PEN: Q2 Rapport

karlman
PEN 22.08.2018 kl 07:01 17497

Oslo, August 22, 2018 - Panoro Energy (the "Company" or "Panoro" with OSE
ticker: "PEN") today announces the second quarter 2018 financial results and
provides the following highlights:

Dussafu

· Second development well, DTM-3H, completed successfully

· Ruche North East well spudded; results expected in September

· FPSO Adolo has reached Gabon and is ready for installation and production
start-up at Tortue field

· On schedule to achieve first oil in 2H 2018 at an anticipated gross rate of
10,000 to 15,000 bopd (Operator's estimates)

Aje

· Current oil production operations continue

· JV partners focus on advancing the Turonian development plan

· License renewal granted for an additional 20 years

Corporate

· Acquisition of DNO Tunisia AS completed in July 2018, providing Panoro with
high quality assets, a full operating organisation and USD 8.3 million in cash

· Successfully completed a substantially oversubscribed equity private
placement in July 2018, raising USD 8.3 million in gross proceeds

· Healthy financial position with over USD 20 million in cash when aggregating
cash available at June 30, 2018 with the proceeds from the equity private
placement, and from the transaction with DNO

Mr. John Hamilton, CEO of Panoro, commented: "The positive momentum on our E&P
portfolio has continued, reinforced by our transformational strategic entry into
Tunisia. Tunisia provides us with a pipeline of new projects in a proven
hydrocarbon fairway, while enhancing our operating capability. Dussafu continues
to deliver exciting results and we look forward to first oil during the second
half of 2018. Aje is now secured for an additional 20 years, and with our Aje JV
partners we will be focussed on realising the potential of the Turonian
reserves. Finally, Panoro's financial position has been materially strengthened
as we are actively considering Phase 2 at Dussafu and progressing our Tunisian
growth plans."


https://newsweb.oslobors.no/message/457737
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
karlman
22.08.2018 kl 07:10 8885

· Ruche North East well spudded; results expected in September
Det er vel mest sannsynlig driverdig olje.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 07:14 8859

Alt i alt en veldig positiv Q2 rapport.
Operasjonelt sett har PEN virkelig kommet seg godt igjennom oljekrisen og jeg må si meg imponert over utviklingen i forhold til sist jeg fulgte selskapet.

Brønn resultater i september, da tror jeg de har truffet flere lag med olje, og logging/analyser tar lengre tid - én ting er sikkert, dette var ikke en tørr brønn!
Redigert 22.08.2018 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
helloween
22.08.2018 kl 07:26 8787

Da fikk vi bekreftelse på at test brønnen ikke var tørr?tipper også flere lag skal testes ?
170 millioner på konto ?og first oil i nær fremtid som genererer mer cash?
Yzf R1
22.08.2018 kl 07:28 8744

Spennende å se hvordan markedet tar dette da,panoro er blitt ett spennende case
Spitzer
22.08.2018 kl 07:41 8660

Aje lisens fornyet for 20 år.
Teed
22.08.2018 kl 07:41 8797

BWO skal ha Q2 presentasjon 31 august. Vi får nok mer detaljert informasjon da.
helloween
22.08.2018 kl 07:45 8754

Spitzer

Såg det:) Da er det spøkelse vekke fra Aje.
Men synes den var så viktig at den kunne vært meldt når det var avgjort.
Vi var flere som mente det var en proforma, men er allikevel en lettelse å få det svart på hvitt:D
Slettet bruker
22.08.2018 kl 07:46 8680

Synes også selve regnskapet var oppløftende lesning. For første gang positiv EBITDA og et bittelite underskudd. Ting går i riktig retning. PEN vil tjene penger som gress når Dussafu er oppe og går. I tillegg har vi Aje (gass og forbedringer i drift), samt Tunisia i bakhånd.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 07:55 8597

helloween
I dag kl 07:26
236
Da fikk vi bekreftelse på at test brønnen ikke var tørr?tipper også flere lag skal testes ?
170 millioner på konto ?og first oil i nær fremtid som genererer mer cash?"

Hvor har du det fra at de har 170 mill på bok, Helloween? Så vidt jeg kan se, har har 8 mill dollar i likvidkapital, hvorav 2,3 mill er olje på lager.
men de har 16 mill i langsiktig gjeld og 8,8 mill i kortsiktig gjeld så hvor du har fra at de har 170 mill på bok, er litt uklart for meg
Redigert 22.08.2018 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
Spitzer
22.08.2018 kl 08:06 8460

RE Brumlemann
de har over 20 musd på konto, men det er post Q2 da det inkluderer over 8 musd cash som ligger i DNO Tunisia og over 8 musd i cash fra rettet emisjon + salg av egne aksjer post Q2.
gunnarius
22.08.2018 kl 08:10 8391

Foreløpig forståelse tilsier at her var det egentlig alt man kunne håpe på. Dvs. ingen kjente uønskede hendelser.

Aje fase 1 fortsetter å produsere som forventet, med unntak av shutdown for dette kvartalet, bra.

Lisensfornyelse Aje på 20 år og det arbeides med funding videre utbygging Aje. Utover Gass, rergistrerte at det kun er nevnt oil rim Turonian boring og ikke Cenomanian, bra.

Lifting Aje foretatt primo august med net proceeds to Panoro of USD 3 million.

Samlet cash > USD 20 mill. og selskapet melder selv om god "helsetilstand".

Meget tilfredsstillende med denne Ruche brønnen og spennende med disse resultatene i september. Videre går installasjonsbiten på Dussafu etter plan med DTM-3H og foretatt installasjon av subsea tree og klar for produksjon. Positivt at det ikke er meldt noe negativt om Adolo.

Synes rimelig at resultat av Ruche boringen må påregnes ta noe tid - gitt det opplyses:

"4-way structure at the Gamba reservoir with Dentale potential"

Samlet sett, meget tilfredsstillende. Etter mitt syn er risk-faktoren nå minimal og PEN fremstår med betydelig oppside. Funding Aje kan bli meldt når som helst - gitt lisensforlengelsen nå foreligger. Ditto kan gjelde for first oil, når som helst innen oktober. Så får vi se om John elaborerer rundt Tunisia assets.

Bare et spørsmål: Gitt res. boringen er forventet i september, må vel bety at boringen er ferdigstilt og det er anlyse/testing som nå utføres?
I så fall er dette fenomenalt. For da synes selve Ruche-boringen være ferdigstilt som tiltenkt og det er etterarbeidet som gjenstår.
Redigert 22.08.2018 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2018 kl 08:10 8346

De skriver jo dette innledningsvis i rapporten og det er jo ikke til å overse eller misforstå.

"Healthy financial position with over USD 20 million in cash when aggregating cash available at June 30, 2018 with the
proceeds from the equity placement, and from the transaction with DNO".
mimsa
22.08.2018 kl 08:26 8251

Jaja, det burde jo være såpass. Hadde i det minste håpet på et positivt resultat, men dengang ei.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 08:53 8085

Absolutt en stor milepæl at selskapet leverer positiv ebidta for første gang. Det indikerer vel at noe skjer ;-)
Haussegutten
22.08.2018 kl 08:54 8044

5-10 millioner bøtter potensielt i Ruche. Dette blir jo bare lækkert.
piff
22.08.2018 kl 09:04 7970

At de svir av usd 4.3 mill i q2 er etter mitt syn for svakt . Her hadde jeg sett et pluss på usd 1.2 mill.
Resten er hyggelig lesing.
Men selskapet sliter med og få orden på økonomiem i egene rekker.
Alby
22.08.2018 kl 09:07 7943

Markedet er en merkelig markedsplass !!
PetroMonkey
22.08.2018 kl 09:09 7900

Mimsa,

You must be great fun at parties .... !
rek1
22.08.2018 kl 09:11 7862

Fint resultat,og ser ut til å forløpe seg som forespeilet fra PEN ledelsen,,,
blir nok kjøpt noen aksjer til i potten .. :)
mimsa
22.08.2018 kl 09:12 7832

Greit å være realist. Ned over 2%. Det hadde dere optimister ikke ventet.
mimsa
22.08.2018 kl 09:21 7769

Blir nok verre utover dagen, når de begynner å analysere tallene om eget forbruk, og tullkjøpet i Tunisien. Selv med positive nyheter som lisensfornyelse Aje, bærer det nedover. Dette er skummelt. Har påpekt dette mange ganger tidligere. Ha en ellers fin dag.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 09:21 7752

kunne godt tenkt meg å være med å finansiere et slikt sterkt voksende selskap med en sterk balanse . Aje ruller og går med 380 barrels per dag som nesten finansierer veksten i lag med et gavmildt bidrag fra DNO og ivrige aksjonærer inkludert CASHsterke DNO. Å fokusere på et lite - i Q2 og selge betaler seg ikke
Yzf R1
22.08.2018 kl 09:21 7739

Snedig mottakelse i markedet må en få lov å si
helloween
22.08.2018 kl 09:24 7718

Mimsa

Du burde heller utnytte kjøpsmuligheten.
Er strålene fornøyd med Q2:)

Pen har blitt ett vanvittig spennende case.
JUICEitUP
22.08.2018 kl 09:41 7743

Det viktigste jeg leser fra denne rapporten var godkjent forlengelse på AJE lisensen i nye 20 år. Er klar over at mange mente at dette var en formalitet, men i Afrika er ingen ting en formalitet. Der blir formaliteter ofte et offer for politisk opportunisme, les brune konvolutter under bordet samt masse styr og ståk for å komme i mål, i den grad man kommer i mål. Om dette har skjedd her vet jeg ikke, men det har i så fall vært uten mye styr og ståk. Er helt enig med de som mente at dette burde vært børsmeldt så fort det forelå.

Med dette hinderet av veien tror jeg det kan skje ting å AJE. Grunnen til at jeg vurderer dette som så viktig er at jeg så på dette som en showstopper for project funding med nedsalg, salg av alt og alle andre mulige kombinasjoner man kan tenke seg rundt lisensen. Jeg skjønner faktisk ikke at DNO valgte å gå inn i PEN før denne beslutningen kom. Med dette på plass er det åpent for alle muligheter. Husk at dette asset alene bør kunne bringe inn 50 MUSD ved salg av alt. Det tilsvarer ca. 1 dollar pr. aksje.

Ellers var resultat på linje med forventet da jeg trodde på ca. 0 resultat. Dette er godt nok, spesielt med tanke på 3 ukers shut down i mai/juni.

Samtidig veldig gledelig med så strek cash beholdning.

Alt i alt ok. Skuffende at vi må vente på Ruche resultatene, men vi får stole på ordtaket - den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Fluefiskeren
22.08.2018 kl 09:41 7733

Ubetydelig nedgang. Ikke overraskende. Sjelden slike selskaper spretter opp på kvartalsrapporter. På den negative siden kan tas med at brønnen tar atskillig lengre tid en forespeilet ved oppstart selv om det kan vise seg å være positivt. Dog hadde mange ventet et resultat nå.

Det mest utrolige er at det skal være så innmari vanskelig å avvikle Brasilaktiviteten endelig. Trodde dette var ferdig. År etter år går her.

Alt ialt et kvartal som ventet.

Edit Da kan det se ut til at Mimsa gledet seg litt tidlig.Opp nå.
Redigert 22.08.2018 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
rek1
22.08.2018 kl 09:52 7654

Fluefiskeren skrev Innlegget er slettet
Fluefisker
PEN er i grønt igjen den--
stusset litt over din kommentar ang. Brasil? kan ikke finne noe om det i Q2...er ikke det solgt for lenge siden da?
Fluefiskeren
22.08.2018 kl 10:01 7608

Rek

Trodde jeg også, men dette er fra side 5 i rapporten


«In Brazil, termination agreements for the surrender of Coral and Cavalho Marinho licences have been signed between the JV partners and Brazilian Regulator ANP. The next steps involve various regulatory clearances before dissolution of JV operations. The Company’s formal exit from its historical Brazilian business is still ongoing with slow progress towards the approval of abandonment by the Brazilian regulators and resolution of pending historical corporate items including taxes. Management is working actively with advisors and where relevant, the operator Petrobras to bring matters to a close and to ensure that the ongoing costs are kept to a minimum. However, the timing and eventual costs of such conclusion is uncertain at this stage.»
rek1
22.08.2018 kl 10:07 7563

OK ser det nå ,tror dette er litt papirskyverier for å løse opp hele JV..
har jo ingen operative konsekvenser...
Haussegutten
22.08.2018 kl 10:13 7542

Ser at BWO nå er over 50 igjen, så det er ihvertfall noen som verdsetter hva PEN gjør selv om Mimsa tror himmelen skal falle ned i hodet på oss. Ta deg heller en honningkrukke Mimsa, for du får ikke noen søtsaker av PEN om du fortsetter på denne måten.
Fluefiskeren
22.08.2018 kl 10:13 7562

Nei. Selvsagt ikke noe operativt, men jeg forstår ikke hvorfor dette skal ta så lang tid. Burde være en bagatell, men ANP og Petrobas er ikke lette å ha md å gjøre. Det har vi erfart tidligere.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 11:00 7369

Dette var bra alt på skinner bortsett fra evt. Brazil som vi hadde glømt.
Vi får vel en ressursoppdatering fra denne boring i mai? På tide å se fremover bl. a. denne lovende melding
Oslo, 14 May 2018 - Panoro Energy (the "Company" or "Panoro" with OSE ticker:
"PEN") is pleased to announce the successful drilling of the DTM-3 appraisal
well located at the Tortue field, within the Dussafu License, offshore Gabon.

The DTM-3 appraisal wellbore was designed to appraise the western flank of the
Tortue Field, attempting to extend the known distribution of hydrocarbon
resources within the Gamba and Dentale formations.

The drilling was completed on time, within budget, and without incident, and
confirmed the following results:

· Presence of oil in the western flank of the Gamba formation, which had
recently been classified as Contingent Resources by Netherland, Sewell &
Associates, Inc
· Penetration of approximately 30 meters of hydrocarbon-bearing reservoir
within the Gamba and immediately underlying Dentale subcrop sandstones at a
structural position consistent with the pre-drill estimates
· Penetration of additional hydrocarbon-bearing reservoirs in the Dentale D2B
and Dentale D6 reservoirs
gunnarius
22.08.2018 kl 11:13 7322

Begynner å tvile på om Norve virkelig gikk på annet oppdrag rundt 15. august. Skulle ha likt å vite drilling status på Ruche brønnen. Er den ferdig boret, bores det fremdeles? Uansett, godt håp om en suksessfull brønn. Noe mer info får man nok ved BWOs Q2, 31.august.

Leser man hva PEN skriver i Q2 rapporten på s. 4, så kan ses at riggen at Norve ble flyttet post.(etter) kv. slutt "and has spudded". PEN sier ikke engang at riggen er begynt å bore. Jeg trekker den slutningen at - enten bores det fremdeles eller så er man nylig ferdig. CEO virker iallefall euforisk over Dussafu, så noe uhell tror jeg ikke har oppstått hittil:

Mr. John Hamilton, CEO of Panoro, commented:

'The positive momentum on our E&P portfolio has continued, reinforced by our transformational strategic entry into Tunisia. Tunisia provides us with a pipeline of new projects in a proven hydrocarbon fairway, while enhancing our operating capability. Dussafu continues to deliver exciting results and we look forward to first oil during the second half of 2018. Aje is now secured for an additional 20 years, and with our Aje JV partners we will be focussed on realising the potential of the Turonian reserves. Finally, Panoro's financial position has been materially strengthened as we are actively considering Phase 2 at Dussafu and progressing our Tunisian growth plans.'
Redigert 22.08.2018 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
sveno
22.08.2018 kl 13:01 7074

Fikk du noe ut av Conference Callen?
Alby
22.08.2018 kl 13:12 7029

Hvor ble det av eksplosiviteten ?
Slettet bruker
22.08.2018 kl 13:25 6981

Vel bare å signe in og se :
https://www.bassoe.no/rigvalues/

juni :In a presentation last week, the company ( Borr drilling) said it had secured a 6-month drilling contract for the Norve rig in West Africa. The contract is expected to start in August at a dayrate of $80,000, placing the full contract value at around $14.7 million.

The offshore driller, one of the world’s largest jack-up rig owners, did not say who the client was.