Børsens billigste og beste tank aksje?
Olja krakker, lagrene fylles opp og snart er det kun tankskip som kan redde industrien i form av lagring.
Ratene for tankere har gått til himmels.
ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.
De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.
Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.
Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.
Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.
Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈
Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)
Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...
Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Ratene for tankere har gått til himmels.
ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.
De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.
Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.
Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.
Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.
Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈
Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)
Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...
Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest
Redigert 21.01.2021 kl 09:01
Du må logge inn for å svare
tuja
24.04.2020 kl 09:27
3416
https://e24.no/boers-og-finans/i/Op9wow/tankselskapene-med-mest-lagringsplass-i-flaaten
Overflod av olje har ført til at oljetankskip blir brukt til å lagre overskuddsoljen. Det kan være gull verdt for selskapene som har skip ledig til å utnytte det. Her er tankselskapene på Oslo Børs med mest lagringsplass.
Og hvem har snart 2 ledige tankere? Just saying :)
Overflod av olje har ført til at oljetankskip blir brukt til å lagre overskuddsoljen. Det kan være gull verdt for selskapene som har skip ledig til å utnytte det. Her er tankselskapene på Oslo Børs med mest lagringsplass.
Og hvem har snart 2 ledige tankere? Just saying :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 09:38
3368
I går :
"You may have been thinking of ADS Stratus, but that is outside Onsan in S Korea and simply waiting charterer’s orders for unloading. Also, remember that we do not report spot voyages so the fact that we have not sent out any announcement relating to this vessel is no indication of whether or not the vessel is fixed on her next voyage. And if it is the VLCC app you are using, please be aware that not all fixtures are reported in it and although a useful tool, it is not always fully comprehensive nor 100% correct (in my experience for our vessels)"
"You may have been thinking of ADS Stratus, but that is outside Onsan in S Korea and simply waiting charterer’s orders for unloading. Also, remember that we do not report spot voyages so the fact that we have not sent out any announcement relating to this vessel is no indication of whether or not the vessel is fixed on her next voyage. And if it is the VLCC app you are using, please be aware that not all fixtures are reported in it and although a useful tool, it is not always fully comprehensive nor 100% correct (in my experience for our vessels)"
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 09:42
3336
ruda skrev Dette kan slå begge veier. opp elle ned
Må si det var fryktelig deilig å få ristet treet litt i dag,tok noen minutter så var vi oppe igjen.
Det viser bare interessen i aksjen.
Så får de som er nervøse av en eller annen årsak se aksjen dra seg over 30 kr igjen etterhvert.
Flotters for de som fikk kjøpt billig i dippen, fikk snappet opp noen få aksjer selv.
Det viser bare interessen i aksjen.
Så får de som er nervøse av en eller annen årsak se aksjen dra seg over 30 kr igjen etterhvert.
Flotters for de som fikk kjøpt billig i dippen, fikk snappet opp noen få aksjer selv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
Jeg er optimist og tror den slutter med grønn farge på ca 30nok i dag. Ser ut til at 30 har en større vegg for videre oppgang.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
tuja
24.04.2020 kl 09:58
3257
09:53:47
TDN Direkt
Tror på langvarig virkning for rederiene: – Det vil transformere den finansielle posisjonen
Den pågående styrken i markedet på tvers av tank-segmentene vil etter Clarksons Platou Securities' syn ikke bare lede til høyere inntjening, men er satt til å transformere rederiers finansielle posisjon med langvarige virkninger.
Det skriver meglerhuset i sin sektorrapport "Transformative Cash Flow Generation", fremlagt fredag.
Clarksons-analytikerne påpeker at de høye spotratene for VLCCer åpenbart ikke er bærekraftige og vil sannsynligvis falle drastisk når oljemarkedene begynner å vise tegn på balanse, men legger til at tank-rederiene som kommer ut av denne oppturen vil ha noe å vise til.
"Høyere kontantposisjoner, lavere gjeldsnivå og rikelig fleksibilitet er utfallet av dagens tank-marked", skriver meglerhuset.
En av de beste illustrasjonene på dette er ifølge analytikerne at tank-aksjene meglerhuset dekker gikk inn i 2020 med en gjennomsnittlig gjeldsgrad på 46 prosent, og at de vil gå ut av 2020 med 25 prosent i snitt.
"Forrige gang tank-rederiene genererte så mye fri kontantstrøm var i 2004, den tidlige delen av den forrige oppsykelen", heter det.
Clarksons estimerer nå VLCC-rater på 79.000 dollar pr dag i 2020, fra tidligere estimat på 60.000 dollar pr dag, fallende til 30.000 pr dag i 2021 (50.000), mens ratene for 2022 estimeres til 40.000 dollar pr dag.
TDN Direkt
Tror på langvarig virkning for rederiene: – Det vil transformere den finansielle posisjonen
Den pågående styrken i markedet på tvers av tank-segmentene vil etter Clarksons Platou Securities' syn ikke bare lede til høyere inntjening, men er satt til å transformere rederiers finansielle posisjon med langvarige virkninger.
Det skriver meglerhuset i sin sektorrapport "Transformative Cash Flow Generation", fremlagt fredag.
Clarksons-analytikerne påpeker at de høye spotratene for VLCCer åpenbart ikke er bærekraftige og vil sannsynligvis falle drastisk når oljemarkedene begynner å vise tegn på balanse, men legger til at tank-rederiene som kommer ut av denne oppturen vil ha noe å vise til.
"Høyere kontantposisjoner, lavere gjeldsnivå og rikelig fleksibilitet er utfallet av dagens tank-marked", skriver meglerhuset.
En av de beste illustrasjonene på dette er ifølge analytikerne at tank-aksjene meglerhuset dekker gikk inn i 2020 med en gjennomsnittlig gjeldsgrad på 46 prosent, og at de vil gå ut av 2020 med 25 prosent i snitt.
"Forrige gang tank-rederiene genererte så mye fri kontantstrøm var i 2004, den tidlige delen av den forrige oppsykelen", heter det.
Clarksons estimerer nå VLCC-rater på 79.000 dollar pr dag i 2020, fra tidligere estimat på 60.000 dollar pr dag, fallende til 30.000 pr dag i 2021 (50.000), mens ratene for 2022 estimeres til 40.000 dollar pr dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 09:59
3246
Ok, da har det vel vært ventetid for lossing i Onsan. Kanskje da Serenade blir sluttet først, den har jo gått fra Taiwan og forventes ankomme Spore 30. april.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.04.2020 kl 10:04
3225
Serenade skal jo til Kina.. aner ikke hvorfor det står destinasjon Singapore.. mulig stopp for skifte av mannskap, forsyninger eller noe sånt?
Skipet kommer fra AG, ikke Taiwan.
Skipet kommer fra AG, ikke Taiwan.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 10:17
3169
Hehe, de opererer nok med forskjellig info (av ukjent grunn). Marine Traffic opplyser forrige havn som Mailiao i Taiwan. Det er vel bare vente å se uansett (hvor de befinner seg).
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.04.2020 kl 10:17
3165
Resultat sesongen begynner i Mai for fullt for alle tankrederiene. Det vil være meget positivt, og vil skape momentum frem mot ADS sin rapportering i slutten av Mai.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.04.2020 kl 10:29
3111
Mulig Taiwan var forrige lossehavn, men nå er skipet søkklastet med olje den har hentet i AG. Marinetraffic er ubrukelig uten abonnement.. Out of range as always.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.04.2020 kl 10:44
3075
" Clarksons estimerer nå VLCC-rater på 79.000 dollar pr dag i 2020, fra tidligere estimat på 60.000 dollar pr dag, fallende til 30.000 pr dag i 2021 (50.000), mens ratene for 2022 estimeres til 40.000 dollar pr dag. "
HVIS det blir slik, tjener ADS fortsatt veldig mye penger frem til sannsynlig skraping i første del av 2022. Ved 1 år TC charter på Stratus , og Serenade er de sikret super rater til Mai/Juni 2021.
HVIS det blir slik, tjener ADS fortsatt veldig mye penger frem til sannsynlig skraping i første del av 2022. Ved 1 år TC charter på Stratus , og Serenade er de sikret super rater til Mai/Juni 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
TANK: DAGENS STYRKE VIL HA LANGVARIG VIRKNING FOR REDERIENE -CLARKSONS PLATOU
09:45
Oslo (TDN Direkt): Den pågående styrken i markedet på tvers av tank-segmentene vil etter Clarksons Platou Securities syn ikke bare lede til høyere inntjening, men er satt til å transformere rederiers finansielle posisjon med langvarige virkninger.
Det skriver meglerhuset i sin sektorrapport Transformative Cash Flow Generation, fremlagt fredag.
Clarksons-analytikerne påpeker at de høye spotratene for VLCCer åpenbart ikke er bærekraftige og vil sannsynligvis falle drastisk når oljemarkedene begynner å vise tegn på balanse, men legger til at tank-rederiene som kommer ut av denne oppturen vil ha noe å vise til.
Høyere kontantposisjoner, lavere gjeldsnivå og rikelig fleksibilitet er utfallet av dagens tank-marked, skriver meglerhuset.
En av de beste illustrasjonene på dette er ifølge analytikerne at tank-aksjene meglerhuset dekker gikk inn i 2020 med en gjennomsnittlig gjeldsgrad på 46 prosent, og at de vil gå ut av 2020 med 25 prosent i snitt.
Forrige gang tank-rederiene genererte så mye fri kontantstrøm var i 2004, den tidlige delen av den forrige oppsykelen, heter det.
Clarksons estimerer nå VLCC-rater på 79.000 dollar pr dag i 2020, fra tidligere estimat på 60.000 dollar pr dag, fallende til 30.000 pr dag i 2021 (50.000), mens ratene for 2022 estimeres til 40.000 dollar pr dag.
Oversikt over meglerhusets anbefalinger og kursmål:
Aksje Anbefaling Kursmål
DHT Holdings Kjøp USD 10
Euronav Kjøp USD 16
Frontline Kjøp NOK 149
Hunter Group Kjøp NOK 6,4
Okeanis Eco Tankers Kjøp NOK 149
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare