NÅ KOMMER RAALLY

Slettet bruker
NAS 14.04.2020 kl 09:50 9915

Slutter i dag over 8 kr?
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
eplemost
14.04.2020 kl 09:52 8705

Er bare short cover rally. Det ble recallet en del aksjer i dag. Når de er dekket inn vil NAS stupe.

Kanskje i dag, kanskje i morgen eller kanskje neste uke, men stupe til bakken vil NAS gjøre.
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Treidar
14.04.2020 kl 09:57 8483

Jepp. Og uansett hvor lavt de går i dag så skal de langt ned derfra til en kreditoravtale. Eller enda lenger hvis det blir konkurs!
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 10:02 8336

Tror ikke det!! Bunnen er her,nå er bare en vei: OPPPPPPP OG OPPPP
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
bj111
14.04.2020 kl 10:05 8191

slutter vel på 20, jezzes noen lærer aldri
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 10:11 8015

Dem som driver med daytrading på NAS om dagen har BALLER. RISKY BUSINESS!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
14.04.2020 kl 10:14 7905

Ja og snart kommer det vel analytikere som skriver saker som:
- jeg liker hva jeg ser...

Har ikke fulgt med på NAS særlig etter Coronaviruset kom.
Men hvorfor anbefaler sjefen at man skal beholde aksjene?



Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
tuja
14.04.2020 kl 10:14 7874

10:10:46
TDN Direkt
Meglerhus kutter Norwegian-kursmål til null

Bernstein nedgraderer Norwegian Air Shuttle til "underperform" og kutter kursmålet til null.

Det melder Dow Jones Newswires tirsdag.

"Vi kutter kursmålet til null da selskapets plan om å konvertere gjeld til aksjer gjør eksisterende aksjer verdiløse", fremkommer det.

Bernstein sier videre at Norwegian bestilte for mange fly og ikke har klart å reorganisere nettverket godt.

"Rutestrukturering, kostnadskutt og salg av eiendeler så ut til å gi selskapet en sjanse, men med nedgangen som følge av korona er det over. Hvis obligasjonseiere går med på å konvertere gjelden til egenkapital, vil selskapet fortsette å operere, men aksjonærene vil bli utvannet kraftig", skriver meglerhuset.

Hvis obligasjonseiere ikke godkjenner forslaget, forventer Bernstein at driften vil opphøre, konkursbehandling starte og at aksjonærene ikke får noe som helst.
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 10:22 7648

Snart kommer over 6
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
eplemost
14.04.2020 kl 10:23 7569

Rart at sjefen ikke kjøper aksjer i NAS når han anbefaler andre å holde på aksjene?
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Sann
14.04.2020 kl 10:27 7450

Utrolig at slike som deg her inne i lang tid nå prøver å påvirke småsparere til å handle på disse nivåer. Klarer du ikke å se at de som handlet nas i flere måneder nå har tapt alt? Nå er siste kursmål 0 og du fortsetter å hevde at kursen skal opp. hvordan skal dette selskapet klare seg med noen hundre millioner i emikapital fremover??
Nå oppfordrer myndigheter i alle land i tillegg å droppe utenlandsreiser i det som skulle være høysesong for flyselskapene. Hva skal nas leve av da, et selskap som har slitt lenge selv med høy aktivitet? Et tilskudd fra staten er også gjeld som skal nedbetales, men om de i det hele tatt får med seg noen dumskaller til å konvertere gjeld til aksjer er jo et under om de klarer. og utfallet blir uansett det samme med den største sannsynlighet for konkurs.
Redigert 20.01.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
peiiider
14.04.2020 kl 10:31 7664

Også litt spesielt at de to siste gangene det har ligget til rette for en kraftig oppgang i aksjen, så har Oslo Børs stoppet handelen umiddelbart. Men en nedgang på 60% på 10 minutter går visst helt fint og uforstyrret.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 10:44 7485

Nå kommer 7.....
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
hugoviggo
14.04.2020 kl 10:48 7351

Tenker at staten kjøper seg kraftig opp i Norwegian i dag. Mål: 50,1 prosent av aksjene?
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 10:54 7197

Snart kommer over 7
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
14.04.2020 kl 10:56 7128

pass dere, fallhøyden er stor nå, fra 6 kr til 1 kr.
just saying.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 11:01 7029

a...snart over 7
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
mofi1
14.04.2020 kl 11:03 6951

Dette kan dere ikke tro på, aksjen er i praksis ikke verdt noen ting. Det vi ser nå er trading hvor noen lurer de mange små.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
bearish
14.04.2020 kl 11:04 6908

Reagerte på det samme selv. Noen som kjenner reglene her?
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 11:06 6845

No worry,be happy,snart over 7 etter på kommer 8
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Skrytepave
14.04.2020 kl 11:07 6816

Kan ikke forstå at noen ønsker å sitte i denne aksjen nå.

Kursmål på:
SEB: 1kr
Nordea Markets: 1kr
Sparebanken: 1kr
Bernstein: 0kr

Men aksjen den skal opp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Ukjent1
14.04.2020 kl 11:09 6751

Er det mulig... Dette er spekulasjon! Markedet vet svært lite egentlig. Enorm oppside og nedside.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
ksandal
14.04.2020 kl 11:13 6670

jeg har sittet short siden 136kr i 2019.. og mange har ledd ofte av meg, men eneste gangenb jeg prøvde long, var på rundt 40 kr med emisjon og lovnader om 50-60kr snart... så etter 20.. har jeg vært short stort sett hele veien. og siste short på 9 kr før påske ble jo fin i dag med utgang på 3,5 :-) ny short nå på 6 kr og tipper vi ser 3 før slutten av dagen.

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/04/14/7517242/nordea-markets-nedgraderer-norwegian-air-shuttle-kursmal-1-krone
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Mr Fox
14.04.2020 kl 11:20 6552

Godt gjort å finne aksjer til utlån.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
CC
14.04.2020 kl 12:26 6134

Svært godt poeng som jeg har poengtert tidligere. Ledelsen eier tilsammen aksjer som svarer til en industriarbeiders månedslønn. Schram tjente betydelig i både Statoil Fuel og McKinsey så det står nok ikke på midler......
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
alexen
14.04.2020 kl 12:46 5965

Hvor fant du aksjer til utlån ksandal? - Nå er det en del inndekning der ute..
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
bj111
14.04.2020 kl 12:54 5872

Trodde denne var under krona nå, hva skjer?
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
eplemost
14.04.2020 kl 13:03 5784

Blanding av shortinndekning og håp om at mange nok stemmer nei på EGF den 4. mai. At nei gir aksjonærene mer enn planen til ledelsen gir.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
14.04.2020 kl 13:18 5646

Må si jeg er imponert over hvor godt kursen holder deg i dag. Eit nei fra aksjonærene er kroken på døra for selskapet.
Hva muligheter sitter styret med isåfall? Har de andre alternativer en å begjære oppbud?
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 14:02 5383

pusimiga har lært seg å telle til 8. Nå gjenstår det bare å lære seg å skrive en sammenhengende setning med meningsinnhold.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
OleR77
14.04.2020 kl 14:23 5220

Aksjonærene er fucked uansett om de stemmer ja eller nei. Det er enten svært lite eller ingenting. Hva annet kan Norwegian tilby de? Det er uansett snakk om 90% utvanning
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
pedro1
14.04.2020 kl 14:29 5168

Nettopp derfor vi skal stemme nei...dette er en drakamp mellom obligasjobseierne og oss aksjeeiere. Ved en konkurs blir det er laaangt oppgjør for kreditorene, ikke sikkert det er i deres interesse. Gjelder å mobiliserer for et rungende nei mot GF. Som du sier vi har intet å tape.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 15:04 4934

Hva består oppsiden i? Hva kan skje som skal gjøre aksjene mer verdt enn det de omsettes for nå? Spør av nysgjerrighet fordi jeg ikke finner noe som tilsier oppside.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
eplemost
14.04.2020 kl 15:08 4888

Short cover ferdig for aksjene som ble recallet i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Fred55
14.04.2020 kl 15:19 4775

Nå er det ikke bare obligasjonseierne som vil måtte ta aksjer. Men mange andre også. Derfor de gjorde som de gjorde og meldte på onsdag som de gjorde. Om ikke alle er med er NAS konkurs. Da vil alle få sineandeler ettervært ( kan ta mange mange år samtidig er ting låst inntil konkursboet er oppgjort) Altså får ingen ut noe som helt fra ett konkursbo er ferdig, først da fordeles det. Noen har jo pant i diverse slotter etc. Hva de er verd pr i dag blir jo gjetting.
Før ett konkursbo er gjort opptar det laaang tid og ting skal selges krav skal betales og hva er prisen på 1 stk dreamliner når salget skal gjøre mer eller mindre en pr i dag. Selges fly for billig vel da går Boeing/arbus konkurs hvem vil kjøpe nytt når hele bransjen hiver konkursfly priser på 1-2-3-4-5 år gamle fly med service histrorikk.
Kan fort skje at vi får mer pris vi små aksjonerer også ved en konkurs. Boeing havner i rettsvesenet med bobestyrere for NAS det samme gjør RR og mange mange andre. Så dette burde jo de som skriver ta med i betraktning.
Og for de som tror på NAS 2 eller lignende som skal kjøpe opp konkursboet med personell for en billig peng. Tenk realistisk.
Her kommer nok staten inn med en annen redningspakke en det de tilbyr pr i dag.
Om NAS går konkurs i dag setter de siste 9 flyene på bakken. Hvem tjener på det ? SAS selvsagt så da hjelper vi Danmark og Sverige. Er det andre som har de nødvendige konsesjonene og tilatelsene for de fly rutene ? Hvordan får de dem og skal de på auksjon eller hvordan skal det løses ? Eller skal vi rett og slett slutte å fly de rutene inntil det er kommet nye auksjoner og konsesjoner slotter på plass osv. Og hva priser vil de som overta fly med ? Det bestemmer de selvsagt selv :-)

Skal ikke forherlige NAS er i skikkelig krise, men de som skriver på forsider i media har vist ikke andre
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Møkki
14.04.2020 kl 15:30 4660

Ja Fred55, man kan jo undres :-) La oss bare legge ned hele infrastrukturer rundt om. Kun kollektivt som gjelder for oss alle nå ... pendlerbuss fra Bergen - Oslo, samt retur Oslo - Bergen ... God tur!

Og ja, forresten ... La oss for guds skyld støtte opp om et SAS-monopol. For slike maktkonsentrasjoner pleier jo å tilby overkommelige og helst rimelige billetter for alle og enhver. Konkurranse omkring f.eks. pris ... Nei Takk! Fysj og fy ... det vil vi helst unngå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Ukjent1
14.04.2020 kl 16:09 4415

Hva som er mest sannsynlig, skal ikke jeg påstå noe om. Men at det finnes andre utfall, kan ingen si i mot. Alt som skrives nå tar utgangspunkt i at de fremlagte tiltak fullføres i sin ytterste konsekvens. Det kan oppstå mellomløsninger. https://www.borsen.no/nyheter/ber-staten-om-ny-krisepakke/72338972
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 16:37 4251

Dersom hypotesen fra flere om at aksjer som er shortet er blitt tilbakekalt i dag, er det dukket for en ny mulighet for short, bør være nok av aksjer å få lånt.

Ser at det også finnes interesse for trading av obligasjoner til lave kurser, kan fort gjøre en kule ved å kjøpe obligasjoner billig, både ved en eventuell konvertering til aksjer og en likvidasjon.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare