Hval sjokolade og sukkera vgift.

NaiveNormenn
22.08.2018 kl 11:55 2019

Jeg leser hval sin pressemelding som et innlegg for å underbygge sin klage på sukkeravgiften. En bedrift må omstille seg om før å tilpasse seg endringer som oppstår. Om sukker er mere helseskadelig en dårlig fett i kjeks og kaker er en annen diskusjon. Har Hval begynt å selge flytende sjokoladetrekk til softis? Jeg leser at sjokolade i is er avgiftsfritt. Videre har jeg observerer at Hval kan følge opp salget fra sverge til norske nettkunder noe bedre. Så har vi dette med husleie og lokasjon. Vi har beste beliggenhet langs E18 og betaler markedsleie til største aksjonær. Hva med å flytte produksjonen til en rimeligere lokasjon? Hva med å legge den til Bjørneparken? Uansett mye billigst lenger sørover langs E18
NaiveNormenn
08.10.2019 kl 19:00 631

Forstår jeg det riktig er det noe klaging over nettshopping av billig sjokolade fra utlandet. Denne forsvinner vel med endring i tollfrie småpakker fra 1.4.2020. Med mindre du handler en sjokolade truse til under kr 3000,-
NaiveNormenn
30.01.2019 kl 13:05 1111

Ligger en kjøper på 50.000stk nå"bunnfisker", blir spennende å se resultatet for 2018. Det er vel bare et tidsspørsmål for denne blir slukt av en hval. Ligger Orkla og lurer i sivet?
Fritak fra sukkeravgiften
Hvis sukker inngår som råstoff i et annet produkt, er det fritak for avgiften. Eksempler på dette er sukker til bakeri, mineralvann-, sjokolade- og saftfabrikker (ervervsmessig produksjon).
https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/avgifter/saravgifter/om/sukker/?gclid=CjwKCAiAs8XiBRAGEiwAFyQ-emHa_rwqiiMezd6gUsQuMUyC8zefSnV8YKwM1Qg90-1h4LPsP9Ym0xoC648QAvD_BwE
NaiveNormenn
09.10.2018 kl 06:57 1640

Så på nyhetene i går at sjokolade blir fristilt fra sukkeravgiften, noen har benytte anledningen til å plukke billige aksjer. Gratulerer. Nå håper jeg survingen er over og fokus er optimalisering av de muligheret som allerede er der. God logistikk vareflyt og sjokolade i hyllene der vi har salgsplass.

Snurr film med hval sjokolade.