US's global reputation hits rock-bottom

Slettet bruker
13.04.2020 kl 11:24 639

Donald Trump’s response to the coronavirus pandemic, which he once dismissed as a hoax, has been fiercely criticised at home as woefully inadequate to the point of irresponsibility.

Yet also thanks largely to Trump, a parallel disaster is unfolding across the world: the ruination of America’s reputation as a safe, trustworthy, competent international leader and partner.

Call it the Trump double-whammy. Diplomatically speaking, the US is on life support.

“The Trump administration’s self-centred, haphazard, and tone-deaf response [to Covid-19] will end up costing Americans trillions of dollars and thousands of otherwise preventable deaths,” wrote Stephen Walt, professor of international relations at Harvard.

“But that’s not the only damage the United States will suffer. Far from ‘making America great again’, this epic policy failure will further tarnish [its] reputation as a country that knows how to do things effectively.”

This adverse shift could be permanent, Walt warned. Since taking office in 2017, Trump has insulted America’s friends, undermined multilateral alliances and chosen confrontation over cooperation. Sanctions, embargoes and boycotts aimed at China, Iran and Europe have been globally divisive.

https://www.theguardian.com/us-news/2020/apr/12/us-global-reputation-rock-bottom-donald-trump-coronavirus
Slettet bruker
13.04.2020 kl 11:34 632

Så kommunistene er igang med valgkampen midt i den største krisen siden depresjonen?

De tenker ikke på at deres konstante kritikk av absolutt alt den amerikanske presidenten sier og gjør, ikke bare skaper splittelse nasjonalt, og globalt, men også bidrar til å svekke USAs internasjonale posisjon, og dermed i verste fall kan føre til en ny verdenskrig?

https://www.armstrongeconomics.com/world-news/war/are-we-on-the-verge-of-war/
Slettet bruker
13.04.2020 kl 11:40 623

Jeg vil nå heller si at proteksjonisten Trump minner mer om kommunistenes planøkonomi enn de fleste andre. Kommunistledere tålte selvsagt heller ikke kritikk og innrømmet aldri feil og sørget for å kvitte seg med de som varslet.
Slettet bruker
13.04.2020 kl 11:46 608

"De tenker ikke på at deres konstante kritikk av absolutt alt den amerikanske presidenten sier og gjør,"

Når Trump gikk sterkt ut for et par uker siden og forsvarte tiltak mot pandemien fikk han skryt for dette. Trump får skryt når han gjør noe riktig. Problemet hans er at han minutter senere river ned det gode inntrykket ved å si noe katastrofalt. De fleste andre statsledere har opplevd et oppsving i approval fra egen befolkning under corona krisen. Folk stiller seg bak ledere når en ytre fiende truer. Trump er en av de lederne som har opplevd minst oppgang. I Italia, til tross for at de er hardest rammet i Europa, har statsministeren nå en approval på 70%. Folk opplever at han genuint gjør sitt aller beste for å hjelpe og beskytte befolkningen selv om det er ille.
Slettet bruker
13.04.2020 kl 11:52 599

Stiller du deg bak det du linket til her?

"With this CABAL organizing an economic decline to further their climate change and mandatory vaccine agenda to monitor the world population in the spirit of Malthus, they are encouraging international war. Politicians will invite war to simply distract everyone from investigating their own involvement in the conspiracy."

Prøver han virkelig å si at denne pandemien er startet med vilje for å fremme en agenda om klima forandring og vaksinasjon? Dette er jo Qanon-nivå.

brahman
13.04.2020 kl 12:33 572


Har du så vanskelig for å se hva det dreier seg om ?
Slettet bruker
13.04.2020 kl 12:48 561

Jabbe ser kun Trump. Han drømmer nok om sveisen til Trump også. 24/7,inn og utpust. Håper The Donald får fire nye år. Da blir jabbe innlagt på sterkavdelingen 😃
Slettet bruker
13.04.2020 kl 13:02 548

Jeg ser ganske klokkeklart hva det dreier seg om i motsetning til deg.
Slettet bruker
13.04.2020 kl 13:04 541

"Jabbe ser kun Trump. "

Han er den mest interessante politikern å diskutere. Jeg finner det også fasinerende at så mange beundrer en slik person. Til og med follk som har stikk motsatte verdier av det han står for beundrer ham og det er nesten ennå rarere. At mennesker kan fornekte det helt åpenbare.
Redigert 13.04.2020 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 13:15 527

Innlegget er slettet
Du er jo en av de jeg sikter til som tydligvis beundrer mannen til tross for at du ofte har synspunkter som er diamentralt motsatt av det Trump står for. Noen innlegget ditt viser. Du liker tydligvis ikke at varslere blir dårlig behandlet noe vi vet Trump gjør,
Slettet bruker
13.04.2020 kl 13:43 511

Det var mest det med USAs posisjon og at økonomien deres er viktig for å forhindre krig (noe Armstrong må sies å være ekspert på), og at russerne nå tester Forsvaret deres om dagen, som var årsaken til at jeg linket til dette.

Ellers er Armstrong tydeligvis sterk motstander av denne nedstengningen av samfunnet, og der vet jeg ikke om jeg er helt enig med han. Jeg begynner å bli overbevist om at dette viruset har lekket fra laboratoriet i Wuhan og med tanke på det, tror jeg ikke det er så smart å slippe det helt fri da det i verste fall kan ta livet av millioner av mennesker.

Samtidig skal vi nok ikke se bort fra at mange ikke ønsker å la en god krise gå til spille, og dette han skriver om Gates bør vi undersøke litt nærmere. Han har jo vært med å finansiere denne forskningen på corona virus, og mye av denne forskningen har jo bestått i å fremavle et virus som er mest mulig aggressivt og smittsomt for mennesker.

Den amerikanske staten har også vært med å finansiere laboratoriet i Wuhan, og flere andre europeiske land har drevet med det samme. Så hvis viruset er lekket derfra bør det ikke brukes som påskudd for å gå til krig mot Kina. Det er altså flere som bør være med å dele på det når skylden skal deles ut, hvis det blir offentlig akseptert at viruset ble lekket derfra.
Slettet bruker
13.04.2020 kl 14:07 493

Innlegget er slettet
Jeg driver med saklig kritikk. Jeg vil gjøre det mot enhver politiker av betydning. Du forsvarer ham bare fordi du ikke liker at jeg kritiserer ham. Og nei, Trump behandler ikke varslere bra. Varsleren i ukraina saken fulgte interne retningslinjer til punkt og prikke men ble likevel hengt ut. Det samme ble de som ærlig og oppriktig gav sitt vitnemål. Dette er diktator fakter og det vet du.
Slettet bruker
13.04.2020 kl 14:08 490

Han påstår jo at viruset er sluppet løs for å fremme en agenda om klimapolitikk og vaksinering "in the spiritus of Malthus". Hva synes du om dette?
Dette siste regner jeg med er en henvisning til

The Malthusian Theory of Population is a theory of exponential population growth and arithmetic food supply growth. Thomas Robert Malthus, an English cleric, and scholar, published this theory in his 1798 writings, An Essay on the Principle of Population.

He believed that through preventative checks and positive checks, the population would be controlled to balance the food supply with the population level. These checks would lead to the Malthusian catastrophe.
https://www.intelligenteconomist.com/malthusian-theory/

Hva han mener med dette er jeg usikker på. Antyder han at noen bevist prøver å redusere befolkningen i verden med dette viruset?
Redigert 13.04.2020 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 14:30 479

Han henviser nok til bla. Gates der som han mener nærmest kontrollerer WHO, sponser forskning på corona virus, selger vaksiner, og er veldig opptatt av befolkningsreduksjon.

Det begynner å fremstå konspiratorisk, enig i det, men han pleier ikke å skrive ting som ikke er sant. Så jeg vet ikke helt...Jeg leste litt av det han skrev om Gates og det var nytt for meg, både dette med foreldrene, og hvor mye skade vaksinene hans har forårsaket. Jeg trodde egentlig at han var en ålreit fyr, men det virker som han er en skikkelig kødd.
Heks
13.04.2020 kl 15:00 461

Er gutten syk?

Donald Trump has stoked speculation that he intends to sack his top immunologist, Dr Anthony Fauci, from the White House coronavirus task force by retweeting a post from a failed Republican congressional candidate that included the hashtag “#FireFauci”, although his doing so would surely provoke a major backlash.

The president otherwise spent his Easter Sunday firing out angry tweets against the media, laying into Fox News anchor Chris Wallace and being accused of “third grade name-calling” for his trouble, as he told Americans he was “working hard to expose” press coverage he disputes regarding his response to the current crisis, the proclamation coming as the US death toll from Covid-19 passed 22,000.

For his part, Dr Fauci has said only that the country could be ready for “rolling re-entry” from the start of next month, ending the necessary-but-damaging lockdown measures that have stalled its economy in recent weeks and seen 17m citizens apply for unemployment benefits.



sykere enn vi allerede visste han var?
Redigert 13.04.2020 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 15:48 454

Jeg gidder ikke flere diskusjoner om Gates men er mildt sagt forundret over at en som faktisk har advart mot det som nå skjer blir svertet i visse kretser. Du kan dessuten være sikker på at vaksiner har reddet flere liv enn ødelagt. Det jeg siterte og som du linket til nevnte ikke Gates. Jeg kan ta det engang til.

""With this CABAL organizing an economic decline to further their climate change and mandatory vaccine agenda to monitor the world population in the spirit of Malthus, they are encouraging international war. Politicians will invite war to simply distract everyone from investigating their own involvement in the conspiracy."

Han sier altså at noen med vilje crasher økonomien for å fremme en agenda med klima politikk og massevaksinering og depopulosjon og at de er villig til å gå til krig for dette. Du som sier at han alltid snakker sant. Tror du på at det finnes en slik "cabal".
Slettet bruker
13.04.2020 kl 16:30 442

Nå avsporer du din egen tråd med dette forsøket på å diskreditere Armstrong/meg, for hva har egentlig noe av dette å gjøre med trådstarten din?

Jeg har heller aldri diskutert Gates før som jeg kan huske, men jeg ser jo at Armstrong har skrevet endel om han nå i det siste. Som sagt var det uttalelsene om økonomien og faren for krig jeg var opptatt av, og som er relevant i denne tråden.

Men for å svare på avsporingen....Problemet er, som jeg ser det, at Gates finansierer fremdyrking av aggressive Corona virus spesialtilpasset for å smitte flest mulig mennesker, men det er han slett ikke alene om. USA er som eksempel også med å finansierer dette laboratoriet i Wuhan.

Meg bekjent er fire tidligere utbrudd av SARS virus forårsaket av lekkasjer fra kinesiske laboratorier. Hvis denne forskningen på Corona virus i Wuhan etterhvert viser seg å være skyld også i dette utbruddet, er ikke da denne forskingen egentlig det største problemet, fremstilt som løsningen?

For løsningen ER jo i så fall verre enn problemet, for disse virusene blir ikke like aggressive like raskt på naturlig vis, og hopper heller ikke rett fra den ene arten til den andre, og uten denne forskningen ville heller ikke disse lekkasjene ha skjedd, og Gates er jo en del av denne «løsningen».

Armstrong har skrevet mange ganger over mange år, at han som rådgiver for sentralbanker osv. har kikket behind the curtain, og at sannheten er mye mer skremmende enn at det sitter en kabal og detaljstyrer alle verdens begivenheter, for sannheten er at bak der er det helt tomt, vi har altså ingen som kontrollerer noe som helst. Vi har kun enkeltindivider som styrer ut fra deres egeninteresse, og den kan selvsagt sammenfalle med noen andres egeninteresse av og til, men thats about it...

Jeg stusser derfor også på hvorfor han velger å ordlegge seg sånn nå, og nei jeg tror ikke det finnes noen «cabal» utover at egeninteressene til FN, EU, klimahysterikerne, vaksineselgere, og globalist-sosialistene kanskje sammenfaller noenlunde akkurat nå, og at de ikke vil la denne krisen gå til spille?
Redigert 13.04.2020 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 16:46 434

"Jeg stusser derfor også på hvorfor han velger å ordlegge seg sånn nå, og nei jeg tror ikke det finnes noen «cabal» utover at egeninteressene til FN, EU, klimahysterikerne, vaksineselgere, og globalist-sosialistene kanskje sammenfaller noenlunde akkurat nå."

Jeg kan se at klimahysterikere ser fordeler med mindre økonomisk aktivitet men på hvilken måte er det som skjer i interessen til EU og global sosialister? Og hvorfor har globalister blitt sosialister nå? I Norge er det tradisjonelt venstresiden som har vært i mot globalisme og frihandel (se bare på hvem som har vært imot EU/EØS i Norge) mens høyre siden og liberalister har omfavnet dette. Det er jo nærliggende å tro at denne pandemien vil føre til mer proteksjonisme, mindre handel og sterkere kontroll av grenser.
Redigert 13.04.2020 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 17:15 418

Målet med sosialismen har alltid vært at den skal være global, ikke bare lokal. Det har alltid handlet om å herske over mest mulig land og flest mulig folk. Hvorfor tror du det snakkes om økonomiske forskjeller i globalt perspektiv, at inntekten og formuen til nordmenn skal sammenlignes med stammefolk som aldri har sett en mynt eller pengeseddel, og at det nå snakkes om omfordelingspolitikken i et globalt perspektiv?

Sosialisme handler om den allmektige staten, liberalismen handler om frihet. Denne krisen er en glimrende mulighet for sosialistene til å inndra mer frihet fra befolkningen og overføre mer makt til staten. Skremme befolkningen til å akseptere mer midlertidig overvåkning (Corona app) som senere legges inn i operativsystemet på telefonene våre når vi oppdaterer den, midlertidig forbud mot bruk av kontanter, portforbud, kriselover som kan overstyre grunnloven, osv. Dette er jo rene godteributikken for totalitære psykopater.

Gates har selvsagt stor påvirkningskraft, ikke bare på WHO, men også på vår egen regjering som samarbeider med han om vaksiner. Gates mener som eksempel at befolkningen bør chippes, og kona hans mener at denne krisen er et godt tidspunkt å fjerne alle kontanter på, bruken er jo allerede forbudt midlertidig av smittevernshensyn, og chippen kan inneholde saldoen vår så vidt jeg har forstått. Dette kombinert med salg av milliarder av vaksiner så skjønner du hvorfor de pusher dette.

Og ikke noe er vel mer fristende for en sosialist enn å ha full kontroll på befolkningens arbeidsfortjeneste. Tenk deg å bare kunne trykke på en knapp og dermed sperre kontoer for uttak, uten at det finnes noe alternativ. Gud tror de jo ikke på da hans ti bud er i konflikt med sosialismen, dessuten ønsker de jo selv å være Gud, og fjerning av kontantene er et viktig skritt på veien.

MEN, så var det dette med beredskapen da, som de aldri har når den trengs. For den neste krisen kan jo bli en krig som starter med at Internett og strømnettet slås ut, og da er det rimelig kjipt å sitte der med kodebrikka, bankkortet, eller chippen i armen som ikke kan brukes til noe som helst. Men vær du sikker på at det driter de en lang marsj i. Erna stod på Høyres landsmøte for en del år siden og proklamerte at kontantene skal fjernes innen 2030. Hvorfor gjorde hun det?
Slettet bruker
13.04.2020 kl 17:42 401

"Gates har selvsagt stor påvirkningskraft, ikke bare på WHO, men også på vår egen regjering som samarbeider med han om vaksiner."

Han har jo tydligvis ikke hatt nok påvirkningskraft da svært få land har tatt advarslene hans skikkelig på alvor. Norge er et av de landene som faktisk har bidratt. Skulle jo tro verden lærte etter EBOLA, svineinfluensaen og SARS men den gang ei.

"Hvorfor tror du det snakkes om økonomiske forskjeller i globalt perspektiv, at inntekten og formuen til nordmenn skal sammenlignes med stammefolk som aldri har sett en mynt eller pengeseddel, og at det nå snakkes om omfordelingspolitikken i et globalt perspektiv?"

Det er kanskje så enkelt som at noen har mer empati med de som ikke har det så bra som oss enn andre. Det er kanskje naivt men å ha empati og synes synd på svakerestilte har ingenting med kontroll å gjøre. Det er faktisk en helt vanlig og høyt verdsatt menneskelig egenskap.

Tilbake til din påstand: På hvilken måte fremmer denne krisen deres interesse? Er det ikke mer sannsynlig at det heretter blir mer fokus på at alle land skal være mest mulig selvberget og at man derfor vil ta i bruk proteksjonistiske virkemidler for å oppnå dette? Og hvorfor sier du at det kun er sosialister som vil skape mer kontroll over befolkningen? Mye av overvåkningen som vi allerede ser i dag stammer først og fremst fra det republikanske partiet i USA etter 911 og det er da slett ikke bare sosialistiske regjeringer som planlegger tracking apps. UK annonserte det samme i går. Og når vi hører at Kina har installert kameraer overalt så kan man si at dette er et sosialistisk påfunn, men de har tildels tatt i bruk samme teknologi i det meget høyrestyrte Brasil. Og ser vi på pressefriheten så er høyrestyrte Ungarn blant de aller verste i Europa og Donald Trump er heller ikke langt bak. Å ta kontroll på media er den ultimate måten å kontrollere befolkningen. Bare spør Kina og Russland.
Redigert 13.04.2020 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 17:59 389

« Han har jo tydligvis ikke hatt nok påvirkningskraft da svært få land har tatt advarslene hans skikkelig på alvor. Norge er et av de landene som faktisk har bidratt.»

Igjen bør vi kanskje spørre oss om løsningen er verre enn problemet. Det er mye som tyder på at dette viruset lakk ut fra laboratoriet ved et uhell...

« Det er kanskje så enkelt som at noen har mer empati med de som ikke har det så bra som oss enn andre.»

Selv om de prøver å skape det inntrykket utad så forbinder jeg ikke empati med totalitære ideologier. Det handler alltid om makt, penger, status, og stillinger.

Jo jeg håper og tror at denne krisen vil skape mer fokus på beredskap, og selvbergethet. Mulig at også endel nordmenn vil oppholde seg og handle mer lokalt.

Når det gjelder totalitære tiltak så er de totalitære og ikke noe jeg forbinder med høyrepolitikk, kapitalisme, eller liberalisme, helt uavhengig av hvem som innfører det og hva de kaller seg. Frihet er frihet. Totalitarisme er totalitarisme.

Slettet bruker
13.04.2020 kl 18:44 384

"Igjen bør vi kanskje spørre oss om løsningen er verre enn problemet. Det er mye som tyder på at dette viruset lakk ut fra laboratoriet ved et uhell..."

Sier du at vi skal legge ned medisinsk forskning på virussykdommer?

"Selv om de prøver å skape det inntrykket utad så forbinder jeg ikke empati med totalitære ideologier. Det handler alltid om makt, penger, status, og stillinger."

Så du tror de som gir penger til en innsamlingsaksjon for fattige i afrika gjør det fordi de er totalitære og ønsker å kontrollere befolkningen der?

"Jo jeg håper og tror at denne krisen vil skape mer fokus på beredskap, og selvbergethet. Mulig at også endel nordmenn vil oppholde seg og handle mer lokalt."

Men hvorfor påstår du da at krisen er i EU og globalisters interesse?


Slettet bruker
13.04.2020 kl 19:58 366

« Sier du at vi skal legge ned medisinsk forskning på virussykdommer?»

Les den her, det er dette de driver med, og mest sannsynlig derfor vi står midt i en pandemi nå, og risikerer millioner av døde og en verdensomspennende depresjon:

https://www.sciencemag.org/news/2011/11/scientists-brace-media-storm-around-controversial-flu-studies

« Så du tror de som gir penger til en innsamlingsaksjon for fattige i afrika gjør det fordi de er totalitære og ønsker å kontrollere befolkningen der?»

Nei, selvsagt ikke, men når staten på våre vegne skal leke filantrop og bruker omfordelingspolitikk for å «skape økonomisk likhet og rettferdighet» så blir situasjonen en helt annen. Pengene forsvinner hovedsakelig i administrasjon og korrupsjon. Hvor blir det av resultatene, dem er det ikke så interessant å snakke om.

« Men hvorfor påstår du da at krisen er i EU og globalisters interesse?»

Det svarte jeg på ovenfor første gang du spurte.

Nå har du igjen avsporet din egen tråd og gjort den om til et slags kryssforhør for å avklare mine personlige synspunkter på alt mulig rart. Er det så interessant hva jeg mener?
Redigert 13.04.2020 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 03:49 301

Tråden er allerede avsporet så tenkte jeg kunne utdype dette litt:

« Armstrong har skrevet mange ganger over mange år, at han som rådgiver for sentralbanker osv. har kikket behind the curtain, og at sannheten er mye mer skremmende enn at det sitter en kabal og detaljstyrer alle verdens begivenheter, for sannheten er at bak der er det helt tomt»

Armstrong har skrevet om den dagen dette virkelig gikk opp for ham. Det var en dag med full panikk på børsen, hvor han satt i telefon med to forskjellige sentralbanker, samtidig, og begge spurte HAN om hva de burde gjøre nå. Da gikk det opp for ham at ingen har kontroll over noe som helst, «We are on our own», som han sier.

Og det må jo være en langt mer skremmende tanke for konforme nordmenn som nærmest forguder sentralbanken og staten. Sannheten er nemlig at sentralbanken løper etter utviklingen i markedsrentene og justerer styringsrenten deretter, mens det utad skapes inntrykk av at de nærmest er guder som kan finjustere økonomien akkurat dir det passer dem med noen små knepp på renteskruen deres. Og politikerne er egentlig kun ute etter å gjøre karriere, og så fort det skjer noe uventet så løper de stort sett rundt som hodeløse høns. Politiet står det heller ikke stort bedre til med, det har jo også blitt en karrierevei i et topptungt byråkratisk organ som naturlig nok tiltrekker seg de med maktbegjær og psykopatiske tendenser, mens gutta på gølvet i hovedsak brukes som pengeinnkrevere for staten, og til å fylle ut rapporter ETTER at det egentlig er for sent.

Så sånn er ståa. Det er ingen som har kontroll over noe som helst. Samfunnsutviklingen er altså kun summen av enkeltindivider som drives av sine egne begjær, eller «som ved hjelp av en usynlig hånd» som Adam Smith kalte det, og hvis vi først kommer dit hen at vi erkjenner det faktum, og deretter benytter vår logiske sans når vi filosoferer videre over dette, ja da er ikke konklusjonen om at minimumssatsen er å foretrekke særlig langt unna...