Ifølge E24 er alle småinvestorer ..

Kvike11
NAS 12.04.2020 kl 17:31 6481

E24 er ude med en så forklaring på nettet om deres daglige angreb på NAS.
Efter min opfattelse fskriver Redaktør Gard Michalsen om hvor dumme alle småinvestorer er.
Jeg fandt hurtigt 20 stor investorer på nettet, og tænkte hvor dumme syntes i Michalsen så de er.
Kunne forstille mig det er mange af E24 s kunder han skriver om.
Der er bl.a Den Dansk Bank, som mere eller mindre driver Nordnet, da Nordnet ikke er en bank.
Var jeg ansat i DDB og blev kontaktet af E24 om annonce, ville jeg nok tænke mig om en ekstra gang.
Først får man at vide hvor dum man er, derefter skal man betale penge til selv samme firma.
E 24 har i meget lang tid kørt hetz mod NAS, det er der hvis ingen tvivl om, også derfor den ansvarlig redaktør er uden med en sø forklaring.
Skulle NAS gå konkurs , hvad det ser ud til mange ønsker sig, misundelse er en grim ting, kommer det til at koste det norske samfund rigtig rigtig mange penge.
Og der vil forsvinde rigtig mange penge som ville være i omløb og gavne, ja selv den lillle frisør.
Skam jer E24, Finansavisen har heller ikke holdt sig tilbage.
Håber NAS vil overleve og jeg håber at aktionærerne idag ikke får de store tab.
Bliver gælden konverteret til aktier, vil der vel være mulighed for tilbagekøb af aktier og mulighed for overskud.
Snork sover den norske stat, eller er de i Italien og stå på ski.
Redigert 21.01.2021 kl 03:44 Du må logge inn for å svare
Møkki
15.04.2020 kl 17:16 1190

Så feil kan du altså ta ... du snakker med en som har vært økonomiansvarlig i et oljerelatert selskap siden 2001. Så dette skal jeg hjelpe deg med.

En lav andel av egenkapital forteller f.eks. noe om gjeldsbyrden et selskap har satt seg i for å finansiere sine eiendeler.

Det er ikke tvil om at Norwegian i 2019 og nå i 2020 hadde ambisjoner, men ambisjoner er etter mitt syn ingen uting. Dog følger det ofte med finansielle spørsmål i slike sammenhenger, herunder behov for kapital. Men ikke glem at dette veies opp mot forventet inntekter som satsninger igjen skal føre med seg.

Ja, Corona satte fart i prosessen ... det har du helt rett i, men ikke slik som du antyder. Corona har faktisk satt en full stopp for inntekter i NAS. Inntekter som skulle gå til dekning av utgifter og til betjening av gjeld. Å blande inn EK andelen oppi dette blir egentlig bare tull, ettersom den reguleres av løpende resultater for hvert år. Kjære deg, for alt du vet kunne Norwegian fått ett av sine beste år i 2020, og da hadde vi fort sett en solid forbedring av EK’en, ikke sant! Eller har du en sånn glasskule som sier noe annet du kanskje?

Dessverre, slik det ser ut nå ved dette årets slutt, er jeg nok redd for at resultater ikke står til forventet budsjett som man la frem tidligere i år, før Corona. Men vet du hva, slik vil det være for mange i år. Tro du meg, det er mange som vil få regulert egenkapitalen ned når 2020 resultater er på plass. Det gjelder nok ikke bare Norwegian.

Her er en artikler jeg vil anbefale deg og andre å lese.

https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-med-betydelig-resultatforbedring-og-kostnadskutt-i-2019-2972298

CC
15.04.2020 kl 17:26 1164

Takk som byr men trenger nok ikke din hjelp.
Møkki
15.04.2020 kl 18:05 1102

Når du ber folk karakterisere noe, gjør jeg regning med at du ønsker svar. Hvis ikke, må du slutte å spør.

Les heller artikkelen, og tenk over hva du nettopp har lest før du slenger ut sånn "copy paste" svada ved neste anledning. Her vil du se at Norwegian leverte resultater i 2019, på tross av alle uforutsette problemer som dukket opp. De gjorde faktisk en kjempejobb, og personlig tror jeg dette året ville gitt mange gevinster som ville kommet fellesskapet til gode.

Faktum er at Norwegian bidrar enormt. Ikke bare i Norge, men og utover våre landegrenser.

...russisk rulett liksom… EK andel. Kjempe konstruktivt!
CC
15.04.2020 kl 20:16 1012

Russisk rullet ja. To kriseemisjoner ila 2019 og restrukturering av obl. lån for å redde selskapet. En vekst som har vært ute av kontroll endte med en gjeldssituasjon som var uhåndterlig selv før Covid-19. Tiltakene/bremsen kom men for sent.