysteriet er i ferd med å avta.

- vaksine vil komme mye raskere enn vanlig
- forskes på nye medisiner mot corono

meget stor konkurranse innenfor dette segmentet og alle produserer for harde livet som vil holde marginen nede. feilmerkede meldinger rettet mot corona for å hausse opp kursen slik at insiderne kan selge unna med storgevinst

med kursen idag så skulle man tro at ledelsen og styret i selskapet driter ut gullklumper LOL
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 19:47 3227

Fortsatt ikke hånddesinfeksjon som er det store for softox. Du burde bry deg mer om NAS aksjene dine du, siden du allerede har tapt flere 100tusen på disse
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Springer
18.04.2020 kl 19:51 3222

WOW Hammers.
Aksjeinvestering kun basert på meldt omsetning og resultat. Rygger du bilen til jobb, og kikker bare i bakspeilet?
Korona vil sitte i folks hoder i lang tid. Når vi gradvis opphever nedstengning vil antall smittede sannsynligvis stige.
Du bryr deg ikke om selskapet, men starter egen tråd om det.
Hammers - Forever Blowing Bubbles,,,,
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.04.2020 kl 20:09 3172

Hammerxs
Du skuffer meg. Jeg trodde at du var en person som skjønte børs. Men etter hva du har prestert på denne tråden så skjønner jeg at jeg tok feil.

Når begynte man å prise selskapene kun etter hva de tjener? I så tilfelle er det mange flere enn SoftOx som burde hatt en helt annen prising. Tenker du litt etter så tror jeg nok at selv du skjønner at det du fremholder er bare tøv.

Så spør du hvorfor et selskap går på børs før det tjener penger. Viorkelig? Børsen er jo et sted der selskaper kan gå for å få tak i risikovillig kapital De fleste selskaper som kommer til et stadium der deres produkt er såpass lovende at det er salgbart, vil ønske å ta produktet ut i et større marked. Slikt koster penger og grundere mangler som oftest penger til å kommersialisere et lovende produkt. En måte å komme videre er at grundere selger ut deler av selskapet til andre investorer. Som et første steg kan man kunne klare dette ved å få inn noen eksterne investorer som skyter inn kapital mot å få en viss eierandel av selskapet.
Men på ett eller annet tidspunkt vil gjerne selskapet ha tak i ytterligere kapital og da kan man gjennom å anskueliggjøre verdiene i selskapet gjøre et nedsalg. Men da vil gjerne nye inevstorer at aksjene deres skal kunne bli omsettelige og at selskapet derfor må noteres.

Så gjennom å benytte børsen kan selskapet tiltrekke seg ny frisk kapital i en periode selskapet fortsatt bruker langt mer penger enn det tjener. Og enkelte selskap er avhengig av kapitalinsprøyting gjennom flere emisjoner før de kommer til et punkt der inntektene blir såpass store at selskapet klarer seg uten flere emisjoner.

Og sånn går no dagan.

Men sant og si, dette trodde jeg du var klar over Hammers.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 20:11 3170

Å nei!! det er jo det aller viktigste, og omtale seg sjøl i 3.person
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.04.2020 kl 20:12 3173

👍.
Ja, omsetningen må KRAFTIG opp - bare for å prøve å få til en fortjeneste.
Ingen garanti for at de til slutt lykkes med det!

Hilsen Hammers.........som fortsatt holder seg til vanlige såpeprodukter + vann.
Slik de fleste andre også gjør!
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 20:12 3174

👍👍👍
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 20:20 3153

Solgte meg ut av NAS i pluss jeg, og Garanterer deg at jeg går i pluss i Softox også. Imponerende fokus fra den negative menigheten på denne aksjen. Kom med et konkret tips om aksjekursen etter at alle produktene er lansert og i salg så tar vi en skjermdump og snakker om det da
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
TheOilBaron
18.04.2020 kl 20:37 3115

Som flere av dere vet synes jeg aksjen er kjempe spennende men overpriset.

Jeg var forresten en tur på circle k i dag - og til min store forbauselse, det første som møtte meg var sikkert over 200 flakser med håndsprit fra Blåtider og et par andre merker. Tydeligvis at de nye produsentene nå evner å levere. Samtidig, så har jeg inntrykk av at folk oppfører seg mer og mer normalt når de går på butikken. Tenker at folk fleste vender tilbake til gamle vaner til sommeren nå og etterspørselen i norge etter håndsprit stuper.

Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 20:52 3084

Fortsatt ikke hånddesinfeksjon som gjør softox mest spennende. Så her er det mye annet som kan gjøre at vi med softox aksjer blir rike innen 2 år
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 22:11 2959

Det eneste som vil stupe er salget av middelmådige produkter fra bedrifter som midlertidig har lagt om sine produksjonslinjer. Nå har jo som kjent Softox også litt mer enn håndesinfeksjon på gang, lykke til med inngangen, vent gjerne til sommeren !

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2019/11/21/7475228/softox-gar-inn-i-6-milliarders-marked-innen-dyrehelse
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Vaksine20
18.04.2020 kl 22:25 2937

Hva var det vi var glade i da vi var små? Jo, det var eventyr! Folk elsker eventyr! Folk satser, taper penger og likevel er de fornøyde. Er børs en slags terapi? Så lenge du beholder huset og kjerringa Hvorfor ikke prøve :)))))
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 22:33 2916

Helt enig! Softox er kjempe spennende. Satser man ikke, vinner man ikke. Jeg har satset alle sparepenga mine. Enten så blir det noen flotte mnd med heiamegrundt, ellers gåre til h... går det til h.. så er det greit, men mangedobler denne aksjen seg, som det er potensialet til, så er enda kjipere å ikke ha deltat. God helg, snart kommer det forhåpentligvis nye positive meldinger som tar kursen til nye høyder!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 22:33 3127

Kommet deg ut av olja ? Jeg må si det er deilig å sitte med en aksje som går uavhengig av børsene, blir bedre nattesøvn da ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.04.2020 kl 23:37 3034

Akkurat. Etterspørselen etter håndsprit vil stupe. Og det er ikke så rart når de nå istedet for håndsprit kan kjøpe SafeDes uten sprit, som er langt mer effektiv og langt mer skånsom for hendene. Så, ja, etterspørselen etter håndskrift vil falle mens etterspørselen etter SafeDes vil gå til himmels.
TheOilBaron, gratulerer, du har sett lyset! Halleluja!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
bj111
18.04.2020 kl 23:44 3021

Hvorfor gidder dere å holde liv i denne Hammers tråden? Fyren er en teknisk vits.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.04.2020 kl 23:52 3014

Hvis caset er en slik plankekjøring som enkelte her inne påstår, ja så hadde nok "han insideren" som solgte (eller var det flere - det går litt i surr her) heller lånt penger i stedet for å selge aksjene i SoftOx. Det ville i hvert fall JEG gjort i tilsvarende situasjon.

Tenk å være SÅ dum. Selge et GULLKANTET papir i et selskap som skal omsette for flere milliarder om 3-4 år (hvis alt går 210% etter manus).
Et papir som forumdeltakerne VET skal til himmels - men som insiderne ikke helt har fått med seg. Merkelige saker!

Hilsen Hammers........som lurer på om "han insideren" kanskje var den klokeste av dem alle. Bare noe jeg lurer på - for jeg har da ikke peiling.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.04.2020 kl 00:00 2995

Han insideren, var det 2400 aksjer han nettosolgte? Synes ikke det er noe å skrike opp om når han likevel sitter igjen med 119000 aksjer i selskapet. Denne karen har tydeligvis langt større tro på selskapet enn det jeg har, dersom troen skal bedømmes ut fra hvor mange aksjer man har.

Og derfor han er klokest av dem alle, som du selv hevder, så er det greit å vite at han, som den klokeste, fortsatt sitter med 119000 aksjer. Følgelig er det klokest å ha tro på at SoftOx skal lykkes. Slikmsett er vi da enige Hammers.

Og når du avslutter ditt siste innlegg med «- for jeg har da ikke peiling.» så overrasker du med en særdeles god selvinnsikt. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.04.2020 kl 00:14 2968

Husker jeg ikke feil, mener jeg det er børsmeldt salg fra insider(e) og innløsning av opsjoner til den samme gjengen.
Når jeg i dag går på selskapets hjemmeside kan jeg ikke se noe som helst om dette i "press releases".

Er det JEG som begynner å bli svaksynt - eller består selskapet av en gjeng med amatører?
Trolig det siste - for nå har det vært mye surr med "børs" fra den kanten!

Hilsen Hammers

Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Elcheffe
19.04.2020 kl 00:18 2959

Hammers, jeg bare lurer av ren nysgjerrighet. Hvorfor skriver du så mye om et selskap du ikke har troen på? Er det ikke bedre å bruke tid på de selskapene du ser positivt på?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.04.2020 kl 00:36 2939

Jeg bruker tiden på begge deler + mye annet.
F.eks nå når Pink Floyd fyller rommet med herlig musikk på YouTube.

Mulititasking er flotte saker - selv om enkelte kritikere mener det motsatte.
Til og med bikkja slår i kveld "takten" (med halen)....mens han halvsover og glipper med øynene i bakgrunnen.........🤭.

Hilsen Hammers.......som bare pirker litt i logikk rundt selskapet. Flere ting som "skurrer litt"!
For MIN DEL spesielt; Hva skjer ETTER Korona?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Aaleby
19.04.2020 kl 01:18 2903

Fatter ikke at jeg nedverdiger meg til å svare, men følgende skjer etter Corona; helsevesenet vil ikke bruke vesentlig mindre desinfeksjonsmiddel etter pandemien. Noroviruset vil være like fryktet som alltid og tørre hender/eksem et like utbredt problem. Som taler i favør SafeDes og i disfavør alt som heter alkoholholdige desinfeksjonsmidler.

I de tider vil selskapet også starte prosessen med å få sårrenseproduktet for dyr ut på det globale markedet, ca ett år etter at det allerede er lansert her til lands (ca sommer 2020). Sårrenseproduktet for mennesker vil være rett rundt hjørnet og bare gudene vet om inhalatoren vil ha hatt tilstrekkelig med positive resultater til at muligheten for en verdenssensasjon også vil være tilstede.

Alt sammen finansiert av løpende inntekter, null emisjon og med en kurs vesentlig høyere enn i dag. Kan knapt vente 🤑
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Elcheffe
19.04.2020 kl 02:02 2867

Hehe. Det er helt innenfor kamerat :) Fyller rommet sjøl med Dire Straits, noe god musikk kan en ha :)
Man kan kritisere eller komme med konstruktiv kritikk, syns det er fint å se flere sider av en sak så det burde det være rom for så absolutt.
Hånddesinfiksjonen er SoftOx sitt første og minste produkt etter hva jeg har forstått og lest. Nå kom det et fint svar meg i forkant, men sårrens er det neste på menyen som er planlagt å komme i sommer. Uten bruk av antibiotika, bakterier som blir antibiotikaresistente skaper en del problemer for dyr og for mennesker. Dyremarkedet er planlagt først, så kommer det sårrens for mennesker. Etter det er planen at det skal komme flere ting, så får vi vente i spenning å se.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2020 kl 02:14 2881

Hysj, hysj! Nå må du ikke drive å banke på ekkokammeret til menigheten.

Selskapet trenger jo ikke sitt eneste produkt med kommersiell verdi engang, siden de skal revolusjonere verden og ta over store markeder. Hehe

Virkestoffet til hele deres teknologi er et stoff som har blitt brukt i godt over 100 år. Det bare bekrefter hvor nyskapende og unikt produktet er.

Og ikke still spørsmål om hvorfor innsideren med mest teknisk kunnskap om produkt og patent selger, han skal pusse opp kjøkkenet har jeg hørt, så ikke tenk på det. At alternativkostnaden på oppgraderingen av kjøkkenet er noen garanterte doblinger i aksjeverdi, har heller ikke noe å si, da Glenn selv ikke tenker på penger.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Aaleby
19.04.2020 kl 02:27 2879

Pyrisept 2.0 med evne til å trenge gjennom biofilmen for å effektivt rense såret for bakterier, endog gule stafylokokker, og raskt få i gang groprosessen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.04.2020 kl 09:15 2760

Nå er vel ikke SoftOx det eneste selskapet som i hektiske perioder har måtte nedprioritere oppdatering av hjemmesiden. Men siden du ikke evner å finne tilbake til børsmeldingene fra selskapet, uten at noen serverer dem på sølvfat til deg gjennom hjemmsiden, så har jeg rettet en henvendelse til selskapet og anmodet om at de oppdaterer hjemmesiden. Jeg skjønner jo godt at enkelte av dere sliter selv med de enkleste ting her i livet og da må jo vi som er en smule bedre rustet fra naturens side gi dere den støtten vi kan. Det skulle bare mangle.

Så dersom du i løpet av dagen ikle finner ut av disse børsmeldingene, gi meg et ord som skal jeg saktens poste dem for deg.

Ha en riktig god søndag. Nyt dagen for i morgen åpner marerittet ditt igjen. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Lazz
19.04.2020 kl 09:59 2701

Fire ting:
1. Lite problem at den ligger på Merkur
2. Få som vil investere i en aksje når den har gått over 300%
3. Folk generelt ikke kan regne
4. Markedet er ikke rasjonelt
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare