Børsens billigste og beste tank aksje?

FREIDLAND
ADS 15.04.2020 kl 22:37 40723

Olja krakker, lagrene fylles opp og snart er det kun tankskip som kan redde industrien i form av lagring.
Ratene for tankere har gått til himmels.

ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.

De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.

Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.

Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.

Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.

Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈



Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)



Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...

Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest

Redigert 21.01.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Struts
22.04.2020 kl 14:57 4818

Neida, ikke noe problem! Men meglere som driver med kjøp og salg vil nødvendigvis følge med. Dette kommer (mer eller mindre) garantert frem i løpet av uken. Da jeg surret med K+S var tommelfinger-regelen USD 4 mill for nyklassing (noe mindre og mer alt etter alder naturlig nok). Det er en evighet siden, men da var dollaren rundt NOK 5 , nå er den mer enn doblet, så … kanskje fremdeles i den "rangen"?

PS. Egentlig burde vel selger ha opplyst i sin pressemelding (?) på hvilken basis salget var gjennomført. Men kanskje de også har en skjult (mht ss/dd) agenda de ønsker å holde tyst om (ovenfor både kjøper og presse). Nei, hva vet nå jeg. For nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Struts
22.04.2020 kl 15:40 4727

Jeg burde kanskje være litt snill med Mikro. Tross alt litt underholdning.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2020 kl 16:21 4626

Mange vil være med inn her ser det ut til. Eksploderte med antall kjøpere akkurat nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 17:02 4547

Jeg ler meg ihjel. Folk solgte på slutten idag pga et oljepris hopp etter en Trump tweet om at de kan angripe iranske båter Hvis de plager USA.
Så viser inventories i USA 15 000 000 fat økning 😂🤦‍♂️
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
22.04.2020 kl 17:10 4528

20 million barrels of oil floats off U.S. West Coast, enough to satisfy 20% of global demand

#oil #COVID19 #california #energy https://t.co/GVeih16KOh
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
CapitaL
22.04.2020 kl 18:48 4362

Kort intervju med Hannisdahl om contangoen.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=235&v=kWP5KMIeJzA&feature=emb_title
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2020 kl 20:36 4251

NOELLE skrev Innlegget er slettet
Ja, ikke sant. Du tok det som ironi men det var faktisk svært mange kjøpere den siste halvtimen, og jeg mente fullt alvor. Trodde kursen skulle øke i stedet for å duppe på slutten. Altså, jeg står for det jeg har skrevet om fordelen store vs små -selskaper. Makset sist på fro og tnk og vil si det nesten var flaks. Jeg kan fint innrømme å bite i det sure eplet at det ser ut som jeg tar feil på tørr. Flere analytikere spår mer eller mindre sidelengse rater, og mulig en stabilitetet på 11-12k$ de neste to månedene (kommer an på hva som skjer med covid). Selv om jeg ikke er enig med alle romantikere så betyr det ikke at jeg et troll ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2020 kl 21:04 4187

Under intervjuet med Hannisdahl flagret det en del info over skjermen, bl a sto det VLCC rate på 6 mnd -150k og 1 år - 103k. Helt sjukt om det stemmer!
Kommer det 6 mnd kontrakt på Serenade og/eller Stratus til bare 70/80k er det jo nesten så en kan bli skuffet ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 00:37 3997

Tipper 6 mnd 100k per dag.
Bra det med 15k Breakeven per dag. Blir utbytte av sånt
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Struts
23.04.2020 kl 07:12 3837

Har ikke observert noen ny info vedrørende klasseposisjonen på M/T =TI HELLAS= som ble rapportert solgt for USD 38.3 mill. Men det er rapportert om nok et salg; M/T =TAKASAKI= 300,000/05 MHI skal ha blitt solgt for USD 38 mill, mao tilsvarende pris. Men siden SS/DD heller ikke her er belyst er vi (eller i alle fall jeg) like langt. Er salget basis asis og ss/dd due innebærer det en økning i verdier, hvis ikke er det omtrent status quo. Når det gjelder ADS skutene (alle bygget 2002) kan ikke jeg se noe som underbygger noen endring der heller. Men, det avhenger igjen litt på når mer info foreligger for de foran nevnte. På den annen side, VLCC-verdier har definitivt ikke gått ned siste ukene, det er bare ganske få salg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 08:33 3769

Ok Struts, jeg fant heller ikke mer info. Da er vi som du sier like langt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Struts
23.04.2020 kl 08:45 3733

Mulig jeg blingser totalt, men ser at M/T =ADS STRATUS= igjen dukker opp på skjermen (etter noen dagers utmelding), nå i området Nord Kina (som kan bety så mye). Siste ETA Onsan var 22 april dersom jeg ikke husker helt feil. Kun spekulasjoner fra min side, men ser slett ikke bort fra at lossing allerede har funnet sted, og at skipet nå er på vei tilbake til AG via Spore. Og M/T =ADS SERENADE= gir (iht Marine Traffic) ETA Spore 30. april. For å gjøre en lang historie noe kortere (og som antydet av flere her), kan hende vi har en/muligens TO slutninger innen neste helg!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
CapitaL
23.04.2020 kl 08:51 3696

Stratus ligger nå utenfor Onsan, Sør-Korea i flg Vesselfinder.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 09:05 3646

Ohyes📈📈 en bra 6 mndrs på Stratus nå så smeller det🙈
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
tuja
23.04.2020 kl 09:11 3614

Tenk om selskapet smeller til med 2 ettårskontrakter på 70-90k usd. Det hadde vært helt konge. Spennende tider.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
HP17
23.04.2020 kl 09:41 3531

Når tror dere en melding om kontrakt vil foreligge?
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
hogan
23.04.2020 kl 09:43 3524

Tar nok ikke lang tid å få jobb i disse tider, men når de melder, det kan jo drøye litt
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
tuja
23.04.2020 kl 09:43 3526

Stratus bør være rett rundt hjørnet, og Serenade muligens innen neste helg. Uansett, det nærmer seg.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 09:56 3473

Det er virkelig noen som ikke skjønner hva som kommer til å skje her. Selger ned hver gang vi passerer 29 kr.
Akkurat som ved 25 kr🤦‍♂️
Tradere som er fornøyd med småkroner mens vi andre går for big money. Jaja, de utsetter bare den store oppgangen. Funker for meg. Nye gulv og gap fylles som forsterker oppgangen på sikt
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 10:15 3424

https://t.co/v0mrayYItv

Americas tanker freight climbs on depressed #crudeoil price dynamics

* USGC #VLCC freight up 11%, sees boost from AG market
* USGC light sweet crude structure offers potential contango play
* Charterers show interest in mid-size #tankers

Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 14:36 3277

CRUNCH TIME: Oil refiners are hunting for vessels to store fuel that nobody is buying, sending freight rates sharply higher, an indication that the global refining system is fast approaching a breaking point | #OOTT with @JWittels and @firatkayakiran https://t.co/BknBMC4OmB
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 15:50 3196

Har vært 20 år i markedet. Men det jeg ser her i ADS, nivået på daytraderne som hele tiden ikke klarer å selge på topp, samt ikke klarer å legge aksjene tilsalgs på rett nivå ut fra RsI etc er helt utrolig.
At man ikke ser aksjen jager oppover for hver dag, men likevell går aktivt inn får å gjøre dårligst mulig trades😂 ser jo ut som en gjeng med snøblinde fulle sjømenn som trader her. Det er på nystarter nivå på gutterommet
Men det går veldig fint, vi ender opp hver dag og smellet kommer snart.
Apekatter😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Lykkeknotten
23.04.2020 kl 16:13 3275

Kan jo ikke være helt feil å selge når vi nærmer oss årsbeste. Reduserte selv noe i ADS og flytta over i HUNT i dag. Trolig lagger HUNT fordi det er usikkerhet om hvordan utbytte skal komme aksjonærene til gode.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 16:32 3226

Ja det er jo virkelig smart noen dager før nye kontrakter🤦‍♂️ du er en av smartingene du da😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Lykkeknotten
23.04.2020 kl 16:40 3195

Ja, vi får se om det var smart å flytte noe av portefølgen over til HUNT. Alle tank selskapene vil tjene bøttevis i den perioden vi er nå. Hvilken som gjør det best over tid er det ingen av oss som vet, men jeg antar du har satset alt på en. Jeg har fordelt på tre tankselskap, ADS er fortsatt en av dem.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 17:51 3054

Gikk fra fro og tnk til tørr og ads. Også fra us til Norge fordi jeg antar krona fort kan styrke seg. Tørr var for tidlig og ergo en tabbe. Solgte meg ned for en halvannen uke siden fra tørr og puttet mer på ads. Noen sier 100% fra dagens verdier, men tviler på den går så høyt. Relativt sikker på 45nok. Kanskje mer hvis de sikrer langtidskontrakter på 100k$+ for de to resterende skipene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
NOELLE
23.04.2020 kl 19:43 2885

ADS er et unikt og enestående case nå. Man har visibilitet på enorm inntjening, og veldig veldig store utbytter frem til man etter alle solemerker skraper skipene litt inn i 2022, og tar pengene for det også. Dette mens det stort sett over hele fjöla er lavere cashflow, og utbytter halveres eller kuttes helt. Ikke mye ledige aksjer i freefloat heller. Har sitter nok de fleste med mye, og skal ha med seg hele festen. Jeg også med 100 k + aksjer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 21:20 2756

Hentet fra XI:

En liten indikator på hvor HOT markedet er for annenhåndssalg (en indikator for dagens rater naturligvis):
TI HELLAS 319k dwt 2005 Hyundai - Rumoured sold USD 37.5 mill til Grekere. (Special survey due)
TAKASAKI 300k dwt 2005 IHI - Hadde bud denne uken. Ryktes solgt til Grekere for USD 38.65 mill. (special survey due)
BUNGA KASTURI TIGA 300k dwt 2006 Universal - Solgt til Arne Fredly/Hunter?? ca USD 40.25 mill.

Special survey koster for usd 2-3 mill.
En liten indikator på interessen i markedet: Takasaki hadde 6+ interessenter.

Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
undrende
23.04.2020 kl 21:51 2684

Som relativt fersk investor/trader, så er jeg komfortabel med å ta gevinst underveis. Liker ikke å sitte i long posisjoner og vente på den store nyheten. Ligger ofte fine penger i å ta gevinster jevnt og trutt, så får man heller gå glipp av en etappe opp. Det viktigste for meg er å ikke brenne av X-antall ti tusner aksjer i markedet på tilbakefall, som det tross alt er flere av, enn brå oppganger. Gamle Trygve sa vel en gang i fjor, sikker gjentatt det flere ganger, at tank marked er noe av det vanskeligste å holde styr på. Man får respektere at det er ulike syn. Intradag, så syns vertfall jeg at risikoen nedsides er godt begrenset, og lett å komme seg ut av uten å brenne for mye. Generelt, det beste jeg kan gjøre som "fersking" er å ikke høre på 95% av skriveriene på H.O, gå for selskap som har substans, utbytte, og en god porsjon edruelighet. Bare tull å skjelle ut andre som tar en pust i bakken. Ikke veteran i ADS, men har gjort en tre-fire handler denne uken, og er mer enn godt fornøyd med det så langt. Sover godt på sidelinjen også, uansett. Uten fundamentale nyheter, så kommer jeg inn i denne igjen i morgen på bedre betingelser enn dagens intradag's beste, min mening. Om ikke, så er det muligheter igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
undrende
23.04.2020 kl 21:56 4451

For øvrig, volumet i ADS er ikke all verden, det er største problemet med å trade denne.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 22:03 4421

Jojo, det er jo helt greit det. Er jo kjøp og salg som gjør at en aksje lever. Men det er komisk å se hvor amatørmessig det blir gjort. Sperre oppgang for så å må selge billigere osv osv.
Sier ikke det er deg... Men når en aksje jager oppover som ADS gjør så utnytter man det for å tjene mest mulig, ikke minst mulig.
Hver dag er det kommet sperrer, som blir brutt hver gang. Hadde de gjort dette anderledes som proffene hadde det spredd salg mye mer og truffet toppen. De meste ble solgt langt under day high i dag. Amatører er min mening :)
Du får ha velkommen tilbake i morgen, kansje kommer du inn billigere enn du solgte, og ingenting er bedre enn det. Slikt gir bare gir fuel til videre oppgang
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
undrende
23.04.2020 kl 22:08 4396

Bli nok å studere denne i morgen også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 06:01 4057

Ser i Tradewinds at Fredly (Hunter) skal ha budt eller kjøpt M/T =BUNGA KATSURI TIGA= 300,000/06 Universal for USD 40 mill. Det er interessant av flere grunner. For det første siden skipet ble rapportert solgt for USD 38 mill til grekere for rundt ti dager siden. Det må da innebære at enten har grekerne snudd seg rundt og resolgt skipet, eller så feilet salget, og selger har nå oppnådd en høyere pris. Det er mulig det står mer om det i artikkelen til Tradewinds, men jeg har ikke "Access" til det som står utover overskriften. Det er også litt interessant i den forstand at skipet er 14 år, hvilket betyr at klasse/DD burde være "due" neste år (gitt 5 års intervall for hovedklassing). Bruker man 6% som faktor pr byggeår, vil dette innebære at en 2005-årgang skulle være verdt rundt USD 37.6 mill (i tråd med nylige salg), 2004-årgang 35.3 mill, 2003 33.2 mill og 2002-årgang 31 mill. Sistnevnte skulle vel passe bra for ADS-skutene. Så kan man (godt) argumentere for at Cap1-klasse (og scrubbere) har en tilleggsverdi, men dersom man ser bort fra det er USD 31 mill etter min oppfatning en oppjustering på USD 2 mill fra verdiansettelser gjort for få uker siden. USD 31,000,000 x 3 x dollarkurs blir det fort penger av.

Som vanlig bare synsing fra min side, men hvis noenlunde innenfor consensus, så kan dette muligens bli en hyggelig dag for oss ADS-aksjonærer. Eh, selv om det mest spennende vel er hva Serenade og Stratus ender opp med av beskjeftigelse fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Met1976
24.04.2020 kl 07:10 3981

Burde ikke første kontrakten vært klar nå? Begynner bli litt nervøs, har flyttet 50% av aksjekapitalen inn i ADS :-)

Nå ser det jo ikke ut som om ratene faller noe voldsomt fra denne toppen foreløpig men tank er tank....
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 07:14 3966

Alt er relativt, men er nok ikke lenge til - kanskje i løpet av neste uke. Eller i dag for alt jeg vet. Mulig mager trøst, men jeg har 2/3 av kapitalen bundet i ADS. Og nå er det tanken som teller!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 07:37 3915

Ok, nettopp fått noe tilleggsinfo om Fredlys kjøp. Bla at han kjøper skipet privat (og ikke i regi av Hunter). Videre at levering først skal finne sted i JUNI, og det gjør jo prisen i realiteten enda høyere. Det er heller ikke snakk om et resalg fra grekerne som bød 38 m, bare et overbud fra Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 07:50 3867

Selskapet går automatisk over på spot som ikke vil meldes, til de får en lang kontrakt. Denne toppen du prater om på 300 000 $ per dag var en kort peak. 200 000 $ er sinnsykt. Tror vi får mange slike peaker fremover.
Du har flyttet 50% av kapitalen til ADS og burde stole på selskapet. De gjør det de kan for å få best mulig rater.
Er vell ingen tvil hva som kommer i disse dager :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Met1976
24.04.2020 kl 08:02 3830

Jeg håper mer på lengre lagring, var de toppratene jeg håpet på :-) Spotrater på 150-200k er jo selvsagt helkt enormt men mtp oljeforbruket fremover og usikkerheten knyttet til kutt mm har jeg mer lyst på sikkerheten lengre kontrakter gir :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 08:14 3780

Helt klart. Men husk bare at 3-4 dager på spot nå tilsvarer nesten en hel måned på normal spot.
Det er jo egentlig helt sykt.
Håper egentlig de tar 1 båt på lang og den andre fortsetter på spot i noen uker🙈
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.04.2020 kl 08:16 3765

https://www.dn.no/shipping/arne-fredly/the-hunter-group/aet-tankers/arne-fredly-kjoper-14-ar-gammel-supertanker-for-vel-400-millioner-kroner/2-1-797268

DETTE SIER SITT !!! Syk pris!! Allikevel Fredly ser stor inntjening!!!

ADS er super attraktiv nå med 3 VLCC.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.04.2020 kl 08:19 3739

Kontraktene kommer. Det er den desidert mest etterspurte skipstypen nå, og meglerene ringes ned for ledige.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.04.2020 kl 08:32 3682

Enig med deg, lange TC er det eneste som gjelder nå. Contango-festen er snart over, oljeproduksjonen er i ferd med å bli kraftig redusert og kjøperne av olje sitter snart på fulle lagre for mange mndr fremover. I tillegg skal olje lagret på skip avhendes. Hvem i all verden trenger frakt da?



Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 08:49 3611

Contango festen har nettopp startet. 50 mill fat på vei til USA nå fra Saudi, på tankere.vil bombardere USA med 1.5 mill fat per dag hele mai.
Inventories er så godt som fulle på land, Rystad estimerer rundt 10 dager.
Etterspørselen er ned 30 mill fat per dag. Hvor skal all overproduksjon dra? Ja mai vil se noe bedre ut.. Men vi har et enormt etterslep av olje som flommer markedet. Selv om kuttene kommer 1 mai vil gammel produksjon slå markedet hele Mai. I tillegg til 10-15 mill per dag
Contango festen har så vidt startet.

Oljeselskapene springer rundt som snøkanniner for å finne ledige tankere til å lagre olje på, slik at de slipper å kutte og stenge ned produksjonen. Som vil kjøre de konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 09:07 3519

Det var deilig å få ut Tradere der.. Dipp fra start så opp😋 perfekt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
tuja
24.04.2020 kl 09:15 3480

Kommer 2 lansiktige slutninger på +/- 80 usd, vil ADSC tjene grovt med cash, og vi kan bare sitte å ta imot gode utbytter for hvert kvartal framover. Så er spent på hva de drar opp av hatten. Bør snart komme en avklaring.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 09:18 3459

Her var det noen tullinger som solgte pga Frontline fikk seg en dipp i USA i går, men tok seg inn igjen.
Ikke spør meg på hvilket grunnlag en 2% dipp i FRO er et salgsignal i ADS når vi har 2 kontrakter på vei 😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.04.2020 kl 09:19 3451

I flg Vesselfinder ligger Stratus utenfor Onsan, Sør-Korea.. virker ikke som lossing er påbegynt enda. 2 dager etter skjema i så fall..
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
ruda
24.04.2020 kl 09:21 3440

Dette kan slå begge veier. opp elle ned
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare