default

desirata
OCY 11.04.2020 kl 09:39 1455

Vil informere om følgende risk i OCY som jeg har sett lite omtalt. Det er økende fare for om ikke konkurs, så ihvertfall reforhandling i kontrakter.

Quantum Pacific shipping med bareboat til MSC er i skikkeleg krise. 1 av 5 containerskip ligger stille. Dei har begynt å seile rundt Cape for å utsette opplag. Dersom MSC vil reforandle kontraktene, så er det lite OCY kan gjøre med det. Skipene er ikke salgbare. På toppen er MSC store i cruise med mange nybygg. dette er non-related, men det hjelper ihvertfakl ikke på, iom samme hovudeier. mr. Aponte.

Det er 4 mega containerskip til MSC og 4 mindre til CMB, Belgia. Jeg kjenner ikke så mye her, men er kan påregne problemer, utvilsomt.

Høoegh Autoliners, samme historien. Veldig dårleg drevet selskap og har tapt penger i årevis selv før Corona komm. Har hatt med mange havarier, blacklisted av USCG, m.m. Eneste positive er solide eiere med Høegh og Mærsk, men heller ikke dei er immune.

Tank går meget bra, men altså problemer i offshore, container,og bilfrakt.

Dette bergenser upside og utbytte dette året og neste. Aksjen vil holde seg på 20-tallet inntil 2022 pga usikkerheten, utbytte 0-5 cent per kvartal, dersom noe.
Redigert 19.01.2021 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
milk
11.04.2020 kl 09:56 1423

Dette har jeg prøvd å antyde på andre tråder! Det har blitt kontant avvist......
Slettet bruker
11.04.2020 kl 10:47 1339

Flere som vil billig inn skjønner jeg, eller snitte ned i ditt tilfelle. Tror du vi er lobotomerte her på forumet? Dette har vært kjent helt siden viruset ble oppdaget i Kina. Alt dette du prater om er priset inn i dagens kurs. Derfor står ikke kursen i 50kr

Og alle skip er salgbare, ingen har monopol. Autoliners har konkurrenter som sier jatakk til å overta bilmarkedet. Samme i conteiner, tank, chem og tørrbulk!
Redigert 11.04.2020 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
inva
11.04.2020 kl 10:58 1310

Risikoen ved nettopp Høeg og MSC har vært kjent lenge og er vel en av grunnene til halveringen i kursen de siste 1-2 mnd.


inva 11.03.2020 kl 11:03
7686

Der er trollet ute av esken. MSC og Höegh Autoliners sliter med å gjøre opp for seg.


OCY: PARETO SECURITIES MENER UTBYTTE BØR KUTTES YTTERLIGERE

Oslo (TDN Direkt): Ocean Yield-aksjen har vært i fritt fall ettersom markedet ikke stoler på at det foreslåtte utbyttekuttet til 0,15 dollar pr aksje pr kvartal vil være nok, ifølge Pareto Securities, som mener selskapet bør kutte ytterligere til 0,10 dollar i første kvartal for å skape spillerom.
Det skriver meglerhuset i en oppdatering onsdag.

Ocean Yield kommuniserte i fjerdekvartalsrapporten at den nåværende intensjonen til styret er å justere utbyttet fra 0,19 dollar til 0,15 dollar for første kvartal 2020.
Pareto Securities peker på usikkerheten i markedet rundt Ocean Yield-motpartene MSC og Höegh Autoliners evne til å betale sine forpliktelser.
"Et utbytte på 0,1 dollar pr aksje er et konservativt og bærekraftig nivå i en verden der MSC og Höegh midlertidig ikke vil klare å betale sine forpliktelser", skriver meglerhuset.

Pareto Securities mener Ocean Yields impliserte kapitalkostnad for tiden er for høy, og estimerer at et kutt til 0,10 dollar, tilsvarende 35 millioner dollar i årlige betalinger, vil gjøre at selskapet kan skrape FPSO "Dhirubhai-1".
Pareto Securities opprettholder kjøpsanbefalingen på Ocean Yield, men nedjusterer kursmålet til 4 dollar pr aksje, tilsvarende 38 kroner, fra tidligere 5 dollar pr aksje.

PSP, finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

https://finansavisen.no/forum/thread/83704/view

Joppe84
11.04.2020 kl 11:37 1238

Synes faktisk 0.1 er ok mht. dagens prising. Gir 15% yield.
FPSO for skraping vil også redusere utgiftene.

Ærlig talt første vurdering fra Pareto jeg liker. Synes de normalt fremstår helt nedsnødd.