USA - Trump hopper ned fra sin høye hest!

Thin Lizzy
USA 16.04.2020 kl 22:12 3248

Helomvending og endelig en god nyhet fra den kanten, men var vel også strengt tatt helt nødt til å ta til fornuft. Trump lar nå guvernørene i delstatene bestemme. Syv delstater på østkysten har da også allerede fattet egne vedtak om forlengede lockdowns tidligere i dag. Dette vil redde liv og også økonomien selv om det kan ta tid. Det vil nok trolig ta mye lenger tid å få den på fote igjen enn mange håper og tror. Når all stormingen nå etterhvert muligens roer seg litt, blir det spennende å se om børsene i USA fortsatt kommer til å leve sitt eget liv, relativt uavhengig av realøkonomien som jo allerede er veldig hardt rammet uten at børsene kan sies å ha tatt dette så veldig mye inn over seg, eller om dette nå også slår inn på børsene Vi kommer nok også til å få se ekstreme forskjeller på delstatsnivå. Mens noen vil holde igjen og vektlegge smittebegrensning sterkt, vil nok andre og da særlig noen republikansk styrte delstater vektlegge veldig å åpne samfunnet og økonomien så konklusjonen er vel på en måte faktisk at alt bare fortsetter som før. Altså at i USA håndteres koronaviruspandemien ikke på føderalt nivå, men på delstatsnivå. Kikket raskt på futures som akkurat har åpnet igjen etter at jeg har sittet og redigert dette innlegget. Overhodet ingen tvil om at euforien synes å råde akkurat nå! Har selv gått glipp av hele festen opp fra bunnen satt ganske nylig og forblir garantert utenfor. Muligens 'for alltid' hvis dette bare fortsetter i samme retning, for mitt siktemål er fortsatt inngang på lavere nivå enn nevnte bunn som jeg tipper settes i god tid før julenissen for alvor igjen er på farten. ;)

Trump reopening guidelines to put onus on governors, won't suggest dates: WSJ

Published: April 16, 2020 at 3:58 p.m. ET
By Robert Schroeder

New federal guidelines for reopening the country amid the coronavirus pandemic will put the onus on governors, and will not suggest dates, the Wall Street Journal reported Thursday. President Donald Trump is expected to unveil the guidelines at a news conference later Thursday. White House officials told the Journal that the new guidelines will include medical data on a county-by-county level. Trump previewed the guidelines during a call with governors Thursday afternoon, the Journal said.

https://www.marketwatch.com/story/trump-reopening-guidelines-to-put-onus-on-governors-wont-suggest-dates-wsj-2020-04-16?siteid=bigcharts&dist=bigcharts

Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
17.04.2020 kl 00:25 3038

Ekstremt bullish. US futures går rett i taket nå og oljeprisen opp. Det kan blir et enormt rally på OSEBX i morra.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Thin Lizzy
17.04.2020 kl 00:42 2962

Er vel umulig foreløpig å slå fast sikkert om dette er 'fast fisk' eller ikke, men all medisinering som måtte dukke opp og vise seg effektiv i behandling av koranavirusinfeksjon, må man hilse velkommen med uforbeholden glede! Skjer det, skjønner også jeg at bunnen som ble satt for få uker siden ikke skal retestes med det første. ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
suspekt
17.04.2020 kl 00:42 2958

Mye å ta igjen, Vi er nå i begynnelsen av slutten av coronakrisen. Det går rette veien, og jeg tror det blir en fantastisk innhenting av børsene verden over når alt kommer igang. Den lave oljeprisen kan imidlertid legge en demper på festen, spesielt innen olje, men mange nyter godt av lav oljepris og. 2 og 3 kvartal kan bli dårlig i mange selskap, og de vil trenge mer tid. Vi har definitivt sett bunnen for denne gang, Tror ikke børsen skal noe særlig under 700 igjen, da må oljeprisen ned på lavt 20 tall. Det er bare å finne billige aksjer og forsyne seg, mye å velge i !!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
17.04.2020 kl 00:53 2903

Om dette fortsetter så kan Oslo Børs gå opp 6-7% i morra. Har hatt to trege dager så markedet er klar for en rekyl opp nå.

Er glad jeg er blitt så bull som jeg er. Det har jeg tjent mye på.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
investorAR
17.04.2020 kl 01:03 2878

Ja fordi alt er i orden over natta. Komplett idioti
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
17.04.2020 kl 01:12 2849

DOW futures er opp 3,6%. Litt mer fart i olja i løpet av natta så blir det et gedigent rally i morra her på berget. Lykke til alle sammen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
2HB
17.04.2020 kl 01:19 2821

Slik jeg ser det er vi nok nå i slutten av begynnelsen på coronakrisen. Dette vil bli langvarig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
undrende
17.04.2020 kl 01:20 2811

En hverdagslig kommentar fra ettermiddagstrafikken i Trondheim.
Det har vørt merkbart større trafikk der jeg ferdes rundt 15.30 siden tirsdag, og da tenker jeg ikke i,f.t påskeuken, men siden Erna gikk ut med lockdown i midten av mars. Mangler noe på trafikkbildet før Corona krisen, men som sagt, merkbart mer denne uka. Tror ikke det skyldes annet enn at noen flere er tilbake i hverdagen/jobb
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 01:27 2781

Forøvrig var den «nyheten» 6 dager gammel... Bare å søke på Remdesivir på nettet så finner dere info...
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 01:32 2768

Det er gradvis re open news som sender futures opp. Trump er akkurat ferdig med festtalen
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 01:35 2751

Blir nå plukket i biter av MSNBC, CNBC og CNN. 3% av det amerikanske markedet kan kanskje åpne til fase 1 om 3 uker. Alle disse testene som Trump snakker om finnes ikke for de som trenger de.....
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Thin Lizzy
17.04.2020 kl 01:38 2740

Isåfall går lufta raskt ut av ballongen. Mer prat fra den kanten endrer ingenting, men en medisin som faktisk helbreder er noe helt annet. Oljeprisen indikerer ikke akkurat at det er full rulle like rundt hjørnet. Vet ikke helt hva jeg skal tro, men et klarere bilde tegner seg vel ganske raskt.

https://www.forbes.com/sites/jimosman/2020/04/16/gilead-coronavirus-drug-remdesivir-board-contagion-covid-19/#28688da62587
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
investorAR
17.04.2020 kl 01:42 2732

Det blir rally i morgen det er det vel ikke noe tvil om, men den økonomiske skaden globalt er gjort og vil være til stedet lenge etter viruset er bekjempet. Wall Street har vært i koma siden slutten av mars. Rally etter rally på «håp» om det ene eller det andre, uavhengig av hva tallene sier. Dette er intet unntak. klassisk eksempel på frykt for å gå glipp av et fremtidig bull marked mens tallene forteller noe helt annet. Amatørene og de grådige blir sittende i et klassisk bear trap.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Thin Lizzy
17.04.2020 kl 01:44 2718

Helt enig hvis det altså ikke faktisk foreligger en medisin som effektivt helbreder koronavirusinfeksjon.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 01:46 2709

Får håpe på det beste, er ikke mer enn en uke siden Chloroquine (vidunder malaria pillene til Trump) nesten tok livet av kona til Tom Hanks.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 02:53 2642

Det har poppet opp flere behandlingmåter med god resultat på flere sykehus, som bl.a. hindrer blodpropp, hindrer lekkasje fra longer osv. ( europeiske funn).
Det siste kan medføre færre ic pasienter, der det er mulig å anvende det.
«Nyheten» fra USA er ikke nytt, og det hjelper ikke på hverken spredning, og det kan ikke anvendes på stor skala. Det vil i beste fall hindre en enda sterkere press på ic kapasiteten. I USA er det fullstendig kaos på mange steder: ikke utstyr, ikke tilstrekkelig kompetent personell, ingen statlige leveringer, og en sosiopat, som gjør at folk går i demonstrasjon mot karantene...Mange steder tror de ikke på at virus er noe å ta hensyn til.

Så det hele koker ned til hvor mye dette vil koste USA, og selvom det hittil koster EU mer, så er det ikke sikkert at regningen til slutt blir høyere i USA enn i EU.
Tiden vil vise, men at det koster mye mer enn det er tatt høyde for er garantert.
Det begynner også å komme endel kritikk på at pengene ikke havner der de skal, og at man ikke kan øke gjeldsberget ytterligere, noe særlig mer.

Så jeg er enig med trådstarter: Dette kan bli veldig blodig, især om det åpnes for tidlig. Eneste grunnen er selvsagt at de mister i konkurranse med f.eks. Kina/ EU, om visse konkurrenter der starter opp før USA...slik vil ikke Kongen i USA ha det....
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
17.04.2020 kl 03:28 2603

USA indeksen har gått fra 18000 til 24000 poeng. Jeg hat valgt å være med på turen opp og er fortsatt Bull. Kom litt skjevt ut da flyrommet ble stengt, men satt gjennom det uten å tape noe og solgte med profitt.

Har kjøpt mye etter det også. Litt risiko må man ta og tror taperne blir de som sitter i cash. Alt kan man ikke forutse, men er glad jeg er positiv og inne i markedet. Alt for
Mange er negative selv om de skriver og argumenterer bra og fornuftig blir ikke penger å tjene av det.

Det viktigste er å følge markedet og være inne. Overse negativitet for det vil selvsagt komme på løpende bånd i aviser, tv og nettsteder. Gå etter pengene og ikke la seg forstyrre av all støyen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
17.04.2020 kl 03:49 2583

Jeg har vært utenfor aksjemarkedet i mange år og for meg representerer «corona» tiårets sjanse. Føler jeg kjøper på
salg i disse tider hver dag. Særlig i forhold til at OSEBX stod godt over 900 poeng for kun kort tid siden. Tror også mye beror på flaks og at man ikke nødvendigvis trenger p ha studert økonomi 10 år på universitet for å tjene penger.

En sjanse som korona representer lar jeg ikke gå fra meg. Å sitte utenfor å vente på Ny bunn som
Mange gjør blir for risikabelt. Ja jeg er redd for å gå glipp av oppgangen.
JP
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Thin Lizzy
17.04.2020 kl 11:07 2314

Da kan vi vel nå slå fast at 'nyheten' om at selskapet Gilead allerede sitter på vidundermedisinen mot koronavirusinfeksjon var fake news slik det ble presentert i går kveld og at Trump forhåndsannonserte 'Opening our Country Up' ikke brakte noe som helst nytt til markedet, bortsett fra at han trakk truslene om å overstyre delstatene i kampen mot koronaviruspandemien. Alt fortsetter altså som før. Ingen føderal styring av kampen mot koronaviruspandemien. Den styres fortsatt på delstatsnivå. Så min feeling er at den voldsomme oppgangen i US futures raskt kan komme til å tørke bort. Utviklingen i oljeprisen vitner heller ikke om at troen på en snarlig turnaround er til stede. Det er dessverre fortsatt fryktelige forhold og store problemer når det gjelder spredningen av koronaviruset mange steder i USA og ellers i verden. Man får bare håpe på det og beste, at nødvendige ressurser etterhvert blir mest mulig tilgjengelige og at pandemien tas på høyeste alvor av alle ansvarlige styresmakter.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
17.04.2020 kl 13:24 2244

Oslo Børs stiger mindre en jeg forventet fa oljeprisen ikke er så sprek som jeg hadde håpet på.

Men USA Futures har holdt seg stabile fra natten norsk tid frem til nå.

Tyskland har Corona under kontroll, flere firmaer ww jobber med vaksiner og de arbeider effektivt og målretta. USA åpner opp sitt næringsliv. Mye positivitet i markedene for tiden.

OBX chartet indikerer V formasjon. Det vil si 800 poeng skal nås innen kort tid. DOW går mot 25000 Poeng.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
tuja
17.04.2020 kl 13:28 2225

Kontroll på viruset???? Nei, dessverre er det langt ifra sannheten:

At the moment when Spain, France and Italy are planning to lighten lockdown restrictions, Europe reported the most new cases in a single day.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Thin Lizzy
17.04.2020 kl 13:55 2188

Ja, oljeprisen bør man nok kanskje ta ad notam. Tror vel den er den beste indikatoren på hvor børsene skal hvis man ser litt lenger enn noen timer. Man bør ikke ble veldig overrasket hvis USA ender i rødt selv om futures nå indikerer åpning +3%. Sier ikke dermed at det skjer, men bare at akkurat nå kan alt skje. Umulig å spå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
17.04.2020 kl 22:07 2046

Jeg var fornøyd med OSEBX i dag. Starta litt sent, men etterhvert ble det fart i både Equinor og Aker BP også. Så det ble en fin børsdag på Oslo Børs.

DAX og Europa utvikla seg også fint.

DOW Jones closa på 24 242 poeng. Altså godt over 24 000 poeng-grensa. Veldig sterk avslutning like før stengetid.

Jeg har veldig tro på at rallyet kan fortsette neste uke. Det kommer trolig til å bli Publisert mange dårlige nøkkeltall, kvartalsresultater etc. Men grådigheten kommer til Å flytte markedene videre opp, og investorene vil være selektive å velge bort negativ støy. Flere bedriftseiere er blitt postitive, flere større aktører posisjonerer seg long både i Norge og USA.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
CS_invest
17.04.2020 kl 22:16 2023

Eneste hest Trump har sittet på er vel en kjepp-hest. Og skulle nesten tru han fortsatt bruker slik.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Thin Lizzy
17.04.2020 kl 22:16 2021

Grattis med suksess og lykke til videre. 👍 Følger spent med. Fortsatt fra tilskuerplass. 😉
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Thin Lizzy
17.04.2020 kl 22:23 2005

Får bare håpe inneværende ridetur på denne store kjepp-hesten ikke fører til enda mer tragedie. Leser at han nå driver og twitrer nonstop i alle retninger for å presse guvernører til å lette på tiltak de har innført for å begrense koronavirussmitten.

Gov. Jay Insee says Trump's 'unhinged rantings' could lead to violence

BY Isolderaferty Isolde Raftery
APR 17, 2020 at 1:31 PM

Gov. Jay Inslee issued a bold statement on Friday about President Donald Trump letting governors decide when to open their states.

“The president’s statements this morning encourage illegal and dangerous acts," Inslee said in the statement. "He is putting millions of people in danger of contracting COVID-19. His unhinged rantings and calls for people to 'liberate' states could also lead to violence. We’ve seen it before."

Inslee was responding to tweets from Trump:

"LIBERATE MICHIGAN" and "LIBERATE MINNESOTA."

The governors of those two states are Democrats who imposed shut down businesses and schools.

He also tweeted "LIBERATE VIRGINIA, and save your great 2nd Amendment. It is under siege!"

Inslee wrote that Trump "is fomenting domestic rebellion and spreading lies even while his own administration says the virus is real and is deadly, and that we have a long way to go before restrictions can be lifted."

Inslee continued:

"Just yesterday, the president stood alongside White House officials and public health experts and said science would guide his plan for easing restrictions.

"The White House released a sensible plan laying out many of the guidelines that I agree are essential to follow, as we work to resume economic activity.

"Trump slowly read his script and said the plan was based on ‘hard, verifiable data’ and was done ‘in consultation with scientists, experts and medical professionals across government.’"

Less than 24 hours later, Inslee said, "the president is off the rails."

"He’s not quoting scientists and doctors but spewing dangerous, anti-democratic rhetoric."

Inslee said that he hopes someday "we can look at today’s meltdown as something to be pitied, rather than condemned. But we don’t have that luxury today. There is too much at stake."

He said that Trump's tweets could cause a spike in infections where social distancing is working.

https://www.kuow.org/stories/gov-jay-insee-takes-on-trump-says-unhinged-rantings-could-lead-to-violence
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare