Tråd 3 - Skryt, hovmod og respektløshet. Kom tilbake senere!

tunktee
STRONG 22.08.2018 kl 14:46 19032

Nytt ark og nye fargestifter! Det var en god anledning fra forrige tråd til å lage en ny.

Starter tråden med å legge inn sammendraget fra noen uker siden.
Disclaimeren er at ikke all info er dobbeltsjekket, så ikkje skyt meg om der skulle være feil.

Ønsker alle nye deltagere velkommen!
Ny adm.dir tiltrådde 1. august etter at vår kjære tidligere direktør, Jørgen Waaler, skal begynne å nyte livet.
JW er fortsatt en av de største aksjonærene i selskapet, og han kjøpte faktisk mer aksjer i sommer :)

------------------------------

En kort info om StrongPoint ASA til nye interessenter og de som trenger en oppfrisking.

Konsernet het tidligere PSI Group som bestod av syv selskaper etter diverse oppkjøp/overtagelser de siste 10-15 årene. I 2015 ble selskapene slått sammen og skiftet navn til StrongPoint.
I 2017 kjøpte vi CUB Business Systems AB

Hovedkontoret er på Rælingen ved Lillestrøm og vi er representert på følgende steder:
Egne avdelinger i Norge, Sverige, Litauen, Latvia, Estland, Russland, Frankrike, Spania, Tyskland, Belgia og Malaysia (Siste dekker også Singapore).
Partnere i Danmark, Portugal, Italia, Australia, Østerrike, Kuwait, Sør-Afrika, Storbritannia, USA, Irland, Slovenia og Kroatia.

Forretningsområdene til StrongPoint blir rapportert i tre kategorier; Egen teknologi, 3. parts teknologi og etiketter, som følger:

Egne teknologier består av de som vi selv har utviklet og de som har fulgt med ved kjøp av andre selskaper og videreutviklet av StrongPoint. De viktigste er:
• Cashguard. Kontanthåndteringssystemet som de fleste har sett ved kassen i butikken. I tillegg til å være nesten egenrådende i Norge, er vi markedsleder i flere andre land. Cashguard er installert i Sverige, Baltikum, Spania, Tyskland, Frankrike, Malaysia, Singapore, Danmark, Storbritannia, Irland, Australia, Østerrike, Italia Sør-Afrika, Frankrike, Spania og USA.
• Vensafe. Salgsautomat med utlevering av verdiprodukter som tobakk, barberhøvler m.m. Et unikt produkt uten kjent konkurranse med mange installasjoner i Norge og Sverige. (Står utenfor kassepunktet på mange matvarebutikker.) Også installert i Russland, Tyskland, Belgia og Singapore. Flere land følger nå opp med identiske pakker på tobakksprodukter, noe som skaper merarbeid for betjeningen med å ha produktene bak kassen.
• Click & Collect. Oppbevaringsbokser med kjøl, frys og romtemperatur, der man kan hente varer man har bestilt på nettet. Produktet er ganske ferskt og kan ha en spennende fremtid mht. nettbaserte grossister. Montert i Sverige, Russland og Baltikum. Pilotprosjekt under leveranse i Norge. (Rammeavtale på 2000 enheter med nettgrossist i Russland)
• Self Checkout. Så langt har utstyret blitt levert av 3.part, mens vi har installert softvare. Mulig endring på det slik at vi får totalleveranse. Installert i Baltikum.
• Cash Security. Fortningsområdet består bl.a. av kofferter for å transportere sedler. Disse er så trygg mht. hærverk at man kan unngå armerte biler for å transportere kontanter. (Fargeampuller som ødelegger alle sedler ved tukling.) Sberbank i Russland er vår største kunde. Vi har også leveranser til Norge, Sverige, Baltikum, Tyskland, Frankrike, Belgia, Singapore, UK, Australia, Italia og Slovakia. (Ny ordre fra Sberbank 20.07.18.)
• Nyervervede Cub Business Systems AB. Programvarer for detaljhandel og hjelper med å integrere netthandel, vareplukking, lagerbeholdning osv. Omsetning ca 50M p.a.

3. parts teknologi baserer seg på en stabil produktbase, bestående av blant annet ERP, POS, konsulenttjenester, vekter, pakkemaskiner og elektroniske prisetiketter. Stabil omsetning, 30-40 % av totalomsetning.

Etiketter; Design og trykkeri i Sverige (nylig konsolidert og relokert) med fokus på design og produksjon av selvklebende etiketter. Stabil omsetning, cirka 180 mill per år. Sterk økning i EBT etter noe innkjøringsproblemer ved innkjøp av nye maskiner fra HP vinteren 2016/17. Forretningsområdet er ikke prosjektbasert og leverer stabilt gode tall.

Utbyttepolitikk:
“StrongPoint’s shareholders should over time get a competitive return on their investment through a combination of cash dividends and increased value of their shares.”
Akkumulert utbytte 2011-2016 NOK 3,0
For 2016 NOK 1,5 inkl ekstraordinært.
For 2017 NOK 0,5.

---------------------

Der er en ganske stabil aksjonærmasse. Mange aksjonærer deltar har på forumet, og flere av dem har hatt aksjer i en årrekke. Det er sjeldent hausing (eller baising) her på tråden, og vi har stort sett en god tone med respekt for meddebattanter.

Vi har sett en nedgang i omsetning og resultat fra toppåret 2016 som var preget av service/oppgradering av Cashguard i Sverige og Norge, grunnet utskifting av sedler. I følge selskapet besto 2017 av «Basically recurring revenues only»; Vi leverer likevel en positiv bunnlinje, og fikk 50 øre utbytte for året.

Hvis du har interesse for å lære mer om selskapet er det bare til å spørre!
Man får som regel et saklig og ordentlig svar ?

For å lese om børsmeldte ordrer og andre meldinger vennligst gå til
https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=Strongpoint


Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Casiasia
24.08.2018 kl 17:07 5234

I prinsippet kan man nå plassere tobakksmaskinen/vensafen på gaten, tilgjengelig 24/7. Vil tobakksfabrikantene sponse Vensafe-kjøp?

Yoti er tilgjengelig i 160 land:

https://www.yoti.com/business/solutions/
Grantchester
24.08.2018 kl 18:18 5719

Ikke undervurder de irske kassebilene, Collin. Hadde Strong klart å ha to like effektive kassebiler i flere små land i Europa, hadde omsetningen av CG vært vesentlig høyere enn dagens antall. Jeg liker de to irske kassebilene ! Irland er et lite land som trenger små effektive organisasjoner. Tyskland er selvfølgelig en annen sak. Der har det kanskje vært overkill med en dyr ledelse og lite salg ?
Baron1!
24.08.2018 kl 18:59 5685

Collin: Absolutt, men synes det til tider er mer kjefting på andre aksjonærer for å kjøpe, heller enn diskusjon av kurs og strategi. Det synes jeg har lite for seg.

HrDuck: Vi er flere som har påpekt risikomomentet i et selskap som PCIB. Ingenting er avgjort eller avklart med en slik emisjon, men at det vil kunne skje igjen, og at det vil medføre betydelig kursfall, det mener jeg vi har annonsert ganske klart. Så kommer nok ikke kjøpsanbefalingene her før kursen eventuelt går bra igjen. De kommer stort sett samtidig med heftig oppgang, og en liten understrekning av hvor mye penger som er tjent, samt påpekning av hva kursen var ved første anbefaling av kjøp. At den også er anbefalt på langt høyere kurser tas sjelden med. Ei heller noen begrunnelse. Tviler for øvrig på at dette er siste emisjon, men de kan like gjerne lykkes for det. Det tror jeg vi alle håper at de gjør - bra for de som er villige til å ta høy risiko, og bra for de som er syke.

-Baronen
Russebuss
24.08.2018 kl 21:09 5580

Bare en kommentar til at vi PCIB-ere skygger banen når det ikke går veien!! ( kursmessig). Emisjon sørger for fullfinansiering for alle 3 områder i 4 år.
En partner-avtale ville være mer gunstig for dem med kort horisont mens en emisjon er best for dem med lang horisont.
Jeg var langsiktig i PSI/Strong og høstet million-gevinst. Har også lange briller på i PCIB og er lite bekymret og derfor kjøpe jeg 25k til i dag på kurs 40,96. Vurderer mer over helga. At selskapet er fullfinansiert i 4 år betyr mer for meg enn korte svingninger.
Prata med Stifinner i dag og han har samme oppfatning som meg. Nok en kjøpsmulighet for dere i Strong om dere ønsker litt mer spenning i hverdagen. Håper det løsner i Strong SNART - det har dere virkelig fortjent.

tunktee
24.08.2018 kl 21:17 5564

Oh, shut up u silly person!
Slettet bruker
24.08.2018 kl 21:28 5542

Oi oi Rus, skal si du er på. Vi sitter nå i den merkeligste aksjen på OSE når folk selger på best med større volum og har det travelt for å løpe å kjøpe PCIB. Hvorfor så travelt all den tid dere får en haug med tegningsretter? Uansett, god helg og kanskje en og annen får tilbake troa på Strong etterhvert?

Edit: det har på mange måter løsnet i Strong, det er bare aksjen som henger etter. Herremin C&C kontrakter både her og der. Vellykket pilot i Italia (ordren må da bare komme slik de skryter?) og snart er en pilot oppe å går i gamlelandet også. Så har jeg ikke begynt å snakke om SQS og det økte markedspotensialet i Spania. Poenget et at risikoen ligger på oppsiden.
Redigert 24.08.2018 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
24.08.2018 kl 21:35 5519

"Se denne aksjen går godt: PHO (fordi jeg kjøper for millioner i en illikvid aksje). Se Strong er bare møkka (fordi jeg selger for millioner i en illikvid aksje på kort tid). . " ( Fra Collin )
Pcib-aksjen har gått bra fordi noen ( Stifinner/Rusbrus) har hauset, - og kjøpt aksjen oppover. Resten er bare luft og forhåpninger og gjeld.
Forhåpningene kan slå til, men forløpig er det bare luft og kjærlighet.
Strong sin aksjekurs går nedover , fordi noen større selger i regnvær. Men selskapet er gjeldfritt, godt fundamentert og med stort marked.
De som selger begynner å bli desperate så de roter seg inn på andre aksjers strenger for å samle kjøpere til sin aksje-forelskelse. ( Så de selv kan være "lure " og selge/trade? )

Redigert 24.08.2018 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 22:00 5490

På tide å holde kjeften rus?? Jeg hadde engang respekt for deg, men de seneste innleggene dine er bare triste. Ellers er jeg spent på nårtid jeg får 10 kr utbytte i pcib, for det var stifinner helt sikker på. Herregud, snakk om å være hjernevasket
LeifH
24.08.2018 kl 22:19 5470

Langt ifra den drøyeste posten rusbrus har kommet med. Strong kommer. Noen får små panikk, det kan være andres glede.
Russebuss
24.08.2018 kl 22:34 5454

Jeg håper det løsner i Strong . Galt å skrive det også nå ?
God helg.
HrDuck
25.08.2018 kl 00:04 5402

Ikke noe galt i det, men seriøst nok en kjøpsmulighet? Det skal emitteres i bøtter og spann de neste ukene på langt lavere kurs enn de 40 og noe russebussen. Selskapets aksjonærer består stort sett av Per og Pål fra Utkant-Norge som alle plutselig er blitt både aksjeeksperter og eksperter medisin og gud vet hva. Alt for mange av aksjonærene har allerede alt for mange aksjer basert på tro og håp, dette blir salgspress frem til emisjonen. Og når man leser alt tøvet som står på pcib trådene... "vaksine mot kreft"... altså er det mulig?? Dersom selskapet er nære å ha en vaksine mot kreft og så må de tvinge penga ut av eksisterende aksjonærer for å ha penger til drift.. Hadde Strong hatt en CEO som presenterte en emisjon med gigarabatt som "pleased to announce" så hadde jeg stilt på generalforsamling og forlangt hans avgang... Er det mulig? Og ikke få meg startet på hvordan enkelte kommenterer at det er et sterkt "garantikonsortie"... De får nesten 4% for å kanskje kjøpe aksjer for en kurs som er milevis under der russebussen vil ha resten av oss til å kjøpe.... Dette blir jo bare helt latterlig. For all del, fint om de lykkes for alle som er syke, men aksjonærene har stort sett ikke snøring og ser for seg 100m sprint der realiteten er et maraton med svært usikker målgang. Har tatt meg herlig pause fra å skrive siden det ble så mye tull på trådene her, men det får da være grenser for hvor mye tøv man skal sitte og la passere uten å kommentere.
riskypick
25.08.2018 kl 05:24 5352

Nå må du rulle inn hrDuck
Kanskje en ide å se på hva som er kotyme ved en fortrinnsrettet emisjo? Det er nemlig ikke langt unna det PCIB kjører nå. Tror du bør ligge litt lavere.
LeifH
25.08.2018 kl 07:32 5312

Ned 24%, og er over positiv. Går strong om noen uker, så hadde det vært ekstremt moro å klaske i fleisen på disse pcib gutta.
Slettet bruker
25.08.2018 kl 07:54 5293

Fakta er LeifH, at Stifinner, Rus og meg selv ikke har filla peiling på hvor komplisert biotech virkelig er. Stifinner anbefaler i øst og vest uten at pjokken vet hva han prater om. Solgte selv 80% i vinter /vår med eventyrlig gevinst, så det er fullt mulig å gjøre gode penger før ting går til helvete. Og det går stort sett til helvete med alle bio-selskap til slutt. Algeta ble en suksess, Clavis det stikk motsatte hvor 96% av alle pengene ble borte over natten.
Derfor stikker det dypt i meg at rus kommer innom og gjør narr av oss som har troen på Strong, at vi "nøyer oss med ører" og slikt pissprat.
Sånn sett fikk fjompene akkurat som fortjent i går, selv om det gikk pittelitt ut over meg også. Men gudene skal vite at "smellen "var verdt det:))
Slettet bruker
25.08.2018 kl 08:15 5279

Bare for å sette meg selv i enda dårligere lys:). Jeg er godt voksen,40+ og fikk endelig baller i 2016 da jeg begynte med aksjer, turte rett og slett ikke gamble med hardt opptjente midler før det. Mine første kjøp var da NSG, Thin film og AXA. Ja jeg vet, det er lov og le:))))
Alt ble solgt ganske tidlig og gikk ca i null. Så gikk jeg for Qec, pcib og Strong(etter å ha lest en tilfeldig analyse i nettavisen mener jeg å huske)
Dette er sikkert helt uinteressant for dere, men bare en kort oppsummering fra min korte karriere på børs
Dere er en herlig gjeng her inne på Strong-trådene og jeg lærer utrolig mye av dere uten at jeg desverre kan gi så mye tilbake som jeg ønsker.
Vår tid kommer gutter, det er jeg hellig overbevist om
Stay Strong
stifinner
25.08.2018 kl 09:44 5220

Det siste døgnet har vært interessant på Strong-tråden. For her er det snakket mye om Pcib, selvom dette er en Strong, tråd. Det er imot Titleists krav, for her skal det kun snakkes Strong!
Og så har det kommet frem mye skadefryd! Janteloven gjelder her på tråden, dessverre, men dere er nok et gjennomsnitt av den norske befolkningen, selvfølgelig.
Og så bør dere ta inn over dere at Pcib-caset står sterkere enn noen sinne, med kunngjøring av gode kliniske data og økt mcap.
PSI- Investor
25.08.2018 kl 09:52 5208

Kan ikke noe for det, jeg liker at det tydelig vis er blitt lov å ‘ta igjen’ litt med biogutta. En ting er å ha sukkses i aksjemarkedet og tjene store penger, det unner jeg dem absolutt.
Men derfra og til å bruke historikken nærmest som bevis for at kursen vil øke like mye fremover er bare for dumt.
En søkt sammenligning, men bare for å forsøke å være litt morsom: Det norske fotball- landslaget har aldri tapt en VM finale. Det fører ikke til at jeg noen gang vil satse penger på at de vinner en.

Og når man er så edel at man påtvinger sine ‘venner’ gode råd i så stor grad at man velger å miste vennene fremfor å ta til seg beskjeden om å holde opp da må man bare lure på motivasjonen.

Jeg har jo som tidligere nevnt en forklaring på oppførselen, for jeg har vært der selv. Da psi steg til 60 og gogl til 30 hadde jeg plutselig for meg mye penger. Og jeg ble like ufordragelig uten å se det selv før alt igjen gikk tilbake til utgangspunktet og jeg endelig skjønte hvor blærete jeg hadde oppført meg. Tapet gjorde meg godt, og jeg unner så absolutt enkelte å på den måten finne tilbake til sitt bedre jeg. For meg var det verdt pengene!

Vi har et vennepar som plutselig har blitt bastante i sine uttalelser. Plutselig vet de alt bedre enn oss andre i gjengen. På en seiltur kunne de plutselig alt enda de var de eneste ombord som aldri hadde vært i seilbåt tidligere. Og så kom historien da, nesten firedobling av månedlig inntekt. Helt supert, det unner jeg dem absolutt. Men velkommen i klubben til oss som mildt sagt blir slitsomme av egen sukkses må jeg jo bare få si.
Ha en fin helg strongere! Sol ute, fremdeles 18 grader i Oslofjorden, konsert i kveld, dette blir bra!
Slettet bruker
25.08.2018 kl 10:25 5181

Stifinner: Selvfølgelig må vi diskutere PCIB da den har direkte og stor påvirkning på Strongkursen i det korte bilde. Det blir tungt om du nå skal ut med flere hundre k på kort tid Stifinner? Det er ikke mange dagene siden siste sterke anbefaling om å kjøpe PCIB på en Strong-tråd. Så, hva har du tenkt å gjøre? Om du spiller med åpne kort, så er det kanskje noen på tråden her som får tid til å skaffe midler til veie for å kjøpe av deg?

Det beste for Strong er om PCIB lykkes og blir kjøpt opp. Det er det beste for den fæle sykdommen som kreft er. Mistet selv en venn på mandag. Det tok tre måneder så var han ikke blant oss mere. Lykke til i PCIB og det mener jeg virkelig.
Redigert 25.08.2018 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2018 kl 10:31 5173

Fantastisk innlegg PSI, og jeg kjenner meg absolutt igjen av beskrivelsen du gir. Mon tro om andre her inne gjør det samme??
stifinner
25.08.2018 kl 10:43 5158

Collin, enig med deg om at man må kunne prate om hva som helst på Strong-tråden, i motsetning til hva enkelte andre her mener.
Når det gjelder mine aksjedisposisjoner så forteller jeg om det av og til, som du vet.
Jeg har trua på Strong, men bestemte meg for å bytte noe Strong i noe Photocure forleden, fordi jeg er sikker på at Pho vil øke mer enn Strong.
Hva jeg gjør videre holder jeg for meg selv.
riskypick
25.08.2018 kl 10:49 5388

Psi og smudge
Ja,kjenner meg litt igjen. Ikke bra. Fint innlegg psi.
En kan overføre det Ringnes sa om eiendomsmarkedet til aksjemarkedet. «Det er mange som mener de er gode nå». Markedet har jo bare gått en vei siste åra. Veldig greit å ha i bakhodet.
Og skulle man være så heldig/dyktig å gjøre det bra i et vanskeligere marked er det alltid greit å likevel holde beina godt plassert på bakken.
Russebuss
25.08.2018 kl 10:51 5386

Hyggelig at dere unner meg og Stifinner litt nedgang i PCIB-kursen men dere glemmer at jeg solgte meg ned i fra 200k til 50k på snitt ca 55 og med inngang 15 så bør dere kunne regne ut min gevinst. At jeg kjøpte 50k på 46 for litt siden er også riktig så der blir det jo kortsiktig litt minus men så kjøpte jeg også 25k i går på 41 for å snitte ned så totalt sett ikke ille for meg. Jeg er ikke av dem som tror på flere tusen i kurs for PCIB men 100-150 ja det tror/drømmer jeg om. Jeg anbefalte HEX til det kjedsommelige på kurs under 4 - samme med PSI på kurs i fra 3 og traff vel rimelig bra på begge! Og ja jeg tror på PCIB selv om jeg ikke har kompetanse til å skjønne detaljene og jeg har ALDRI latt være å fortelle at dette er risiko x 10 i forhold til for eks Strong men da blir jo også avkastningen vesentlig bedre den dagen dem lykkes. Kurs 40 i PCIB er ikke så bra når vi vet den var i 64 men ikke glem at Stifinner anbefalte i fra under 5 så han har vel i realiteten ikke bomme så mye?
Jeg har problem med å forstå hensikten med den ufine tonen flere her på tråden har til meg og Stifinner. Vi skriver om det vi har tro på og det gjør vel dere også ? Å komme med tips er ikke det samme som et pålegg og bør derfor tolkes positivt? Jeg har brukt megler i 25 år men har fått like mange tips på forumet som i fra ham men det er jo opp til meg hvem jeg velger av disse.
Slettet bruker
25.08.2018 kl 10:52 5380

Stifinner, din lille tølper
Det er ingen her inne som har nektet noen å diskutere andre aksjer, tvert imot. Problemet er deg, som har drevet propaganda for pcib i hver jævla setning du har skrevet på Strong-trådene. Og jeg og flere med meg har blitt peise lei av pisset ditt. For ca 15 måneder siden skulle dritten i 100 kr og jeg utfordret deg i et veddemål som du selvsagt ikke tok. I år konkluderte du med et utbytte på 10 kr aksjen i pcib?????
Jeg må nesten spørre? Hva fanden er galt med deg??
Slettet bruker
25.08.2018 kl 10:53 5379

Stifinner: dette er ikke godt nok og ikke en Strongtråd verdig? "Holder for meg selv"? Du skaper unødvendig støy for deg selv og oss andre. Rus: hadde det vært bare 10 ganger høyere risiko så hadde jeg kjøpt. Hvor er biofondene på aksjonærlista? Og, hvorfor ikke?
Redigert 25.08.2018 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
stifinner
25.08.2018 kl 11:36 5319

Kanskje det, Collin, kanskje det.
Og du, smudge må bare slappe av, Pcib vil komme,sann mine ord!
Og så må du spørre titleist om hva han mener om å prate om annet enn Strong på Strong trådene. Det vil han ikke ha noe av. Og nå gidder jeg ikke krangle mer med dere.
LeifH
25.08.2018 kl 11:44 5301

Folk må nesten få lov og gjøre som de vil. Men det blir nesten som man prøver å snakke ned strong, det syns jeg er unødvendig. Om stifinner ville solgt seg helt ut så er det hans valg, og om han virkelig trur pho vil gi bedre avkastning enn strong, så ville jeg også gjort det. Strong er priset til 408mnok, det er ikke store greiene for et selskap som kan få kontrakter i flere hundre millioner klassen. Gjør som Åge, kjøp. God helg.
Slettet bruker
25.08.2018 kl 11:44 5299

Hvem som sitter øverst på haugen her er ikke vanskelig å se. Spør Must om hva han tror om PCIB, eller enda bedre forvalteren av en av hans' fonds. Merk: Must er største aksjonær i PCIB. Sann mine ord er det en begrunnelse? Nei, nå ble det sur stemning her. Begynner å bli gretten sjel. Skrur av og ønsker dere alle en god helg. PCIB-gjengen også inkludert.
Redigert 25.08.2018 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2018 kl 12:03 5270

Stifinner, du har jo fanden ta frekkhetens nådegave
Aner virkelig ikke hva du og andre har kranglet om, men jeg personlig reagerer på at du ikke kan skrive et jævla ord her uten å nevne pcib. Er det så jævla vanskelig å forstå for deg??¨
Ellers er det gledelig at du har lært deg nye bokstaver og ticker, Photocure(velkommen etter:)
Slettet bruker
25.08.2018 kl 12:08 5256

PHO er det snart 20 år siden jeg først fikk øynene opp for. Dengang var det "like før". Det hjalp mot kviser og det var bare muligheter. 20 år har det altså tatt før vi ser kontantstrøm og muligheten for at det ruller på.
Russebuss
25.08.2018 kl 12:19 5238

Til orientering så anbefalte jeg akk Strong på PCIB-tråden til dem som selger PCIB og vil senke risikonivået mot null. Støttet bare Collin som anbefalte først.
Slettet bruker
25.08.2018 kl 12:28 5219

Collin min gode mann
Når du blir gretten, så blir jeg regelrett forbanna. Og da sier jeg ifra
Du er tvers igjennom klasse og der har jeg mye og lære av deg. Du og flere andre forholder dere rolig mens jeg eksploderer fullstendig, og det er ikke noen tjent med da jeg anser Strong-trådene som overlegent nr.1 på HO. For dette beklager jeg at man kanskje "forsurer" tråden
Men er vanskelig å holde munn, når noen "bøller sparker mens vi ligger nede". Igjen beklager til dere som er utrolig dyktige her på Strong-trådene
Elektrikeren
25.08.2018 kl 14:27 5151


Legger inn den siste ukes harde virkelighet, og forøvrig er det på tide å starte ny topic om noen føler seg kallet. Greit å fortsette i sporet med ny topic når 100 innlegg er passert.

Ukes-statistikk, uke 34

Ukens sluttkurs: 9,20
Tot.omsatt volum: 354 238
Tot.verdi: 3 279 504
Ukes-snitt pr.aksje: 9,26
Tot.antall handler: 114
Ukens laveste: 9,12
Ukens høyeste 9,88


PSI- Investor
25.08.2018 kl 15:29 5115

Ny overskrift ser jeg, he he, ikke så dumt med frisk ny tråd nå.
Ser jeg fikk et par hyggelige tilbakemeldinger på tidligere innlegg. Takk!
stifinner
25.08.2018 kl 19:04 5043

Ja, her var det så mye edder og galde at det er greit med en ny tråd.
Og så får smudge være så eitrande forbannet som han bare kan. Men sundt er det ikke.
Baron1!
26.08.2018 kl 03:16 4942

Tok definitivt feil i den forstand at anbefalingene ikke ville komme før det eventuelt ble ny opptur.

Men hårete kursmål, gjentagelse av tidligere gevinster med henvisning til eldgamle kurser og tips, til og med i flere aksjer, samt anbefaling uten begrunnelse - det fikk vi =)

For pasientene håper jeg det blir en knallsuksess.

-Baronen
HrDuck
26.08.2018 kl 22:53 4766

Ikke for å være pedant, men du var nok uheldig å glemte litt info angående byttet.stifinner :

stifinner

21.08.2018 kl 15:56
1225


Jeg solgte litt idag og kjøpte mer i Photocure og Pcib. Tror begge de er bedre enn Strong på både kort, mellomlang og lang sikt. Men høyere risiko, selvfølgelig, og større fallhøyde. Budvilaitis er fortsatt med oss.

Redigert 26.08.2018 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
stifinner
26.08.2018 kl 23:01 4749

Duck, jeg husker det meste, også at du skulle snakke ned kursen i Pcib. Etter det har du vært stum, inntil fredag, da kom skadefryden din frem!
PCIB vil lykkes, vent og se. Så snakkes vi da.
HrDuck
26.08.2018 kl 23:25 4729

Da husker du dårlig. Jeg har forklart mitt fravær ganske grundig. Det var ikke verdt å bruke tid på forumet lenger med all spam for denne aksjen du anbefalte så varmt for en drøy uke siden med kurs 50 kroner ++. Men siden du husker så godt kan jeg bare konstatere at du utelot med hensikt å si noe om ditt kjøp av pcib på 50+ etter salget av strong.
stifinner
27.08.2018 kl 08:16 4651

Hr duck: Når jeg er så grei at jeg sier jeg har kjøpt Pcib, den dagen jeg kjøper, så er det innlysende, for de fleste, ca hva jeg ga for dem. Med snitt godt under 10 så bryr jeg meg lite om det.
Alle vet at du dummet deg ut med ditt innhopp på Pcib-tråden.
Over og ut.
Slettet bruker
27.08.2018 kl 09:33 4602

At du har snitt under 10 har da vel ingen som helst betydning for andre enn deg Stifinner. Du rådet meg og andre her på tråden om å kjøpe PCIB nylig på 50-tallet. Det ville vært katastrofe og maks uheldig timing. Vi som satt på sidelinjen så det som skjedde som et mulig utfall, men det så ikke du? Nå blir PCIB utvannet så det holder og mange nye aksjer. Ikke snakk om at alle de som tegner seg blir sittende. Det kommer et overheng av aksjer til salgs med mindre det ikke kommer noen saftige nyheter og/eller noen som virkelig vil vekte seg videre opp. Hvem? Å kjøpe nå på 40-tallet slik Rusbrus gjorde vitner for meg om overmot og litt dårlig gangsyn kanskje? Såpass som det jeg skriver må dere tåle når dere går så høyt ut begge to.

OBS: vi fortsetter på ny tråd. Forhåpentlig PCIB-fri?
Redigert 27.08.2018 kl 09:38 Du må logge inn for å svare