Hvorfor kan vi ikke heller få en betalingsutsettelse?


Altså verken aksjonærene eller obligasjonseierne er egentlig interessert i konverteringen av gjeld til aksjer.

Jeg mener at det er fortsatt mulig å presse en betalingsutsettelse før noe annet. Tilfredsstile kravene i Trinn 2 for å få en statlig erstatning.

Jeg stemmer nei.
hstray
13.04.2020 kl 17:21 3772

Selskapet tenker lengre frem i tid og vil bygge ett sterkt Norwegian på bekostning av dagens aksjonærer.
Dagens aksjonærer bør derfor stemme ned forslag som bærer preg av null realisme..

Enig. Dette er borkastet investering.


Mulig at konkurs er det beste. Da får vi se hva status virkelig er også. Det er jo alltid verre enn det ledelsen har kommunisert, I dette tilfellet er jo DET helt opplagt fordi det kom en krise oppå krisen.
hstray
13.04.2020 kl 18:37 3461

Planene til Nas er helt virkelighetfjernt. Hente inntil 22 mrd i EMI og konventere over 40 mrd i gjeld. Bør stemmes nei.
Er nok ett forhandlingsutspill og bør ikke tolkes som noe annet. Staten bør få denne konkursen og ta konsekvensene av det. Hva det vil koste samfunnet, norske forbrukere og bedrifter vil vi ha fasit på om noen år. Billig blir det ikke

OK, så du tror at de har brukt en måned for å komme opp med noe som de selv mener bare er tull? Mulig ar vi ikke har med de salteste pastillene i esken å gjøre her, men det er vel i det minste voksne karer?

Neida. Det beste er at Nas består . Dersom alle bidrarvil dette gå bare bra. De har stor støtte i kundene sine, noe sikkert likviditeten nyter godt av. Og det var ikke krise før krisen!!
Nsxnsx
13.04.2020 kl 18:56 3356

Noe som er helt sikkert er at om dagens aksjonærer mister 99% ved et ja så ser de aldri disse på et NAS fly igjen.

Vet ikke hvor mange det er men sikkert 50.000++ Aksjonærer er også kunder.

Et NEI er eneste mulige utvei på dette forhandlingsforslaget til ledelsen.

P.S. JS sa seg fornøyd med pakken fra regjeringen, men nevner ikke et ord om at de burde fått kompensasjon for løpende utgifter som alle andre som er stengt ned.

Sønnen min på 3 år hadde forhandlet bedre :)
Tool
13.04.2020 kl 19:02 3319

Problemet til NAS og med denne pakken er at de har holdt på med alt mulig annet enn infrastruktur i Norge. De har vært fullstendig stormannsgale med verdenserobring som eneste tanke. Er det ikke Argentina så er det Skottland eller langdistanse. Mesteparten av driften har lite med Norge å gjøre, så ser ikke helt at staten skal redde noe som helst av det andre de driver med.

Synes det blir for tidlig å konkludere. Alle her inne + media har for lenge siden sagt at selskapet er tom for penger.
Det er vi altså ikke. Hva skjer når kundene velger cashpoints på beløp Norwegian har utestående?

Ifølge norwegian.no var det ca 16 500. "sikkert 50 000++"?
Gratulerer forresten med flink sønn :)
Nsxnsx
13.04.2020 kl 19:31 3162

Takker :)

Hver av de 16.500,- har familiemedlemmer som selvsagt flyr NAS også, da er vi på 50.000,- ++ kunder :) :)
Redigert 13.04.2020 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
hstray
13.04.2020 kl 19:54 3098

De har vokst seg ut av Norge ja, som alle store flyselskaper.
Mange pensjonister med hus i Spania, Kanariøyene etc som skal få det veldig gøy uten Nas, da det er primært Nas som betjener disse destinasjonene fra Norge. Mange mellomlandinger og 2-3 x høyere priser, og dobbelt så lang reisetid er den nye hverdagen.
Her er det bare å stemme Nei

Enig er at det er full krise først når vi ikke får flydd norske fylliker til og fra Spania. Kan det være en ide å la de bli der nede med fulle sosiale ytelser hele året?

Og du tror du som aksjonær sitter med makten når man skylder milliarder og kassa er tom.
Uff.
Stemmer dere nei er konkurs unngåelig og dere får 0
Det er tross alt bedre med 50
Tool
13.04.2020 kl 20:31 2953

Nei de har ikke vokst seg ut av noe, for de har hele tiden tapt penger underveis. At de har lånt penger for å ønske seg vekst er en annen sak. Bedrifter som går bra utvider og vokser.
13.04.2020 kl 21:25 2766

Fra Spare 1 akkurat nå:
SB1M acted as financial advisor to Norwegian regarding the establishment of the guarantee from the Norwegian government
Sell the share; more information is needed before we can recommend to participate in the private placement
Redigert 13.04.2020 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Zaih
13.04.2020 kl 21:40 2691

Ja med SAS i 1999 kr 6800 PR person med mellomlanding fast på Kastrup på økonomi til Alicante

RE - Og det var ikke krise før krisen!!

* Det blir vel feil å skulle påstå - spesielt nå som vi kjenner til fasit ...

Siste milliardkrise emisjon på 3 milliarder forsvant like fort som den kom. Kvartaler med katastrofale fuelhedginger som gikk med milliardtap ...

Nå hadde det samme skjedd igjen - mao, coronakrisen kom bare rett i forkant av at det uansett ville ha tvunget seg frem en ny krise for fuelhedgingen hadde på nytt gått på en milliardsmell og som vi kjenner til så er det fortsatt ingen Boeing kompensasjon i sikte ..
Redigert 13.04.2020 kl 21:45 Du må logge inn for å svare
Cosmo
13.04.2020 kl 21:56 2573

Kan du oppklare/forklare litt rischioso.
Du snakker om katastrofale tap for nas når det gjelder fuelhedging. Slik du ordlegger deg må det bety at nas er verst i klassen på akkurat dette. Kan du gi noen konkrete sammenligninger med andre selskaper? Er alle andre selskaper bedre på dette område? Hvor mye verre er nas i forhold til andre selskap?
Talent
13.04.2020 kl 22:06 2503

Det er ikke noe vits i og kjøpe aksjer før man vet hva emisjonskursen blir.

Sammenligning av driftsresultatet med andre som hadde råd til å feile på fuelhedgingen hjelper jo ikke NAS som verken hadde det eller langt mindre har råd til det ...
Redigert 13.04.2020 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
14.04.2020 kl 00:03 2192

Spare 1 skriver følgende ikveld ( arbeider sent der igården)

Konverteringskurs : 2,10,-
Antall aksjer etter alt :20,829 milliarder fordelt på nåværende aksjonærer :164 mill, nye 143 mill, bond 2.654, lease 17.869)
Selskapsverdi : 62.383 milliarder
Gjeld : 15.185
Netto; 47.198
Verdi pr aksje : 2,30
Som kjent er Spare 1 rådgiver for Norwegian og analytikeren har fulgt nas og bransjen en 10 års tid, så analytikeren har kanskje en smule innsikt..
Redigert 14.04.2020 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
GPACTOR
14.04.2020 kl 00:06 2168

Dette er bare tull. Det vil alltid komme noen å fylle på med kapasitet når etterspørselen kommer tilbake. Det vil bli et enormt godt tilbud fra Torp og Gardermoen uansett. Ryanair overlever dette med god margin og dekker inn behovet, men muligens ikke fra Kjevik som du sokner til.
Fred55
14.04.2020 kl 08:35 1921

Om det er riktig hadde jeg vært fornøyd :-)
Omsetning på 30 til 40 milliarder kun forsvare gjeld på ca 15 milliarder og drifts omkostninger. Det hadde jo vært kjempebutikk. Hadde da blitt ratet som AAA fått inn cash fra kredittkort selskaper kjappere. betalt gjeld på 2 til 3 år. Oj oj og dette anbefaler ikke noen. Hadde jo blitt kamp om aksjene og årlige utbytter :-)
Zorin
14.04.2020 kl 08:43 1851

Hvis det stemmes ja så blir aksjene verdt nær null. Hvis det stemmes nei så er det en stor sjanse for at aksjene blir verdt null, siden da er selskapet i realiteten konkurs.

Litt morsomt å lese gamle tråder..
Enkelte skjønner ikke at de står til halsen i dritt, de klarer ikke se det, klarer ikke føle det, klarer ikke lukte det, klarer ikke kjenne det og klarer ikke høre det.
Det er først når man står med dritt i munnen at man skjønner at dette blir litt ubehagelig.

Sikkert noen av dagens aksjonærer som heller ikke kjenner noe som helst.

Mister visstnok lukt og smak.-) smak av skit må du og dine likesinnede bare stå i.-) misunner deg ikke. Uvisst hvem du sikter til i ditt innlegg, men dårlig var det!!.
Misunner deg ikke der du sto med dritt i munnen. Huff

Slapp av! Vi må enten være med eller gi f. Alle vet dette er stor risiko. Geir og co vet hva de gjør. Hva de gjør nå er nødvendig. Langsiktighet er eneste vei..

Bare av ren nysgjerrighet.
Hvor mener du det ligger en potensiell oppside?
Kortsiktig trading gevinst eller legge aksjen i en skuff og ta den frem om 2-3 år?

Mye gullkorn i den tråden her. Er bare å sette seg godt til rette og trykke på play igjen, nå kommer det jo en ny runde her, dog så blir den vel litt lengre og seigere før man er i mål. AerCap alene lå an til et tap på rundt NOK 2 milliarder etter vårens konvertering. Blir spennende å se nå hvilke veridvurderinger som legges til grunn og hvor mye av fallet i aktivaverdiene på leasede fly man greier å lempe over på kreditorene når de tar med seg flyene og gjør opp korresponderende på gjeldssiden.

Mens vi venter på ekspertsvaret her: Vil tro aksjen er mer risikabel å trade i nåværende situasjon, plutselig kan det bli børspauser grunnet ny informasjon fra selskapet under rekonstruksjonen som må børsmeldes og vips så kan traden være helt off. Eller motsatt, nokså ukontrollerbart.

Å legge aksjene i skuffen blir jo litt som å legge en bunke A4-ark i skuffen, så åpne om 3 år og se hele bunken har blitt til knapt frimerkeliknende små papirbiter.
Redigert 21.11.2020 kl 09:43 Du må logge inn for å svare

Det er dette som jeg ikke skjønner.
Hvorfor ikke alle de som eier aksjer her eller i Zenith, SDRL osv ikke heller tar ut pengene går ut i sentrum og gir pengene til noen de ser trenger de, da vil i det minste pengene utgjøre en forskjell for noen.

Nettopp. Mange går nok i villfarelsen om at det gagner selskapet at de putter penger inn for å holde aksjekursen oppe her nå. Resultatet er jo bare at skvisede kreditorer taper litt mindre enn de ellers ville gjort.
hara-a
21.11.2020 kl 11:43 499

Får ikke engang betalt reise med mine CashPoints. Det påstås teknisk feil. Sikkert direkte løgn

Kan aldri tenke meg at du får bruke CashPoints når selskapet er under konkursbeskyttelse, da er det nok kun cash som gjelder.
Alt NAS skylder diverse kreditorer går inn i samme negative balanse vil jeg tro.

Salig suppe dette her... å få cashpoints som er markedsført som en "fordel" for kundene, snu det til en ulempe for kunden og til en enda større fordel for selskapet. Skalte å valte med kundens midler etter eget forgodtbefinnende.