PLCS - Konsolidering i seismikk

blochster
PLCS 22.08.2018 kl 08:41 25790

Bliver PLCS næste selskab som bliver købt op ?

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/08/Norsk-oppkjoep-innen-seismikk

Med en markedsværdi på højde med en pølsebod er det ikke umuligt, PLCS har en backlog på over 150 mill $ ved udgangen af Q2
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 11:31 5789

Er enklere å kjøpe 1 selskap enn 2.
seko
24.08.2018 kl 11:36 5764

Pop. Alt er sundt. Det er bare en stop loss avalanche
Vikpat
24.08.2018 kl 11:41 5738

Its easy to buy a company which is out of market or planning to go out of market,
In a good working company one needs to convince entire board. ;)
upsidedown
24.08.2018 kl 12:11 5608

Har frigjort kapital og venter på at PLCS setter en ny bunn. Tror ikke Q3 blir noe himmelstormer, men vi vil se en bedring fra Q2. Så får man bare bukke og takke for de aksjer som kommer dalende. Shorten har minket kraftig i det siste i PGS, noe som er en god indikator på at også shorterne ser skriften på veggen.
hegn1105
24.08.2018 kl 13:07 5435

Samme her. Tror kanskje vi skal helt ned mot 1,65 nå.
Arivle
24.08.2018 kl 13:37 5339

Denne blir solgt ned.....så kommer det bud på selskapet om ikke lenge...............men jeg tør ikke kjøpe for det.........
sognoksen
24.08.2018 kl 14:21 5231

Det var veldig kjedelig at de fikk den under 2kr nå er det veldig langt opp igjen til 2kr med alle desse desimalene ,av og til kunne jeg tenkt meg og knust en sånn aksje robot med slegge ,
Vikpat
24.08.2018 kl 14:32 5196

Everyone should write or call to Oslo Børs Market Surveillance (stockwatch@oslobors.no 22341911 ) about this suspicious trading happening in PLCS. Maybe than only OB will take seriously about what is happening in PLCS trading. For sure normal trading is not happening.
Redigert 24.08.2018 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Vinner 2017
24.08.2018 kl 14:58 5117

Det kommer sansynligvis oppdatering om ikke så lenge. Er vi heldig såmeldes nye kontrakter før et eventuelt bud på selskapet. Men hvorfor sitter storaksjonærer og ser på det som skjer uten å handle ? Er det noe stort på gang, så hadde vel dei selgt seg ut eller kjøpt mer aksjer, men her er det stille før stormen og alle store inkludert selskapet selv ser ut til å være mer eller mindre passiv til utviklingen. Det kan jo ikke være i noen sin intresse at kursen går ned unntat dei som skal kjøpe seg inn for en lang periode. Er det snakk om oppkjøp? Jeg tror ikke det. Hvem skulle det i så tilfelle ha vert.? Men ser ikke bort fra at det kan komme eksterne kjøpere som fex Cosl eller eller andre på banen. En miliard for 7 toppmoderne seismikkskip er jo utrulig billig for det rette selskapet som vil inn i seismikk.
OnkelDonald
24.08.2018 kl 15:00 5109

Dagratene er forøvrig 10% høyrere hva gjennsomsnittet har vært det siste året på Polarcus sine oppdrag nå. Det i seg selv med fullbooket flåte gjør dagens kurs til en vits :-) Her er det bare og lesse på! God helg
blochster
24.08.2018 kl 15:08 5086

Dette er uforståeligt, med mindre der er info i marked som vi ikke ved noget om, olien går igen i dag og ligger an til og teste 80$ igen snart

Flåden er stort set booket året ud og det samme med H1 2019, raterne er som skrevet opover også på vej op og kursen ligger på 1,88 hvorved PLCS har en markeds værdi på under milliarden....

Jeg giver mig ikke, og har akkumuleret en smule mere i dag

Nordea har kursmål 3,4.... Jeg tror nærmere på 5 kronen inden udgangen af H1 2019
Slettet bruker
24.08.2018 kl 15:30 5021

Dersom det kommer et bud på 3 kroner så burde spillereglene på børsen vært slik at de måtte ha høynet budet ytterligere pga urent trav og kursmanipulasjon i forkant. Det burde vært et ris bak speilet for triksing og fiksing ;)
focuss
24.08.2018 kl 15:35 5000

Jeg tenker på styremedlemmet som solgte på 2,75 (Sletthei?).Når PCLS inngår kontrakter men ikke oppgir rater. Er det da egentlig innafor at styremedlemmet selger? Han sitter jo da på svært kurssensitiv info som ikke er meldt.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 15:39 4983

focuss,

Men han sitter på de fleste aksjene han hadde - i likhet med resten av top 20.
Vikpat
24.08.2018 kl 16:07 4913

The current price development is not something releted to Sleththei, It is true that he has sold 2,75 m shares but he still has significant amount of shares left (11907019) which is totally unchanged since last sell.
Here, current biggest player is JPM, There is hardly any change in the total number of shares they have ( 0,06 % = 309337 shares) but if you look at 3 accounts belongs to JPM, there is huge change in the number of shares in each account. Now question is if they didn't buy new shares or sell from what they have, what the hell they were doing by putting such huge number of shares in a trade. Increasing volume? , lowering price ? or creating buying opportunity? There is possiblity that JPM has more accounts which has large number of shares but less than amount which avoid them to bring in top 20,So they dont get noticed. Maybe it is possible that they are buying on other hand.
We can not ignore CATELLA HEDGEFOND here, they have also accumulated (0,57% = 2937172 shares) in last 12 days. So it is possible that they are not involved in to bring course down.
Plomma
24.08.2018 kl 16:08 4907

Ja jeg solgte meg ut tidligere i dag og kalte hele selskapet for søppel. Det hender frustrasjonen tar litt overhånd når man er utsatt for så åpenlys manipulering som nå. Har ringt litt rundt og pratet med venner... Alle lurer på om jeg helt vet hva jeg holder på med.
Så derfor bøyer jeg nakken og innrømmer at jeg er inne igjen. Et eventuelt bud på selskapet ligger ikke på dette nivået. Jeg ser den....
De får herje som de vil... så håper jeg at ledelsen kan komme med litt oppklarende nyheter ang rater ol.
Men jeg vil nok trade litt. Og fingeren er ikke langt fra selg-knappen.
fleken
24.08.2018 kl 16:14 4890

Kjøpte 115000 aksjer til 1,88 kr. Ser at flere sier det er for tidlig men tror selv att bunnen nå nærmer seg. med stigende olje pris og hele olje sektoren på full fart fremover så må jo denne snu snart. Tok vertfall et lite lodd.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 16:16 4880

På Finanstilsynets shortliste er det heller ikke notert noe på PLCS. Nada.
Og top 20 er altså uendret. Så da kan man spørre hvem som holder på - utover JPM.
Lilleulv
24.08.2018 kl 18:00 4702

Er det noen som kan si noe om tekniske signaler? Det har jo vært mye større volum de siste dagene. Polarcus har tidligere steget på volum? Vil større interesse/volum indikere at det kanskje snur snart?
OnkelDonald
24.08.2018 kl 18:12 4681

Plomma
Fornuftig at du er tilbake om bord! Det kommer garantert til å skje noe her i løpet av kort tid. En melding om fullbooket flåte for Q4, så kommer denne tilbake på et nivå som er langt over det vi ser i dag. Og det blir bare begynnelsen ;-)
Sveise
24.08.2018 kl 18:38 4633

Siden alt virker positivt og ikke klarer og se noe negativt med aksjen. Er det bare jeg som aner uråd da? Noen som kan forklare meg eventuelle usikkre momenter aksjen ennå har?
sognoksen
24.08.2018 kl 18:54 4600

Er kontraktene gode nok som er inngått ?og når skal roboten snu til kjøp,fra salg ,og så mangler vi vel bare Hammers som skal fortelle oss om kraftig fall på høyt volum ikke bra
Ellers er alt bare positivt i selskapet tror jeg
OnkelDonald
24.08.2018 kl 20:29 4473

Sveise
Usikkerheten er vel det vi har sett de siste dagene, der konkurransen mest sannsynlig kommer til å bli større etter melding om oppkjøp sv 13 skip. Det ser vi også på PGS-aksjen. Ellers er det vel ikke så mye annet som kan være negativt i denne som vi ikke vet. Q2 er lagt frem, jobber er spikret. Dagratene er 10% høyere enn hva gjennomsnittet har vært. Så dette er nok en liten rist i treet der nervøse investorer selger ut. Topp 20 har fortsatt solide posisjoner. Hadde vært verre om disse reduserte betraktelig om dagen. Resten for tiden vise.
Redigert 24.08.2018 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Stubben
24.08.2018 kl 21:40 4347

Den avgjørende faktor, skulle du sikkert si....... Jeg holder meg fast. Har snitt på 3.31. Håper jeg lykkes.
tv68
24.08.2018 kl 23:10 4242

North Energy er en av de større som har solgt seg ned i det siste og redusert eierskapet i Polarcus Ltd, og bokført en gevinst på 6,5 millioner. Jeg har solgt meg ned siste uken og gikk helt ut igår og kjøper meg inn igjen når jeg føler den treffer sterk støtte. Vet ikke helt hvor den er, men ser ut for støtte rundt 1,60-1,50. Kjøpte mye fra 1,30 til 1,50 og burde sett hvor det gikk da innsider solgte på 2,79. Fikk uansett en ok gevinst. Man lærer hele tiden på børs. Uansett lykke til videre. Jeg har kjøpt mye i Hydro og Elkem hvor jeg skal sitte i mange år, tror jeg!:)
Vikpat
24.08.2018 kl 23:28 4219

That's exactly what big players like JPM wants, small investors and traders get frustrated and annoyed and sell at low price so, they can fill their pocket in. And same they will sell again to small traders and investors at higher price. And ultimate make them looser in both way.
Simple question, is there anything changed fundamentally in polarcus?
fleken
25.08.2018 kl 09:19 4015

Er det noen som har en formening om hva ca snitt de største eierne har på sine aksjer?
Stubben
25.08.2018 kl 09:28 3995

Vil tro mange ligger rundt 3, 45 kr. Det var mange innganger mellom 3 og 5 kr.
fleken
25.08.2018 kl 09:50 3962

Javel såpass. Trodde kansje det var lavere med tanke på emisjon og att aksjen har vært helt nede i 0,8. Men viss det stemmer så ser jeg jo det som positivt. Takk for svar
cinet
25.08.2018 kl 09:55 4173

Donald, vet vi at ratene er 10% bedre nå ?? Oljeprisen er selvfølglig gunstig for bansjen og invisteringsviljen , men det bir også store økte utgiftre på driften av skipene . Styrmedlemmet kjente til ratene da han solgte = Grrrmmmfh. Uansett viktig at skipne holdes varme, så får vi vente på 2019....Vær foriktig med bunnfiske, her er prosentene store. 10% ned er ikke det samme som 10% opp....
Lilleulv
25.08.2018 kl 10:41 4119

Her på forumet er det masse ulike meninger, og det er bra. Blir ofte mye spekulativt, og det tar jeg selv meg i å bli noen ganger.
Jeg velger å forholde meg til et par ting:
Top 20 har stort sett sittet stille i båten den siste tiden. Ikke mye nedsalg der.
Cartella kom rett inn på 3. plass nå i sommer, og har tydeligvis kjøpt veldig mye aksjer på godt oppå 2 tallet.
Polarcus har levert litt og litt bedre resultat i det siste.
Kursmålet til Nordea ble nettopp økt til 3,4. så da forholder jeg meg til at det ikke er noe fundamentale endringer i negativ retning.

De som vil selge, selger. Da oppnår, tror jeg, de som presser kurs bare det de ønsker.
Årsakene kan være mange:
Viss det er for å kjøpe masse aksjer billig fordi man vil øke sin eksponering, POSITIVT for meg som aksjonær som ikke har tenkt å selge nå likevel. Kan heller være med på å kjøpe mer.
Noen som presser kurs, kjøper seg opp for å legge inn bud? POSITIVT for meg som aksjonær, for jeg kan også kjøpe mer på lave kurser, og tviler på at et skambud blir godtatt. Reisen blir litt kortere, men ikke dårlig.

Jeg kjøpte Polarcus med litt lengre perspektiv enn 6 -8 måneder.
Den har vært veldig volatil den korte tiden jeg har eid aksjer, men kommer som regel sterk tilbake.

Orker ikke å spekulere på hvorfor den nå presses ned lenger. Men at det er en kunstig lav kurs er jeg overbevist om. Tror ikke det er pga at markedet ikke lenger var villig til å betale mer. Men slik det har gjort de andre gangene, så kan det plutselig komme en kraftig rekyl hvert øyeblikk, og da tror jeg man raskere er tilbake på den kursen vi var før denne nedgangen startet, enn den tiden det har tatt å presse den ned.

Et spørsmål bare:
Er det noen som har eksakt dato når Nordea økte kursmålet til 3,4?
danm
25.08.2018 kl 14:37 3957

Jeg er helt enig i det du skriver. Den massive negative tilgang er kun med ønske om billig indgang. Jeg køber selv op, når der kommer disse angreb, som vi for øvrigt også har set i off shore (SOFF,DOF,Archer) i den forløbne uge, men som sagt en god købsmulighed.
focuss
26.08.2018 kl 12:26 3661

Kursen steg mye på melding om kontrakter. Kursen falt grunnet stort innsidesalg og bevissthet rundt at man faktisk ikke viste om kontrakten hadde annet enn overlevelsesverdi. Sharewater/Riebers kjøp av stor flåte med konkurrerende skip hjalp vel ikke heller. Ser ut som Seabird for tiden står sterkere. Kanskje ikke så avanserte men med mindre konkurranse. Vi trenger å se reell inntjening. Når man ikke tjener penger så blir det bare en spekulasjon i bedring i markedet som medfører at det ikke er overskudd av tonnasje. I mellomtiden så er det andre som faktisk tjener penger som fremstår som mer attraktive. men hvem innen oil service tjener penger i dag? Ingen. Da får vi satse mer på DNO som drar inn en halv milliard i kvartalet.