ELE - Global turnaround. Nye tider, ny økonomi

Trump
ELE 16.04.2020 kl 08:25 33092

Å lage ny tråd var ikke min eller mine rådgiveres idè, Melanie som trykker på i kulissene her. Hun har lastet godt, og sier nå hun skal selge alle juvelene og laste ytterligere. Jaja, kvinnfolk. Men jeg løper etter, hun er bjellesau så det holder.
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
olje
06.05.2020 kl 11:54 3472

Noe som begynner å iritere meg grenseløst er den siden som ligger ute, palelement. Hva i alle dager var vitsen med å legge den ut med teksten coming soon, stay tuned når ukene går og der ikke skjer en dritt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 12:01 3454

Spamming av disse trådene er det du som står for, nopetter, med det som Jan omtaler som å "strø om seg med en blanding av irrelevant vrøvl og en bråte uriktige påstander."

Perfekt beskrivelse!

Det eneste du bedriver i tillegg er en manisk virksomhet ved å prøve å drite ut enhver som skriver noe som helst negativt om dette luftslottet. Ikke en eneste saklig kommentar eller betraktning som direkte omhandler selskapet er du i stand til.
Jeg begynner å tro du sitter skikkelig i dritten her, synd er isåfall det, men måten du turer frem på hører ingen steds hjemme.
Men tro ikke at jeg tar meg nær av det, det er derimot en lystig hobby blitt å følge med på eimen av kål som renner inn.

Forøvrig er det ingen som ønsker å spamme noe som helst, men slik blir det i et selskap som for tiden virker helt dødt.

Utover det er jeg 100% enig i hva JanV skriver.

Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 12:30 3423

Jeg tror ikke denne siden har noe med Element å gjøre.

Isåfall snodig at en innleid konsulent oppretter siden gjennom sitt eget selskap og ikke under selskapet selv, men korriger meg gjerne om den ikke er registrert på Haft.

Haft omtales på twitter som "PALelement CEO James Haft" og jeg kan ikke huske at selskapet har børsmeldt at de har ansatt Haft som CEO i et datterselskap?

Siden/selskapet ble vel heller ikke nevnt i årsrapporten, eller blitt kommunisert av selskapet på annen måte?

Siden ble registrert 25.02.2020 og ble i følge forumet her lansert på samme dag Haft meldte salg av en million aksjer i Element. (https://finansavisen.no/forum/thread/82237/view/1657363)
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Rubin
06.05.2020 kl 12:39 3412

Jeg skal være enig med deg når det gjelder det fremførbare underskuddet på nær 1/2 milliard kr. Det kan uten tvil bli benyttet til oppkjøp/fusjon med et annet profitabelt selskap. NOR brukte sitt fremførbare underskudd til å kjøpe Shell Danmark for et par milliarder kr. Med en god plan vil man også få med seg en hvilken som helst bank på et slikt prosjekt. Jeg tror dette er noe ledelsen vet veldig godt, og at vi kan få en stor positiv overraskelse når som helst... 💰💰💰
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Rubin
06.05.2020 kl 12:42 3406

Nå kom jo denne siden på nett noen dager før Erna stengte ned landet, så en liten forsinkelse må vi vel tåle...🙂
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 12:47 3395

Det er ikke bare de som sliter Bittrex gjør det samme med sin lansering den er utsatt til juni måned
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
olje
06.05.2020 kl 12:52 3390

Enig i mye av det du skriver men at siden ikke har noe med Element å gjøre er jeg langt fra enig i. Fasiten får vi soon. Jeg tror den har "alt" å gjøre med Element.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 13:17 3365

Det kan det godt hende du har rett i, men jeg forholder meg kun til den informasjonen som er tilgjengelig.

Et liten tanke på siden er om Haft fortsatt er å regne som insider i selskapet.

Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 13:22 3357

møyfrid/vestrum bruker ord som fanchain noe jeg skrev om før jul. dvs han blander sammen blockchain og mindoro i en salig suppe uten å forstå hva det nye konseptet til element egentlig innebærer. dette har møyfrid selv innrømmet at han ikke forstår og da skjønner iallfall ikke vestrum dette. eller en og samme person
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
olje
06.05.2020 kl 13:40 3334

Jeg ser flere ting som setter dette i sammenheng. Noe av det enkleste er jo at de bruker samme logo som element bruker.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 13:42 3307

Rubin. Dessverre frykter jeg «verdien» i Element ligger i børsnoteringen og om man klarer å utnytte underskuddet. Det synes som mange tror det er «lett» utnytte underskuddet, men det er det ikke. Mye formaliteter som må stemme. Om Element skal være/blir pådriveren, eller om Element bare blir et verktøy i en større struktur vil tiden vise. Jeg kan ikke med min beste evne forstå hvilken rolle Element skal kunne ha i crypto sammenheng med «1.5 ansatt» uten noen crypto erfaring/historikk. I dag fremstår Element som tidligere nevnt som et minimicro «investor» selskap i crypto. Da blir spørsmålet om dagens ledelse/selskap har noe som helst kunnskap om dette, og er det ikke andre spesialist «fond» på dette som er mer rasjonelt å investere i? Hvis vi så ser på «investeringene» fremstår det som selskaper uten aktivitet og sågar uten hjemmesider. Dessverre ser det ut som luft og jeg sliter med å se hva denne Haft gjør for selskapet, og/eller har fått til. Jeg og sikkert mange andre skjønner at Element har store utfordringer og at det kan være mange gode grunner for å droppe gruvedrift, men jeg sliter veldig med å skjønne forretningsstrategien, spesielt det hverken er folk eller kompetanse, eller intern «crypto aktivitet».

Jeg ville ha søkt å bruke skallet aktivt og der mener jeg det er muligheter nå, antagelig mest mht å «selge» skallet, men ikke nødvendigvis.

Jeg tror de som venter på «salg» av Mindoro vil gå på en gigantisk skuffelse og jeg mener, dog mindre kvalifisert, at noen crypto boom slik ting nå er rigget/satt sammen vil bli en stor skuffelse også. Man må håpe selskapet har noe mer å jobbe med.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 14:18 3281

Ja, og da ser det for meg ut som en salig røre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 14:22 3270

...og derfor er kursen lavere i dag enn den var på "Capital Day" 06.06.2020.

Til tross for en rekke "milepæler" som Haft, PCV, Exit Abo, investeringer +++

Man venter på mirakler, men det gjenstår å ser om deres tid er forbi.

Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 14:26 3147

Ta deg ei bolle nå, nopetter.

Forklar heller hvordan du mener konsernet skal profittere på dette.

Og, med tanke på at jeg nå ikke bare er ansatt av Pareto og Storvestre, men faktisk er Vestrum bør du ta på deg dobbelt sett foliehatt før du svarer...
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 14:28 3141

slik holdt du på forrige gangen også med da hadde du 4 nick, sånn er det eng gang kjeltring alltid kjeltring
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 15:41 3104

Kjeltring, sa den paranoide lystløgneren...:-)

Men kontakt gjerne admin og spør hvor mange nick jeg har, men ta på deg foliehatten først!

Frem til du får svar vil jeg minne deg på den ønskede forklaringen på hvordan du mener konsernet skal profittere på sine investeringer. Gjerne noen forsiktige anslag om omsetning, men du trenger ikke anslå evnt utbytte.
Litt om selskapet må du vel klare innimellom insinueringene, drittslengingen, unøyaktighetene, de hvite løgnene, de linkløse klipp&lim uten selskapsreferanse, robothat og gud vet hva.

Ps! Vi har fått med oss at et salg av Mindoro kan bli en vanskelig nøtt å knekke, samt at First Nations er vriene å forhanlde med.....

Først og fremst blockchain, og helten Hafts sin rolle og sine hatter i dette noe uoversiktlige prosjektet.



Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 17:24 3055

Thor Chr. Jensen
Følg meg
Børskommentator i Dagens Næringsliv
Man må ikke være dum for å eie aksjer i Norwegian nå, men du verden som det hjelper.

Hmmm. I hvilket selskap får jeg de samme assosiasjonene? Dustepetter, Svartepetter eller Nopetter kan jo svare(-:
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
oddivar
06.05.2020 kl 17:34 3044

Se det!

Ringen er sluttet, med nopetter og JanV tilbake i ringen :)

PS: Må understreke at få har vært mer skeptisk til å få noe ut av Mindoro de siste årene enn nopetter ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 17:55 3028

Hei Oddivar. Godt å se deg i full vigør. Litt overrasket over din relativt aktive inntreden, men deg om det. Hvis noen tror på crypto og vil investere i et selskap/fond som investerer i crypto selskaper er da Element et godt valg. Ikke i mine øyne, men smaken er som baken osv. Kan noe morsomt bli gjort med Element? Ja det vil jeg ikke se bort ifra. Man må jo håpe at styre og ledelse har en videre horisont enn bare tvilsomme micro crypto selskaper uten hjemmesider og ansatte? Hvis Dustepetter, unnskyld Nopetter, kunne forklare «driften» i Element hvor crypto millionene skal komme ifra etc så kunne det være interessant. Jeg må være ærlig å si jeg begriper ikke hvorfor Element skal tjene penger på crypto, hvis det skulle komme en crypto dollar, eller crypto yuan. Nopetter er helt ute av stand til forklare linken og verdien for ELE i forbindelse med alle vedleggene sine. Skal ELE utstede egen valuta, være en handels plattform for egen og annen crypto valuta, skal de utvikle blockchain teknologi til andre formål/applikasjoner , eller skal ELE være et «fond» som investerer i andre crypto selskaper. ELE synes ikke å være verken HR messig, kompetansemessig eller økonomisk i stand til noen av delene. Hva er da vitsen? Nopetter har delvis rett, jeg skjønner ingenting av business modellen til ELE. Jeg vil nesten hevde de ikke har en. I det minste ikke en det nyttet å få tak på, langt mindre ha tro på.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 17:56 3032

Ja nå kan det bare gå en vei med denne aksjen 🚀. Jeg skjønte at det var noe galt med det Møyfrid nikket. Og nå kom spøkelse bak nikket fram i lyset. Vestrum gjør ikke en pøkk gratis. Nå spørs det hvem som betaler han for å spamme mine innlegg. Forrige gang var det russerne da fikk han økokrim og en rettsforfølgelse på nakken de leste også disse trådene. En ting er sikkert han skjønner ikke en dritt av hele krypto segmentet
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 18:06 3015

Nopetter, du er splitter pine gal av paranoia. Du har fått et utall utfordringer til fortelle hvordan ELE skal tjene penger på alt alle andre gjør og får til. Siden du vet så mye forklar hva som skal gjøres, hvem som skal gjøre det, og hva som tjenes på det, og ikke minst hvordan skal eventyret finansieres? Jeg venter i voldsom spenning. NOT
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 18:17 2996

Manipulatoren fra Årvoll er tilbake. Du har kompiser i PAS vet jeg er det de som betaler deg😆 Du var jo i ledetog med dem når du drev på som værst i Crew gold trådene og beskyldte meg for akkurat det samme. Du MÅ egentlig være stokke dum når du aldri lærer
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 18:36 2977

😱Det var sårende Dustepetter. Dog er du inne på noe, jeg må være tilbakestående og/eller ha varig svekkede sjelsevner som tror jeg kan utfordre deg til å skrive om noe som helst sammenhengende og meningsfylt. Du er riv ruskende gal, og det visste jeg. Jeg overlater terapien til Møyfrid. Livet er for kort. For de som har aksjer i ELE for Guds skyld tenkt selv og ikke hør på intetsigende svada og spamming av totalt irrelevante vedlegg som har absolutt intet med ELE å gjøre. Hvilken kompetanse har 1.5 manns butikken? Hva skal de gjøre, utvikle blockchain baserte applikasjoner? Hvem skal gjøre det? Utstede tokens? Hvem skal gjøre det og på hvilken plattform? Er ELE en god «aksje forvalter» av crypto investering i forhold til store profesjonelle fond som gjør det samme? Etc, etc. Dere kan jo lene dere på rakett forskeren Nopetter. I fall det siste be til Gud og håp på en mirakel, evt skriv brev til Julenissen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 19:11 2952

vi mangler bare risotto og jhala så er ringen sluttet....
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 19:17 2945

jhala er samme karen som han her pluss 4 andre nick må fem med Møyfrid . risotto forsvant etter at han rotet seg bort i Thin og tapte noe sinnsykt med penger
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 20:57 2890

Herregud, du er jammen mer blåst enn jeg trodde 😀

Uansett, artig å se JanV på tråden, spesielt ved å realitetsorientere Orakelet av uendelige konspirasjoner... 😀

Selv har jeg intet vondt å si om Jan, eller fulgt historien særlig, men jeg husker jeg gjorde en lynrask 25 prosenter på Crew.
Jeg vil ikke høre noe av backtrading, da dette var under eventyret på Grønland.
Altså, disse pengene er drukket opp for lengst... 😀

Men takker allikevel, dog 18-20 år i etterkant... 😀
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
oddivar
06.05.2020 kl 20:59 2887

Det er litt trist at det ikke går an å skape/beholde en debatt der man fokuserer på sak og ikke på person...

Jeg deler JanV og Møyfrids spørsmål og skepsis til hva er som er selskapets forretningsmodell pt. Som flere har vært inne på, så har vel selskapet 2 eller kanskje 3 hovedspor å forfølge.

Spor 1 er knyttet til 'digital ventures'. Selskapet har i veldig vage ordelag sagt noe om strategien på dette området og markedet er naturlig i villrede ift. hva selskapet ønsker og prøver å få til. langs dette sporet. Jeg tolker ikke at selskapet ønsker å forfølge et 'krypto' eller 'token' spor slik den forrige ledelsen la opp til.. De selskapene som er på PALCapital sin radar og som Element har foretatt mikroinvesteringer i, er selskaper som utvikler tjenester på block-chain teknologi, men som retter seg mot ulike nisjer og anvendelsesområder. Fellestrekkene er at de skal utvikle desentrale løsninger, der et 'samfunn' av interessenter og 'likesinnede' skal kunne handle tjenestene. Forretningsmodellen til disse selskapene er hovedsaklig transaksjonsinntekter ved anvendelsene av tjenestene. Likhetstrekkene med delingsøkonomien er dermed flere. Elements sine inntekter ser da ut vil å være knyttet opp til verdiøkning av disse investeringene. Selskapene som PALCapital/PALElement har relasjoner til er oppstartselskaper med betydelig risiko. På den måten blir Element en slags porteføljeforvalter. Jeg sliter også med å se at dette vil være en bærekraftig forretningsmodell og det er naturlig at det etterlyses mer informasjon rundt dette.

Et annet hovedspor er vel utnyttelsen av det fremførbare underskuddet gjennom en form for M&A med et selskapet med 'running business'. Aktører på et annet fora hevder dette er et mer sannsynlig scenario enn det ovenfor. JanV/Møyfrid ser også ut til å ha mest tro på verdiene som ligger her.

Det siste sporet er Mindoro. Forventningene til at dette skal kaste særlig av seg er tatt kraftig ned. Selskapet gir ikke særlig optimistiske utsikter på dette. Du har ikke en joker (les: kjøper) i ermet her, Jan?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 21:06 2875

Enig, Oddivar.

Jeg er ikke ute etter å verken svartmale eller konspirere. Jeg kommenterer kun det jeg ser og stiller spørsmål på det jeg lurer på.

Det må være lov med en så vag kommunikasjon av selskapet.

Men det er ikke lett å ikke ha det litt gøy når det slippes inn fyrer som nopetter, uten filter 😀

Hans tid på forumet var nok over da AMI ble solgt...
Da kunne sinnet rettes mot indianerne, og ikke enhver skribent.

Både ABO og Beitnes var jo nøytralisert som huggestabber... 😀 Kun poor old first nations igjen.

Og meg da... 😀
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 21:15 2863

Og, eneste jeg føler meg rimelig sikker på er at nopetter har omtrent like mye greie på Blockchain og Crypto som Vestrum, og den jevne poterbonde fra Toten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 21:16 2862

Oddivar

Hvorfor har du da dobblet aksje beholdningen hvis du mener dette er en betydelig risiko🙄
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
oddivar
06.05.2020 kl 21:32 2836

He-he!

Vel, alle aksjer er jo risiko, nopetter. Mange mente at 'blue-chip' selskaper var trygge selskaper for noen uker siden.....

Ift. fair value på Element, så skal jeg ikke begi meg ut på noen vurderinger, men jeg håper vel på en positiv avkastning fra hvor vi befinner oss nå. På samme måte som jeg antar TC ønsker og som Håkon Sæter og Svensk Hydro gjør (nye aktører på topp-20).
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 21:38 2831

Du følger med dette markedet like mye som jeg gjør. Og du kaster ikke bort pengene dine hvis du ikke hadde trodd eller at du sitter inne med mer informasjon enn du vil ut med og det fins aksjer som er en tryggere havn å tjene penger på enn denne.

Du vet like mye som jeg at Corona utbruddet satte alt på hold. Som du vet så måtte HyperDAO som er et Palcapital støttet selskap utsette noteringen på bittrex fordi de måtte utsette igangsetting av plattformen til juni måned. Dette er bare en av mange insidenter som har skjedd den siste tiden og som garantert har forsinket Palelement sine planer. Jeg er sikker på at du vet hvorfor gjennom dine kanaler i Element
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 21:40 2827

Har du ferskere liste enn 4.5 Oddivar? Jeg ser dem ikke noe sted på topp 50.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
oddivar
06.05.2020 kl 22:13 2790

Fikk en liste på et annet forum - oppdatert per torsdag 30. april (ref. forsinkelse på T+2 og 1. mai fridag):

11 Silvercoin industries AS 356 827 (Sæter)
16 Svensk Hydro AS 196 277
36 SIX-SEVEN AS 93 576 (Sæter)

Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2020 kl 22:24 2777

Du verden hva har den ringreven snappet opp🤔
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 22:34 2760

Ja, det er synd det ikke er flere av oddivars kaliber som skriver regelmessig her. Savner bl.a lille, og en del jeg ikke husker navnet på.

Støyen din var begrenset til mild babbel den gangen, og tidvis noe humoristisk i din kamp med risotto.

Nå er det bare tragisk.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.05.2020 kl 23:03 2734

Ja, om dette stemmer (som jeg tar for gitt) er det interessant info.

Sæter forsvant vel ut av listen i slutten av februar, med langt færre aksjer enn det denne listen sier.

Her kan man jo konspirere i beste nopetter-stil, helt frem til Dovre faller:-)

Du og Hydro sitter vel fortsatt i valgkomiteen?

Uansett, takk for info!
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
oddivar
07.05.2020 kl 00:12 2683

Jepp - vi sitter begge i valgkomiteen, Møyfrid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2020 kl 08:37 2597

Beklager Oddivar. Ingen joker i ermet mht Mindoro. Tror det er vanskelig å gi bort, så ille er det dessverre. Når Duterte ikke vil ha open pit miming i landet, har provins myndighetene fått det som de vil. Synes absolutt null muligheter for å få gjort noe med prosjektet og da er det bare en møllestein om nakken på en eier. Utrolig trist med et teknisk og miljømessig meget godt prosjekt. Har på mange måter stor forståelse for ELE’s valg om å droppe mining. Når det gjelder muligheten for å «lykkes» med crypto satsningen er jeg en stor skeptiker av flere grunner. Blockchain har vist seg ikke å være på langt nær så sikkert som påstått fordi ihvertfall valuta blir handlet på børser/felles plattformer som er utsatt. Manglende skalerbarhet og nettopp den lukkede «klubben» begrenser også oppsiden. Også mht andre applikasjonen blir «samfunnene» begrensningen fordi det etter alle solemerker blir begrensende uten grensesnitt til andre produkter/samfunn/applikasjoner. Som «lukkede samfunn» har selvfølgelig blockchain mye for seg, men jeg er tvilende til at «lukkede samfunn» mht applikasjoner er fremtiden. Eller sterkere sagt jeg er ganske overbevist om at det ikke er det. I dag skal alt og alle kunne «snakke» med alt og alle, og da sliter jeg med euforien rundt blockchain. Godt mulig jeg ikke kan nok om dette, men dette er oppfatningen min i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Rubin
07.05.2020 kl 09:00 2559

Nå utelater du vel de to viktigste fordelene med blockchain teknologien:
1) Ekstrem høy sikkerhet i teknologien
2) Mulighet til direkte og sikker handel mellom parter uten dyre mellomledd som banker og finanshus
Blockchain kommer inn overalt i samfunnet! 💰💰💰
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare