Børsens billigste og beste tank aksje?


Olja krakker, lagrene fylles opp og snart er det kun tankskip som kan redde industrien i form av lagring.
Ratene for tankere har gått til himmels.

ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.

De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.

Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.

Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.

Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.

Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈



Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)



Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...

Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest

Redigert 21.01.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
HP17
15.04.2020 kl 22:38 12265

Og hva er gjelden om en tør spørre?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
15.04.2020 kl 22:40 12230

Etter neste nedbetaling et par å 30 millioner tenker jeg
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Baltisk
15.04.2020 kl 22:46 12178

Total gjeld fra start er på 37 musd - inkluderer skip og scrubberinstallasjon. Med deres kapitalprogram så er halvparten av dette betalt innen 31.desember 2022, deretter har de mulighet til å betale resten av gjelden ved å skrape sine skip. Skrapverdi for de 3 skipene er totalt 14*3 = 42 musd.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
15.04.2020 kl 22:51 12134

Skrape skipene ..? Fortell mer om det. Da er jo plutselig alt borte ? Etter at gjelden er betalt.. hva blir det igjen pr aksje ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Matsern
15.04.2020 kl 22:56 12094

OCY som du får til halv pris nå, er bedre risk/reward
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Baltisk
15.04.2020 kl 23:01 12013

Skipene er 18 år gamle, og skal dermed skrapes når de blir 20 år - i henhold til prospekt.

Skrapverdi flåte: 40 musd
Netto inntjent til nå: 20 musd
Gjeld: 37 musd.
NAV = 29 musd.
Aksjekurs: 13kr pr idag.

Så har aksjen selvfølgelig 2 år igjen med drift som ikke er tatt høyde for enda.
Anslår vi 25 000 usd pr dag i rater for selskapet for de 2 neste årene, med break even på 17 000 - vil selskapet tjene 8kr pr aksjen.

Når jeg regner, så regner jeg alltid worst case på både kostnader og inntekter. Alt over er et bonus, jeg vet hva ratene i markedet er om dagen..
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
16.04.2020 kl 01:15 11808

Store utbytter utbetalt hvert kvartal er ikke så galt i disse tider. En trygg havn å ha penger i fremover.

Ser også at aktiviteten rundt selskapet har tatt seg noe opp på diverse forum, Twitter osv osv.
Den går fremdeles under radaren men slik er det alltid, alle skal inn samtidlig når de ruser eller før utbytte.
Så bare å vente noen dager på de nye kontraktene så er det et poff og et smell så er vi langt over dagens kurs.

Ratene på de nye kontraktene som kommer vil være bra uansett hvordan du ser på det i forhold til de siste 5 årene.
De treffer kanon bra med at nye kontrakter for 2 tankere skal tegnes nå.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
NOELLE
16.04.2020 kl 05:17 11700

Nesten ikke free float. Med det scenarioet vi har nå anser jeg ADS som den sikreste doblings kandidaten, og det på kort tid.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
16.04.2020 kl 05:52 11658

Hvor mye freefloat er det egentlig?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
ruda
16.04.2020 kl 08:30 11486

Her vil vi nok passere 30 innen kort tid
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
16.04.2020 kl 12:21 11322

Tror jeg også :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
tuja
16.04.2020 kl 12:38 11263

Er vel stort sett tank som øker bunnlinja kraftig i disse pandemi-tider. Så kommer 2 gode slutninger på Stratus og deretter Serenade(forhåpentlig med lenger varighet), kan det bli meget bra.

:)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
hogan
16.04.2020 kl 13:04 11178

Tror oljeprodusentene allerede er desperate for å leie ship til den olja de ikke for solgt, mange har jo bare noen dagers ekstra lagringplass. men sånn info for ikke vi vite før i etterkant
Tror Ads kan få over 100000 us dagen i 6 mnd på de to vlcc
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
16.04.2020 kl 13:27 11128

Ryker 25 kr er det klar himmel langt over 30 kr.
En blokk på 24.900 og 25.
Ikke serlig stor men like så en blokk
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
16.04.2020 kl 14:48 11002

Da er vi på 25 kr.. Ryker den?
Var 2 relativt store poster det som ble kjøpt. Lovende
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Vikingfk
16.04.2020 kl 14:52 10975

La inn kjøp 26kr. 50stk🤣🤣
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
NOELLE
16.04.2020 kl 18:41 10755

“Longer-term, we remain bullish on the underlying supply-demand fundamentals for tankers”

"Strong dividends, rising asset values and bigger cash balances should also fuel enthusiasm" Giveans said.

https://www.tradewindsnews.com/insight/investors-turn-up-the-volume-on-tanker-stocks-if-not-the-prices/2-1-792542

"Randy Giveans, lead shipping analyst at Jefferies, says there are good reasons why tanker trading volumes have ramped up in the last month. "
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
16.04.2020 kl 21:29 10585

Most significant #oil #tanker spot movements today:

#VLCC +13% to $171k/d
#LR2 +7% to $75k/d

#shipping #OOTT $FRO $ADSCME $DHT $EURN $HAFNIA $TNK $OET $HUNT $NAT $STNG $INSW $TNP https://t.co/QCQYMfDRxH
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
NOELLE
16.04.2020 kl 21:32 10560

FRO kraftig opp i kveld. På tide at ADS henger på...
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
16.04.2020 kl 22:33 10447

Det er jeg rimelig sikker på at kommer. Selskap med 23 mill aksjer og bv på 50$ som går så til de grader med overskudd i et Bull market har en tendens til å utløse rally.
Volumet kommer snart og da skal alle inn her, og det blir trangt!
Kjøpte fler i dag

Så har vi utbytte da som er helt ekstremt i disse tider. Umulig å tape penger i ADS med de utbyttene, Bull markedet og 2 nye kontrakter som garantert smeller inn snart
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
riskypick
16.04.2020 kl 22:37 10426

Både contango og rater er sterke nå. Håper det kan holde seg til neste runde slutninger for serenade og stratus. Syns ads har vært litt uheldige med timingen på slutningsposisjonene i forhold til marked.også hadde det vært bra om de gikk ut i ett års lagring til 50-70k/d. Det ville gitt caset god visibilitet. Wti oljen trader under 20 nå.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
tuja
16.04.2020 kl 23:11 10356

April 16 Contango & VLCC Spot Rate
Today oil contango 1 year out is a stout $15.67, which is little changed from yesterday.
At this level, I estimate VLCC's can get up to $80,384/day for a full year storage contract. This is a very profitable level particularly considering the ship only has to fill up oil at spot, anchor for 50+ weeks and then deliver to the buyer.

High contango certainly contributed to the ultra-high VLCC spot price today of $184,100. The spot VLCC is from: https://www.tradewindsnews.com/tankers/
The data presented is as of 4 PM EDT.

Det nærmer seg at ADSC skal få 2 nye slutninger, med Stratus som først i løypa. Nå tror jeg de treffer meget bra på tidspunktet iht rater og contango. Kan bli meget bra for både selskap og aksjonærer. Og tank gikk meget bra i USA. Alt ligger til rette for en fin dag i morgen.

:)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
17.04.2020 kl 04:06 10187

Ser meget bra ut!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
17.04.2020 kl 07:48 10028

According to @JamesCatlin76 research into @VesselsValue data, there are 60 VLCC, 37 Suezmax, and 35 Aframax #tankers already being utilized for floating storage. He'll be posting weekly updates. Suggest following @ShipBriefs if you aren't yet! #OOTT #shipping #CrudeOil
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
NOELLE
17.04.2020 kl 08:18 9927

Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
12t
Most significant #oil #tanker spot movements today:

#VLCC +13% to $171k/d
#LR2 +7% to $75k/d

#shipping #OOTT $FRO $ADSCME $DHT $EURN $HAFNIA $TNK $OET $HUNT $NAT $STNG $INSW $TNP
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
NOELLE
17.04.2020 kl 08:34 9877

Verdensøkonomien vil nok komme tilbake mye raskere enn mange tror, og spår. ( Ifht 2H2021-2022)

" Det er over 20 prosent flere anløp av skip ved kinesiske havner nå enn det var på samme tid i fjor. Aktiviteten er på vei opp og kinesiske myndigheter er sannsynligvis klar med en tiltakspakke for å få fart på den økonomiske veksten i andre halvår for å unngå en resesjon for året. "

https://www.dn.no/utenriks/kina/koronaviruset/historisk-kollaps-for-kinesisk-okonomi-aktiviteten-pa-vei-opp/2-1-793309
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
tuja
17.04.2020 kl 09:11 9792

He he, nå begynner de å krangle internt om hvem som skal kutte hva:

Russiske oljeprodusenter krangler om hvordan de skal fordele produksjonskuttene, noe som skaper tvil om landets løfter om produksjonskutt.
Det skriver Financial Times fredag med henvisning til tre kilder kjent med saken.

:)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare

Går litt opp hver dag denne :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
tuja
17.04.2020 kl 11:19 9561

Meget bra rate "on subs":

Delta Apollonia (2015 - Modern Scrubber) On Subs AG/WCIndia WS 250.00 MRPL Apr 20-25 Delta Tankers (TCE: RV USD 254.13K @ 17.78 days / Actual USD 144.69K @ 30.35 days) 8.37 idle days
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Struts
17.04.2020 kl 12:36 9452

Det er svært få slutninger som blir rapportert nå. Det er vel ikke uten grunn. 1. mai nærmer seg. Og jeg har ikke sett NOEN lengre T/C rapporterte slutninger siste uke eller mer (da tenker jeg 6 mnd og mer) med bekreftete ratenivå. Har dere? Men det betyr ikke at det ikke har blitt gjort, jeg ville nærmest tro tvert i mot. Men nå går mye under radaren, akkurat som hos Frontline. Hvor mange av de slutningene ser man rapportert - i det hele tatt?

Bottom line - her blir det mange positive nyheter å melde om for Q1, det være seg i ADS, FRO eller OET. Som for alle kommer i mai så vidt jeg har fått med meg. Så, om ikke 17.maitoget blir arrangert, så kan vi kanskje se frem til noe allikevel. Hebbe "Lille" i NAT annonserte dobling i utbytte, ADS kan kanskje klinke til med en tredobling, men selv en dobling er vel akseptabelt (skulle tilsvare rundt 2 NOK)?

Riktig god helg ønskes!

PS. Det ble spurt om antall eksisterende VLCC'er nyss. Jeg har ikke de tallene foran meg, men det jeg kan opplyse er om VLCC'er som er forventet levert i år og senere (mao inkludert nybygg, foruten de 2 Total/AET nylig kontraherte med LNG fuel på Samsung for levering q1 2022*):

29 enheter leveres i år
27 enheter leveres 2021
3 (!!) enheter er kontrahert for levering 2022 (* se over, der var det for øvrig også en opsjon for ytterligere 3 enheter)


Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
hogan
17.04.2020 kl 12:53 9434

Tipper at oljeprod er desperate og betaler veldig høye rater for ship til lagring nu, da er det ikke lurt å opplyse markedet
Tipper på 95000 på et halvt år for Neste Ads
Hvis så skjer så er det nesten 30 % av marked cap på et ship på et halvt år, da snakker vi. Og folk kaster ivrig ut aksjer på 25
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Struts
17.04.2020 kl 13:02 9395

Selvfølgelig er det ikke lurt - det ville være idiotisk! Men så er det også noe som heter børs-sensitiv info. FRO med sin flåte behøver ikke melde en fluelort før q1 blir presentert. Men ADS har kun tre skip, alle er tiltenkt skrap i 2022, og alle slutninger over enkeltreiser (som fort kan være 3 måneder, ref nylige slutninger fra Caribbean til Kina) vil jeg anta er meldepliktig. Og hvor mange enheter blir levert 2022? 3 er svaret på det retoriske. Så kanskje de ikke blir skrapet allikevel. Uansett, tipping har egentlig lite for seg, nå som til og med tippekupongen er kansellert. Det er bare å vente og se.

Mirakler har skjedd før, kanskje julaften faller på en ukedag i mai måned?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Struts
17.04.2020 kl 14:27 9305

Kopierer flg til den andre ADS-linken også:

Her er siste periode-slutninger jeg har fått tilgang til nettopp. Men basert på uke-rapport (fortrinnsvis S&P som jeg drev med):

=Maran Gemini= VLCC 310100 Samsung 1999 - CNR - 6 mths USD 105000 - for storage
=Eco Future= VLCC 300000 Daewoo 2016 - Equinor - 3 yrs USD 48000
=Apollonas= VLCC 300000 Daewoo 2016 - CNR - 6 mths USD 105000 - for Storage

Legg merke til Equinor og byggeår på Gemini. Nok en gang, god helg!

PS. Burde kanskje ha lagt til, dersom noen undres hvorfor samme rate for et skip som er 23 år gammelt og et som er 4 år. Vel, jeg har ikke noe bedre svar enn at det kan muligens forklares ut fra når i uken enhetene ble sluttet på periode.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
tuja
17.04.2020 kl 14:35 9283

Supert. Takk for info, og god helg. Gleder meg til vi får nyheter ang nye slutninger.

:)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
tuja
17.04.2020 kl 16:32 9136

[RTRS] - MORE TANKERS SOUGHT FOR STORAGE, LEVELS NOW ESTIMATED ABOVE 2009 LEVEL OF OVER 100 MLN BBLS - SHIPPING SOURCES
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
tuja
17.04.2020 kl 16:44 9093

https://www.reuters.com/article/us-global-oil-tankers-storage/crude-oil-held-in-sea-storage-hits-new-record-at-160-million-bbls-sources-idUSKBN21Z2A2

Organization of the Petroleum Exporting Countries (OPEC) and other producers including Russia have agreed a record cut in output from May of 9.7 million barrels per day, or almost 10% of global supply, to help support prices and curb oversupply.

At the same time traders have rushed to find storage on land and at sea in what is believed to be the biggest oil glut in history.

Shipping sources said oil held in floating storage on tankers had reached at least 160 million barrels including 60 supertankers, known as very large crude carriers (VLCCs), which can each hold 2 million barrels.

This compared with 25 to 40 VLCCs already chartered with storage options at the start of April and fewer than 10 VLCCs in February, the sources said.

Smaller tankers were also being used, which was also boosting volumes being held at anchor, they added.

The last time floating storage reached levels close to this was in 2009, when traders stored over 100 million barrels at sea before offloading stocks.

“This is an unprecedented time in the history of tankers and while VLCC tanker storage is garnering the headlines, smaller crude and product tankers are also being used for storage,” Gregory Lewis, shipping analyst with global financial services group BTIG, said in a note this week.

Locations typically include the U.S. Gulf and Singapore, where major oil hubs are situated.

The crude market is currently trading in what is known as contango, where forward prices are higher than immediate prices. This market structure encourages traders to park barrels in storage in the hopes of selling them for a profit later.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Struts
17.04.2020 kl 16:53 9054

MARAN GEMINI er for øvrig kontrollert av Angelicoussis-familien i Hellas. Rederiet er omtrent kvalitetsmessig sammenlignbart med navnet til Bergesen i gamle dager.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare