PHO - Et robust selskap

Computum
PHO 10.04.2020 kl 11:14 27245

Equinor pensjon har kjøpt seg inn med 135.000 aksjer. Det er med å gi Photocure et kvalitets stempel.
Den høye kassabeholdningen gjør selskapet godt rustet i vanskelige tider.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
risksøker
22.04.2020 kl 10:54 3917

Det blir veldig spennende å se hvordan Corona har hatt innvirkning på PHO i US. Tror at får vi solgte Scope som du skisserer her får vi et kraftig løft.
Slettet bruker
22.04.2020 kl 11:10 3895

Ja vi lever på håpet att de skall få fart på scope salget, men eg venter med att rope hurra til eg ser resultatet.
Men vil bare presisere att innlegget i går handle ikke om att PHO har for høye lønninger. Uten opsjonsbonus systemet og
måten att betale det på, og hvordan PHO tilfører seg kontanter uten att de har skapt noe som helst.
Og da mister bonuser og opsjoner sin funksjon, nær de får dem uansett om de skapt noe eller ikke.

Og er det noen som vet noe om Espen Njåstein, det er dårlig att de ikke melder sånt på hjemmesiden. Han har jo vart med
seden 2006 og er en av dem som virkeligen har bidratt med noe i PHO.
Slettet bruker
22.04.2020 kl 12:30 3821

Vil bare påminne vad eg venter på og hvorfor, er posted før og er fra 16/8 - 19. det var en OK oversettelse så vi tar den.

Asieris holdt et rådgivende styremøte om fase III klinisk utviklingsplan for Cevira® under COGA. Møtet ble ledet av akademiker Lang Jinghe ved Peking Union Medical College Hospital, og professor Chen Fei ved Peking Union Medical College Hospital som utøvende styreleder. Nesten ti beste innenlandske eksperter deltok på rådgivende styremøte. Under møtet gjennomførte Asieris-teamet og eksperter en grundig diskusjon om Cevira® og dens kliniske utviklingsstrategier. Ekspertene bekreftet fullstendig at Cevira® er et veldig lovende produkt. Hvis videreutvikling viser oppmuntrende data, forventes det at de vil bli inkludert i retningslinjene for klinisk diagnose og behandling. Denne ikke-kirurgiske behandlingen som bevarer livmorhalsfunksjonen vil være en gjennombruddbehandling av forstadier i livmorhalsen. Asieris planlegger å lansere et globalt klinisk utviklingsprogram med et initialt fokus på det kinesiske markedet. Utviklingen for USA og EU-markedene vil følge. I mellomtiden vil Asieris påta seg ansvaret for produksjonen av Cevira®-produktet.

I tillegg til møtet med eksperter, var Cevira®s debut på Asieris 'messe en prakt. Mange leger og eksperter har vist store interesser for Cevira® og så frem til fremtiden. Håpet er at denne banebrytende ikke-kirurgiske behandlingen av forstadier i livmorhalsen, som bevarer livmorhalsfunksjonen, vil bli lansert så snart som mulig og bringe gode nyheter til kvinnelige pasienter.
bravi
22.04.2020 kl 13:18 3782

Ja pafo, vi går håpe på melding snart at Cevira behandlingen nærmer seg lansering. Da tenker jeg på kvinnelige pasienter og aksjonærene i Photocure.

Avskjedigelsen av Njåstad burde bli forklart. Husker det var grumsete også når Bellete fikk fyken og Coy ble ansatt. Ser vi ikke umiddelbare positive resultater av dette må DS konfronteres med situasjonen. I Us har vi enda ikke sett noen positiv effekt av sparkingen av Bellete.
Slettet bruker
22.04.2020 kl 13:26 3768

Skal prøve å finne ut av dette rundt Espen Njåstein ikveld.
Dersom han har blitt oppsagt tviler jeg på at han fremdeles ville latt profilen ligge som den gjør på Linkedin, men selvsagt kan det hende at han ikke bruker Linkedin aktivt lenger.
Hadde trodd at det snart var på plass en ny Nordic sjef.
Slettet bruker
22.04.2020 kl 15:20 3682

Ja vad eg førstår så er det en stund siden han tredde til siden, og man sitter med en kjensle av att er de ikke enige med
Schnieder så er det over og ut. Og om eg vart ansatt i PHO så hadde eg fått sparken for lenge siden. Men det er jo så att
nær de i ledergruppen finner andre og bedre jobb, så bruker de gå ut og forklare att det har ikke med selskapet att gjøre.
Og det var bare før att eg undre hvorfor Inger Hegglund ikke fikk noen opsjoner som eg fikk det med meg.
Da hon om någen burde få det.


Og bare tanken på att Schneider skall få en stor opsjonsvinst pga. Cevira irriterer meg grønn, han bør gjøre seg fortjent av
den. Og det kan man ikke påstå han gjort hittils.
HrDuck
22.04.2020 kl 15:25 3668

Og vi leser nye innlegg der svorsk er hovedspråket og kritikk av DS for ting man tror vil skje er hovedpoenget.
Redigert 22.04.2020 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2020 kl 15:50 3630

Ja nu trur eg PHO er glad att de har en del utenfor Norske grensen, mens noen få supernorsker mener att det ikke er aksetabelt
att verden består av mer en Norge og perfekt norsk.
bravi
22.04.2020 kl 16:17 3580

Får backflash av å lese slike innlegg. Husker tilbake til Biotec Ph. etter at de fikk CE godkjenning i 2014 og skulle selge sitt hovedprodukt. Da var det mobilisering med utenlandsk superselger og greier, dette var noe CEO og regimet visste best av alle hvordan skulle gjøres. Heiagjengen her på forumet slukte alt rått og idiotforklarte enhver som dristet seg til å komme med noen kritiske bemerkninger. Kursen gikk fra over 20 til 4 kr, det ble resultatet.
Slettet bruker
22.04.2020 kl 16:46 3541

Men skal jeg synse litt så tror jeg flere har funnet ut at strengere krav til å levere samt høyere arbeidspress har gjort at flere har funnet seg noe annet å gjøre.
Utvikling i Norden har vel stått i ro over lang tid noe flere her har pekt på.
I tillegg er det ikke alltid at kjemi med ny sjef matcher, har opplevd det selv og tatt konsekvensen av det.
Ikke alle takler nye arbeidsmetodikk.
En rekke mulige faktorer
Redigert 22.04.2020 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
HrDuck
22.04.2020 kl 19:28 3444

Bravi,

nå har jeg flere ganger forsøkt for eksempel å diskutere hva implisitt prising for pho vil være om de når guiding. Uten unntak har Pafo idioterklært meg for det og hevdet at det kun er hva de har vist til nå som betyr noe. Samtidig ser jeg gjentatte ganger han kritisere DS for noe han mener vil skje i fremtiden.

Jeg kan ikke gjøre noe med din investeringshistorikk. Du skrev for litt siden at du ikke hadde satt deg så godt inn i selskapet (men kursen fulgte du visst nøye, hva enn det skal hjelpe deg). Tidligere har jeg gitt deg et velment råd om å ikke være i enkeltaksjer basert på en del kommentarer du har hatt på forumet. Dette er 100% velment, jeg har sett for mange tro at man kan gjøre det godt på enkeltaksjer uten vilje til å legge inn jobben som kreves.
Hayen
22.04.2020 kl 23:20 3227

focuss skrev Innlegget er slettet
Skal man kjøre bil, må man se på veien og kartet, ikke på hvilken vei rattet svinger.
Hayen
22.04.2020 kl 23:30 3209

Det kom igår 6(seks) nye klinikker på cysview.com.
Alle var VA klinikker (veteransykehus). Det er en stor kjede med svært mange klinikker og senter:
"The Veterans Health Administration is the largest integrated health care system in the United States, providing care at 1,243 health care facilities, including 170 VA Medical Centers and 1,063 outpatient sites of care of varying complexity (VHA outpatient clinics), serving more than 9 million enrolled Veterans"

Det begynner nå å bli en god del VA med blc (minst 14 som jeg husker, men tror det er enda høyere) .
Kan det tenkes at de skal dekke hele USA, dvs tilby blc på minst en lokasjon i hver stat og sannsynligvis flere i de større statene?
Hvorfor skal en veteran, som amerikanere verdsetter så høyt, få bedre tilbud f. Eks i California enn i Michigan?

Jeg tror vi kommer til å få vesentlig flere nye VA på cysview.com
Slettet bruker
23.04.2020 kl 00:15 3157

Teller 19 VA i farten, men tror jeg kan ha oversett noen
Slettet bruker
23.04.2020 kl 04:43 3074

Ja de her VA klinikkerne er jo de ende statlige sykehusen i USA og drives i prinnsip som de Nordiske. De tjener ikke penger på
syke personer, men spar mye om de ikke blir syk. I motsats til de private som tjener seg rike på att folk blir syk. Og om ett
VA sykehus skaffer BLC så tjener de inn det på mindre tilbakefall og betydligt redusert BCG behandling, og før att ikke tale
om vad de kan spare på att skaffe flexiscope.

Men de har en budget att førholde seg til, og har vel en viss prosess før att gå til anskaffelse av utstyr. Mens de private har
mer en nok av penger og kan skaffe vad de vil nær de vil om de finner det nødvendigt. Og det er bare att konstatere, att de
kaster seg ikke over behandlinger som reduserer deres inntekter.
focuss
23.04.2020 kl 22:12 2794

På Q4 ymtet Schneider om at de hadde noe nytt på gang. Han åpnet døra ørlite på gløtt og ut kom bokstavene A.I, Artificial Intelligence, kunstig intelligens.

AI og medisinsk imaging, det er Contextvision det. Et lite selskap med 7,7 millioner aksjer og suksess i både USA og Kina. Dette er noe som ytterligere kommer til å forbedre PHO sin teknologi og det vil gjøre det mer effektivt for sykehusene å bruke det. Gleder meg til å høre mer om dette.
Slettet bruker
24.04.2020 kl 04:33 2678

Ja dette er typisk focuss og Schneider, kan man ikke hausse selskapet med noe konkret. Så må man finne på noe, og det mangler
ikke på fantasi hos visse. Kunstig intelligens er ikke noe som hjelper PHO mer en andre, så nær man ikke har noe mer spesifikt
att komme med så bør en spare seg før att villede andre. Og om Contextvison gjør suksess så viser det ikke på regnskapet deres,
de solgte for 4,4 mil mer 2019 eller opp 4,3 %. Mens Q4 til Q4 var opp 0,2 mil, og med det tempot så er de SOC langt efter PHO.
Med andre ord ikke dette århundradet, men før all del glemm ikke å takke Schneider og focuss før alle genitrekk de kommer med.
Ambisjonen er att BLC skall bli SOC, men det blir ikke med Schneider. Før da er han pensjonert for lenge lenge siden.
GRP
24.04.2020 kl 07:19 2625

Begynner å dra seg til igjen nå, Pafo.
Husk at hvis du ikke kan si noe konstruktivt eller noe med substans.
Hold deg for god til å skrive noe. Vil ha en tråd det går ann å følge.
focuss
24.04.2020 kl 08:12 2574

Pafo
Hvem bryr seg om COV i Q4? Det er Q1-20 etter suksess i USA og Kina som gjelder . "Salget i første kvartal endte på 29,2 MSEK, en betydelig økning på 38,4 prosent sammenlignet med første kvartal i 2019. EBITDA havnet på 13,8 MSEK, mens driftsresultatet endte på 11,8 MSEK. Schneider følger med i utviklingen. Jeg regner med du synes det er dumt.
Redigert 24.04.2020 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 08:47 2514

Ja eg ser de fått ett kraftigt løft av corona even om det ikke rør seg om store penger hittils, men om man leser om deres
produkter. Så virker det som de kan se alt og lite til med ett WLC scope og nær man bruker deres programvare og gjør
BLC overflødig. Så får vi håpe att Schneider følger med. Og eg antar det er fler som kan lage sånn programvare om det
blir populært.
focuss
24.04.2020 kl 08:51 2503

Pafo
Det er da ikke Corona som gir løftet, det er avtalene i USA og Kina som kom før Corona.
Predator
24.04.2020 kl 12:45 2374

07.05.2020 Results 1st quarter.
Denne gangen står jeg over, riktig eller galt kan man spørre seg selv om.
Beslutningen er tatt ut fra tidligere erfaringer hvor kursmassakre har inntruffet.
Redigert 24.04.2020 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Computum
24.04.2020 kl 13:19 2336

Vanskelig å vite. Men det virker ikke som forventningene er særlig høye for tiden.
Lazz
25.04.2020 kl 09:25 2163

Forståelig det.. Resultatet fra Q1 blir nok mer eller mindre som forventet. Det jeg er spent på er hva Schneider sier om situasjonen. Kan gå begge veier det her.