Vil finansiere ny vekst.

Leifjuster
PLT 16.04.2020 kl 19:35 22151

Oppretter en egen tråd rundt emisjonen som er varslet.

https://www.nordnet.no/market/stocks/16598420-po-light

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/04/16/7518267/polight-varsler-emisjon

Denne kom tidligere en ventet, men en emisjon var de fleste forberedt på! Penger til å finansiere ny vekst er utrolige spennende 🤩

Redigert 21.01.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Kraamz
20.04.2020 kl 16:28 5789

Dere får bare spekulere med dere er gode😊 kunne godt tenkt meg å vite hva som står i den artikkelen der🙂
2211
20.04.2020 kl 16:58 5785

Slutten av artikkelen

«Tross fredagens fall har likefullt Polight vært en hyggelig reise for aksjonærene. Aksjen er opp nesten 58 prosent siden nyttår og opp hele 238 prosent i løpet av de 12 siste månedene.

Det er jo dette som ofte skjer, når det gjennomføres rettede emisjoner. Kursen får seg en knekk og de småaksjonærene som ikke får anledningen til å være med, får sin eierandel utvannet. Reperasjonsemisjonene blir som regel kun et lite plaster på såret.

Som nevnt er det fullt forståelig at Polight-styret ønsker å fylle kassen med friske likvider. Rett nok er aksjemarkedet akkurat nå ganske så friskt, men med turbulensen de siste ukene i friskt minne, vet vi at det kan endre seg fortere enn vi liker å tenke på.

Det er ikke mer enn en drøye måned til selskapet skal legge frem sitt regnskap for første kvartal. Det har vært et begivenhetsrikt kvartal for Polight. Linseteknologien deres er i løpet av kvartalet tatt i bruk i to kinesiske smart-klokker. Og selv om salget neppe har vært voldsomt i årets tre første måneder, er resultatfremleggelsen en gyllen anledning for ledelsen til å gi markedet en oppdatering om graden av smartklokke-suksess.


I tillegg er det ikke mer enn drøye to måneder siden Polight la frem sine regnskaper for fjerde kvartal. Da sa selskapet at den likviditeten som da var tilgjengelig trolig var tilstrekkelig for å finansiere virksomheten inn i første kvartal 2021. Med mindre noe substansielt har skjedd, har ikke Polight noe påtrengende behov for påfyll av frisk kapital. Og har det likevel skjedd noe substansielt - utenom corona - burde det kanskje vært meldt.

Nå skal det sies at det i noen grad er betryggende at hovedaksjonæren Investinor, som er representert i Polights styre, har deltatt i den rettede emisjonen. Men det blir likevel ekstra spennende å følge med når Polight legger frem regnskapet for første kvartal 15. mai.

Det bør helst ikke være forhold i den regnskapsrapporten som er egnet til å overraske aksjonærene negativt. Kunne man ikke like gjerne ventet til etter kvartals-presentasjonen med å hente inn den nye egenkapitalen?»
Kraamz
20.04.2020 kl 18:11 5713

Jeg tenker følgende! Polight vet at de må produsere maange linser fremmover! Men de er avhengig av partnere til å produsere. Hvorfor ikke hente penger og lage et bra lager, samt ansette noen ekstra hoder opp mot markedsføring og direkte kontakt med OEM's? (Nevnt tidligere btw). Uansett meget spennende!
Myrabakk
20.04.2020 kl 18:26 5693

Jeg følger deg på det resonnementet, absolutt en mulighet for dette.

Det hadde vært utrolig gøy å ta en telefon til produksjonen i Italia for å høre om de har det travelt for tiden😉, men det tør jeg ikke... Jeg har antakelig en nysgjerrigperstatus bak navnet mitt til kinesisk etterretning, så jeg tror ikke jeg skal prøve å få det hos italienerne...
Kraamz
20.04.2020 kl 18:31 5702

😆😆😆
WHbull
25.04.2020 kl 14:41 5259

Huawei's nye barneklokke kommer for salg i midten av mai. En proklokke:

https://www.gizmochina.com/2020/04/23/huawei-childrens-watch-3-pro-super-version-with-1gb-ram-8gb-storage-launched/

Den ble lansert i går tror jeg og skulle kanskje vært børsmeldt da om det er tlens. But who knows!
vegard
25.04.2020 kl 16:03 5210

Blir spennende å se om Xiaomi girer opp markedsføringen og i tillegg lanserer en utgave for land utenfor Asia!
Kraamz
26.04.2020 kl 10:01 4932

Se der ja🙂 Hvis dette er Huawei sitt forsøk på å matche Xiaomi's pro klokke, taper de nok på flere områder😊 Xiaomi tok over markedet ved å implementere 2 kamera, der hovedkamera er Tlens🙂 Dukker nok opp flere intressenter for Tlens innen klokker meget snart🙂
happi67
26.04.2020 kl 14:29 4829

Skal litt til å komme over 98,5 prosent på ratingen. Tenker nok Xiaomi kommer til å jobbe videre med det,ja
2211
27.04.2020 kl 18:02 4600

Jeg satt og fulgte lit med på handelen i dag. Det var egentlig en del salgspress på formiddagen nesten ingen på kjøp og ca 20 000 på salg. Så kommer det plutselig en som kjøper drøye 15000 fra 11:45🤔 det er jo svært posetivt nå som vi er litt i ventemodus på nyheter. Det er jo ikke avklart om det blir noe av siste emisjon på 10 mill. Og når det bygget seg opp på slagsiden så kommer noen å gaper over selgerne👍. Blir spennende å se om dette fortsetter i morgen det kan være noen litt større som skal inn🤔
Kraamz
27.04.2020 kl 18:37 4590

Ja det er noe muffins på gang😊
Leifjuster
27.04.2020 kl 21:02 4493

Jeg er klar med frisk kapital på kontoen og nærmer meg 13.000 aksjer 🤩 Det er nyheter rett rundt hjørnet, har en magefølelse på det!
2211
27.04.2020 kl 21:11 4519

👍 da er det ikke lenge før du går fra 6 til 7 siffer beløp i polight aksjer😉 👌
Kraamz
27.04.2020 kl 21:17 4593

Kanoonbra! Ska vær såpass frisk å si : skal ikke forundre meg at du og konemor er på 8 siffer innen 2022😊
Myrabakk
27.04.2020 kl 21:39 4557

Kanon!
Har kjøpt litt underveis når det har kommet penger på konto jeg også. Rundet 18k for litt siden😥. Er vel kommet over det som en vanlig arbeider bør sette i aksjer? Litt vågal, så det får stå sin prøve. Regner det som sikrere enn banken å være i poLight i alle fall😊
Tenkte dagen i dag var en fin dag å arbeide opp aksjetallet da jeg var innom og så 15k på salg, men heldigvis ble det for travelt på jobb. Noe skjer i aksjonærmassen i alle fall. Det smalt ut to runder med 15-20k på dagens høyeste priser. Håper det er JPMorgan som har det travelt med å komme inn...
Kraamz
27.04.2020 kl 21:53 4554

18k er jo meget nice Myrbakk🙂 Strømmer nok til med aksjonærer som tenker teknologi er en sikrere havn enn mye annet🙂 Neste positive melding blir en øyeåpner for børsen!
BareBareH
27.04.2020 kl 22:01 4553

God kveld forum. I dag ble det handlet 613 aksjer kl 16:26:34. Hvem er det som kan handle utenfor børsens åpningstid?
Myrabakk
27.04.2020 kl 22:09 4534

Dette blir bra, ja. Jeg er spent på hvilket tidsperspektiv vi snakker om før vi ser tresifret. Blir det dager, uker eller et par måneder? Jeg skal sitte i aksjen veldig lenge, men det er uansett morsomt å se store tall😊.

Jeg gleder meg egentlig mest av alt til å høre Hegnar snakke om den unike linseteknologien til poLight. 😉
Det kan fort skje om Tlens kommer inn i smartklokka han får til bursdagen sin, eller om en tredjedel av barcodeprodusentene som tester Tlens akkurat nå velger denne. 😊 det blir en høydare å få lov til å sende ham tilbake i pølseboden...
2211
27.04.2020 kl 22:09 4564

Er nok en del av sluttauksjnen. God stemning på wall street i kveld. Blir spennende å se i morgen om trenden fortsetter opp😉
2211
28.04.2020 kl 16:43 4346

Og trenden fortsatte opp i dag😉👍
Myrabakk
28.04.2020 kl 18:08 4271

Meget sterk trend i dag også😊. Laveste volumer på noen av de høyeste prisene.
Skal man kjøpe aksjer i poLight fremover må man opp i pris om man skal ha en del aksjer.
Enda mulig å få noen få ned mot 60, men skal man ha mer enn et par hundre av gangen må man nok opp en del.
Har nedtelling til Q1 nå. Spent på fremgangen innen barcodevendors. Hvem var det forresten som hadde så fin Q&A-tråd til Q4?
Foksen
28.04.2020 kl 19:21 4239

Tror det var Rojan som opprettet den tråden.
Tenker på emisjonen og ser jo at Polight patenter godkjennes i stadig flere land - Patenter og vedlikehold av disse er innmari dyrt så kanskje det også var en del av grunnen til å hente inn cash? Kanskje neste Designwin blir på et av Forumet lite påaktet produkt? Polight overrasker jo stadig... Droner eller biler? Markedet oversvømmes jo av kinesiske elektriske biler nå 😊
Myrabakk
28.04.2020 kl 21:19 4150

Jeg har sjekket etter automobilsegmentet, og fant et par lovende produkter for dashcam, men litt for usikre til å fordype meg i. Droner har jeg ikke sjekket etter, så det er upløyd mark for min del.
Nå har vi jo en morsom sak med litt hinting innen Gopro. Jeg mener jeg lenket til dette for et par uker siden, og det hadde vært gøy. Heller ikke å forakte med et par security-produkter i Kina og USA.
Det er så mange patenter som Kraamz og flere andre har lenket til for ei tid tilbake som skal være mulige å få realiserte nå fremover. Det som er fra 2019 skal kunne ha vært gjennom POC nå, så jeg gleder meg til å høre om fremgang i Q1.
happi67
29.04.2020 kl 20:55 3960

Passerte 23000 i dag. Har vurdert å låne penger, selv om jeg har sagt aldri lån på aksjer. Men poligth er nok den sikreste aksje på børsen nå. Merker at det er mange som er utålmodige nå. Er det selv. Tror det blir bedre snart men den virkelige økningen kommer neste år. Hva mener dere som har vært med en stund.
Kraamz
29.04.2020 kl 21:06 3957

Nice Happi😃😃 Jeg tror vi får en markant økning med
Ordre innen Barcode med den første virkelig store ordren! Den kan komme i morgen eller ila Juni🙂
happi67
29.04.2020 kl 21:19 3934

Enig med deg der , Kraamz. Derfor har jeg gått over mine"normer" på en aksje. Brutt en del selvskreven lover. Kan ikke forstå at de store ikke har fått med seg poligh. Håper det går fint med den nye jenta i familien. Er ny bestefar så da blir aksjer ikke så viktig 😍
Kraamz
29.04.2020 kl 21:35 3904

Alt vel med Jenta i huset😊 Takker for ettertanken😃 Polight er en meget spesiell mulighet som har gått under radaren til mange! Kommer nok til å få en fiin fiin sum etterhvert med dine 23k😃😃 Spennende tid vi går i møte allemann i PLT😃 Kjekt at så mange har blitt med på forumet😃
happi67
29.04.2020 kl 21:47 3902

Det høres veldig bra ut at alt er velstand hjemme. Det skjer så ekstremt mye på denne fronten nå. Hjemme kontor blir bare mer vanlig. Tror det blir ekstremt lønnsomt å bli her. Så Trond Mohn gjorde det bra i dag. Men tror poligth er en del av fremtiden.
Myrabakk
29.04.2020 kl 22:24 3914

Gratulerer!
Jeg kjenner på utålmodigheten, men det er jo egentlig ikke noe stress. Jeg mister ikke nattesøvnen av å ha hele økonomien i poLight. Langsiktighet er nok nøkkelen her. Jeg tenker at med de mulighetene som er funnet i ulike patenter så er det så mange alternativer for Tlens å lykkes i at det ikke er til å forstå. Slik jeg ser situasjonen er det så store muligheter for mangedobling av verdiene her at jeg ikke kan se noen andre selskaper med samme muligheter.

Da jeg gikk all-in i selskapet var det med tanke på smartklokkemarkedet og barcode, med forhåpning om telefon en gang i fremtiden.

Resten, det vil si AR/VR, overvåkningskamera osv er egentlig bonus for min del.

Jeg kan gjerne spekulere litt i det du nevner.
Jeg har en formening om at vi runder tresifret før fellesferien (kanskje allerede nå i mai) når vi får barcodeoppdateringen. Etter dette og frem mot jul er jeg overbevist om at vi får en del oppdateringer på barcode. Det er jo idioti å sitte på gjerdet og se at det selskapet som kommer først med en skikkelig bra leser overtar markedsandeler, så jeg tenker at det er noen utviklingsavdelinger rundt om i verden som jobber på spreng nå. Jeg fikk også et godt inntrykk i årsrapporten av utviklingsarbeidet med platinumlinsen, selv om det er noen rolige dager med denne akkurat nå i oppfølgingen av de som er i EVT.

"The big bang" er vanskelig å forutsi akkurat tidspunkt på. slik jeg anser fremtiden vil det være et smell når Tlens foretrekkes i flere barcodeprodukter. Vi må huske på at hver barcodeprodusent har en hel rekke produkter. En DW i en slik så har vi fort flere. Dette kan komme allerede sensommer/høst.
Neste smell vil komme dersom vi får en av disse: facecam/fingerprint/irisscan i en smarttelefon. Her har jeg også tro på høsten. Xiaomi og Oppo pleier å ha en lansering av nye modeller et par måneder før jul. Dette har vi sett patentindikasjoner på...
Videre vil det komme en skikkelig storsmell i aksjekurs dersom vi kommer i en av de første AR-brillene. Jeg har ikke så stor tro på VR-briller, da dette ikke fordrer så stort fokus på kamera, men jeg har fått desto større tro på AR etter siste måneders graving og nyheter. Dette tror jeg kommer først i 2021, men det er vanskelig å forutse hva som framskrides av planer nå om dagen.
Slettet bruker
30.04.2020 kl 00:07 3824

Vær ekstremt forsiktig med all inn på en aksje. Spesielt når du nevner hele økonomien. Mange mennesker som har mistet alt på slike valg. Vær forsiktig.
Myrabakk
30.04.2020 kl 03:38 3740

Takker for omtanken😊. Mitt begrep om hele økonomien er sparepenger og tidligere aksjegevinster. Selvfølgelig skal man ikke inn i aksjer med noe man ikke har råd til å tape ved worst case scenario, som hus og hytte, bil og båt. Skal ikke oppfordre noen til å sette seg i gjeld uansett hvor stor sjanse det er for høy avkastning.😊 . Var ikke meningen å fremstå som en som har satt inn for mye.

All-in med aksjebeholdningen har jeg aldri vært i noe som helst før. Jeg anser poLight som eneste aksje på OB som jeg personlig kan velge til dette. Mange aksjer på børsen kan fort doble seg, men etter mitt skjønn er det ingen som har samme potensialet som denne. Jeg har klokketro på poLight, og ser fremover med utsikter til en "tidligpensjon" om en del år. Jeg kommer til å fortsette med å handle enda mer i PLT når jeg får mer på konto...😉.
Det er slutt på trading i andre selskaper for min del. Var fristet til å kjøpe både Vow og Arcus før de la frem tall nå, men velger å droppe slikt. Ingen vet når designwin i PLT kommer...
Leifjuster
30.04.2020 kl 07:52 3903

Kommer aldri til å eie mer en en aksje. 100% poLight nå💪🏻 Har dobbelt kapitalen så langt og gleder meg til flere doblinger. Kjedelig å sitte med 1 av mange aksjer når toget går, spesielt med noe som har så mye på gang som poLight!. Jeg vil ha avkastinga på all aksjekapital og ikke kun noe av det ;) poLight er en skatt jeg kan garantere flere kommer til å sikle etter 🤑 PS. Jeg tror ikke det er nødvendig at du kommer å belærer og advarer oss noe mer nå Info!
Redigert 30.04.2020 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 23:16 3723

PS. Jeg tror ikke det er nødvendig at du kommer å belærer og advarer oss noe mer nå Info!

ok :)
Computum
02.05.2020 kl 12:05 3456

"poLight er en skatt jeg kan garantere flere kommer til å sikle etter 🤑 PS. Jeg tror ikke det er nødvendig at du kommer å belærer og advarer oss noe mer nå Info!"

Du er vel absolutt av de som har noe å lære. Å skrive at du kan "garantere" viser hvor lite du har lært. Ingen kan garantere noe i aksjemarkedet.
I tillegg sier du at du bare satser på en aksje. Det er ren gambling og viser hvor lite erfaring du har med aksjer. Du trenger masse flaks.
Advarsler er absolutt mer på sin plass enn verdiløse "garantier".
Redigert 02.05.2020 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Leifjuster
02.05.2020 kl 12:39 3431

Hvorfor skal man spre penger rundt på ulike aksjer når man har en favoritt man selv har kjempe tro på? Da vil jeg heller betegne deg computum som en vinglete og utrygg type som må spre pengene utover ulike selskaper.

Dette handler ikke om erfaring i aksjemarkedet eller ikke. Men tro på et selskap. Jeg har så mye tro og underliggende beviser på at Polight blir en knallbra investering for fremriden. Så la meg si akkurat det jeg vil!!

Lykke til med dine valg ekspert 🤓
Redigert 02.05.2020 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2020 kl 13:01 3408

Greit, du vinner.
Leifjuster
02.05.2020 kl 13:24 3388

ja! I am the winner 💪🏻
Myrabakk
02.05.2020 kl 13:25 3386

Jeg har hørt mange morsomme sammenligninger mellom aksjemarkedet og andre ting, og da ofte med ordet flaks involvert.
Tipper du lotto og vinner, så har du flaks. Det er jeg enig i.

Tipper du fotball og ikke har peiling, er vel sannsynligheten for 12 rette ca. 1:531.000 eller noe sånt, og da har du flaks.
Så er det da noen som påfallende ofte har "flaks" i fotballtipping. Det er ofte de som har lest seg opp og undersøkt på forhånd. Da øker sannsynligheten for å ha "flaks".

Nå er det vel sånn at også i aksjemarkedet er det noen som ofte er påfallende heldige med valg av aksjer. Hopper du mellom aksjer uten å ha god kjennskap til underliggende trender kan du bomme stygt, eller treffe utrolig riktig. Da er jeg enig i bruk av begrepet flaks/uflaks.

Kjenner du derimot til mulige kontraktsinngåelser, nye markedssegmenter som vurderes, ny teknologi eller andre strømninger i tiden så er det større sannsynlighet for å treffe riktig. Det er ikke flaks. Det er selvfølgelig en grad av gambling med å gå inn i et selskap som akkurat har hatt gjennombrudd kommersielt, men har du fulgt med på utviklingen her så skjønner du fort at det ligger ute et veldig stort antall patenter fra meget solide selskaper som vurderer Tlens i sine produkter. Et grovt anslag på antall er vel rundt 3-sifret som jeg har vært innom. Antallet er nok mye større.

Da kan vi diskutere senere om Leifjuster hadde flaks som gikk all-in basert på at det er nok om 1 av de store barcodepatentene går inn før selskapet plutselig har 8-10 kroner i årsresultat per aksje. Dette ligger vist utregnet på PLT OEM.

Dersom de siste 99 patentene ikke blir noe av, så er det ene likevel nok til å mangedoble verdien av aksjen fra dagens pris. Skulle nå flere av de barcodevendorene som prøver ut linsene akkurat nå gå inn med ett eller flere produkter hver snakker vi om latterlig store tall. For å ikke bli oppfattet som useriøs er det nok greit å snakke om at vi håper at 1 patent går inn😊

Jeg har også kvittet meg av med alt annet av aksjer. All-in her på min overbevisning om stor sannsynlighet for "flaks".😉.

Jommen hadde jeg flaks som fikk solgt alle andre aksjer før det største fallet i februar/mars, og fikk gått inn i en av få aksjer som har pluss i 2020! Jeg er glad for å være heldig, og håper og tror på mer flaks i PLT fremover...
VantageVolante
02.05.2020 kl 14:00 3352

Slik jeg ser det, er det mer uflaks om plt ikke lykkes, enn flaks AT de lykkes.
Jeg er også kun i Plt for tiden, og vil ha meg frabedt å bli titulert som flaksekonge dersom dette blir bra.

Jeg skrev DERSOM siden intet er hugget i stein. Men hammer og meisel ligger godt i henda i dette tilfellet. Meget godt.