Produksjonen i full gang.

Marve
SOFTOX 10.04.2020 kl 10:30 30553

Da er produksjonen i full gang og oppstarten ser ut til å ha gått problemfritt.

https://klosser.no/tapper-i-lange-baner/?fbclid=IwAR2tg_6p8lXyjIE2S2_2Rz0L4loH6vgH7BSf1VXO6KAm33AFKd2iZNoW15k
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Jarken
06.06.2020 kl 10:32 3724

Nettopp.
De siste mnd har det kun vert fokus på corona. Resistens hos bakterier vil bli et mye større problem.
Det spekuleres i om de skyhøye dødsfallene blant coronasyke i land som Italia også kan ha noe med resistens å gjøre. Respirator gir multiinfeksjoner, som er umulig å håndtere når antibiotika ikke fungerer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Hefner
06.06.2020 kl 10:43 3685

KiiltoClean har altså over 50% markedsandel. På deres nettside står det at de omsatte årlig for 53,5 millioner Euro.

Angående USA, så er prosessen for å få SafeDes på markedet der en helt annen. Det vil enten ta enormt med tid og penger, eller bare bli skrinlagt. Konkurransen virker også å være mye høyere i usa. Hvordan konkurransen er i EU vet jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.06.2020 kl 10:50 3672

Man skulle jo tro at også leskedrikken Coca Cola ikke er rakettforskning. Og vi kjenner jo til at mange har forsøkt seg å kopier en Coke. Men selv etter flere tiår, så lever Coca Cola i beste velgående og har fortsatt en stor andel av leskedrikkmarkedet. Pussige greier. Burde jo ikke være mulig med så mange aktører og konkurrenter der ute. Kan det ha å gjøre med at markedet er spå enormt at det evner å romme svært mange aktører? Kan det samme være tilfelle mhp desinfeksjon? Var selv innlagt på sykehus i løpet av uken og ble imponert over forbruket av desinfeksjonsvæske bare på det rommet jeg var innlagt. Hver gang en helsearbeider kom inn på rommet eller gikk ut av rommet, så ble det brukt en dose eller to med desinfeksjonsvæske.
På Remabutikken, på Kiwi butikken, på Meny, ja alle butikker jeg har vært innom så bruker kundene desinfeksjonsvæske på vei inn og ut av butikken.

Man må ikke glemme at markedet for desinfeksjon er enormt! Og jeg skulle gjerne visst hvor mye desinfeksjonsvæske som forbrukes i samfunnet hver eneste time av døgnet. Og dette skjer ikke bare i Bergen, Vestland eller Norge. Det skjer over hele verden!

Man må heller ikke glemme at SafeDes heller ikke er hovedproduktet til SoftOx. Men det har blitt et eventyr! Et eventyr som jeg ikke tror er reflektert i dagens kursnivå. Men dette vil nok rette seg når allmuen får se hva som legges igjen på bunnlinjen i Q2, for ikke å snakke i Q3. Har man en smule tålmodighet i SoftOx vil man oppleve en særdeles hyggelig avkastning på innskutt kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Hefner
06.06.2020 kl 10:56 3648

Hei!

Hvor stort er markedet for desinfeksjon i Norge, Norden og Europa? Virker som du har god peiling på dette:)

Hva mener du med at hånddesinfeksjon ikke er hovedproduktet? Høres ut som svada, da aksjen her har gått mangegangeren utelukkende på nyheter knyttet til denne delen av businessen. Dette er det eneste produktet av kommersiell verdi som man faktisk selger.

Man burde også være forsiktig med å garantere at en high-risk investering som dette vil bære frukter. Selv tror jeg at det vil skje, men utfallsrommet er stort. Som med alle andre selskaper kan dette gå på tryne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Fevang
06.06.2020 kl 14:32 3438

Ingen som vet svaret på dette????
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2020 kl 14:44 3400

Lukta forsvinner ganske fort, 2 min etter så er det lite lukt igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
kaliber
06.06.2020 kl 14:50 3385

Fint å bruka på hytta, mygg liker ikke eddik lukt!
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.06.2020 kl 17:03 3238

Ja, si det du. Du kan sikkert komme opp med like gode tall som jeg. Men det sier seg selv at når hver eneste butikk, barnehage, skole, frisør, tannlege, offentlige kontor, aldershjem, osv har stående pumpeflaske med desinfeksjonsmiddel, så må det for tiden være et uhorvelig stort forbruk av desinfeksjonsmidler. Bare på sykehusrommet jeg befant meg denne uken så ble det brukt en til to doser desinfeksjonsmiddel av hver person som enten kom inn eller gikk ut av rommet. Og det gjorde det ustanselig. Aner ikke hvor mange sykehusrom det finnes i Norge, ei heller antall butikker i Norge, ei heller antall tannlegekontor, klasserom etc, men det må være på hundretusenvis! Og på alle disse stedene pumpes det jevnlig en dose desinfeksjonsmiddel, så forbruket må være enormt. Det holder for meg.

Joda, du må gjerne synes at det høres ut som svada at SafeDes ikke er SoftOx sitt hovedprodukt. Det kan jeg lite gjøre noe med. Hvorvidt du ønsker å kjøpe SoftOx aksjer bryr meg fint lite. Det må bli helt og holdent opp til deg. Men slik du velger å ordlegge deg, så kan det vel være like greit at du holder deg til selskaper du har ork til å sette deg inn i.

Forøvrig enig i at man ikke skal garantere noe i aksjemarkedet. Men når du velger å benevne SoftOx som en high-risk investering, så blottlegger du at du ikke har skjønt noe som helst av det som skjer i SoftOx. Men det må du nesten få lov til. Vi lever tross alt i et fritt land.

Ha en riktig god helg og lykke til med investeringene dine. ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2020 kl 17:14 3212

Men, han har helt rett? Ingen andre produkter har bevist seg i markedet. Mottagelsen til Safedes er fremdeles ikke garantert en suksess på sikt. Det er også som sagt andre som gjerne har dårligere produkter men, som kan sikre større markedsandeler. Ingen ting er sikkert og dere er ekstremt flinke til å beregne nå tall dere tror på nå og garantere for det som sikker varig situasjon. Ikke bare det. Dere hauser inn at det er garanti for at de vil ta mer og mer av markedet inn i det uendelige i deres beregninger og.

Med slik holdning til folk som påpeker risk så må du ha lykke til med investeringene dine. For det vil smelle en dag. Og det kan være nettopp i denne aksjen. Softox har megapotensiale men, ikke lat som de ikke er i startgropen der ingenting er sikkert enda.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
HP17
06.06.2020 kl 17:17 3205

Hvorfor er det så mye fokus på lukten på produktet til SoftOx?
Er det noen som har klaget på det? Hvis ikke er det en «ikke sak»
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
06.06.2020 kl 17:21 3189

Ledelsen har økt produksjonskapasiteten grunnet økt etterspørsel - de gjør vel neppe det for moro skyld

Volumer? Igjen, umulig å si, men sier seg jo selv at de forbereder seg på salg i store deler av Europa. Selv synes jeg nok at segmentet innenfor veterinærer er mest interressant
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Aaleby
06.06.2020 kl 17:59 3127

Salg pålydende 20 000 flasker per dag (27% av den kommende totalkapasiteten på 75 000 flasker), med en fortjeneste på 20 kr per flaske og en PE på 20 gir en aksjekurs på 120 kr. Kun for SafeDes. Ingen sårprodukt innregnet, ingen EffectDes. Vil påstå at det finnes rimelig mange selskaper på Oslo Børs hvor risikoen er betydelig større enn et Softox prissatt til 678 mill kr.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2020 kl 18:34 3060

Ref på en kommentar på et annet fora :
samtidig har jeg fått beskjed om fra innkjøp på et sykehjem at "vi fikk det levert i en kort periode da ikke grossisten klare og levere andre typer" og "Vi får nå levert vanlig antibac igjen, og ikke safedes" "ingen på sykehjemmet likte safedes, så vi bestiller ikke mer av det".

Tolk det hvordan du vil😊
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
06.06.2020 kl 18:58 3015

...sykehjem og sykehus har ikke noe valg etterhvert- sier seg jo selv at de vil bli pålagt bruk av midler som beviselig er bedre enn de eksisterende
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
06.06.2020 kl 19:01 3007

jeg tolker heller deg, sapa;

Dette er fra facebook fra navngitt person, og det ville vært ryddig å avklare kiledopphavet i en slik sammenheng. Det ville også vært ryddig å bistå med hele konteksten av utsagnet, samt historiske utsagn til vedkommende.

Vedkommende blir henvist til sitt tidligere utsagn som motstrider utsagnet som Sapa henviser til, så det hele fremstår veldig suspekt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Fevang
06.06.2020 kl 19:03 2998

Spørsmålet må jo være HVORFOR de ikke likte safedes??

Litt pussig om de oppskalerer produksjonen så mye hvis det er noe markedet ikke vil ha.....
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
HP17
06.06.2020 kl 19:05 2986

Hvis det stemmer kan det kanskje forklare den svake kursutviklingen den siste tiden. Selv velger jeg å holde mote oppe. Satser på at lukten ikke er noen værre enn for andre produkter og blir en stor salgssuksess.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
06.06.2020 kl 19:19 2932

Lukter klor og eddik.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Jarken
06.06.2020 kl 19:21 2924

Noen her som har kjent lukten av desinfeksjonsmiddel som brukes på sykehus? Det har jeg, og det lukter helt grusomt. Tenker da ikke sprit, for det brukes ikke mot noro, esbl og mrsa feks. Ikke corona heller forsåvidt. Jeg snakker om type «pera-safe» og «virkon».

For å bruke de overnevnte midlene blandes doserte poser i vann. Man må bruke munnbind, hansker og vernebriller. De er kun holdbar i 24 timer, så man kan risikere å blande en dose på kun en liten vask. Det skal virke i 15 min og etter vask anbefales sprit for å kvitte seg med lukta.

Hva tror dere er mest kostnadseffektivt og tidsbesparende?
1. Pera-safe/virkon + hansker + munnbind + vernebriller (som kan gjenbrukes men ofte kastes) + sprit. Pera-safedosen er kun holdbar i 24 timer.
Tid: utblanding, påføring, virketid 15 min, sprit.

2. En runde softox overflatedesinfeksjon. Kun påføring.

Hva lukt angår har jeg ikke testa softox-produkter. Men jeg garanterer, det er ikke like jævlig som pera-safe/virkon!
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
06.06.2020 kl 19:25 2909

Jeg har en tante som har ei venninne som har ei mor som jobber på et sykehjem. De vil kun bruke SafeDes! Lukta forsvinner veldig fort...
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Dubois
06.06.2020 kl 19:28 2898

Om man liker lukten av etanol bedre en en svak lukt av eddik og klor så dem om det. Om man liker selvskading hvor man terroriserer huden med "vanlig" antibac så dem om det.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Hefner
06.06.2020 kl 19:47 2853

Drit nå i lukten. Enda en helt irrelevant faktor man henger seg opp i. Det er det minst kritiske elementet for selskapet. Her er det enormt mye usikkerhet, men å tro lukten er det mest utslagsgivende er helt bak mål.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Potet
06.06.2020 kl 23:25 2658

Som jeg har skrevet tidligere jobber jeg innen helse, og har jobbet i miljø i helgen. Det er tatt inn SafeDes på min arbeidsplass (og flere avdelinger i kommunen) og de ansatte bryr seg ikke om hva de får på hendene i utgangspunktet, men jeg har drevet litt lobby for produktet og de er alle overbevist om at SafeDes er et mye bedre produkt. Enkelte kommenterte lukta, men vanlig Antibac som er det vi har brukt frem til nå (jeg er usikker på om dette bare er et prøveparti eller om vi bytter produkt, sitter ikke på innkjøp) lukter ikke noe bedre.

Jeg har jobbet 2 kvelder nå med pasienter og brukt mye sprit, talte ca 60 runder i dag. Hver dose er 5 ml, så en ansatt vil da bruke 1 flaske på 2 dager. Om helsenorge går over til SafeDes vil vi med våre ca 400.000 helsearbeidere bruke mer enn SoftOx produserer i dag. Legg til skoler, barnehager osv som ikke vil bruke sprit på barna. Jeg tror nok overgangen til alkoholfrie produkter kommer og SoftOx har helt klart en fordel mtp godkjenninger som betyr noe i det offentlige.

Kan legge til at huden min, som egentlig er litt tørr og grov til vanlig, er usedvanlig myk i kveld etter all bruken av "håndsprit uten sprit" i helgen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Jarken
06.06.2020 kl 23:34 2633

Og da tenker du kun hånddesinfeksjon. Overflatedesinfeksjon kommer i tillegg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Stansikala
07.06.2020 kl 01:40 2496

Som investor må det være at investere sine midler i en koncern eller projekt, være noget som man ser en fremtid i. Det er så derfor jeg valgte at smide midler i Softox som også selv ser en fremtid i sårbehandling på både mennesker og dyr, hvilket jeg også selv tror der ligger kæmpe stor fremtid og marked i, samt tro en på inhalator test på bispebjerg i København vil kunne give et positivt resultat. At man så ved siden af så en mulighed i lave overflade disinfektion og hånddisenfektion ud fra stort set de samme ingredienser som et sekundært produkt, som ikke engang Softox selv ville turde drømme om at ville få den mulighed for den kickstart som nu er muligt pga. af Corona panikken og som også vedvarende derefter vil være et kæmpe marked for .... Ud fra de sidste meldinger vi har fået om at udnytte denne mulighed, må man sige at ledelsen ikke ligget på den lade side. At man nu allerede har fået 4 distributions selskaber til at varetage salg af en produktion som er 9 til 15 gange højere end først antaget, må det siges at økonomien for at nå det primære mål for sårbehandlingen, nu med stor sandsynlighed kan lade sig gøre uden yderligere emissioner, hvilket jo er fantastisk for os der allerede nu har aktier i Softox. At højdeskræk for nogle indtræffer må være uvidenhed eller en tro på at ens investering kan blive bedre forrentet i et nu gunstigt marked ,må højst sandsynligt være grunden til at nogen vælger at sælge på nuværende kurs. All-in er jeg dog ikke og er da også bedre forrentet for midler der lige nu ikke er investeret i Softox, men er sikker på jeg slår markedet ved at bibeholde min investering i Softox og tør simpelthen ikke at trade for midlerne jeg har i Softox.....Om Softox er noteret på Merkur eller ej, har jeg da sjældent troet på noget som jeg gør i denne aktie og det siger jeg selvom jeg har været investor i mange år.
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare