Contango-tråd

fattigstakkar
TANK 14.04.2020 kl 17:33 102068

Vi trenger en tråd hvor vi kan diskutere tankmarkedet generelt uten at noen blir irritert over at det ikke nødvendigvis dreier seg om en enkelt aksje. Contangoen bedrer seg i dag. Disse linkene er gode å følge med på.

https://www.investing.com/commodities/brent-oil-contracts
https://www.investing.com/commodities/crude-oil-contracts

For WTI er det nå $14 differanse på mai og oktober-kontrakten. For Brent er det "bare" $8. Det burde jo gjøre det svært lønnsomt å sende noen supertankere over atlanteren?
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Flipper
15.05.2020 kl 21:30 6993

Saudi Armada Tankerne som kommer til Uniten, er nok til å kvele en
eventuell økning av aktiviteten av shale, bedre kanskje å si sementere
olje kildene i Uniten ..... Trompeten vil ha Store problemer med å redde
olje selskaper, og hans, These Great People and these Great Companies
I will see to it, the workplaces will not be lost.

Han kommer til å gjøre desperate ting fremover, mind my words.... Mannen
er spik spenna gal....

https://www.argusmedia.com/en/news/2105770-saudi-crude-arrives-in-usgc-could-be-held-offshore?backToResults=true&selectedMarket=Crude%20oil

Saudi crude arrives in USGC, could be held offshore

Three of the five very large crude carriers (VLCCs) that have arrived in the US Gulf of Mexico carrying Saudi crude have yet to discharge, and shipbroker BRS said the arrival of others could add to the amount of crude in floating storage in the region.

Mer

ziik
16.05.2020 kl 14:18 6740

Oppdatert 15 mai. Vlcc med 1 års binding 60k usd. Vlcc spot uten Scrubber 56 700 usd.
1 års binding har steget litt å litt de siste dagene.
ziik
17.05.2020 kl 03:27 6434

Det er sikkert gode nyheter for noen men ikke for en stakkar fro aksjonær
ziik
17.05.2020 kl 19:44 6147

Er på jobb så får ikke hørt. Noe interessant?
Slettet bruker
17.05.2020 kl 20:55 6018

Ikke noe nytt enn hva stort sett alle på disse trådene vet noe om.

Dette er mer interessant. Nesten-kapring av stolt-nielsen tanker utenfor jemen.
https://e24.no/naeringsliv/i/0n1R3G/tankskip-eid-av-norske-stolt-nielsen-angrepet-av-pirater-utenfor-jemen

edit. Ikke minst har China våknet igjen.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/A-Huge-Fleet-Of-117-Tankers-Is-Bringing-Super-Cheap-Crude-To-China.html

Redigert 17.05.2020 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
ziik
17.05.2020 kl 22:52 5806

Er det bare meg el skal spot ratene opp? Grunn til min spekulasjon er som følger:
I dag kan vlcc ratene bindes for 1 år til ca 60k usd. Da er det jo rart at man ikke binder for 1 år men heller velger å være i spot markedet. Med break even på ca 20k så er ca 60k faktisk veldig bra.
Slettet bruker
17.05.2020 kl 23:36 5850

OPEC Basket har droppet nesten 32% til 17 USD. Laveste siden 1.mai. Usikker på hva man kan lese ut av det.
Flipper
17.05.2020 kl 23:42 5846

Kina våkner ...

Yupp; MEN hva man må se på er jo nettopp hva 117 VLCC'er betyr når ankomst Kina.

Liggetid pga. mangel på losse muligheter. Husk, Kina har kun noen få dypvanns havner
og de skal også losse tørrlast skip, malm og kull, er like viktig for Kina, som olje ....

Liggetid i Kina vil bli FORMIDABEL, og sikkert ta minst 6 til 9 måneders liggetid. Jfr. når
verdens havner hadde slike tilstander for ca. 30 år siden ( ja, jeg husker deg så klart som
i dag ). Liggetid i Lagos, Libya etc. var minimum 8 måneder, og all skip lå på demuarage,
hvilket ikke var bra for mange rederier, for beftakterne erklærte seg etterhvert BK ...
Redigert 17.05.2020 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
Flipper
17.05.2020 kl 23:48 5827

dato

Følg med på DATO, av hva du siterer. Gammelt nytt ...
Redigert 17.05.2020 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.05.2020 kl 23:56 5797

Ja, prisen droppet vel 14 mai da, men veldig gammelt er det vel ikke.... Jeg hadde i alle fall ikke fått det med meg før. :-)

https://oilprice.com/oil-price-charts/29
Slettet bruker
18.05.2020 kl 00:05 5803

60k$ dagen for 12 måneder? Ja det er bra sammenlignet med historiske priser, men fearnpulse.com sier 80k$ og crweber.com sier 75k$ gjennom de to siste ukene, mulig det er for få nye tc kontrakter som gjør at prisene holder seg så "stabile". Er tallene reele er det rart hvis ikke flere tar tc - med mindre det er noen forutsetninger. For å lagre olje på skip over så lang tid kreves det garanti for at oljen "overlever". Forrige tc (riktignok offentlige)gikk to tankere på 24 måneders kontrakter på 48.5k$. 3 årige TC gir 40k$ og vil vel påstå at både 24 og 36 måneders TC er meget bra. Det sier litt om hva markedet forventer av rater de neste årene, og mulig JH med Cleaves faller igjennom med sitt pessimistiske case. Vil anta de treffer på sitt mer optimistiske case som er nokså likt poten og partners sitt forecast.
Uansett spennende uke hvor vi muligens får vite resultatet av wti kontraktsforhandlinger for juni. Håper det går i dass en gang til ;)
Flipper
18.05.2020 kl 00:33 5738

dato

ex skipmegler og kan fortelle deg at, kun EN dag er gammelt nytt i shipping ...ja, selv 2 timer gammelt nytt...

Finnes ikke et mer kompetitivt market i verden, og man handler 24/7...

Shipping er ikke en vanlig jobb med start 8 - 9 og 7.5 timers arbeid ... + du tar med deg jobben hjem ,,,
Redigert 18.05.2020 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2020 kl 08:33 5557

Flipper

Skjønner det. Ser nå at prisfallet startet allerede onsdag, og er mer enig i at det er å regne som «gammelt nytt». Hvis man handler i olje ville det være for gammelt. Da holder det selvsagt ikke med hva som skjedde for tre dager siden..., og helt sikkert ikke hvis man jobber som skipsmegler heller :-). Denne tråden er (i utgangspunktet) om contango, og jeg går ut fra at det er mange andre amatører enn meg her inne som ikke har argusblikk på prisutvikling av alle typer olje. Nå skrev jeg det heller ikke for å formidle noen form for «breaking news», mer fordi jeg lurer på hva et stort prisfall på OPEC Basket kan ha av betydning for contango og rater i oljefrakt.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 09:31 5426

Det var vel det som var poenget... et annet poeng er at kina utvider lagringskapasiteten sin bl.a. i shandong provinsen med kapasitet på 64 millioner fat som skal stå ferdig allerede i juli. Det er vel nok til å tømme 32 vlcc ship. Og hvis man klarer å tømme en vlcc skute på +-32 timer vil 32 båter bli gradvis ledig i august / september.
For å tenke høyt så er jeg ikke så nervøs for dette scenarioet fordi noe annet interessant er at kina vil forsøke å ta igjen det tapte ved å starte overproduksjon som igjen vil si det brukes mer olje enn først antatt. Dersom produksjonen til kina medfører økt oljeforbruk allerede nå, og samtidig som båter er bundet opp i lagring, og vil medføre en antatt contango peak tidligere, vil dette kortsiktig øke presset på ratene igjen. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er for få båter i markedet nå i juni og juli - spesielt hvis corona-restriksjonene blir mildere i forskjellige land.
Flipper
18.05.2020 kl 13:02 5194

dato

Jeg skriver aldri noe til noen for å '' belittle ''...

Forsøker så godt jeg kan å '' overbringe kunnskap '': vi har alle forskjellig bakgrunn.

Derav har jeg også mye å lære av andre her, på det jeg ikke kan så mye om selv.

Som jeg alltid har sagt : En skipsmegler kan alt om litt, men ikke alt om litt...

oppturen
18.05.2020 kl 13:12 5153

Hvordan er det med disse lagrene på land, blir oljen fraktet i rør fra lagrene eller må oljen på båt for å fraktes på nytt?
Slettet bruker
18.05.2020 kl 14:25 5045

Flipper

Den er grei, mistenkte deg heller ikke for det :-).
Flipper
18.05.2020 kl 15:23 4955

Korona
Moderna reports positive data on early-stage coronavirus vaccine trial, shares surge
PUBLISHED MON, MAY 18 20207:34 AM EDTUPDATED 11 MIN AGO

MODERNA’S CLOSELY WATCHED EARLY-STAGE HUMAN TRIAL FOR A CORONAVIRUS VACCINE PRODUCED COVID-19 ANTIBODIES IN ALL 45 PARTICIPANTS.
EACH PARTICIPANT RECEIVED A 25, 100 OR 250 MICROGRAM DOSE, WITH 15 PEOPLE IN EACH DOSE GROUP.
AT DAY 43, OR TWO WEEKS FOLLOWING THE SECOND DOSE, LEVELS OF BINDING ANTIBODIES IN THE 25 MICROGRAM GROUP WERE AT THE LEVELS GENERALLY SEEN IN BLOOD SAMPLES FROM PEOPLE WHO RECOVERED FROM THE DISEASE.
106445807-1584364345863gettyimages-1204808423.jpeg
WATCH NOW
VIDEO01:02
MODERNA REPORTS EARLY SIGNS OF PROGRESS DURING PHASE 1 COVID-19 VACCINE TRIAL
MODERNA’S CLOSELY WATCHED EARLY-STAGE HUMAN TRIAL FOR A CORONAVIRUS VACCINE PRODUCED COVID-19 ANTIBODIES IN ALL 45 PARTICIPANTS, THE BIOTECH COMPANY ANNOUNCED MONDAY, SENDING THE COMPANY’S SHARES SURGING 30% IN PREMARKET TRADING.

EACH PARTICIPANT RECEIVED A 25, 100 OR 250 MICROGRAM DOSE, WITH 15 PEOPLE IN EACH DOSE GROUP. PARTICIPANTS RECEIVED TWO DOSES OF THE POTENTIAL VACCINE VIA INTRAMUSCULAR INJECTION IN THE UPPER ARM APPROXIMATELY 28 DAYS APART.

AT DAY 43, OR TWO WEEKS FOLLOWING THE SECOND DOSE, LEVELS OF BINDING ANTIBODIES IN THE 25 MICROGRAM GROUP WERE AT THE LEVELS GENERALLY SEEN IN BLOOD SAMPLES FROM PEOPLE WHO RECOVERED FROM THE DISEASE, THE COMPANY SAID. THOSE IN THE 100 MICROGRAM HAD ANTIBODIES THAT “SIGNIFICANTLY EXCEEDED LEVELS” IN RECOVERED PATIENTS. DATA ON A SECOND DOSE WAS NOT AVAILABLE FOR THE 250 MICROGRAM GROUP, THE COMPANY SAID.

THE VACCINE ALSO PRODUCED NEUTRALIZING ANTIBODIES AGAINST COVID-19 IN AT LEAST EIGHT PARTICIPANTS, THE COMPANY SAID. EXPERTS HAVE SAID NEUTRALIZING ANTIBODIES APPEAR TO BE IMPORTANT IN ACQUIRING PROTECTION.

FOUR PARTICIPANTS WERE ASSIGNED TO RECEIVE A 25 MICROGRAM DOSE, WHILE THE OTHER FOUR RECEIVED 100 MICROGRAMS. LEVELS OF NEUTRALIZING ANTIBODIES WERE AT OR ABOVE LEVELS SEEN IN BLOOD SAMPLES, THE COMPANY SAID. DATA ON NEUTRALIZING ANTIBODIES FOR THE OTHER PARTICIPANTS WERE NOT YET AVAILABLE, MODERNA SAID.

“THESE INTERIM PHASE 1 DATA, WHILE EARLY, DEMONSTRATE THAT VACCINATION WITH MRNA-1273 ELICITS AN IMMUNE RESPONSE OF THE MAGNITUDE CAUSED BY NATURAL INFECTION STARTING WITH A DOSE AS LOW AS 25 [MICROGRAMS],” MODERNA CHIEF MEDICAL OFFICER DR. TAL ZAKS SAID IN A STATEMENT.

“WHEN COMBINED WITH THE SUCCESS IN PREVENTING VIRAL REPLICATION IN THE LUNGS OF A PRE-CLINICAL CHALLENGE MODEL AT A DOSE THAT ELICITED SIMILAR LEVELS OF NEUTRALIZING ANTIBODIES, THESE DATA SUBSTANTIATE OUR BELIEF THAT MRNA-1273 HAS THE POTENTIAL TO PREVENT COVID-19 DISEASE AND ADVANCE OUR ABILITY TO SELECT A DOSE FOR PIVOTAL TRIALS,” ZAKS ADDED.

106528250-1588939822963gettyimages-1192157964.jpeg
WATCH NOW
VIDEO09:49
MODERNA CEO ON THE PROMISING PRELIMINARY RESULTS OF EARLY-STAGE COVID-19 STUDY
SCIENTISTS HOPE THE ANTIBODIES PROVIDE SOME DEGREE OF PROTECTION AGAINST GETTING COVID-19, BUT THEY CAN’T SAY THAT DEFINITIVELY YET SINCE IT HASN’T BEEN STUDIED AND SOME PATIENTS APPEAR TO HAVE BEEN REINFECTED AFTER RECOVERING FROM THE VIRUS.

THERE ARE NO FORMALLY APPROVED TREATMENTS FOR COVID-19, WHICH HAS KILLED AT LEAST 315,225 AND SICKENED 4.7 MILLION PEOPLE WORLDWIDE SINCE EMERGING FROM THE CHINESE CITY OF WUHAN MORE THAN FOUR MONTHS AGO, ACCORDING TO JOHNS HOPKINS UNIVERSITY. U.S. OFFICIALS HAVE SAID PRODUCING A VACCINE TO PREVENT COVID-19 WOULD TAKE 12 TO 18 MONTHS AT THE EARLIEST.

MORE THAN 100 VACCINES ARE UNDER DEVELOPMENT GLOBALLY, ACCORDING TO THE WORLD HEALTH ORGANIZATION. AT LEAST EIGHT VACCINES ARE IN HUMAN TRIALS.

MODERNA, WHICH HAS BEEN FAST-TRACKING WORK WITH THE NATIONAL INSTITUTES OF HEALTH TO DEVELOP A VACCINE, IS THE FIRST COMPANY TO RELEASE DATA ON A HUMAN TRIAL TESTING A CORONAVIRUS VACCINE.

THE COMPANY SAID IT EXPECTS TO BEGIN A PHASE 3 TRIAL IN JULY.

EARLIER THIS MONTH, MODERNA ANNOUNCED THAT IT WAS WRAPPING UP PHASE ONE HUMAN TRIALS ON ITS POTENTIAL VACCINE WITH THE U.S. GOVERNMENT AND IS MOVING TO START PHASE TWO TRIALS THAT WOULD INCLUDE 600 PARTICIPANTS. IF THE VACCINE IS FOUND TO BE EFFECTIVE AND SAFE TO USE, IT COULD BE READY FOR THE MARKET IN EARLY 2021, THE COMPANY SAID.

THE COMPANY SAID THE VACCINE WAS GENERALLY SAFE AND WELL TOLERATED. TO DATE, THE MOST NOTABLE ADVERSE EVENTS WERE SEEN IN THE 250-DOSE GROUP WHERE THREE PARTICIPANTS DEVELOPED “GRADE 3 SYSTEMIC SYMPTOMS,” FOLLOWING THE SECOND DOSE, THE COMPANY SAID.

THE POTENTIAL VACCINE BY MODERNA CONTAINS GENETIC MATERIAL CALLED MESSENGER RNA, OR MRNA, THAT WAS PRODUCED IN A LAB. THE MRNA IS A GENETIC CODE THAT TELLS CELLS WHAT TO BUILD — IN THIS CASE, AN ANTIGEN THAT MAY INDUCE AN IMMUNE RESPONSE TO THE VIRUS.

THE PHASE 1 TRIAL TOOK PLACE AT THE KAISER PERMANENTE WASHINGTON HEALTH RESEARCH INSTITUTE IN SEATTLE. IT TESTED THE VACCINE ON 45 MALES AND NONPREGNANT FEMALES AGES 18 TO 55.

— CNBC’S MEG TIRRELL CONTRIBUTED TO THIS REPORT.

HTTPS://WWW.CNBC.COM/2020/05/18/MODERNA-REPORTS-POSITIVE-DATA-ON-EARLY-STAGE-CORONAVIRUS-VACCINE-TRIAL.HTML
renai
18.05.2020 kl 17:55 4858

Vedr.: Omfang af short aktier i FRO:

Der er ca. udestående short 7 mill aksjer på OB og dertil 4 mill aksjer på New york.
Hvad betyder dette, for handel her i FRO.
Veldig liden.
Der er altid et antal short tradere, der laver roll over af deres trading, over en udbytte termin.

Det der bestemmer hvornår kurs går op i FRO.
Hvad er den REAL efterspørgsel på lager kapacitet i de forskellige shipping hubs.:
United....Saudi G.... Singapore.... South china sea.....

Den er fortsat stærk demand på lager ude i disse hubs.
Det er en trend, der vil bære tank rater op, hele denne sommer.

Flipper
18.05.2020 kl 20:24 4730

Dette er fra Wall Str. Journal

Gir headline kommentarer fra et forum i Uniten

Monday, May 18, 2020

Investors Struggle for Insight As Companies Toss Forecasts

BY KAREN LANGLEY

How can you value stocks when it remains unclear how quickly the economy will bounce back and whether consumer behavior will change when it does? The nearly completed earnings season offered little clarity because many companies were unable to forecast what the future holds.

Enkelt. Dersom du kan selge '' vanlige selskapers aksjer uten å tape for mye '', selg, og kjøp tank, eller hva som er '' beroligende '' som du
bare lar løpe, og kose seg med kone familie barn barnebarn samboer venner etc. over sommeren, som jeg håper blir like bra som tidligere,
pga. klima forandringer.

Ifølge klima og forurensings terroristene, som ikke forstår at vi trenger energi, før de selv fryser om vinteren, ikke får en strålende sommer,

LOL
ziik
18.05.2020 kl 20:33 4846

Så du ser for deg at over sommeren går kursen bedre tider i møte? Hvis så, hva baserer du teorien på?
Flipper
19.05.2020 kl 11:16 4550

Noen som VET / Har fått nyss hva vi har i vente i morgen

Kursen hoppet 2 ganger med største volum, ca. kl. 10,20 og rett etter, opp i <79

Flipper
19.05.2020 kl 11:29 4510

OT

Kjøpte noen Disney forrige dagen. Tok gevinst på 12 %, mens vi venter på FRO hvor jeg har all in nå

Tørr å være all inn, selv om hedgefunds i tandem med MM's trolig vil manipulere oss, som de har gjordt
med NAT

renai
19.05.2020 kl 11:30 4498

Det bliver :

Løb og kjøp.
Volga
19.05.2020 kl 11:36 4470

Rt. 77,95. Forventningene må sies å være rimelig lave i forkant av resultatfremleggelsen. Ingen større tegn til posisjonering eller shortinndekning sålangt ihvertfall. Andre tankaksjer flate.

Markedet har sendt samtlige aksjer i sektoren kraftig ned gjennom denne rapporteringssesongen. Bakteppet i samme periode har vært kombinasjon av ratenedgang og oljeprisoppgang. Lagringsscenariet og at det nå synes å svinne hen har vært altoverskyggende. Usikkerheten knyttet til 2H20 > dominerer selv om alle aktører melder om gode utsikter. Utsiktene til utbytteutbetalinger er jo markedet forståelig nok lite opptatt av når underliggende verdier (les: aksjekurs) faller så betydelig.

Hva skal det være FRO drar opp av hatten i morgen som skulle kunne snu sentimentet i aksjen spesielt og i tank generelt?
Slettet bruker
19.05.2020 kl 12:38 4343

Jeg forventer et utbytte på minst 0,8 USD og at det fremkommer at de har bundet en del skip på lengre kontrakter for i sikre seg mot noen dårligere kvartaler fremover. Videre en guiding for Q2 som antyder mulighet for større utbytte enn for Q1. Svært mye av fokus på rater i media er rettet mot på VLCC. Med (minst) 11 Aframax/LR2 på clean i slutten av Q1 og starten av Q2 forventer jeg at de har klart å hale i land flere slutninger til (for LR2) rekordhøye rater. Suezmax har også hatt gode tider så langt i Q2. Summen av dette tror jeg blir (for mange) overraskende i Q2, og jeg tror og håper vi får noen signaler om det i morgen.

Vi ser dessuten slutninger den siste uken som peker mot at Q3 kan bli langt bedre enn markedet frykter. Når man kan dra inn 50k + til 1.september og lenger antyder det at 3.kvartal, med mindre det tryner fullstendig i løpet av de nærmeste ukene, også kan bli ganske så bra. Tror vel ikke sentimentet generelt snur på grunn av det FRO legger frem :-), men tror det blir positivt for kursutvikling i FRO.
PSI- Investor
19.05.2020 kl 12:42 4328

Der tenker vi helt likt dato, enig på alle punkter!
Slettet bruker
19.05.2020 kl 13:10 4235

Flott det! Det gjelder å ikke la seg blinde av absurde kursbevegelser og analytikere med en agenda, og heller analysere og tolke på egen hånd.

Jeg hørte for øvrig på "Is the oil tanker trade over"? med Joe Polomny på YouTube her om dagen. Han sa mye vettugt, så anbefales. Han snakket bl a om "tourists" i tankaksjer, som ikke har snøring på tankmarkedet i det hele tatt. De har hørt av en som har hørt..., at nå er det syke inntekter i oljefrakt, og kjøper med begge henda, uten å ane at volatilitet i rater er en regel og ikke ett unntak. Jeg tipper at mange av disse befinner seg i USA :-), men vi har nok vår del her på berget også. Snakk om "gefundenes fressen" for de med mye penger og de rette verktøyene!
Volga
19.05.2020 kl 13:19 4194

Fin oppsummering, men du nevner forsåvidt ikke noe som ikke allerede er kjent og regnet på. Ikke meningen å være kritisk altså, bare konstruktiv. Det at de f.eks. gjør avtaler som strekker seg litt ut i Q3 på gode ratenivåer er jo ikke sånn sett avgjørende. Det er jo hva spotkontraktene går for da (altså 01.07-31.09) som teller. Hannisdahl hadde selvfølgelig aldri i verden hatt $8 (som er høyere en dagens kurs) som kursmål om han trodde det spotbildet i Q3 (som er godt under break even) var det eneste som inngikk i verdsettelsen av FRO.

Jeg tror markedet trenger en EPS opp mot $1 og et utbyttet på linje med det for å kanskje å sende sende dette litt avgårde. EURN leverte ~10% av underliggende kurs i utbytte uten at dette fyrte det noe av.

Men først og fremst tror jeg det er er det verdsettingsmultiplene som må adresseres for at kursen igjen skal flytte på seg. At man er villig til å gi TANK en høyere P/E (og ikke bare "verdien av stålet"). Og da må Robert M. gi et virkelig overbevisende inntrykk av 'stronger for longer' og formelig knuse antagelsene om rater på nivåene Hannisdahl mener vil være gjeldende. Hvis ikke er jeg redd dette skal mere ned selv med et bra Q2-utbytte i sikte. Mange har og flere vil da finne noe annet. Aksjemarkedet priser alltid fremtidig potensiale. Her og nå er ikke så interessant. Det er jo TANK her vil ligger egentlig det beste eksemplet på.

Men for all del, hvem vet? Blir spennende i morgen...
Slettet bruker
19.05.2020 kl 14:19 4093

Volga

Helt i orden, jeg trodde på ingen måte jeg kom med nye tanker, bare hvordan jeg ser det nå. Enig i at det er forskjell på rater man får nå og de man får ved faktiske slutninger i Q3. Min tanke var at inntekter for Q3 kan bli brukbart ut fra de tendenser vi ser nå. Det jo ikke bare snakk om gode rater litt inn i Q3, men +/- to mnd inn i Q3.

For øvrig enig i at økning i verdsetting er viktig i forhold til kurs fremover, og det håper jeg kommer når det blir flere tegn på at det neste året i tankmarkedet ikke er så preget av mørke skyer som det har blitt gitt inntrykk av. Kanskje kan Robert M. bidra til det, selv om det ikke synes å ha blitt lagt særlig vekt på hva som har blitt sagt av Euronav og andre selskap ved Q1 de siste to ukene. Klarer han ikke overbevise om det ser jeg heller slett ikke bort fra at vi får en tur ned igjen, uansett guiding for Q2, etter at den første entusiasmen etter et bra Q1 har lagt seg.
Redigert 19.05.2020 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Flipper
19.05.2020 kl 15:27 3989

Når tenker meg om.

Klart Fonds og MM's vil nå kjøre som bare F. Opp opp, for så og shorte igjen.

Jeg kommer til, all den stund det er i USA at slik manipulering finner sted.

Følg hva som skjedde, når, og når oppturen for NAT '' sluttet '' ....

Det er hva jeg holder meg til nå. Selger, når jeg ser at Kurven på hendelsesforløpet
er det samme for NAT, og når FRO går opp, før manipulering ..

Selge, så kjøpe er en no-brainer, MEN husk, det er mange som tenker i de baner nå.

Good luck all
Flipper
19.05.2020 kl 15:29 3984

Selger ikke under 120 under noen omstendighet så er det klart fra min side
Flipper
19.05.2020 kl 17:24 3869

Dessverre er jeg ingen tilhenger av store utbytter, selge hele forstjeneste og ikke solidere FRO som sådan.

De burde bruke mye og nedbetale, nesten all gjeld som de faktisk har kunnet på de ratene som har eksistert
siden januar.

Wall Str, er dominerende ovenfor fonds i USA og alle på WS har en '' axe to grind '' i lys av hva som skjedde
for mante år tilbake. John har vært erklært som en grådig gjævel, pga. FRO2002, og alt annet som gikk i grus,
SDRL, NADL, GOGL, GLNG etc.

renai
19.05.2020 kl 18:37 3772

Jeg har set en skribent på Seaking Alpha, der påpeger at Wall street ikke har den store peiling på Shipping aktier mere.
Tilbage under finanskrisen, var der stygge kollaps af hele shipping sektor, og det blev ikke mulig at skaffe finansiering af Shipping branchen, i flere år frem.

Det tyder på at hele shipping branchen, ikke er inde i positiv lys, set fra Wall street af, fortsat.
Den voldsomme volatile udsving i kurs ned, op igen, ned, op igen.

Hvis stora John, viser et stærk udbytte, kan dette give et signal, og fortælle at Frontline er en god investering.:
Flipper
19.05.2020 kl 19:55 3669

Seaking Alpha / Cramer med CNBC

Hvor ofte MÅ jeg fortelle dere at de ovennevnte er Skurker og taler sin egen
agenda, og ikke minst, driver med Naked Shorting, Det er å shorts aksje, uten
å låne.

Jmf. Cramer som på direkte TV innrrømmet, ha endog, Fortalte, hvor enkelt det
var å Manipulere markedet, når han var Hedge Fond Manager ... Dette i USA betyr
faktisk at han brøt, såkalt Federal Law, ( Lov i Alle delstater ), og straffbart med
optill 20 til 30 år.. Korupsjonen er TOTAL i Statene.

Verd å merke seg, at Mr. Rich, som var dømt til livsvarig fengsel, og snøt skatt for
mer enn $ 100 Mill ( mindre enn Mafia Bossen, Capone i 50'årene ), fikk livsvarig
fengsel.... Rich gjemte seg i Zug i Sveits, men kunne komme hjem til Statene,

Fordi, President Clinton, som enhver President har rett til, på vei ut av The Oval
Office, SIGNERTE EN PARDEN .... Sucks, Right ? ( Nothing to hold against a
man, though, Levinsky. Minner meg om en flight som skulle ta av i Statene en
veldig tidlig morgen. Kapteinen som glemte at mikrofon til kabinen var PÅ, sa
til den andre piloten, mens han gjespet... Oh, nå ville det være godt med en kopp
kaffe, og en blowjob. En vertinne i kabinen løp mot fronten, og en av passasjerene
sa, Hei, Lady; you forgot the coffee.

Dette ble ignorert og latterligjotd av Wall Str. og Cramer et al, intill de måtte
innrømme det. I kjølvannet av dette inførte Congress, for syns skyld, såkaldt
Reg Sho, et register for shorts, som ikke var dekket, å måtte dekkes innen 3
dager......

Hele Wall Str syntes det var morsomt. særlig fordi Congrees i samme svingen
bestemte at enhver Congress Member, ikke kan tiltales for inside info, selv om
vedkommende måtte ha '' kommet over '' konfidensiell informasjon '', it sitt EMBETE.

BEHØVER JEG SI MER ?

De holder fr
Flipper
19.05.2020 kl 20:40 3562

Interesant

Flights

Thanks to oginvest for the website for flights. I downloaded the data and reconstructed the graphs to give a clearer picture of the increase in total flights.
Total flights are trending back up .

Graf her

https://www.investorvillage.com/groups.asp?mb=19168&mn=274496&pt=msg&mid=20714421
oppturen
19.05.2020 kl 20:59 3498

Hvordan fungerer naked short ved utbytte og GF ?
De som kjøper er vel fullverdige eiere?