SOFTOX - Jeg tok en titt på regnskapet......!

Jeg er pinlig blank på regnskap og slikt, men siden det er en del skarpskodde rundt om vil jeg i kveld stå her med lua i hånden og spørre om det virkelig er slik at; https://soft-ox.com/wp-content/uploads/2020/04/SoftOx-Report-Fourth-Quarter-2019.pdf

- Selskapet omsetter jevnlig de siste 2 år for 4 millioner NOK pr år?
- Selskapet taper 12-20 mill NOK pr år.
- CASH-andelen har økt siste år pga emisjon......for ellers renner jo pengene ut!
- ELLER - er det andre summer når man scroller nedover? Blir litt forvirret over at det står (NOK1,000) i venstre hjørne v/regnskapet.

Hilsen Hammers.......som i så fall lurer på hvorfor et slikt selskap skal ha en børsverdi på 770 mill?
Ja, jeg lurer........fordi dyrebutikken nede på hjørnet omsetter årlig for 3,5 mill og går med bra overskudd.
Bør jeg tipse den hyggelige eieren om at han bør gå på børs med markedsverdi på 1 MRD?
Kanskje jeg kan få kjøpt meg inn først.......og bli STEINRIK - slik de gutta i SOFTOX trolig har blitt pga hypen rundt Korona?
Hammers
16.05.2020 kl 14:51 1822

Ja, de hadde nok ønsket at det var slik du sier.......de som var aksjonærer i:
- NSG ("gml aksje" advart mot fra ca 75). Dette inkluderer trioen Spetalen, Stordalen og Gusevik - som alle tapte MILLIONBELØP!
- REC (gml aksje fra ca 190 - altså 1900). Der halve Norge satt med store tap - og Jens U Moe sitter igjen med brukket rygg.
- I ettertid en hel HAUG med diverse selskaper som i dag ikke eksisterer.....og i nyere tid slike som:

- BDRILL (gml aksje fra ca 110 - nå 550). Stakkars Trøim........
- NAS senest fra gml aksje 305 - når hele Norge ble foret m/"oppkjøpsrykter" og ventet på 4-500! Nå KUN småfisk igjen - før katastrofen!
- ELE........som har falt ca 90% etter mitt "skumle tekniske brudd". Dette inkl knusing av Investteck's "Nyttårsrakett"!
- PGS som har falt rundt 90% etter brudd på 34,22.
- NHY.....som har falt rundt 50% etter min advarsel på 45,58!
- ELK.......der jeg talte DNB midt i mot og advarte e/brudd på 40,50. Nå 16,60. Et fall på 60%.....når DNB så "skyfri himmel"!
- IDEX.....som jeg selv solgte på 6,22......mot dagens 1,62. Et fall på 74%

Sånn kan man bare fortsette å ramse opp etter beste evne. Mesteparten har for lengst gått i glemmeboka.
I glemmeboka for MIN del - og tolig også for dem som ble sittende med aksjer i de omtalte selskapene.
Ja, hvis de KLARER å glemme slike sviende nederlag!

NOEN godbiter husker jeg likevel.
I hvert fall når tar tar fram jukselappen; https://finansavisen.no/forum/thread/13789/view/1954003
Da får dere heller være overbærende med at det en sjelden gang blir STOLPE UT i stedet for scoring av "ypperste klasse"!

Hilsen Hammers

Kan du ta en ny titt, å se om noe har endret seg i dine øyne? I lys av alt som har skjedd den siste måneden i selskapet? Det er veldig mye hausing rundt, så skulle gjerne hatt en kommentar fra deg med objektive øyne.
Hammers
27.05.2020 kl 22:52 1552

Jeg er ingen "regnskapsmann", men et selskap som de siste 2 årene som jevnt har omsatt for 4 mill pr år - og tapt 15-20 ville ikke JEG ha satset på.
Korona kan synes å være på hell i den vestlige verden - og hva skjer da etter hvert med etterspørselen etter produktet?
En ting til; hvor mye må man ØKE omsetningen med (fra 4 mill) for å endelig kunne gå i pluss?

Jeg tror bare ikke at de får det til, og har selv aldri vurdert selskapet.
Et selskap som omsetter for 4 MILL ila 1 år.

Latterlig for min del.
Akkurat som PLT - som ligger "i samme gata".......og omsetter for ca 2 mill pr år og har minst like store tap (trolig større?) som Soft.
Huffameg!

Hilsen Hammers

Men de har jo sagt at en produksjon på 5000 flasker om dagen vil gi de inntekter på 1,2 millioner kr i uken. Nå produserer de 45.000 flasker om dagen og skal øke til 75.000 før midten av juni. Mener du fortsatt da at det ikke er mulighet for selskapet og vise til kraftig inntjening i Q2?
Sapa
27.05.2020 kl 23:16 1484

Nei, for hvis man følger logikken til Hammers, kan dem ikke gå med overskudd siden de tidligere har gått i underskudd. Dessverre.
Hammers
27.05.2020 kl 23:21 1459

Da foreslår jeg at dere venter til resultatet foreligger - og heller kutter ut å spørre meg.
For alt dere vet står hele produksjonen på lager - uten å bli solgt. Eller deler av det.
Neste Q vil gi dere svaret.

Hilsen Hammers.......som minner om at økt produksjon også fører til økte kostnader - i mange ledd!

Det som er skremmende er at mange regner på bruttoen deres ut ifra utsalgspris på apoteket. De nekter å innse at deres inntekter stopper i samme sekund de selger produktet til grossist. Å da er det fortsatt mange mellomledd igjen før produktet er i hyllen på apoteket!
Redigert 27.05.2020 kl 23:24 Du må logge inn for å svare

Huff ja, det er vel ingen bedrifter som tar sjansen på å øke produksjon, for det vil jo medføre økte kostnader, jeg sier som svensken, hur korkad kan man bli !
Hammers
27.05.2020 kl 23:54 1372

SOFT-aksjonærene regner vel KUN på inntekter. Ikke på utgifter.
Slikt er nok alt for ubehagelig for dem.
Vent heller på Q2 i stedet for å sitte her og kverulere med meg!

Hilsen Hammers

Det koster deg dyrt hvis du skal vente så lenge, men nå har jo ikke du noe interesse av denne, du bare opprettet en egen tråd.....En tråd som vi kan plukke frem med jevne mellomrom, for å minnes din ...........(gjett hva)
Redigert 28.05.2020 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Hardly
28.05.2020 kl 09:00 1154

Blir bare litt oppgitt av at noen kan være så lite opplyst at de påstår at corona epedemiet er på tilbakegang i den vestlige verden. Corona lever i beste vellgående og vil fortsette med det i mange år fremmover inntil en vaksine er klar.
Hammers
01.06.2020 kl 23:44 963

Jeg registrerer at SOFTOX-aksjonærene nå lar sin begeistring herje inne på en tråd med en TRIGGERLISTE.
Selvsagt en 100% UKRITISK liste. En som KUN ser oppside.

Mine 4 ENKLE og LOGISKE spørsmål er;
- Hvor mye må et selskap som hittil KUN omsetter for 4 mill pr år egentlig omsette for for å forvandle et MINUS på 20 mill til PLUSS???
.....Bare husk; ØKT produksjon genererer også ØKTE utgifter!
- Tror dere at ALT selskapet produserer går rett ut uten problemer??? Her er det trolig allerede underskrevet lange leveringsavtaler. Et hinder!
- Hvor stort tror dere egentlig salget bli nå når Corona er på hell i den vestlige verden?
- Jeg har nå "gjennomlevd" Koronakrisen uten å bekymre meg det fnugg. Har ALDRI vurdert slike midler dere fantaserer om. HAR DERE?

Hilsen Hammers.........som er ganske så sikker på at den neste presentasjonen fra selskapet blir ca LIKE bedrøvelig som alle de tidligere.
Dette er trolig et selskap som er rigget for å berike den innerste krets - og IKKE de langsiktige aksjonærene.
Bare MIN mening........så får man heller se på resultatene. Ja, for dere TÅLER vel ulike meninger om SOFTOX?
Redigert 02.06.2020 kl 00:02 Du må logge inn for å svare

Klart vi tåler ulike meninger om SoftOx. Du må ikke hisse deg opp når du skriver på et nettforum, Hammers. Du tar på deg en fin trollerolle og omtaler deg selv i tredjeperson. Du legger fint opp til at noen skal hakke på deg, så det får du ta som en mann.
Hammers
02.06.2020 kl 00:58 872

Ikke er jeg opphisset, ikke legger jeg opp til "hakking" og ikke er jeg i et farmaselskap.
Personlig tror jeg at du er langt mer hissig enn meg!

Hilsen Hammers.......som ber dere tenke over de 4 spørsmålene jeg stilte.
JEG gir da F i hvordan det går med SOFTOX, men jeg har vært med noen år.......!
bj111
02.06.2020 kl 01:32 852

Mye rart her. Selvsagt skal man vente til Q2 tallene kommer og Q3 tallene. At et selskap ikke kan øke sin inntjening blir for dumt Hammers. Selvsagt skal man regne på kostnader også og derfor er det laget ganske konservative anslag på inntektene. De som bruker utsalgsprisen og tar mer enn 20% av den vil trolig bomme kraftig.
Hadde vært flott om verden var ferdig med korona så kunne en konsentrert seg om det produktet ble laget for, multiresistente bakterier. Kunne og konsentrert seg om Noro virus som det og viste seg å ta kverken på.
Jeg har gått igjennom korona pandemien i Norge iallfall første fase og har ikke hatt bruk for noe SafeDes ei heller brukt alle disse håndrensene som henger over alt. Men mange andre har vært langt flinkere enn meg og bruker flittig dette.
At jeg ikke trenger/savner et produkt betyr ikke at andre ikke trenger/savner produktet. Jeg drikker ikke melk og for min del er det ikke noe behov for det, melk er for kalven. Skal jeg bruke Hammers sitt resonnement så skulle ikke melk blitt solgt i det hele tatt da jeg ikke bruker det.

Ja du kommer med noe fornuftig Hammers men du lirer ut av deg vanvittige mengder med rent sprøyt også. At du gidder, du har jo tross alt vært med noen år selv om det ikke ser helt slik ut på mye av det du skriver.
Hammers
02.06.2020 kl 01:35 846

Vanvittige mengder sprøyt SOM (du må konkretisere - ikke generalisere)????

Hilsen Hammers

Du skal så klart personlig få lov til å tro det. Akkurat som jeg personlig tror veldig lite på at du gir f i hvordan det går med SoftOx. Får ikke helt inntrykk av at du har vært med noen år. Tror du hadde vært mindre hissig hvis du brukte mindre tid og energi på noe du driter :)
bj111
02.06.2020 kl 08:31 652

Du får lese innleggene du har skrevet når du er edru. Har du vært med noen år så ser du jo at mye av det du har kommet med er det reneste sludder.
Bruker ikke mer tid på å forklare en gammel mann/kvinne hva som skjer i et bio selskap som har sluppet produkter som selger. Det blir for dumt.
HP17
30.06.2020 kl 14:14 310

Da var kursen innom 60 tallet, får Hammers rett allikvell?
Korsar
30.06.2020 kl 15:49 214

Da Hammers startet tråden 9. april var kursen ca. 100.
I dag er den ca. 75.
Da gikk det ikke til himmels i den perioden i alle fall.

Spøk til side:
- aksjen har gått over +300% siste året, og over +200% siste halvåret.
- nå ville jeg tatt gevinst om jeg satt med den fortjenesten...
Hammers
30.06.2020 kl 16:33 167

Tja, jeg har uansett vært steinklar i mitt syn på SoftOx. Det har vært 100% riktig.
At kursen har steget som den har er selvsagt ikke noe jeg rår over.
Ikke skjønner jeg at et bittelite selskap "uten omsetning" og med bøttevis av tap skal kunne stige 2-300%.

Men klart, når "en av sjefsdrømmerne", Toffee Man, legger ut denne linken med et salg på 45.000 flasker daglig (som default verdi) -
ja da kan man jo kanskje skjønne at noen helt ukritisk biter på kroken: https://softox.then.no/

Hilsen Hammers........som uansett har gjort SITT for å advare mot denne miniputten.