Børsens billigste og beste tank aksje?
Olja krakker, lagrene fylles opp og snart er det kun tankskip som kan redde industrien i form av lagring.
Ratene for tankere har gått til himmels.
ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.
De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.
Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.
Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.
Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.
Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈
Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)
Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...
Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Ratene for tankere har gått til himmels.
ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.
De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.
Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.
Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.
Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.
Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈
Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)
Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...
Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Redigert 21.01.2021 kl 09:01
Du må logge inn for å svare
CapitaL
19.04.2020 kl 20:22
3730
Du "glemmer" å nevne at $13m av scrubber og klassing allerede er betalt i Q4. Rest $9m er betalt i Q1.. Seriøsiteten din er etter mitt syn på nivå med mikroflygere og solur;)
Og stiv pris? LOL
Og stiv pris? LOL
oppturen
19.04.2020 kl 20:32
3708
oppturen skrev I dag ville skrap verdien trolig vært over $15 mill pr skip.
Regner med en for Q1 kan få 2 Nok i utbytte og for Q2 mulig 5-6 NOK da bør verkstedopphold være betalt og lånet betalt til godt under 30mill.
Da vil skrapverdien - lån være på ca nok 8-10 pr aksje.
Så slik jeg ser det er caset avhengig av gode rater noen Q til men det blir raskt meget hyggelige utbytter om ratene fortsetter etter at lånet er betalt ned til $24 mill( kan skje allerede i Q3 !!)
Da vil skrapverdien - lån være på ca nok 8-10 pr aksje.
Så slik jeg ser det er caset avhengig av gode rater noen Q til men det blir raskt meget hyggelige utbytter om ratene fortsetter etter at lånet er betalt ned til $24 mill( kan skje allerede i Q3 !!)
oppturen
19.04.2020 kl 20:36
3716
Capital, kom gjerne med dine seriøse tall. Jeg skrev det ikke, men var fult klar over at største kostnad var tatt i Q4, som endte med negativt resultat som følga av utgifter + tapt inntjening ved verkstedopphold.
NOELLE
19.04.2020 kl 20:56
3646
Tydelig hvilken vei det går. Lang TC, og vi kan le hele veien til banken.
CapitaL
19.04.2020 kl 21:05
3654
Mine tall er ikke mer seriøse enn andres, alle tall finnes i kvartalsrapportene på ADS hjemmeside. Det å "glemme" vesentlige ting, slik som i innlegget ditt, er ikke hva jeg vil kalle seriøst.
Jeg var forresten Hunt-aksjonær i et par dager før jeg kom på bedre tanker.. ikke fordi skipene ikke var røverkjøp, for det var de, men fordi jeg tror bunnen faller ut av markedet når det skal fraktes mindre olje de neste 2 årene, pga Opecs massive og langvarige kutt. ADS muligheter ligger nå i contangoen og kommer ikke en lang og god TC for Stratus i løpet av uka, ja da kaster jeg kortene her også.
Jeg var forresten Hunt-aksjonær i et par dager før jeg kom på bedre tanker.. ikke fordi skipene ikke var røverkjøp, for det var de, men fordi jeg tror bunnen faller ut av markedet når det skal fraktes mindre olje de neste 2 årene, pga Opecs massive og langvarige kutt. ADS muligheter ligger nå i contangoen og kommer ikke en lang og god TC for Stratus i løpet av uka, ja da kaster jeg kortene her også.
nordnes
19.04.2020 kl 21:29
3601
Hvis mange skip går over på lange TC er det vel hovedsaklig for lagring ? I så fall vil det bli færre skip til frakt. Så da bør ratene holde seg. Stemmer det ?
oppturen
19.04.2020 kl 21:43
3572
Da var vi nok ikke så langt fra hverandre likevel. :-)
Når det gjelder HUNT så vil en høyst sannsynlig gå for tilbakekjøp av ca 20% av aksjene for å få prisingen opp mot NAV ca 50 % opp.
Hva gjør det da om vi får redusert utbytte, dersom kursen går 50% ?
Estimert utbytte er ca 30 øre pr Q, oppgang på 50% er ca 2 NOK. Fredly ønsker høy pris for å ha mulighet til å selge/fusjonere hele selskapet. Eventuelt kjøpe opp andre med betaling i emisjonsaksjer, oppkjøpte egne aksjer.
Hadde strategien vært å drive 7 båter i 20 år ville utbetaling av høy dividend vært å foretrekke, her har man høyere ambisjoner og det må være bra.
Tilbake til ADS så kan du jo sette inn 25.000 $ rater å regne restlevetid på 3 år, så tror jeg du ser at båtene var dyre, men timingen kan gjøre at invisteringen blir alt fra god til fantastisk. :-) det spesielle i ADS er at tidsperspektivet er kort.
Når det gjelder HUNT så vil en høyst sannsynlig gå for tilbakekjøp av ca 20% av aksjene for å få prisingen opp mot NAV ca 50 % opp.
Hva gjør det da om vi får redusert utbytte, dersom kursen går 50% ?
Estimert utbytte er ca 30 øre pr Q, oppgang på 50% er ca 2 NOK. Fredly ønsker høy pris for å ha mulighet til å selge/fusjonere hele selskapet. Eventuelt kjøpe opp andre med betaling i emisjonsaksjer, oppkjøpte egne aksjer.
Hadde strategien vært å drive 7 båter i 20 år ville utbetaling av høy dividend vært å foretrekke, her har man høyere ambisjoner og det må være bra.
Tilbake til ADS så kan du jo sette inn 25.000 $ rater å regne restlevetid på 3 år, så tror jeg du ser at båtene var dyre, men timingen kan gjøre at invisteringen blir alt fra god til fantastisk. :-) det spesielle i ADS er at tidsperspektivet er kort.
Finsken
19.04.2020 kl 21:51
3553
Gjenstår å se at båtene skrapes i 2022.
Alle 3 er søsterselskap bygd i Japan, med andre ord kvalitetsstål så mitt bet er at de kommer til å være i tjeneste til 2025.
Alle 3 er søsterselskap bygd i Japan, med andre ord kvalitetsstål så mitt bet er at de kommer til å være i tjeneste til 2025.
oppturen
19.04.2020 kl 22:03
3524
Det er meget godt mulig så lenge fraktene holder seg høye.
Snur markedet så står sikkert gamle båter bakerst i ordre køen og er bare med på å presse fraktene ned, Da blir disse raskt spiker.
Holder dagens rater seg ut Q3 vil ADS ha betalt lånet ned til $24 mill . Restverdien i selskapet blir da skrapverdi - lån som da blir ca NOK 20 pr aksje. Etter det vil All inntjening over ca $16.000 pr dag kommer da til utbytte.
Utfordringen/veddemålet i ADS ar at det er rask nedbetaling av gjeld + verkstedutgifter så aksjonærene står litt bak k køen for å få penger.
Snur markedet så står sikkert gamle båter bakerst i ordre køen og er bare med på å presse fraktene ned, Da blir disse raskt spiker.
Holder dagens rater seg ut Q3 vil ADS ha betalt lånet ned til $24 mill . Restverdien i selskapet blir da skrapverdi - lån som da blir ca NOK 20 pr aksje. Etter det vil All inntjening over ca $16.000 pr dag kommer da til utbytte.
Utfordringen/veddemålet i ADS ar at det er rask nedbetaling av gjeld + verkstedutgifter så aksjonærene står litt bak k køen for å få penger.
Ratta
20.04.2020 kl 05:15
3351
Får vi serenade og stratus på 1 års tc på samme nivå som de siste dht slutningene vil det ikke være noen nedside i aksjen. Oppsiden er hva page kan generere de siste 18 månedene og de 2 andre det siste året før skraping. I tillegg er det oppside dersom 2023 ser så sterkt ut som mange mener, kan skipene reklasses og surfe en bølge til med skrubberne sine.
NOELLE
20.04.2020 kl 06:22
3320
Tross dette blir utbyttene meget store i år. En av de desidert beste utbytte aksjene. 10 kr utbytte minimum, og som du skriver på langt nær alle tror tankmarkedet skal bli så dårlig som spådd av Hannisdahl mf. i 2021-2022.
Jeffries f.eks har et helt- totalt- annet syn på 2021-2022 enn Hannisdahl : https://www.tradewindsnews.com/insight/investors-turn-up-the-volume-on-tanker-stocks-if-not-the-prices/2-1-792542
Sjansen for lengre TC er meget, meget stor imo. Nå ser vi at onshore lagrene er breddfulle, og kapasiteten på land er sprengt innen noen uker. I dag stuper prisen på lettolje til laveste på 21 år pga det. Så er det et enormt push i markedet etter offshore lagring. Olje traderene kan låse inn enorm gevinst selv med lagrings rater på opp mot 100.000 USD ved å lagre på VLCC.
Vi er gått fra contango- til super contango til ULTRA contango !
"Brent oil six-month contango has now surpassed the widest point reached during the 2008-09 financial crisis. If that was a super-contango; what's this? An ultra-contango?"
Viktig å huske at man allerede er opp i rekordterreng over hvor mye olje som er lagret på tankere allerede, og mer blir det. Dette tar ledige skip utav markedet i større grad enn sett tidligere.
Det blir noen meget spennende uker fremover. Denne uken hører vi kansje om kontrakt på Stratus :)
Jeffries f.eks har et helt- totalt- annet syn på 2021-2022 enn Hannisdahl : https://www.tradewindsnews.com/insight/investors-turn-up-the-volume-on-tanker-stocks-if-not-the-prices/2-1-792542
Sjansen for lengre TC er meget, meget stor imo. Nå ser vi at onshore lagrene er breddfulle, og kapasiteten på land er sprengt innen noen uker. I dag stuper prisen på lettolje til laveste på 21 år pga det. Så er det et enormt push i markedet etter offshore lagring. Olje traderene kan låse inn enorm gevinst selv med lagrings rater på opp mot 100.000 USD ved å lagre på VLCC.
Vi er gått fra contango- til super contango til ULTRA contango !
"Brent oil six-month contango has now surpassed the widest point reached during the 2008-09 financial crisis. If that was a super-contango; what's this? An ultra-contango?"
Viktig å huske at man allerede er opp i rekordterreng over hvor mye olje som er lagret på tankere allerede, og mer blir det. Dette tar ledige skip utav markedet i større grad enn sett tidligere.
Det blir noen meget spennende uker fremover. Denne uken hører vi kansje om kontrakt på Stratus :)
Redigert 20.04.2020 kl 09:24
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 09:19
3150
#oil price #contango now supportive of #VLCC rates of $110k/d for 6mo and $73k/d for 1y #shipping #OOTT $FRO $ADSCME $DHT $EURN $HAFNIA $TNK $OET $HUNT $NAT $STNG $INSW $TNP https://t.co/lFJxAsOC0V
FREIDLAND
20.04.2020 kl 09:42
2877
Hahahaha.. Hvis ADS får bare 1 slik kontrakt nå så er det direkte dobling og opp til Mr Hannisdahs gamle target på 58 kr.
Husk at børsverdien kun er 50 mill$ og at det kun er 23 mill aksjer.
Dobling av kursen og enda større utbytter.
Ha en fin dag :)
Husk at børsverdien kun er 50 mill$ og at det kun er 23 mill aksjer.
Dobling av kursen og enda større utbytter.
Ha en fin dag :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 10:10
2830
En rimelig fin kjøpspost på 25 kr nå. 50000 aksjer.. Største posten på mange uker. Her skjer det ting.. Folk vil inn
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
hogan
20.04.2020 kl 10:14
2812
Us blir net importer av olje i 2021 og Kina har begynt å kjøpe olje av Us, trade deal blir tonne miles av det
Ikke bekymret for 2021, hvis det mot formodning skulle bli svake rater blir det skrapet gamle skip.
Det vil også være en del ship som fortsatt er i contango i 2021 og forbruket av olje er helt sikkert økende
Ikke bekymret for 2021, hvis det mot formodning skulle bli svake rater blir det skrapet gamle skip.
Det vil også være en del ship som fortsatt er i contango i 2021 og forbruket av olje er helt sikkert økende
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.04.2020 kl 10:18
2797
Nå skal ikke jeg påstå noe her, men det var økende omsetning og stigende kurs i aksjen i forkant av forrige slutning ..
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 10:28
2773
Ja det kan jo komme hvilken dag som helst nå.. Er jo umulig at dette ikke går veien i dagens marked.
Tørr ikke tenke på hva hvordan markedet reagerer når det skjer.
Nye targets, større utbytter osv osv. De kan ikke holde ADS ned for evig, den vil poppe snart. Slik er det alltid for low mcap companies som går under radaren.
Dette blir jo tidenes tank år mens resten av markedet krakker.
Tørr ikke tenke på hva hvordan markedet reagerer når det skjer.
Nye targets, større utbytter osv osv. De kan ikke holde ADS ned for evig, den vil poppe snart. Slik er det alltid for low mcap companies som går under radaren.
Dette blir jo tidenes tank år mens resten av markedet krakker.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.04.2020 kl 10:49
2731
Hannisdahl:
#VLCC brokers says the fresh enquiries ex-AG has nearly grinded to a halt. FFAs are flatish in early trading. It's going to be an interesting week for sure for #oil #tanker #shipping
Nå er det contango som gjelder for Ads..
#VLCC brokers says the fresh enquiries ex-AG has nearly grinded to a halt. FFAs are flatish in early trading. It's going to be an interesting week for sure for #oil #tanker #shipping
Nå er det contango som gjelder for Ads..
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 10:52
2745
Hva menes med det capital?
Ikke contango.. Men resten.
Positivt?
Ikke contango.. Men resten.
Positivt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.04.2020 kl 11:12
4288
Negativt for frakt.. behovet for frakt faller, og fraktratene vil naturlig nok falle med etterspørselen. Nettopp derfor jeg mener det er viktig å få på plass lange lagringsavtaler nå. Bare det ikke blir for mange om beinet den nærmeste tiden. Spennende tider:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 12:01
4224
Ser på Twitter at de tallene kan være fake og at de tror Hannisdahl Shortet rett før Opec møtet, som slo feil som vi vet.
Tror ikke på dette men hva vet jeg. Er jeg meget rart at hans target på tank aksjer ikke er justert opp igjen når langtids ratene nå er all time high.
1 års kontrakter på over 70000$ dagen liksom
Tror ikke på dette men hva vet jeg. Er jeg meget rart at hans target på tank aksjer ikke er justert opp igjen når langtids ratene nå er all time high.
1 års kontrakter på over 70000$ dagen liksom
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
NOELLE
20.04.2020 kl 12:03
4229
En 3 års TC på rundt 50.000 USD hadde smakt godt nå, og 1 ett års på 70-100.000 USD :), men tror det blir to 1 års på de ledige nå neste ukene. Vi skal ri inn i utbyttehimmelen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 12:08
4226
Hahaha.. Tenk hva som skjer når alle oppdager dette og skal inn for å få utbytte😂
En artikkel det så smeller det
En artikkel det så smeller det
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 12:15
4228
Hvis vi lander en 70k 1 års tror jeg vi passerer 35 kr. Får vi 2 på 1 år tror jeg 50 ryker.
Hva tenker du?
En 1 års kontrakt på 70000k per dag er tross alt 25 mill dollar. Typ 250 milloner kroner
Halve av dagens mcap det.
Hva tenker du?
En 1 års kontrakt på 70000k per dag er tross alt 25 mill dollar. Typ 250 milloner kroner
Halve av dagens mcap det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
tuja
20.04.2020 kl 12:19
4211
Delta Amazon (2015 - Modern Scrubber) On Subs WAfr/China WS 132.50 CNOOC May 17-19 Delta Tankers (TCE: RV USD 142.8K @ 77.42 days / Actual USD 134.36K @ 82.09 days) 2.05 idle days
135.000$ helt frem til august.
CHART OF THE DAY: WTI prompt contango (M1-M2) widens to a record of more than $9 a barrel. The Nynex WTI May contract is expiring Tuesday, crashing under the weight of weak physical market and Cushing filling up, while June contract is supported by massive ETF inflows | #OOTT
135.000$ helt frem til august.
CHART OF THE DAY: WTI prompt contango (M1-M2) widens to a record of more than $9 a barrel. The Nynex WTI May contract is expiring Tuesday, crashing under the weight of weak physical market and Cushing filling up, while June contract is supported by massive ETF inflows | #OOTT
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.04.2020 kl 12:31
4197
Opeckuttene gjorde meg mer skeptisk til tank fremover, noe jeg skrev 10. april på den andre tråden. Det var tre dager før Hannisdahls "overraskende" nedgradering av sektoren.. Mange som ble sure på Hannisdahl for det, men jeg ser iallfall poenget hans meget tydelig, som er at ratene vil svekkes og være lave til langt inn i 2022 pga mindre oljevolum som skal fraktes.. Og allerede nå ser vi at etterspørselen etter frakt viser svakhetstegn, det kommer lite "on subs".. derfor mener jeg lagring er tingen for ADS fremover.. og som tidligere nevnt så fortsetter Saudiene å pushe olje til $14 pr. fat til Asia i mai måned også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 12:40
4190
De vil være lave fra når? Altså hvis 1 års kontrakter signeres for mellom 70 - 100k per dag så er det jo det som gjelder.
ADS har per nå 72000k per dag ut 2020. Det kan jo øke drastisk.
Hva som skjer i slutten av 2021 og 2022 Vet ingen, men vi vet at de som har signert langtids kontrakter har nettopp de ratene de har signert for, uavhengig av markedet.
Hva som skjer 2022 bryr meg ikke.
Jeg er inne for 2020,utbytte å dobling av kursen 😂
Markedet skal liksom se 6 mnd frem i tid.. Ikke 2 år.
De med 1 års kontrakter burde trades som det og ikke hva som skjer om 2 år.
Dessuten er det hundrevis av millioner fat med billig olje som skal transporteres og selges når etterspørselen tar seg opp og korona krisen er over
ADS har per nå 72000k per dag ut 2020. Det kan jo øke drastisk.
Hva som skjer i slutten av 2021 og 2022 Vet ingen, men vi vet at de som har signert langtids kontrakter har nettopp de ratene de har signert for, uavhengig av markedet.
Hva som skjer 2022 bryr meg ikke.
Jeg er inne for 2020,utbytte å dobling av kursen 😂
Markedet skal liksom se 6 mnd frem i tid.. Ikke 2 år.
De med 1 års kontrakter burde trades som det og ikke hva som skjer om 2 år.
Dessuten er det hundrevis av millioner fat med billig olje som skal transporteres og selges når etterspørselen tar seg opp og korona krisen er over
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.04.2020 kl 12:53
4158
72k for 500 vesseldays, og ADS har fortsatt ingen ett-års avtaler. Det er jo nettopp de avtalene iallfall jeg venter på;) Det kan bli meget bra, men vi er ikke der ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 13:01
4145
Jaja. Enig der. Snakker generelt :)
6 mnd på synnsyke rater funker også.. 1 års er jo best såklart :)
6 mnd på synnsyke rater funker også.. 1 års er jo best såklart :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 13:08
4124
"Yes, both vessels should be ready for fixing within the next few weeks and we will consider both long-term charters (pending on duration, pricing, counter party etc) as well as the spot market. So all options open at the moment."
Dette betyr at de ikke har signert før ratene gikk til himmels :)
Poff og et smell snart nå :)
Dette betyr at de ikke har signert før ratene gikk til himmels :)
Poff og et smell snart nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
riskypick
20.04.2020 kl 14:04
4042
Jeg bare tenkte på noe med ads. Er det ikke en fair sjanse for at båtene er mer verdt enn 12-15 musd i 2022 ved neste survey? 20 år gamle skip går jo for mer enn deg stort sett?
Spørs selvsagt på markedet da. Sterk ads i øyeblikket! Venter på stratus og serenade. Spennende,spennende
Spørs selvsagt på markedet da. Sterk ads i øyeblikket! Venter på stratus og serenade. Spennende,spennende
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 14:10
4013
Der kom det litt volum på kjøpersiden, alt ble spist opp. Bare vent til alle skal inn😆📈
Er ikke mye tilsalgs her av 23 mill aksjer. De fleste vil jo ha flest mulig vet utbytte
Er ikke mye tilsalgs her av 23 mill aksjer. De fleste vil jo ha flest mulig vet utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
Grylls
20.04.2020 kl 14:18
3986
"Og allerede nå ser vi at etterspørselen etter frakt viser svakhetstegn, det kommer lite "on subs".."
Mer fordi rederne sitter rolig i båten enn noe annet.
Mer fordi rederne sitter rolig i båten enn noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.04.2020 kl 14:37
3939
Er det svar fra selskapet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
Struts
20.04.2020 kl 14:38
3930
Det der er det ingen som vet for sikkert. Anal-ytikere vil alltid spå, det er godt betalte spåkoner. Vi vet skrapverdien i dag (noenlunde). Rundt USD 400 per ldt basis 40,000 mt for hver og en av enhetene i dag er og forblir USD 16 mill pr enhet (basis levert). Og USD 300 per ldt gir USD 12 mill. 2022, for ikke å snakke om senere i dette eller neste år blir omtrent som å stikke fingeren i jorden (jeg har dessverre hele hodet der) og la den bli der i påvente av medvind man ikke føler før tælen gir den et spark før våren arriverer.
Og ja, for "trading" går slike enheter mer enn for skrap. Rundt USD 30 mill + pr enhet, og ADS skipene er jo bygget på Hitachi og har CAP1 klasse. Rolls-Royce og Bentley satt på vannet.
Men for å snu litt på flisa: 29 VLCC'er levert i år, 27 neste, og 3 i 2022. I mellomtiden har oljeprisen (nå) gått til helvete, og vil muligens nærme seg lett skydekke neste år, for så å ta av til himmelen igjen 2022. Den som lever i 2022 får se. Jeg håper inderlig puben har åpnet før den tid! Med ønske om syndsforlatelse ovenfor det Arendal-Lammerske miljøet.
Og ja, for "trading" går slike enheter mer enn for skrap. Rundt USD 30 mill + pr enhet, og ADS skipene er jo bygget på Hitachi og har CAP1 klasse. Rolls-Royce og Bentley satt på vannet.
Men for å snu litt på flisa: 29 VLCC'er levert i år, 27 neste, og 3 i 2022. I mellomtiden har oljeprisen (nå) gått til helvete, og vil muligens nærme seg lett skydekke neste år, for så å ta av til himmelen igjen 2022. Den som lever i 2022 får se. Jeg håper inderlig puben har åpnet før den tid! Med ønske om syndsforlatelse ovenfor det Arendal-Lammerske miljøet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
Hammerix
20.04.2020 kl 14:39
3940
Kom over denne på Twitter: https://hammerinvesting.wordpress.com/2020/04/17/ads-crude-carrier-the-low-risk-play-in-a-sea-of-uncertainty/
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 16:47
3840
187 000....funker det.
Athenian Glory (2011 - Modern VLSFO) On Subs AG/China WS 157.00 Unipec May 5-7 Athenian Tankers Demurrage USD 157.5K (TCE: RV USD 187.33K @ 43.9 days / Actual USD 183.25K @ 44.83 days) 0.69 idle days
Athenian Glory (2011 - Modern VLSFO) On Subs AG/China WS 157.00 Unipec May 5-7 Athenian Tankers Demurrage USD 157.5K (TCE: RV USD 187.33K @ 43.9 days / Actual USD 183.25K @ 44.83 days) 0.69 idle days
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
Finsken
20.04.2020 kl 16:50
3829
Akkurat nå omsettes 20 år gamle vlcc for ca $21 mill og d er uten skrubber.
Har sagt d før og gjentar, disse fartøyene er bygd i Japan og kan forventes å leve til de er ca 23 år, altså 2025.
Har sagt d før og gjentar, disse fartøyene er bygd i Japan og kan forventes å leve til de er ca 23 år, altså 2025.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 17:05
3781
Ny stor en.. De bare strømmer på
Maran Aquarius (2005 - Modern VLSFO) On Subs AG/China WS 157.50 Unipec May 5-7 Maran Tankers Management Demurrage USD 157.5K (TCE: RV USD 185.05K @ 44.64 days / Actual USD 184.92K @ 44.97 days) 2.28 idle days
Maran Aquarius (2005 - Modern VLSFO) On Subs AG/China WS 157.50 Unipec May 5-7 Maran Tankers Management Demurrage USD 157.5K (TCE: RV USD 185.05K @ 44.64 days / Actual USD 184.92K @ 44.97 days) 2.28 idle days
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.04.2020 kl 17:10
3780
Til dem som mener ADS ikke får del i oppgangen i tankmarkedet. Her er kursutviklingen for FRO vs ADS siden nyttår. Ganske likt.
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=no%3Afro&x=31&y=14&time=19&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=8%2F13%2F2019&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=no%3Aadsc.me&comp=no%3Aadsc.me&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=2&lf3=4&type=64&style=320&size=2&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=no%3Afro&x=31&y=14&time=19&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=8%2F13%2F2019&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=no%3Aadsc.me&comp=no%3Aadsc.me&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=2&lf3=4&type=64&style=320&size=2&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
tuja
20.04.2020 kl 18:04
3706
https://www.dn.no/olje/olje/koronaviruset/kenneth-tveter/-folk-kjoper-olje-uten-a-forsta-hva-det-innebarer/2-1-794219
Mandag faller prisen på amerikansk lettolje over 40 prosent. Hedgefondforvalter Kenneth Tveter tror det samme kan skje med nordsjøoljen brent innen midten av neste uke.
Mandag faller prisen på amerikansk lettolje over 40 prosent. Hedgefondforvalter Kenneth Tveter tror det samme kan skje med nordsjøoljen brent innen midten av neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
tuja
20.04.2020 kl 18:08
3711
https://m.investing.com/news/commodities-news/oil-prices-a-tale-of-two-us-crude-contracts-both-bad-2145236
According to known data, storage at the Cushing, Okla. hub for WTI deliveries reached 71% of working capacity as of April 10 — up 15% from two weeks earlier. At the rate Cushing is building, at an average of 16 million barrels weekly over the past three weeks, analysts say the hub could hit capacity by mid-May, or the first few weeks of June at the latest.
Oil storage on sea is growing too. Global crude tankers are estimated to hold a record high of 160 million barrels, double from just two weeks ago.
Rystad Energy in Oslo, Norway, has estimated previously that U.S. storage capacity by the end of April could drop to as little as 200 million barrels on paper, although in practice, available crude capacity might be closer to 150 million barrels.
“As storage fills up, countries are being forced to shut-in production on a large scale to counteract a theoretical oversupply of 21 million bpd in 2Q20,” Teodora Cowie, senior analyst at Rystad, wrote in a note Monday.
According to known data, storage at the Cushing, Okla. hub for WTI deliveries reached 71% of working capacity as of April 10 — up 15% from two weeks earlier. At the rate Cushing is building, at an average of 16 million barrels weekly over the past three weeks, analysts say the hub could hit capacity by mid-May, or the first few weeks of June at the latest.
Oil storage on sea is growing too. Global crude tankers are estimated to hold a record high of 160 million barrels, double from just two weeks ago.
Rystad Energy in Oslo, Norway, has estimated previously that U.S. storage capacity by the end of April could drop to as little as 200 million barrels on paper, although in practice, available crude capacity might be closer to 150 million barrels.
“As storage fills up, countries are being forced to shut-in production on a large scale to counteract a theoretical oversupply of 21 million bpd in 2Q20,” Teodora Cowie, senior analyst at Rystad, wrote in a note Monday.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 18:10
3705
BREAKING:
Charter rates for giant vessels that can be used to store #oil have more than doubled in the last month to reach highs of $350,000 a day as traders scramble to find space for crude that cannot be sold on to refineries
Storage facilities on the verge of a major crisis? https://t.co/CCt9sM6Ldv
Charter rates for giant vessels that can be used to store #oil have more than doubled in the last month to reach highs of $350,000 a day as traders scramble to find space for crude that cannot be sold on to refineries
Storage facilities on the verge of a major crisis? https://t.co/CCt9sM6Ldv
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
Struts
20.04.2020 kl 18:45
3635
Her har du glemt en vesentlig ting - en 20 år gammel VLCC omsettes nå for USD 10 mill mer enn det De hevder. Dersom det er en skrivefeil, så er det selvfølgelig tilgitt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
tuja
20.04.2020 kl 18:59
3602
WTI krakker. Contango til himmels:
Crude Oil WTI (NYM $/bbl) Front Month
Watchlist
Last Updated: Apr 20, 2020 at 12:47 p.m. EDT Delayed quote
$
6.58
-11.69 -63.98%
Crude Oil WTI (NYM $/bbl) Front Month
Watchlist
Last Updated: Apr 20, 2020 at 12:47 p.m. EDT Delayed quote
$
6.58
-11.69 -63.98%
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
20.04.2020 kl 19:04
3605
Wti 4$ nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
tuja
20.04.2020 kl 19:08
3607
Total kollaps på WTI. Brent next?
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
hogan
20.04.2020 kl 19:32
3577
Det kaller jeg perfect storm wti 4-5 og Ads to ledige ship, hvis de ikke allerede har kontrakt uansett blir det veldig bra
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare