Avtalen med astrazeneca

sokaratest
PCIB 15.04.2020 kl 17:42 90348

AZ har sannsynligvis en opsjon Om å inngå en avtale om firmaNac til bruk for helbredelse av diabetes - frist juni
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
bravi
26.04.2020 kl 08:32 5639

LM, du spekuleter i at det foregår forhandlinger. Det er ikke offentliggjort noen ting som bekrefter det. Det var meldt at Az skulle bruke 1H til å undersøke om Pcib sin teknologi kunne brukes til flere typer behandlinger, merk at det ikke er det samme som avtale/ kontrakts forhandlinger.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.04.2020 kl 09:18 5598

Bravi
Her må jeg nok dessverre korrigere deg. Men la oss først se hva meldingen fra 26 NOV 2019 virkelig sier:

« The aim of today’s expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.»

Vurderingen om hvorvidt teknologien kan benyttes til andre formål, var ferdige ved årsskiftet 2019/20. Det som nå vurderes er om samarbeidet mellom PCIB og AZ skal forlenges. Den prosessen er ferdig senest i slutten av juni. Men det sier seg selv at dersom samarbeidet skal fortsette utover juni 2020, så må der foreligge en samarbeidsavtale før 1 juli. 2020.

Så jeg baserer ikke mine utsagn på spekulasjoner, men det som PW de facto har meddelt markedet i børsmelding datert 26 NOV 2019.

Jeg mener derfor det er all grunn til å anta at AZ har funnet det er verdt å fortsette samarbeidet og at det derfor nå pågår forhandlinger med sikte på å ha en samarbeidsavtale ferdig, senest ved utgangen av juni 2020. Det er bare å glede seg. Blir neppe hyggelig for dem som velger å sette seg på utsiden. For det er ikke noe som tilsier at partene må vente til slutten av juni, før en avtale blir offentliggjort. Kommer den til uken, neste uke....hvem vet? Men neste uke dundrer vi inn i mai og det er kun uker igjen til slutten av juni.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
fabian2
26.04.2020 kl 11:31 5522

Veldig rolig og helt korrekt beskrevet av LM........ Ingen vet hvor mye "up-front" som kommer , når avtalen kommer..... Det er ikke snakk om noe "hvis" lengre...... Da hadde vi selvsagt forlengst fått beskjed fra AZ.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
sokaratest
26.04.2020 kl 12:17 5479

Kan vi se en mulig oppsplitting av Pcib der AZ kjøper deler av selskapet- Pcib utvikles strategiske til « gallegangselskapet» på samme måte som Pho er blitt « bladder cancer company» ?
I så fall kan vi som aksjonærer vente oss solidec utbetalinger for 2/3-av av selskapet den nærmeste fremtid - hva tror dere ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
bravi
26.04.2020 kl 12:36 5471

I 6 mnd. frem til slutten av juni skal begge selskapene "Evaluate the potential for further collaboration" hva som måtte ligge i det. Det kan bety at man skal bli enig om en verdi for denne teknologien
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.04.2020 kl 12:46 5476

Ingen ting er umulig. Men hva som kommer skal jeg være forsiktig å spå noe om, bortsett fra at dersom det ikke hadde vært grunnlag for videre samarbeid, så ville det vært meddelt oss i januar. Når vi nå er i slutten av april, uten at det er sagt noe, så er jeg rimelig sikker på at AZ har landet på at de ønsker videre samarbeid og at forhandlinger om en avtaletekst er pågående.
Samtid tyder vel tidsaspektet på at AZ mennesker kjøper hele PCIB. I så tilfelle burde det primært stått på pris. At det skulle ta over fire måneder å komme frem til en overkommelig pris synes jeg er merkelig.

Derimot vil et tett samarbeid/partneravtale om deler av PCIB sin portefølje gi forhandlerne betydelige utfordringer innen prising, juridiske forhold, rettigheter, grenseoppgangen mellom de forskjellige områdene m.m.

Så jeg tror det er det siste som nå er på gang. Blir spennende å segla som blir sagt mellom linjene på Q1 20 presentasjonene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.04.2020 kl 12:55 5472

Nei, kan ikke se at det er noe problem å skjønne hva som står i meldingen. Frem til årsskiftet skulle AZ vurdere om teknologien kan benyttes innenforandre områder. Deretter skal de bruke tiden frem til utgangen av juni 2020 for å avgjøre fremtidig samarbeid. Altså samarbeidet etter 30 juni 2020. Skal det da være en fortsettelse av samarbeidet, så må det nødvendigvis baseres på en avtale. Følgelig må den være på plass senest 30 juni 2020.
Ser ikke noe problem med det. Jeg tar ihvertfall ikke sjansen på at det som står i børsmeldingen ikke stemmer og at et samarbeid etter 30 juni skal pågå uten en gyldig avtale.,Det tror jeg heller ikke PCIB tar sjansen på. Til det er verdien i teknologien for stor.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 13:06 5451

1 - PCIB har noe som AZ ønsker. Ellers hadde de ikke giddet å forhandle i 6 måneder etter at de ble tvunget frem i lyset. Ergo kan vi anta at leveringsteknologien virker.
2 - Det er høyst sannsynlig ikke Release studiet (GGK) de ønsker, men også det virker. Det vet vi fra tidligere resultater og fra FDA.
3 - Det er 5 andre selskaper enn AZ som fortsatt forsker i Fimanac. De har tydeligvis trua. Ellers hadde de ikke forsket gratis for PCIB.
4 - Fimavacc

Man blir ikke rik uten å ta risiko.
Jeg har ALDRI sett bedre risk/reward enn vi har i PCIB akkurat nå.
Hvis ikke eventyret AZ skulle slå til står fortsatt mulighetene for eventyrlig suksess i kø.
Nesten ingen har oppdaget denne gullkandidaten ennå. Selv ikke folk som diskuterer i denne tråden (heilo888, bravi m.fl).
Oppsiden er i mine øyne astronomisk. Jeg kan ikke med beste vilje se noen nedside hvis man er villig til å sitte et par år (Release, nac og vacc)
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
heilo888
26.04.2020 kl 13:31 5416

LM; Om du har fulgt PCIB noen år så er det merkelig at du er så sikker på avtale innen utgangen av juni. Det var aldri tidligere i selskapets historie skjedd at de har klart å overholde sine tidsfrister.

Ellers når det det gjelder utbyttes så er det bare å glemme det. Om det blir en avtale med up-front vil man så godt som sikkert benytte disse pengene til å kjøre i gang en vaksinasjonstudie inne fimaVacc i egen regi siden det ikke virker som noen andre er interessert i å bidra i en en slik sammenheng. Resultatene fra fase1 friske frivillige har vært kjent for de interessert i ett år nå uten at det er kommet noen konkret ut av dette.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Aaleby
26.04.2020 kl 13:33 5410

Nå er det strengt tatt AZ som har en tidsfrist, ikke PCIB.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 13:34 5409

"Om du har fulgt PCIB noen år så er det merkelig at du er så sikker på avtale innen utgangen av juni. Det var aldri tidligere i selskapets historie skjedd at de har klart å overholde sine tidsfrister."

Nok et eksempel på hvor skrudd du er.
Det er ikke PCIB sin tidsfrist, det er AZ sin.


EDIT
:-) Aaleby
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 13:38 5400

Jeg er usikker på om heilo888 er skrudd eller om han bare juger (baisser) for å få kjøpt billig.
Ikke veldig sympatisk uansett. Derfor håper jeg at han ikke har aksjer.....
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
fabian2
26.04.2020 kl 14:49 5339

A:Det er enkelte som overvurderer seg selv , og tror de kan påvirke kursen. B: Det er noen som på liv og død må føle at akkurat de "har rett" uansett hva de diskuterer....noe annet er "nederlag".......Ellers: Våre tanker om spesifisert avtale med akkurat AZ i mai/juni kan også være "feil"...husk nå at Roche tidligere ( 2015 ) har prøvd å kjøpe hele AstraZeneca.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
sokaratest
26.04.2020 kl 15:29 5306

Tiden som vi nå er inne i åpner for store og omfattende strukturelle oppkjøp i mange bransjer - BP blir kanskje 5
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
heilo888
26.04.2020 kl 18:31 5168

MrdÆren; Det er trist å erfare det nok en gang. Men fakta er at så blendet og skrudd i hodet som du nå er blitt oppleves bare når man er fersk i aksjemarkedet samt har forelsket seg hodestups i en aksje og dermed ikke evner å ha motforestillinger.

Skal det bli en avtale som du er så sikker på så er det 2 parter som må enes. Og om den ene parten (PCIB i dette tilfelle) trekker dette ut i tid så blir det selvfølgelig utsettelse.

Ellers har jeg vært aksjonær i PCIB i 5 år og besitter pr. dag 39.000 aksjer i PCIB da jeg bestreber diversifisering innen biotek-sektoren. Men er langt tyngere vektet i andre biotek-selskaper som Ultimo, PHO, BgBio og noen utenlandske da kurspotensiale vurderes til å være til dels betydelig høyere i disse selskapene enn i PCIB.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
bravi
26.04.2020 kl 18:53 5148

Nå har iallefall 2/3 av tiden tiil forhandlinger allerede passert uten at vi har hørt noe hvordan dette går. Vi får høre på Q1, kanskje det kommer noe da. Generelt skulle man tro det er negativt at Az trenger så lang tid med å avklare om de ønsker å satse på dette, tidsbruken viser at de ihvertfall ikke er bekymret for at et annet Bp skal komme å snappe Pcib rett foran dem.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 18:59 5131

Tror du er en løgner.
Hvis du har 39K i en aksje du er så negativ til,,,,,,så skrudd er du ikke.
Hvem som er blendet og fersk vil tiden vise. Jeg fikk over 100% avkastning i fjor, på langt mer enn 39K.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 19:00 5133

Ikke mye vits å diskutere med en somikke skjønner at en stor avtale tar mer tid enn en liten
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
heilo888
26.04.2020 kl 23:11 5005

39K er vel ikke så mange aksjer; bare litt mer enn en middels lyttepost.
Jeg fortalte deg jo om hvor viktig diversifisering er i biotek-sektoren, og at du bør vokte deg vel for å legge alle eggene dine i en kurv!

De aller fleste av mine aksjer har et snittpris på 7-tallet så at jeg skal tape så forferdelig mye tror jeg neppe om det så blir knall og fall uten en avtale!

Man kan ikke helt se bort fra at skribenten som hevder at det at det drar ut i tid med en avtale kan tydes dithen at AZ ikke er så ivrige på å få i stand en avtale som de ivrigste hauserne her på forumet? Men dette blir selvsagt spekulasjoner som alt det andre rundt dette med en avtale mellom PCIB og AZ!
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.04.2020 kl 23:29 4980

Nå er det neppe beslutningen om å satse på dette som tar tid. Den beslutningen er trolig allerede tatt. Hadde de besluttet at de ikke skulle satse på PCIB sin teknologi, ville vi allerede vært informert. Det som tar tid er nok utmeislingen av en avtale begge parter kan leve med. Da må spørsmål som økonomisk kompensasjon, juridiske avklaringer om eksklusivitet og omfanget av avtalen være avklart. Slikt tar tid.

Men mye tyder på at det blir avtale innen uker. Og når den blir offentliggjort da blir det store kursutslag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
sokaratest
27.04.2020 kl 07:54 4849

Den 6 mai kan det jo komme noen opplysninger
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
fabian2
27.04.2020 kl 08:04 4843

Den 5.mai kan det komme opplysninger. Få dager før Q har det tidligere kommet hyggelige nyheter. Alle liker god stemning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.04.2020 kl 08:06 4822

heilo888
God morgen.
Jeg kan ikke være sikker på avtale ved utgangen av juni. Det tidspunktet øligger to måneder frem i tid og ingen kan si noe 100% sikkert om fremtiden.

Men baseert på det som er sagt og meddelt ,markedet gjennom børsmeldinger, så føler jeg meg rimelig sikker på at dersom AZ ikke hadde funnet noe interessant i PCIB sin teknologi, så ville samarbeidet allerede vært treminert og markedet informert. Det har ikke skjedd.

Føølgeliug trekker jeg den slutning at det nå pågår samtaler/forhandliger om en ny samarbeidsavtale mellom PCIB og AZ. Og det er altså ikke PCIB som må opprettholde en tidsfrist. Den byrden ligger primært på AZ. Men det burde være innlysende at dersom det er gode samtaler mellom partene og det av ulike grunner skulle vise seg vanskelig/umulig for partene å nå tidsfristen ved utgangen av juni, så finner jeg det vanskelig å se at PCIB setter kroken på døren og trekker seg fra forhandlingene.

Derfor kan ingen garantere at det foreligger en endelig signert avtale ved inngangen til juli 2020. Men det er dette målet det jobbes mot. Så kommer det hele an på hvordan de evner å løse utfordringene som alle slike forhandlinger støter mot, på vei mot tidsfristen. I beste fall kan sågar partene komme frem til en avtale i god tid før utgangen av fristen.

Og det er nettopp derfor man bør være på innsiden allerede nå, såfremt man har tro på at det pågår forhandlinger om et fremtidig samarbeid mellom PCIB og AZ. I den grad man ikke har den tgroen, så er det jo bare å vente og finne andre interessante investertingsobjekter. Det mangler jo ikke akkurat på kandidater.

Lykke til og ha en riktig god dag!
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
sokaratest
27.04.2020 kl 09:32 4721

Vil en avtale være basert på et kommersielt samarbeid eller et utkjøp av enkeltprodukter firmaNac/ vac?
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.04.2020 kl 10:27 4621

Det kommer vel an på en rekke faktorer. Men i den grad AZ ønsker full kontroll over en teknologi, så vil de nok gå for utkjøp av enkeltprodukter. Men hvorvidt der skjer allerede nå eller om de i første omgang inngår en samarbeidsavtale, men sammen med en opsjon på oppkjøp, det vil nok bero på hvor moden/velutviklet produktet er. AZ er nok forsiktig med å betale dyrt for et produkt de ikke er 100% sikker på vil levere den inntjening AZ ser for seg. Samtidig så er det jo grenser for hvor langt de vil la en teknologi/ produkt bli ferdigstilt før de gjør grep som sikrer at produktet ikke kan bli snappet opp fora nesa deres av er annet BP. S her er det nok mange faktorer som må vurderes når en avtale skal inngås.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
sokaratest
27.04.2020 kl 10:51 4574

Disse dilemmaene og det faktum at AZ kan ha et behov for Pcib sin teknologi som vi ikke kjenner enda tror jeg taler for et utkjøp - det er vel kanskje derfor de bruker litt tid på dette akkurat nå
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
27.04.2020 kl 10:54 4568

Fra børsmeldingen 26.11.2019:

«The companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration».

PW har uttalt at hvis det ikke blir noe videre samarbeid eller avtale kommer dette i en børsmelding.

Videre ble det uttalt på q4 2019 at AZ og PCIB er i «aktiv dialog».

Det jeg tenkte å drodle litt rundt fra et lekmannsperspektiv er hvordan forhandlingsposisjonen til PCIB er mot AZ. Det er bekreftet at det er funnet synergier i onkologi i forsøkene mellom AZ og PCIB. Altså man kan med alle solemerker ta forutsetningen om at AZ har interesse i teknologien. Hvor gode datene som er funnet i NAc er uvisst, men signalene tilsier at de er gode.

AZ gir ikke ved dørene og heller ikke denne gangen. Men hvilken forhandlingsposisjon har PCIB? Dette er David mot Goliat, men vi alle vet at David har kommet sterkt ut tidligere. AZ kjenner til PCI teknologien godt, og vet hvilke potensiale det har. Forutenom NAc har PCIB råsterke data fra gammelt H/N studie, i IGGK chem, noe som er bekreftet fra FDA og EMA med pivotal fase og AA pathway. Videre kjenner AZ til Vacc fase 1 data som er vesentlig sterkere enn «state of the art», Hiltonol. Videre har PCIB cash til ca. q3 2022 og en mcap på ca 2mrd NOK.

Det jeg vil frem til her er at både AZ og PICB selv vet at teknologi plattformen er solid og fungerer. Det i kombinasjon med bra cash beholdning vil føre til, etter mitt syn, at PCIB i mindre (om i noen grad) vil føle seg finansielt presset til å inngå en avtale som ikke vil føre til maksimering av aksjonærverdiene lenger frem. PCIB har flere andre samarbeid i NAc og får ikke AZ kloa i det, er det et annet selskap som gjør det. Skulle AZ utøve press med den mindre sterke finansielle posisjonen til PCIB som grunn, kommer de ingen vei. Ved en evnt utsettelse av interim i RELEASE vet begge selskaper at det er kun noen titals mill som må inn og det er evnt ingen utfordring for PCIB. Ved interim av RELEASE vil data kommer frem uten noen spørsmålstegn bak da dette er et randomisert studie. Og da er katta ute av sekken og PCIB i rampelyset med potensielt flere beilere på døra.

I bunn og grunn tenker jeg at det hele faller ned på HVOR gode dataene som er forsket frem er. Utfallet av samtalene/forhandlingene vil ligge på det, ikke at PCIB er i en svak forhandlingsposisjon pga cash eller ingen muligheter ellers i pipelinen sin.

PS: Bare så langt i dag har mcap til AZ økt med ca 18 mrd NOK (som kunne vært tilstrekkelig for å sikre seg hele NAc..?).

Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
sokaratest
27.04.2020 kl 14:15 4388

Hva tror du AZ må betale for et utkjøp av Nac ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
sokaratest
28.04.2020 kl 10:32 4092

Farma er den nye oljen - tiltrekker kapital og strukturendringer
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
bravi
28.04.2020 kl 11:24 4032

Vi får se hva de får til, blir spennende, men man skal alltid være forberdet på skuffelser og evighets utsettelser i denne sektoren. Husker fra en tid tilbake, da var det fimaChem som var tema, en skribent her på forumet som sa at man kunne selge både bilen, hytta, huset og endatil kona men ikke selge Pcib aksjene sine.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
fabian2
28.04.2020 kl 11:28 4242

.....men......kanskje den skribenten ikke var så dum likevel ?......ihvertfall hvis kona var trollkjerring.........
Londonmannen
28.04.2020 kl 11:50 4203

....eller en svigermor? I begravelsen til svigermor til en kammerat av meg, så måtte de heve kisten 3 ganger før applausen gav seg!
Men så var hun en skikkelig vanskelig svigermor da.
sokaratest
28.04.2020 kl 15:59 4034

Jevn oppgang over Lang tid - markedet preges av en gryende optimisme med eller uten svigermor
Redigert 28.04.2020 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
sokaratest
28.04.2020 kl 20:33 3903

Pcib nærmer seg historisk høyde ....snart kan vi oppleve et skikkelig hopp
sokaratest
28.04.2020 kl 20:34 3902

Strategiske grep betinger endringer - rendyrking av gallegang ?
sokaratest
30.04.2020 kl 12:42 3585

10:06
Leila Feratovic
AstraZeneca starter vaksinesamarbeid med Oxford
Legemiddelselskapet AstraZeneca vil lage og distribuere en potensiell vaksine mot Covid-19. Vaksinen utvikles av forskere ved Oxford universitetet.

Det melder Bloomberg.

Vaksinen er allerede i tidlig fase av klinisk testing. Torsdag meldte AstraZeneca at de vil være med på utviklingen samt produsere og distribuere produktet.

Lukk
sokaratest
02.05.2020 kl 15:45 3372

Radforsk støtter tre norske selskaper Einarsson beskriver som svært lovende – PCI Biotech, Vaccibody og Ultimovacs. De utvikler henholdsvis medisiner, vaksineteknologi og utvikling av vaksiner, i utgangspunktet mot kreft.
– Vi startet satsinger på infeksjonsvaksiner fra 1. april med ansettelsen av Gunnstein Norheim etter noen år med gode resultater med våre kreftvaksiner, sier grunnlegger av Vaccibody, Agnete Brunsvik Fredriksen.
Gunnstein Norheim leder Vaccibodys infeksjonsvaksine-prosjekt. Han var en sentral del av Folkehelseinstituttets team i utviklingen av ebolavaksine.
sokaratest
03.05.2020 kl 20:47 3179

Blir en spennende børsuke for pcib - 5, og 6 kan bli merkedager
sokaratest
04.05.2020 kl 13:50 3021

Kursen øker kraftig - nærmer seg en konklusjon?