Børsens billigste og beste tank aksje?


Olja krakker, lagrene fylles opp og snart er det kun tankskip som kan redde industrien i form av lagring.
Ratene for tankere har gått til himmels.

ADS Crude Carriers har en børsverdi på 50 millioner $ Vs andre tankselskaper som ligger rundt 700 mill$ og opp mot 2 millarder $
Klart det er grunner til dette, flere skip osv osv.
Men alle vet vi at de med minst bv går raskere og høyere opp enn de store.

De har kontrakter på 72 000 dollar per dag med en breakeven på rundt 15000$ ut 2020,går med dundrende overskudd og skal gi ut hele overskuddet til oss aksjonærene.
Det snakkes om rundt 10 kr i utbytte i 2020,ikke så verst det når aksjeprisen er rundt 24kr.

Det ventes 2 nye kontrakter innen 1 til 2 uker..dette er triggerene. Når dette skjer så er det ingen vei tilbake. Da ryker 50 kr.

Oppsiden i et slikt selskap som er priset så lavt og har en bv på 50 mill er enormt mye større enn de store dragene.

Med 23 millioner aksjer der mye ikke er free float kan det gå raskt opp.

Oljetanker markedet er brennhett nå📈📈



Nå kommer det vell masse poster om aksjer som er bedre. Med mindre de er under 50 mill $ mcap, gir ut nesten halve aksjekursen i utbytte og kan gå med hele børsverdien i overskudd i 2020,så vær stille :)



Som hardcore olje investor så Loser jeg pengene mine inn i trygg havn her med store muligheter for både dobling og utbytte fest.
Vent bare til kvartalsrapportene og artiklene vedr utbyttene kommer, da...

Lykke til.. Og vær glad du ikke har kjøpt oljeaksjer

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/15/7517826/analytiker-spar-langvarig-tankfest

Redigert 21.01.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
undrende
23.04.2020 kl 21:56 3002

For øvrig, volumet i ADS er ikke all verden, det er største problemet med å trade denne.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare

Jojo, det er jo helt greit det. Er jo kjøp og salg som gjør at en aksje lever. Men det er komisk å se hvor amatørmessig det blir gjort. Sperre oppgang for så å må selge billigere osv osv.
Sier ikke det er deg... Men når en aksje jager oppover som ADS gjør så utnytter man det for å tjene mest mulig, ikke minst mulig.
Hver dag er det kommet sperrer, som blir brutt hver gang. Hadde de gjort dette anderledes som proffene hadde det spredd salg mye mer og truffet toppen. De meste ble solgt langt under day high i dag. Amatører er min mening :)
Du får ha velkommen tilbake i morgen, kansje kommer du inn billigere enn du solgte, og ingenting er bedre enn det. Slikt gir bare gir fuel til videre oppgang
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
undrende
23.04.2020 kl 22:08 2947

Bli nok å studere denne i morgen også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 06:01 2609

Ser i Tradewinds at Fredly (Hunter) skal ha budt eller kjøpt M/T =BUNGA KATSURI TIGA= 300,000/06 Universal for USD 40 mill. Det er interessant av flere grunner. For det første siden skipet ble rapportert solgt for USD 38 mill til grekere for rundt ti dager siden. Det må da innebære at enten har grekerne snudd seg rundt og resolgt skipet, eller så feilet salget, og selger har nå oppnådd en høyere pris. Det er mulig det står mer om det i artikkelen til Tradewinds, men jeg har ikke "Access" til det som står utover overskriften. Det er også litt interessant i den forstand at skipet er 14 år, hvilket betyr at klasse/DD burde være "due" neste år (gitt 5 års intervall for hovedklassing). Bruker man 6% som faktor pr byggeår, vil dette innebære at en 2005-årgang skulle være verdt rundt USD 37.6 mill (i tråd med nylige salg), 2004-årgang 35.3 mill, 2003 33.2 mill og 2002-årgang 31 mill. Sistnevnte skulle vel passe bra for ADS-skutene. Så kan man (godt) argumentere for at Cap1-klasse (og scrubbere) har en tilleggsverdi, men dersom man ser bort fra det er USD 31 mill etter min oppfatning en oppjustering på USD 2 mill fra verdiansettelser gjort for få uker siden. USD 31,000,000 x 3 x dollarkurs blir det fort penger av.

Som vanlig bare synsing fra min side, men hvis noenlunde innenfor consensus, så kan dette muligens bli en hyggelig dag for oss ADS-aksjonærer. Eh, selv om det mest spennende vel er hva Serenade og Stratus ender opp med av beskjeftigelse fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Met1976
24.04.2020 kl 07:10 2533

Burde ikke første kontrakten vært klar nå? Begynner bli litt nervøs, har flyttet 50% av aksjekapitalen inn i ADS :-)

Nå ser det jo ikke ut som om ratene faller noe voldsomt fra denne toppen foreløpig men tank er tank....
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 07:14 2518

Alt er relativt, men er nok ikke lenge til - kanskje i løpet av neste uke. Eller i dag for alt jeg vet. Mulig mager trøst, men jeg har 2/3 av kapitalen bundet i ADS. Og nå er det tanken som teller!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 07:37 2467

Ok, nettopp fått noe tilleggsinfo om Fredlys kjøp. Bla at han kjøper skipet privat (og ikke i regi av Hunter). Videre at levering først skal finne sted i JUNI, og det gjør jo prisen i realiteten enda høyere. Det er heller ikke snakk om et resalg fra grekerne som bød 38 m, bare et overbud fra Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare

Selskapet går automatisk over på spot som ikke vil meldes, til de får en lang kontrakt. Denne toppen du prater om på 300 000 $ per dag var en kort peak. 200 000 $ er sinnsykt. Tror vi får mange slike peaker fremover.
Du har flyttet 50% av kapitalen til ADS og burde stole på selskapet. De gjør det de kan for å få best mulig rater.
Er vell ingen tvil hva som kommer i disse dager :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Met1976
24.04.2020 kl 08:02 2382

Jeg håper mer på lengre lagring, var de toppratene jeg håpet på :-) Spotrater på 150-200k er jo selvsagt helkt enormt men mtp oljeforbruket fremover og usikkerheten knyttet til kutt mm har jeg mer lyst på sikkerheten lengre kontrakter gir :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare

Helt klart. Men husk bare at 3-4 dager på spot nå tilsvarer nesten en hel måned på normal spot.
Det er jo egentlig helt sykt.
Håper egentlig de tar 1 båt på lang og den andre fortsetter på spot i noen uker🙈
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.04.2020 kl 08:16 2317

https://www.dn.no/shipping/arne-fredly/the-hunter-group/aet-tankers/arne-fredly-kjoper-14-ar-gammel-supertanker-for-vel-400-millioner-kroner/2-1-797268

DETTE SIER SITT !!! Syk pris!! Allikevel Fredly ser stor inntjening!!!

ADS er super attraktiv nå med 3 VLCC.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.04.2020 kl 08:19 2291

Kontraktene kommer. Det er den desidert mest etterspurte skipstypen nå, og meglerene ringes ned for ledige.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.04.2020 kl 08:32 2234

Enig med deg, lange TC er det eneste som gjelder nå. Contango-festen er snart over, oljeproduksjonen er i ferd med å bli kraftig redusert og kjøperne av olje sitter snart på fulle lagre for mange mndr fremover. I tillegg skal olje lagret på skip avhendes. Hvem i all verden trenger frakt da?



Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare

Contango festen har nettopp startet. 50 mill fat på vei til USA nå fra Saudi, på tankere.vil bombardere USA med 1.5 mill fat per dag hele mai.
Inventories er så godt som fulle på land, Rystad estimerer rundt 10 dager.
Etterspørselen er ned 30 mill fat per dag. Hvor skal all overproduksjon dra? Ja mai vil se noe bedre ut.. Men vi har et enormt etterslep av olje som flommer markedet. Selv om kuttene kommer 1 mai vil gammel produksjon slå markedet hele Mai. I tillegg til 10-15 mill per dag
Contango festen har så vidt startet.

Oljeselskapene springer rundt som snøkanniner for å finne ledige tankere til å lagre olje på, slik at de slipper å kutte og stenge ned produksjonen. Som vil kjøre de konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare

Det var deilig å få ut Tradere der.. Dipp fra start så opp😋 perfekt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
tuja
24.04.2020 kl 09:15 2033

Kommer 2 lansiktige slutninger på +/- 80 usd, vil ADSC tjene grovt med cash, og vi kan bare sitte å ta imot gode utbytter for hvert kvartal framover. Så er spent på hva de drar opp av hatten. Bør snart komme en avklaring.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare

Her var det noen tullinger som solgte pga Frontline fikk seg en dipp i USA i går, men tok seg inn igjen.
Ikke spør meg på hvilket grunnlag en 2% dipp i FRO er et salgsignal i ADS når vi har 2 kontrakter på vei 😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.04.2020 kl 09:19 2004

I flg Vesselfinder ligger Stratus utenfor Onsan, Sør-Korea.. virker ikke som lossing er påbegynt enda. 2 dager etter skjema i så fall..
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
ruda
24.04.2020 kl 09:21 1993

Dette kan slå begge veier. opp elle ned
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
tuja
24.04.2020 kl 09:27 1971

https://e24.no/boers-og-finans/i/Op9wow/tankselskapene-med-mest-lagringsplass-i-flaaten

Overflod av olje har ført til at oljetankskip blir brukt til å lagre overskuddsoljen. Det kan være gull verdt for selskapene som har skip ledig til å utnytte det. Her er tankselskapene på Oslo Børs med mest lagringsplass.

Og hvem har snart 2 ledige tankere? Just saying :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare

I går :

"You may have been thinking of ADS Stratus, but that is outside Onsan in S Korea and simply waiting charterer’s orders for unloading. Also, remember that we do not report spot voyages so the fact that we have not sent out any announcement relating to this vessel is no indication of whether or not the vessel is fixed on her next voyage. And if it is the VLCC app you are using, please be aware that not all fixtures are reported in it and although a useful tool, it is not always fully comprehensive nor 100% correct (in my experience for our vessels)"
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare

Må si det var fryktelig deilig å få ristet treet litt i dag,tok noen minutter så var vi oppe igjen.
Det viser bare interessen i aksjen.
Så får de som er nervøse av en eller annen årsak se aksjen dra seg over 30 kr igjen etterhvert.
Flotters for de som fikk kjøpt billig i dippen, fikk snappet opp noen få aksjer selv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
24.04.2020 kl 09:52 1832

Jeg er optimist og tror den slutter med grønn farge på ca 30nok i dag. Ser ut til at 30 har en større vegg for videre oppgang.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
tuja
24.04.2020 kl 09:58 1812

09:53:47
TDN Direkt
Tror på langvarig virkning for rederiene: – Det vil transformere den finansielle posisjonen

Den pågående styrken i markedet på tvers av tank-segmentene vil etter Clarksons Platou Securities' syn ikke bare lede til høyere inntjening, men er satt til å transformere rederiers finansielle posisjon med langvarige virkninger.

Det skriver meglerhuset i sin sektorrapport "Transformative Cash Flow Generation", fremlagt fredag.

Clarksons-analytikerne påpeker at de høye spotratene for VLCCer åpenbart ikke er bærekraftige og vil sannsynligvis falle drastisk når oljemarkedene begynner å vise tegn på balanse, men legger til at tank-rederiene som kommer ut av denne oppturen vil ha noe å vise til.

"Høyere kontantposisjoner, lavere gjeldsnivå og rikelig fleksibilitet er utfallet av dagens tank-marked", skriver meglerhuset.

En av de beste illustrasjonene på dette er ifølge analytikerne at tank-aksjene meglerhuset dekker gikk inn i 2020 med en gjennomsnittlig gjeldsgrad på 46 prosent, og at de vil gå ut av 2020 med 25 prosent i snitt.

"Forrige gang tank-rederiene genererte så mye fri kontantstrøm var i 2004, den tidlige delen av den forrige oppsykelen", heter det.

Clarksons estimerer nå VLCC-rater på 79.000 dollar pr dag i 2020, fra tidligere estimat på 60.000 dollar pr dag, fallende til 30.000 pr dag i 2021 (50.000), mens ratene for 2022 estimeres til 40.000 dollar pr dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 09:59 1801

Ok, da har det vel vært ventetid for lossing i Onsan. Kanskje da Serenade blir sluttet først, den har jo gått fra Taiwan og forventes ankomme Spore 30. april.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.04.2020 kl 10:04 1780

Serenade skal jo til Kina.. aner ikke hvorfor det står destinasjon Singapore.. mulig stopp for skifte av mannskap, forsyninger eller noe sånt?

Skipet kommer fra AG, ikke Taiwan.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2020 kl 10:17 1724

Hehe, de opererer nok med forskjellig info (av ukjent grunn). Marine Traffic opplyser forrige havn som Mailiao i Taiwan. Det er vel bare vente å se uansett (hvor de befinner seg).
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.04.2020 kl 10:17 1720

Resultat sesongen begynner i Mai for fullt for alle tankrederiene. Det vil være meget positivt, og vil skape momentum frem mot ADS sin rapportering i slutten av Mai.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.04.2020 kl 10:29 1666

Mulig Taiwan var forrige lossehavn, men nå er skipet søkklastet med olje den har hentet i AG. Marinetraffic er ubrukelig uten abonnement.. Out of range as always.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.04.2020 kl 10:44 1629

" Clarksons estimerer nå VLCC-rater på 79.000 dollar pr dag i 2020, fra tidligere estimat på 60.000 dollar pr dag, fallende til 30.000 pr dag i 2021 (50.000), mens ratene for 2022 estimeres til 40.000 dollar pr dag. "


HVIS det blir slik, tjener ADS fortsatt veldig mye penger frem til sannsynlig skraping i første del av 2022. Ved 1 år TC charter på Stratus , og Serenade er de sikret super rater til Mai/Juni 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Falco1
24.04.2020 kl 10:47 1616


TANK: DAGENS STYRKE VIL HA LANGVARIG VIRKNING FOR REDERIENE -CLARKSONS PLATOU

09:45
Oslo (TDN Direkt): Den pågående styrken i markedet på tvers av tank-segmentene vil etter Clarksons Platou Securities syn ikke bare lede til høyere inntjening, men er satt til å transformere rederiers finansielle posisjon med langvarige virkninger.

Det skriver meglerhuset i sin sektorrapport Transformative Cash Flow Generation, fremlagt fredag.

Clarksons-analytikerne påpeker at de høye spotratene for VLCCer åpenbart ikke er bærekraftige og vil sannsynligvis falle drastisk når oljemarkedene begynner å vise tegn på balanse, men legger til at tank-rederiene som kommer ut av denne oppturen vil ha noe å vise til.

Høyere kontantposisjoner, lavere gjeldsnivå og rikelig fleksibilitet er utfallet av dagens tank-marked, skriver meglerhuset.

En av de beste illustrasjonene på dette er ifølge analytikerne at tank-aksjene meglerhuset dekker gikk inn i 2020 med en gjennomsnittlig gjeldsgrad på 46 prosent, og at de vil gå ut av 2020 med 25 prosent i snitt.

Forrige gang tank-rederiene genererte så mye fri kontantstrøm var i 2004, den tidlige delen av den forrige oppsykelen, heter det.

Clarksons estimerer nå VLCC-rater på 79.000 dollar pr dag i 2020, fra tidligere estimat på 60.000 dollar pr dag, fallende til 30.000 pr dag i 2021 (50.000), mens ratene for 2022 estimeres til 40.000 dollar pr dag.

Oversikt over meglerhusets anbefalinger og kursmål:

Aksje Anbefaling Kursmål

DHT Holdings Kjøp USD 10

Euronav Kjøp USD 16

Frontline Kjøp NOK 149

Hunter Group Kjøp NOK 6,4

Okeanis Eco Tankers Kjøp NOK 149

LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare