Ståplasser på busser er livsfarlig!

Spill
21.08.2018 kl 12:59 1349

Det vil helst gå bra,men når skjer det en ulykke hvor stående passasjerer på en buss blir klemt og skader?
I biler er det fir de fleste utenkelig å kjøre med barn ,seg selv og andre passasjerer usikret.Vi vet mye om hvilke krefter som utløses
ved frontkollisjoner,og når passasjerer står er de hjelpeløse.De som står bak vil få en kraft på mange tonn,så de blir kastet fremover og skadet.

Ekspressbusser har ofte trepunkts setebelter og forbud mot stående passasjerer,for de kjører på motorveier.
Hva er det som får noen til å late som at bybusser,hvor det tillates å ha ståplasser,er sikre der de kjører?
De kommer også opp i over 60 km/t og kan lett frontkollidere med en møtende bil eller en hindring langs veien.

Hva er logikken i å tillate ståplasseri i busser?
Ville du likt å ha stående passasjerer i din bil?Når skjer det en ulykke hvor busspassasjerer helt lovlig står?
Ansvarlige bussjåfører vet hvor farlig det er med ståplasser og de jeg har snakket med gremmes over å bli pålagt å ha ståplasser!

Joda,det vil helst gå bra,men her gambles det bevisst med menneskeliv.
Slettet bruker
21.08.2018 kl 13:04 1347


Dette er sjokkerende. Jeg visste ikke at det var oppfunnet forbud som vi ikke har innført.
Tar du saken?
Slettet bruker
21.08.2018 kl 13:10 1344

Ville du likt å ha stående passasjerer i din bil?

Du kan jo spørre denne japaneseren.
https://www.youtube.com/watch?v=7Foljg6r-K0
Abe leaves on the motorway
Pedal
21.08.2018 kl 13:20 1340

Ts har selvsagt helt rett,men mangel på kunnskap gjør at slike hverdagslige risiki som å stå på en buss
blir bagatellisert.
Om et menneske står oppreist på et bord og faller fremover slik at nesa treffer gulvet vil det tilsvare en frontkollisjon uten sikkerhetsbelte i bare 40km/t.
I en bil er det airbags,men sist jeg var på en buss så jeg svært lite sikkerhetsutstyr for passasjerene.Når man i tillegg har mange passasjerer bak som kastes fremover vil det bli store skader allerede i bare 40km/t.Tenk da når busser med ståplasser kjører i 60-70km/t.......,og frontkolliderer.
På bybusser er det også som regel kun magebelte,eller eggedelere som ambulansepersonale kaller dem.
Også passasjerer som sitter er utrygge,for passasjerer bak vil bli kastet fremover for de bruker oftest ikke setebelter......

Vi har ignorert farene for busspassasjerer,og inntil det skjer en ulykke eller EU sender direktiver vil dette bare fortsette.
Noe å tenke på når du eller de du er glad i skal reise med en buss?
Slettet bruker
21.08.2018 kl 13:50 1326

Jeg vet ikke om noen er glad i meg og skal reise med en buss? Det er en avsporing?
Men jeg har tenkt likevel. Dvs Eu har tenkt for meg. Jeg har ikke peil.

Et krafttak for håndtak må til.
Get a grip.
there are solutions such as non-slip floors and vertical grips, we can work on designs that allow multiple grips to standing passengers

SAFEBUS project is co-funded by the Ministry of Economy and Competitiveness through the National Scientific Research, Development and Technological Innovation Plan, and by the European Union through the ERDF funds.

The study showed that the frequency of incidents is very low, mostly caused by accelerations or brusque braking.

Slettet bruker
21.08.2018 kl 14:07 1322

Her må EU på banen.

Hva med påbud om å bruke hjelm, hadde det vært noe?
Slettet bruker
21.08.2018 kl 14:41 1318

Sneglebussen er kanskje fremtiden hva vet jeg, null peil her. Innebærer det flyvertinner med nydelige avreiserutiner så er jeg med om jeg har ekstra god tid.

Jeg ville bare påpeke forskjellen i et Demo- og et Frikatri
Frikatri betyr i praksis at for å komme med nye forbud må du minst fjerne tre gamle.
x96 bremsekommunister med 30 forbud på rappen ligger i DNA som nannykrati med sterkt utviklet forbudsfantasi. Denne gangen likte jeg det uansett.

Du kan forby alt du vil i bussen der ingen er glade i meg, men det må være lov å få stå i egen tesla.
Slettet bruker
21.08.2018 kl 17:08 1302

He he ?

Du er helt rå Urte-te ??
Prelle
22.08.2018 kl 09:01 1260

Selvsagt er det livsfarlig å stå på en buss.Dette er elementær fysikk og kunnskaper vi som har førerkort har.
Hvor trygt ville det føles å ha barna stående inne i en varebil du selv kjører?Joda,varebiler er mindre enn en buss,men
kreftene dom utløses ved kollisjoner er mye kraftigere enn mange forstår.
Politikerne er kyniske og tillater ståplasser fordi det vil bli for dyrt om det offentlige skal bestille busskapasitet med kun sitteplasser.
Selvsagt forstår de at når,og ikke om, busser med stående passasjerer kolliderer vil det bli store skader på passasjerene.

Det vil helst gå bra,skriver ts, og det er det også politikerne og byråkratene som tillater ståplasser på busser gambler på.......

God busstur?
Strek
25.08.2018 kl 18:04 1224

https://m.youtube.com/watch?v=ldfgEJpIgKM

Video som viser hvordan passasjerer blir kastet rundt inne på en buss som kolliderer.
Ståplasser på busser er greit,men EU stiller krav om hva slags sand det skal være på lekeplasser.....