Pengemaskinen

Lazz
SOFTOX 17.04.2020 kl 13:12 10086

Når jeg ser på Facebook-gruppa selges tydeligvis en 500 ml flaske for 280 kroner. Med tanke på at selskapet har et ønske om 80% bruttomargin kan vi vel si at i minste, minstefall sitter de igjen med 50 kroner på flaske. La oss si de sitter igjen med 20 kroner per flaske av 100 ml for å være forsiktig. Dette kan fort være veldig mye høyere, ser ikke bortifra det dobbelte.. Hvis de selger like mye av hver flaske, gir det 35 kroner på bunnlinja per flaske. Det står på Facebook at grossisten som selger 12 pk med 500 ml allerede er tomt og venter på nytt parti. Så at alt selges for øyeblikket sår det liten tvil om. Hånddesinfeksjonsproduktet på apoteket ser også ut til å selge bra.

Hvis vi sier at de selger 5000 flasker hver dag fra midten av April og ut gir dette 75.000 flasker.
Ettersom de sier de kan skru opp produksjonen til 45.000 flasker i utgangen av mai skal jeg ta forsiktige estimater her også
La oss si de selger og produserer 15.000 flasker hver dag i løpet av året, på jobb 5 dager i uka gir dette ca. 2.5 millioner flasker.
Dette kan fort bli 5 millioner med full etterspørsel, med EU godkjenning flere 10-talls millioner flasker.

Personell cost og operating expenses har vært på rundt 20 mill, tror det fort blir 25 mill.

2.5 millioner flasker*35 kroner=87,5 mill-25 mill= 62,5 millioner kroner i resultat i 2020. De betaler ikke skatt de neste årene etter hva jeg har forstått..

Dette gir en EPS på 8 kroner per aksje
Det gir en P/E på ca. 11 kroner etter dagens Mcap

Da har jeg ikke tatt med salg i EU, ikke tatt med 45.000 flasker i utgangen av Mai, ikke tatt med inntekter fra overflatedesinfeksjon, ikke tatt med inntekter fra eventuell salg av sårbehandling i løpet av året. Ikke tatt med potensialet i noen ting.

En case med større potensial og sikkerhet har jeg aldri sett..

Noen innvendinger?
Redigert 20.01.2021 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 18:59 3959

Nei, og det har ikke du heller, såfremt du ikke kan legge frem tall som viser at alkoholbasert har nedgang. Greit å holde det litt seriøst.
Redigert 18.04.2020 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2020 kl 18:59 3955

Jeg tror Safedes gjør kjapt inntog i helsesektoren i de landene Softox kan levere. Blant folk flest tror jeg det tar litt lenger tid. Men skal ikke se bortifra at antibac har tenkt at blandingen til softox vil bli standarden i fremtiden.
Redigert 18.04.2020 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.04.2020 kl 19:00 3949

Artig å se at SafeDes var det første som møtte meg i det jeg gikk inne på Apotek 1. Det stod en enslig flaske på et bord, noe jeg først trodde var kun en utstilling. Men det viste seg at det hadde stått en del flasker der tidligere og at den ene var det som var igjen av leveringen. Men man kunne ikke unngå å se den når man kom mot utsalget. Herlig!
auxe
18.04.2020 kl 19:23 3897

Det er alt for tidlig å legge frem noen tall, Håper du vet att produktet kom ut NÅ. Og vi bør vel vente til 2q blir publisert, har du løpende ifra dag til dag så er jeg veldig lyst til å høre dem vil tro Apotekene har dem.

Logikken er att Antibac er ledende og att deres produkt er under så sterkt press att de vil vidreføre brandet sitt sammen med SafeDes.
Det kalles utvikling av produkt, Darwins lov
Redigert 18.04.2020 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
18.04.2020 kl 23:28 3689

Er det mulig å kjøpe produktet på 1000l ibc tanker,de er fine til å ha ved i rammeverket etterpå,samt samle takvann eller lagre sprit i tanken?På hytten altså.
http://bulkthai.com/product/ibc-tank-1000-liter/
bj111
18.04.2020 kl 23:46 3655

Du får ringe å høre.
Kruttgubben
19.04.2020 kl 01:12 3549

Hvorfor tror dere Antibac markedsfører Softox?
Det er fordi produktet til Softox er unikt og Antibac mangler noe tilsvarende i sitt sortiment.
Om det bare var til å mixe sammen noe hypokloritt, hydrogenperoksid eller annet ville de gjort dette men Softox produkt er unikt og derfor har Antibac tatt dette inn og selger det under merkevarer sitt:-)
Londonmannen
19.04.2020 kl 09:29 3361

Så kan man jo undre seg over det faktum at 100ml flaskene til med SafeDes selger som hakka møkk, mens det står igjen flasker med håndsprit og kanner med andre produkter. Men min erfaring er at kvalitet selger. Og pris er ikke alltid skremmende. Se på vannmerket Voss. De slet med å ta markedsandeler. Men da en luring doblet prisen så ble det fart i salget og Voss vann fikk «vann på møllen», for å si det på den måten. Det samme med det supersonisk flyet Concorde, for dere som er gamle nok til å huske det. Holdt p` å bli en fiasko hele konseptet. Inntil en luring skrudde priset opp og gjorde Concorde flyvningene eksklusive. Da tak det bokstavelig fullstendig av.

Så pris er ikke nødvendigvis et hinder for høyt salg, dersom man samtidig selger kvalitet eller en unik vare. Det synes som at SoftOx har fått en flying start.
Redigert 19.04.2020 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2020 kl 17:58 3024

Innrømme at produktet SafeDes virker å være av ypperste kvalitet, fikk tak i siste flaske på mitt lokale apotek i går.
Ser ikke bort i fra at det blir ny inngang her i morgen, omsatt mye i denne prisklassen så er laget en ok støtte.
Får dere til varsling på nyheter fra 2022? Får bare opp at den finner ikke verdipapirer, men varsling av sluttkurs går🤷🏼‍♂️
AB20
19.04.2020 kl 18:05 3007

Du får ikke satt opp varsel for Merkur Market desverre.
bj111
19.04.2020 kl 21:00 2788

Hehe det er paradokset med prissetting. Du kan ha to bukser fra samme fabrikk og de ser like ut. Den ene heter Ali og den andre heter Alii. Pris på Ali er 299,- mens Alii koster 995,-. Den ene er bra mens den andre er dårlig. Kundegruppene er helt forskjellig.
Kjente en som dreiv med kjøp og salg av biler, jeg syntes han priset de høyt. Han var helt klar på dette med pris. Priser jeg de lavt så tror folk de er i dårlig stand, priser jeg de høyt så tror folk de er i god stand. Det var og mer pruting om prisen var satt lavt.

Softox kom på markedet med Safedes til rett tid. Nå øker salget av antibac eller håndsprit/rens når tiltakene lettes på. Det er iallefall status i Danmark og ettersom vi følger slavisk det som skjer i Danmark er det ingen grunn til å tro at det er noe anderledes i Norge. Alt som produseres blir solgt og det er det viktigste for selskapet og aksjekursen.

Snart ny uke så får en se om Hammers og andre har klart å skremme noen til å selge seg billig med sine nonsens analyser.

Honor
19.04.2020 kl 21:52 2681

Det er mulig at Hammers har skremt noen små sparere eller mange, med der fra til at jeg skal tro at dette forumet påvirker aksjekuren i noen som helst grad i hvilken som helst aksje, er null! (0). Det blir nok en bra vår/sommer uavhengig av oss kranglefanter på forumet her, tenker jeg ;-)
Potet
19.04.2020 kl 23:52 2431

Hammers vil ha billige aksjer... Blir nok en spennende uke. Venter på svar fra Sverige, venter på melding om oppskalering av produksjon til 15.000 flasker og det er nye produkter i år og neste år på sikt. Her er det bare å sitte stille i båten, tror ikke vi får 3-dobling hver måned fremover, men på sikt er dette en vinner.

Leste at SoftOX tjener 20,- pr flaske. Tar vi det som utgangspunkt vil de med 5.000 flasker tjene 100.000,- pr dag. Ved 15.000 flakser 300.000,- pr dag og ved 45.000 flasker (fra mai) tjene 900.000,- pr dag. Prod.kostnader er lave, det er utviklingen, tester og godkjenninger som kostet. Nå kan det høstes.

Når produksjonen når 45.000,- flasker vil de tjene 900.000,- pr dag, gang det opp med 230 arbeidsdager (om de ikke tapper i helger og på røde dager) og man ender opp med 207.000.000,- pr år. Det gir en inntjening på 26,90 pr aksje, med dagens pris en P/E på 3. Tenker man at overskudd pr flaske etter prod.kost. er 75% er alikevel P/E på 4, som er svært lavt i bransjen. Med en P/E på 15 kan SafeDes alene forsvare en aksjekurs på over 300,-
bj111
20.04.2020 kl 00:49 2366

Hammers er den største tullingen jeg har sett skrive om Softox. Makan til sprøyt den personen klarer å lire ut av seg. At noen gidder å diskutere med en som har null innsikt i hva Softox gjør, er for meg en gåte.
ToffeeMan
20.04.2020 kl 06:13 2263

Håper nå at vi ikke får ulykker med "vanlig antibac" i barnehage eller skole.
https://www.nettavisen.no/nyheter/firearing-drakk-seg-full-pa-handsprit/2737488.html
Nok et eksempel på at SafeDes er bedre!
Kan det være Antibac powered by SafeDes får innpass i dagligvarebutikker? Da blir konkurrentene blåst av banen!
Slettet bruker
20.04.2020 kl 10:03 1992

En skal ikke se bort fra at de små håpefulle vil feire at de er tilbake i barnehagen. Gjensynsgleden er sikkert stor.
Barnehagene er vel ikke det første som får Softox , men de bør vel lære seg navnet først som sist
Lærerinnen bør lage et eventyr der Corona er den fæle skurken og Softox en reddende engel. ;)
bj111
20.04.2020 kl 10:41 1850

Trodde det var tilsatt noe i disse sprit produktene som gjorde en dårlig om det ble drukket. Er ikke bra å drikke SafeDes heller men langt mindre farlig.
En annen fordel er at SafeDes brenner ikke noe som er en kjempefordel for barnehager og andre steder og under transport. Billigere å transportere enn sprit grunnet sikkerheten.

Lurer på hvor det blir av Svenskene og deres godkjenning. Kan hende det tar lengre tid enn hva jeg har tenkt men så lenge de ikke klarer å produsere mer enn at de er utsolgt så betyr det egentlig ikke så veldig mye.