KVAER - STERK motstand ER BRUTT...men....!

Hammers
HAMMER 22.08.2018 kl 11:54 2515

Jeg skriver om hele hovedinnlegget - siden det ble litt rot fra min side i starten:

- Investtech anbefalte i dag (sterkt) kjøp av KVAER.
- Aksjen ligger i en BRED stigende trendkanal - og har vært gjennom en kraftig reaksjon ila sommeren.
- En av FÅ aksjer med P/E under 10!

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/08/Analytiker-spaar-kursoppgang-anbefaler-kjoep5

For egen del:
- I formiddag brøt kursen gjennom motstand på ca 14,95! 2. brudd - det avgjørende!
- Dette etter at fallende motstand via 3 naturlig fallende topper fra mai ble brutt (over) tidligere på formiddagen! 1. brudd - et varsel!
- Resten av dagen var av det STERKE slaget for kursen.
- En av dagens børsvinnere - og den nest høyeste omsetningen på nesten 3 mnd! Dette uten noen spesielle meldinger.

I overkant er det (som Investtech også påpeker) horisontal motstand ved 17,70 - og deretter 19.
De nevner ikke stigende motstanden ved den øvre trendlinja i den brede og trendkanalen.
Denne ligger vel i dag rundt ca 22 (og stadig stigende).

Ellers bør dere ta en titt på det chartet Investtech viser i linken.
Dagens utvikling minner STERKT om den utviklingen vi så i februar/mars i år.
Da kursen gikk fra den øvre trendlinja til den nedre - før rekyl til den øvre igjen.
Vi befinner oss IGJEN ved den NÈDRE - og TO nye KJØPSSIGNAL ble gitt ila dagen!

Hilsen Hammers.
Redigert 20.01.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.09.2018 kl 18:08 2164

KVAER utviklet seg IKKE HELT som forventet.

Det startet bra, men deretter kom 2 små (doble) topper - og i dag ble det gitt et forsiktig salgssignal etter at tidligere bunn ble brutt. I samme slengen skar kursen gjennom det "raske" og stigende 10 dg snitt.

Konklusjon: Jeg begynte å bli ukomfortabel med KVAER i forrige uke (FØR dagens brudd) og solgte meg da ut igjen.
Følg med - sier nå jeg!

Hilsen Hammers
Redigert 03.09.2018 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.09.2018 kl 10:36 2008

KVAER fortsetter sin negative utvikling etter at 10 dg snitt ble brutt i starten av uka - i skrivende stund ned 1,87%.
I utgangspunktet uproblematisk, men ha i bakhodet at det i bakgrunnen ligger et STØRRE signal og lurer.

En SLAGS skjev hode/skulder med halslinje på ca 14,00 (pr i dag - og stadig stigende)!
- Se logaritmisk 2 års chart. Trekk en stigende halslinje gjennom bunnene; 1.sept i fjor + 5.april og 20.aug i år.
- Formasjonen ser dere over halslinja - i det gitte tidsrommet. FØLG MED på kursens utvikling i forhold til denne!
- Den siste (og lavere) skulderen ble påbegynt dagen før jeg startet denne tråden, og det så ut som om stigning var på vei.

Hilsen Hammers.......som minner om at det VIKTIGE nivået pr dd ligger like under 14,00 (sluttkurs + litt margin)!
Redigert 06.09.2018 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Analytiker
06.09.2018 kl 11:16 1974

Kommer lite info fra ledelsen og det bekymrer meg! Er det mulig Aker Energy og kværner fusjoneres på sikt?
gizmoz
06.09.2018 kl 18:43 1897

Tror ledelsen er instruert fra største eier i å holde aksjen nede. Ikke særlig aksjonærvenlig, en utmattelse taktikk overfor for oss små aksjeeiere. Men før eller sener vil det bli vedtatt et høyt utbytte og da skal aksjen kraftig opp. Ser på det som en tålmodighets prøve, men det vil svare seg å holde ut.
Analytiker
06.09.2018 kl 19:15 1871

TAkk for svar! Ja, med AKER så vil det komme gode tider etterhvert!
Sørøya
07.09.2018 kl 15:24 1755

Billigsalg!
Men hva annet kan man forvente med en totalt usynlig ledelse