PHO - Et robust selskap

Computum
PHO 10.04.2020 kl 11:14 28469

Equinor pensjon har kjøpt seg inn med 135.000 aksjer. Det er med å gi Photocure et kvalitets stempel.
Den høye kassabeholdningen gjør selskapet godt rustet i vanskelige tider.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
HrDuck
22.04.2020 kl 19:28 3579

Bravi,

nå har jeg flere ganger forsøkt for eksempel å diskutere hva implisitt prising for pho vil være om de når guiding. Uten unntak har Pafo idioterklært meg for det og hevdet at det kun er hva de har vist til nå som betyr noe. Samtidig ser jeg gjentatte ganger han kritisere DS for noe han mener vil skje i fremtiden.

Jeg kan ikke gjøre noe med din investeringshistorikk. Du skrev for litt siden at du ikke hadde satt deg så godt inn i selskapet (men kursen fulgte du visst nøye, hva enn det skal hjelpe deg). Tidligere har jeg gitt deg et velment råd om å ikke være i enkeltaksjer basert på en del kommentarer du har hatt på forumet. Dette er 100% velment, jeg har sett for mange tro at man kan gjøre det godt på enkeltaksjer uten vilje til å legge inn jobben som kreves.
Hayen
22.04.2020 kl 23:20 3362

focuss skrev Innlegget er slettet
Skal man kjøre bil, må man se på veien og kartet, ikke på hvilken vei rattet svinger.
Hayen
22.04.2020 kl 23:30 3344

Det kom igår 6(seks) nye klinikker på cysview.com.
Alle var VA klinikker (veteransykehus). Det er en stor kjede med svært mange klinikker og senter:
"The Veterans Health Administration is the largest integrated health care system in the United States, providing care at 1,243 health care facilities, including 170 VA Medical Centers and 1,063 outpatient sites of care of varying complexity (VHA outpatient clinics), serving more than 9 million enrolled Veterans"

Det begynner nå å bli en god del VA med blc (minst 14 som jeg husker, men tror det er enda høyere) .
Kan det tenkes at de skal dekke hele USA, dvs tilby blc på minst en lokasjon i hver stat og sannsynligvis flere i de større statene?
Hvorfor skal en veteran, som amerikanere verdsetter så høyt, få bedre tilbud f. Eks i California enn i Michigan?

Jeg tror vi kommer til å få vesentlig flere nye VA på cysview.com
Slettet bruker
23.04.2020 kl 00:15 3292

Teller 19 VA i farten, men tror jeg kan ha oversett noen
Slettet bruker
23.04.2020 kl 04:43 3209

Ja de her VA klinikkerne er jo de ende statlige sykehusen i USA og drives i prinnsip som de Nordiske. De tjener ikke penger på
syke personer, men spar mye om de ikke blir syk. I motsats til de private som tjener seg rike på att folk blir syk. Og om ett
VA sykehus skaffer BLC så tjener de inn det på mindre tilbakefall og betydligt redusert BCG behandling, og før att ikke tale
om vad de kan spare på att skaffe flexiscope.

Men de har en budget att førholde seg til, og har vel en viss prosess før att gå til anskaffelse av utstyr. Mens de private har
mer en nok av penger og kan skaffe vad de vil nær de vil om de finner det nødvendigt. Og det er bare att konstatere, att de
kaster seg ikke over behandlinger som reduserer deres inntekter.
focuss
23.04.2020 kl 22:12 2929

På Q4 ymtet Schneider om at de hadde noe nytt på gang. Han åpnet døra ørlite på gløtt og ut kom bokstavene A.I, Artificial Intelligence, kunstig intelligens.

AI og medisinsk imaging, det er Contextvision det. Et lite selskap med 7,7 millioner aksjer og suksess i både USA og Kina. Dette er noe som ytterligere kommer til å forbedre PHO sin teknologi og det vil gjøre det mer effektivt for sykehusene å bruke det. Gleder meg til å høre mer om dette.
Slettet bruker
24.04.2020 kl 04:33 2813

Ja dette er typisk focuss og Schneider, kan man ikke hausse selskapet med noe konkret. Så må man finne på noe, og det mangler
ikke på fantasi hos visse. Kunstig intelligens er ikke noe som hjelper PHO mer en andre, så nær man ikke har noe mer spesifikt
att komme med så bør en spare seg før att villede andre. Og om Contextvison gjør suksess så viser det ikke på regnskapet deres,
de solgte for 4,4 mil mer 2019 eller opp 4,3 %. Mens Q4 til Q4 var opp 0,2 mil, og med det tempot så er de SOC langt efter PHO.
Med andre ord ikke dette århundradet, men før all del glemm ikke å takke Schneider og focuss før alle genitrekk de kommer med.
Ambisjonen er att BLC skall bli SOC, men det blir ikke med Schneider. Før da er han pensjonert for lenge lenge siden.
GRP
24.04.2020 kl 07:19 2760

Begynner å dra seg til igjen nå, Pafo.
Husk at hvis du ikke kan si noe konstruktivt eller noe med substans.
Hold deg for god til å skrive noe. Vil ha en tråd det går ann å følge.
focuss
24.04.2020 kl 08:12 2709

Pafo
Hvem bryr seg om COV i Q4? Det er Q1-20 etter suksess i USA og Kina som gjelder . "Salget i første kvartal endte på 29,2 MSEK, en betydelig økning på 38,4 prosent sammenlignet med første kvartal i 2019. EBITDA havnet på 13,8 MSEK, mens driftsresultatet endte på 11,8 MSEK. Schneider følger med i utviklingen. Jeg regner med du synes det er dumt.
Redigert 24.04.2020 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 08:47 2649

Ja eg ser de fått ett kraftigt løft av corona even om det ikke rør seg om store penger hittils, men om man leser om deres
produkter. Så virker det som de kan se alt og lite til med ett WLC scope og nær man bruker deres programvare og gjør
BLC overflødig. Så får vi håpe att Schneider følger med. Og eg antar det er fler som kan lage sånn programvare om det
blir populært.
focuss
24.04.2020 kl 08:51 2638

Pafo
Det er da ikke Corona som gir løftet, det er avtalene i USA og Kina som kom før Corona.
Predator
24.04.2020 kl 12:45 2509

07.05.2020 Results 1st quarter.
Denne gangen står jeg over, riktig eller galt kan man spørre seg selv om.
Beslutningen er tatt ut fra tidligere erfaringer hvor kursmassakre har inntruffet.
Redigert 24.04.2020 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Computum
24.04.2020 kl 13:19 2471

Vanskelig å vite. Men det virker ikke som forventningene er særlig høye for tiden.
Lazz
25.04.2020 kl 09:25 2298

Forståelig det.. Resultatet fra Q1 blir nok mer eller mindre som forventet. Det jeg er spent på er hva Schneider sier om situasjonen. Kan gå begge veier det her.