Trump prøver å rydde opp i bitre og jaktende løgnmedia

Slettet bruker
TRUMP 14.04.2020 kl 12:22 1011

De selvforherligende men løgnaktige MSM-media vil helst ha en reaksjonær presenil tidligere storbomber som president, og bruker derfor alle tricks for å sverte den progressive, proaktive og ikke-bombende president Trump.

Hvorfor?
Knølene i MSM sitter fremdeles og rødmer over å ha fullstendig feilvurdert folks holdninger ved
a) presidentvalget i 2016, slik de også feilvurderte
b) Brexit og deretter
c) valget av Boris.
De skummer av fornedrelse ennå, og tror det hjelper å sverte de personer som fikk dem til å se akkurat så lite intelligente ut som de faktisk er.
Derfor blir det ekstra morsomt når de feiler på
d) presidentvalget i 2020 også

Sjæl sitter jeg her, mye klokere, med ei kald ei i hytteveggen og ler meg skakk.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:27 1009

Når jeg leser hva jeg skrev her, syns jeg det er så bra at jeg vurderer å holde en pressekonferanse om det, og sitere meg selv.
Akkurat som Sjefen.
Da vil det skumme godt i munnvikene på småtassene i MSM her hjemme også.
Man er da storkæll.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:42 994

På hvilken måte feilvurderte media valget av Boris? Han var klar frontrunner hele veien.
Boris er forøvrig en kjernekar i forhold til den korrupte psykopatiske løgneren Trump. En ting pandemien har gjort i UK er å gravlegge den bitre Brexit striden så landet står nå mer samlet. Trump er ikke i stand til å samle noe som helst med sine stadig villere løgner og utidige oppførsel.
Redigert 14.04.2020 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:58 973

jabba,
hvordan vil du reagere hvis Trump blir gjenvalgt?
Men før det trur je at je lyt sende et brev tell'n om hva du skriver om'n. Kan jo hende den amerikanske presidenten vil gå etter deg for å kalle ham "korrupt psykopatisk løgner"?!
Slett ikke umulig, vel, hvis han får en henvendelse om det fra en gammel kompis?
Redigert 14.04.2020 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:05 960

"hvordan vil du reagere hvis Trump blir gjenvalgt?"


På samme måten som da Bush ble gjenvalgt. Lett hoderysting over at det er mulig.
Jeg er veldig glad i USA. Jeg tilbringer mye tid der og har mange venner og kolleger i landet. Jeg vil derfor det beste for landet, noe jeg synes Trump ikke er.
Selv om jeg vet at det du skriver bare er tull så noterer jeg meg at du har angiveri i blodet.
Redigert 14.04.2020 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
wave
14.04.2020 kl 13:08 953

Trump har ført USA inn i en tilbaketrukket rolle internasjonalt. Det er vel det eneste han skal ha ros for. Ja, i tillegg til at han er underholdende når han daglig inntar podiet som den ultimate parodien på en statsleder, med en selvgodhet av nær utenomjordiske dimensjoner

Men det slående er hvordan omverden, og ikke minst oss i Europa, savner det gamle USA - supermakten hvis utenrikspolitikk svært mange for bare få år siden elsket å hate. Vesten titter lett engstelige ned i tomrommet som Trump har etterlatt seg og håper at USA igjen skal innta rollen som verdenspoliti. Måtte Gud forby.
Redigert 14.04.2020 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:21 936

Bortsett fra været så finnes det ikke bedre sted på denne jord. Jeg jobber som sagt stort sett utenlands og da verdsetter man det kanskje ennå mer.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:27 919

Liberalisten og utbrytern fra det republikanske partiet, Justin Amash, ble så forbannet over Trumps kommentarer om at han har total autoritet at han nå vurderer å stille som 3 parti kandidat. Han har selvsagt et poeng men jeg tror det vil hjelpe Trump mer enn å skade ham. Det er mange republikanere på vippen som ikke kan fordra Trump men som også kvier seg for å stemme på en demokrat så man kan ende opp med at Amash tar flere stemmer fra Biden enn fra Trump.

Michigan Rep. and former Republican Justin Amash has suggested he might make a third-party presidential bid. His hint came Monday after he blasted President Trump’s comments at a coronavirus press briefing that he has “total authority” over when states can ease restrictions implemented because of the deadly pandemic. Amash, a libertarian who left the Republican Party last July after clashing with Trump and his defenders, said on Twitter that the remarks were “flat-out wrong,” adding: “Americans who believe in limited government deserve another option.” After receiving encouragement to run from one Twitter user, he responded: “Thanks. I’m looking at it closely this week.” He later tweeted: “State governments are not local branches of the federal government; they have different powers and functions. Putting one government in charge of everything does not strengthen our system; it weakens our system and makes everyone more vulnerable to serious errors.”

https://thehill.com/homenews/house/492632-amash-teases-possibility-of-third-party-presidential-bid
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:27 918

«Sjæl sitter jeg her, mye klokere, med ei kald ei i hytteveggen og ler meg skakk.«

Tipper nok at PST tracker IPn din as we speak her, siden du bryter hytteforbudet, og at du snart får besøk av et helikopter!
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:48 902

:-) Fine!
Slettet bruker
14.04.2020 kl 14:17 878

Je har hytter i mange kommuner, og akkurat nå velger je selvsagt en i min egen hjemkommune slik at alt er på stell.
Man er da storkæll.

PS: Ellers er det je som har kommunens eneste helikopter, og man spør meg om å få låne det når noen skal reddes. Så je sit trygt i solveggen med ølla mi ja, som den storkæll je er, sann.
Redigert 14.04.2020 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
convert
14.04.2020 kl 14:23 871

I korona-tiden rekker man over ting som ellers ikke blir prioritert. Jeg har brukt noen timer og sett på CNN. I Norge er det selvsagt Trumps oppgjør med MSM som får oppslag. Men de som gidder å se på CNN, vil se en kanal som fullstendig har forlatt alle prinsipper om anstendig og nøytral journalistikk. Det er nesten utrolig det man ser. Det er blitt en ren hatkanal mot Trump og alle som støtter han. Og de legger ikke skjul på det engang. Selvsagt en dødslinje for nyhetskanalen, men nå er det hatet som styrer fullstendig. Tips; bruk litt tid på CNN.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 15:44 840

Problemet ditt er at du er ekstremt stor motstander av ytringsfrihet og pressefrihet. Derfor tålerer du ikke at det stilles kritiske spørsmål til presidenten. Dette er spørsmål statsledere i alle land blir stilt nå for tiden mens de fleste andre innrømmer at ting kunne vært gjort annerledes og at man lærer hele veien er Trump stort sett bare opptatt av å skryte av seg selv og skylde på andre. En slik uansvarlig statsleder fortjener alle kritiske spørsmål han får. Hvorfor sa han feks at media ignorerte Corona viruset i januar og Februar.Tror du det er korrekt? Og hvorfor sier han at hans autoritet som president er total? Ville du godtatt en slik uttalelse fra noen annen statsleder?
Slettet bruker
14.04.2020 kl 16:02 820

Trodde H.F. min venninne du vet, hadde forklart deg om hvordan det funker med potus`s autoritet i krisetider?
Alle statsledere fortjener alle de kritiske spørsmål de kan få.
Den é grei.
Men noen statsledere, uten å nevne navn(noen av dem er kjempesvære, feite),prøver å unnvike spørsmål og dukker unna statistikker når det gjelder den nye oljen`s gjøren og laden.
De fortjener da alle de kritiske spørsmål de kan få.
Synes jeg.
Tar du jobben?
Slettet bruker
14.04.2020 kl 16:22 807

"Trodde H.F. min venninne du vet, hadde forklart deg om hvordan det funker med potus`s autoritet i krisetider?"

Trump falsely claims that it will be his decision when “to open up the states” and not that of the governors.
In fact, the law gives the power to protect public health to individual states and state governments.
Trump has sought to project an image of almost unlimited presidential authority during the coronavirus crisis.

But legal experts say Trump is wrong. For one, they note that U.S. law gives state governors wide latitude to protect the health and safety of their constituents. Secondly, they point out that Trump never declared a nationwide lockdown, so there’s no mechanism by which he could order a nationwide reopening now, namely.

Still, that did not prevent Trump from claiming that his power is nearly boundless. During a press briefing on the coronavirus Monday, he said, “When somebody is president of the United States, the authority is total.”



https://www.cnbc.com/2020/04/13/trump-falsely-claims-authority-to-open-up-states-after-coronavirus.html

Selv om Trump tror han er diktator så er han ikke det.
Vi hadde hatt nøyaktig samme situasjon om EU-presidenten hadde sagt at hun har autoritet til å tvinge de individuelle landene i EU til å åpne opp økonomiene igjen.
At folk som vanligvis hater sentraliseringen av EU makten plutselig synes det er helt greit at USAs president plutselig skal utøve et slikt maktmisbruk overfor de individuelle statene, er rart. En normal president ville bistått guvernørene med råd og koordinasjon men ikke Trump. Han ønsker å fremheve at han er en slags allmektig diktator.

Angående Erna Solberg så er jeg usikker på hva du sikter til. Har hun angrepet journalister og kalt dem fake news når hun har blitt konfrontert med et eller annet? Statistikker? Dette er selvsagt uakseptabelt, om det er korrekt.
Redigert 14.04.2020 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 16:33 785

Du har ennå ikke svart på hva du mener med at media feilvurderte valget av Boris. I UK var media ganske delte i Brexit spørsmålet men tror de fleste regnet valget av Boris som sikkert da han ledet klart på meningsmålingene og hans motstandere ikke klarte å bestemme seg for om de var for eller imot Brexit.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 16:36 780

Så da kan han bare erklære National nedstengning. Og National åpning når det passer ham.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 17:36 759

Poenget er jo at han aldri har erklært noen nasjonal nedstenging. Nedstengingen er det de enkelte guvernørene som har bestemt.
Tre4
14.04.2020 kl 18:46 733

Her er Link til pressekonferansen igår med Trumps massive oppgjør med media.
Ord for ord og med videoen som dokumenterer hans påstander og som gjorde at
CNN og MSNBC avbrøt sine overføringer.

https://www.youtube.com/watch?v=x4nYy-3AW9E&t=672s
Fluefiskeren
14.04.2020 kl 19:26 711

Er USA blitt et diktatur siden Trump sier at han har all makt?
Hr.Suhr
14.04.2020 kl 19:36 702

Spilleru dom, eller?
Du har vel fått med deg at det pågår en krig mellom de normale og unormale på jorda.
De normale angripes av de unormale som tror de er veldig snille, men egentlig så har de bare klikka.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 19:49 692

Også vår norske Diktator Erna Solberg styrer nå eneveldig med Fullmaktsloven som har satt våre vanlige lover til side...
kokkohill
14.04.2020 kl 19:52 686

Denne Magnus er nå hjemme og han høres ut som en skikkelig sladrekjerring som sitter og snakker drit om Amerika sin President.

Patetisk og under enhver standard journalistikk en gang hadd....
Redigert 14.04.2020 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 19:54 674

Men det er da Erna også, med unntakslovene som er innført.
brahman
14.04.2020 kl 19:55 670


"United States of America" - er det ikke det det heter ? ,.... Forente stater.

EU er ikke kommet dithen ennå...
Slettet bruker
14.04.2020 kl 21:55 635

Takk for all støtte i denne saken.
Som vanlig erre de intelligente som er enig med meg.
Nuka
15.04.2020 kl 09:23 598

Finnes det ingen grenser for denne idioten ? TRYKKER NAVNET SITT PÅ HJELPESJEKKER
USAs finansdepartement har beordret at president Donald Trumps navn skal trykkes på sjekkene som skal sendes ut som pengestøtte til amerikanske innbyggere under coronakrisen, melder Washington Post.

Beslutningen er ventet å forsinke prosessen med å få sendt ut sjekkene med flere dager, sier en tjenestemann til avisen.

Rundt 70 millioner amerikanske skattebetalere vil få en sjekk på 1200 amerikanske dollar fra myndighetene tilsendt i posten. Om lag 80 millioner skattebetalere har allerede fått pengene satt inn på konto.

Dette er ifølge Washington Post første gang en presidents navn blir å finne på en utbetaling fra det amerikanske skattevesenet.

Slettet bruker
15.04.2020 kl 09:40 586

At de fremdeles bruker sjekker tyder på at USA teknologisk er ganske tilbakestående. At Trump insisterer at navnet hans skal stå på sjekkene er ikke spesielt overraskende for oss som skjønner hvordan han tenker.
Tre4
16.04.2020 kl 16:46 523

https://www.foxnews.com/politics/from-new-york-to-canada-to-the-white-house-initial-coronavirus-responses-havent-aged-well

Her er en informativ tidslinje som viser hva både Trump,fagfolk,media ,Biden og andre uttalte i januar,februar og mars.
Jevnt fordelt og alle undervurderte omfanget av Corona.
atnorhe
16.04.2020 kl 17:18 515

Ingen blir president i USA med et eneste mål. Å være sint og sur på trump i alle kanaler.

Flere har prøvd med tonn av usd og all mediadekning de ønsket,og feilet totalt. Den som har fått vind i seilene under krisen, er guvernør Cuomo, men han er demokrat og har gjort klart at han ikke stiller. Da må eventuelt Biden stryke med,og Cuomo ombestemme seg.