Norwegian tømt for storaksjonærer

Slettet bruker
NAS 17.04.2020 kl 20:07 7626

Milliardærene Egil Stenshagen, Kim Erla og Knut Roald er borte fra aksjonærlistene i Norwegian. Det samme er institusjonene, som DNB-fondene.

Dukket for at «akjonæropprøret» kan vinne frem med å stanse styrets forslag..... 🙈
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Den nye
17.04.2020 kl 20:31 5480

Enda mer pressende for långivere å godta en rimelig lav rabatt på pålydende for å unngå at dem får kun brøkdeler igjen av panten sin.

Endelig kommer du med positive nyheter
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 20:37 5445

Hvorfor skal lånegivere føle seg presset?

Kan jo være at det er lånegivere som kjøper aksjer for å hedge sine lån, kreves vel kun 50 % får at GF skal vedta styrets forslag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Den nye
17.04.2020 kl 20:58 5358

Det er fullt mulig, lurer på hvor mye dem må kjøpe og hvor høyt dem må drive kursen for å sikre seg majoritet.

Og så spørs det om det lar seg gjøres å tjene inn tapet da dem går fra, si, en kurs på 8-9 til under 1 krone for å få lavt nok konvertering?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:14 5266

Hvis utenlandske interesser tror at de gjennom dette skal kunne overta NAS, og
erobre kritisk norsk infrastruktur, så har de forregnet seg fullstendig. Vi
kommer aldri til å tillate at utlandet brøyter seg inn på infrastrukturområdet
luftfart i Norge.
De får ta flya sine og stikke av, det er greit. Men erobring av norsk samferdsels-
infrastruktur - glem det.
Utlandet må ikke regne med statsstøtte heller. Vi vil stanse den, om vi ser ferten
av utlandet her.
Ta flyene og stikk, men ikke noe mer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:15 5256

Regner med et oppmøte på +/- 40 %, så for å sikre flertall trengs det kun et lite kjøp.
Trygda, stemmer nok for styrets forslag, samme som internasjonale fond nok kommer til å gjøre.
Å håpe på en konverteringskurs over 1 krone, det er nok lettere å vinne toppgevinsten ilotto 52 uker på rad 🤕
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:17 5238

På vedtektsendring må de ha 2/3 av fremmøte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:23 5200

Er redd interessen fra utenlanske aktører er totalt fraværende i å kjøpe seg inn i NAS.

Industrielle aktører har nok mer enn nokmed sine egne utfordringer om dagen.

Obligasjonseierene har nok heller ingen interesse av å eie/drive et flyselskap, er jo en grunn til at de investerer i obligasjoner og ikke aksjer.

Heller ikke leasing selskapene har interesse av å eie/drive et flyselskap, da hadde de heller gjort det kontra å leie ut fly, som er en lavmargin business.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:23 5197

Kreditorene har kanskje all makt her allerede ?
Men de kan ikke regne med å få drive flyselskap
som er del av norsk luftfartsinfrastruktur. Det vil ikke
bli kjøpt en flybillett av en nordmann. Bare så det er
helt klinkende klart.
De 2,7 mrd. vil bli stanset, fordi utenlandsk eie er
ikke forenlig med levedyktig forretningsmodell for
Norge og norsk statlig lånegaranti.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:27 5171

Mener bestemt at for denne casen kreves det kun simpelt flertall, men 2/3 gjelder for hver enkelt obligasjonslån, for resten av kreditorene vil det kreves 100% oppsluttnig for at staten skal åpne for krisepakken.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:29 5153

Burgundy,
Utlandet overtar jo automatisk sannsynligvis fra kreditorrollen og gjennom den sannsynlige utvanning
som ligger i løypa. De tiltrer makten kanskje for å få full hånd om realiseringsprosessen videre ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:33 5123

Hvor stor andel av NAS sine billettintekter stammer fra nordmenn?

Alle forbrukere er enkle sjeler, dersom billettprisen er rett, bryr de seg lite om hvem som eier eller flyr flyene. Selv LO medlemmer flyr med Ryanair og reiser til Ungarn for billig tannbehandling.

Hvem som eier NAS betyr nada for Statens lånegaranti, noe aom er selvsagt da alt annet ville være brudd på EØS/EU lover/forskrifter
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:34 5113

Vedtektsendring i NAS krever 2/3 av fremmøtte i NAS EOG.
27 april er dagen som teller mht. eierskap av NAS-aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:36 5095

OK, regner det som større sansynlighet at det ikke blir behov for noe ekstraordinær GF
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:37 5083

Her bommer du Burgundy. Staten har sagt at den ikke lånegaranterer utlandet.
45 % av NAS stammer fra Norden.
Kreditorene kan ta med seg flyene. Men de må glemme
å hete Norwegian og trafikere nordiske flyplasser.
Der forregner de seg fullstendig.
Et utlandskeid NAS må i praksis komme seg vekk fra Norden.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:38 5066

Ja, du mener pantene tiltres før 4 mai ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:40 5064

Ola og Kari stemmer og reiser vel etter lommeboken. Forsvinner billigbillettene ved at NAS får utenlandske eiere ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:41 5049

Har forsøkt å finne doumentasjon på at Staten krever norsk eierskap av NAS for å utbetale lånegarantier, finner det ikke, fint om du kan legge u tlink til dokumentasjonen.

Jeg spurte ikke om inntekter fra Norden, men Norge!

Hva enklete aksjonærer mener om aksjonærstrukturen er irrelevant for NAS sin fremtid.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:43 5015

Pantet kan kun tiltres dersom NAS begjærer brudd på lånebetingelsene eller ikke betaler renter og avdrag ved forfall.

Jeg mener at styret begjærer oppbud før den 4. Mai, da de ikke kommer imål med kreditorene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
FunTrade
17.04.2020 kl 21:46 4983

Slapp helt av. Det er vel ingen utlendinger som gidder å komme til Norge for å kjøpe et så forgjeldet flyselskap? Kjøpe 60 mrd i gjeld og trøbbel? Det må jo være en milliardær med selvskadeønsker som i så fall gjør det.

Konkurranse med SAS og Widerøe kommer fort til å ordne seg om Norwegian ikke lenger er her. Flyselskaper som Ryanair osv. kommer til å stå i kø for å få fly i Norden om ikke SAS og Widerøe besinner seg med sine priser. Det kommer ikke til å ta lang tid å fylle norsk luftrom med fly om etterspørselen er der.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:48 4971

Det trenger bare tilslutning fra 2,7 milliarder minus emisjonen på 400+100. Det går helt sikkert..
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:54 4935

Da staten solgte seg ut av SAS, så valgte den å basere luftfartsinfrastruktur på NAS.
Det sier seg selv at det vil være helt uansvarlig mht. norsk luftfartsinfrastruktur å
basere seg på utlandet.
Utlandet vil starte opp sine melkemaskiner så fort de får sjansen. Sånn skal ikke
Norge ha det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
hstray
17.04.2020 kl 21:56 4932

Jeg er sjefsopprører. Du har sett meg i media siste dager?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 21:58 4977

Glem det du er representant for Burgundy.
Staten vil ikke gi lånegaranti til noe utenlandsk.
Norden er vel så viktig som Norge her. Norden
følger det Norge sier på dette området.
Noen norske kan jo konke NAS hvis det passer inn her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 22:00 4951

Er du en bløffmaker Burgundy ?
Gambler du vel høyt her ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 22:04 4929

Du misforstår Funtrade. De er muligens allerede de facto eiere via sine
ulike kreditorposisjoner. Og vil gjerne rake ut noen ekstra milliarder
om det går.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
FunTrade
17.04.2020 kl 22:09 4892

Om så, så er deres agenda nr 1 å sikre seg mest mulig og 2 kvitte seg med aksjene så fort som f... da er det jo bare å være Norge-patrioter etterpå å kjøpe i bøtter og spann av dem.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
CC
17.04.2020 kl 22:09 4889

Hvis egenkapital er tapt er det kreditorene som eier eiendelene.....
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 22:10 4881

Fint om du kan legge ut dokumentasjon på at staten ikke vil gi lånegarantier til selskaper eiet av utlendinger.
Regner med at du fikk med deg at SAS alt er kvalifisert for støtteordningen i fra AS Norge.

Sverige, Finland og Danmark er medlem i EU og følger EU sine lover om de 4 friheter, det samme gjør Norge via EØS avtalen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
FunTrade
17.04.2020 kl 22:20 4828

Sjefsopprører?

Er det ikke bedre samle 3-4 mrd i egenkapital å avskjære hele diskusjonen med lånegiverne og samtidig oppnå statlige lån? Burde jo vært der det ble jobbet, hvis det er så lukrativt som det beskrives av aksjonærer her i alle fall.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
hstray
17.04.2020 kl 22:27 4789

Aksjoærene er uredde, hva har vi igjen å tape??
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Tool
17.04.2020 kl 22:33 4743

Det er faktisk helt utrolig å se mange tilsynelatende oppegående mennesker i dette landet kaste så mye penger i en malstrøm, skjønner dere ikke hva som vil skje her? Det er skrevet i sten mange ganger. Selskapet er ferdig. Snakker om å boikotte forslag så hele greiene går konk istedet for å selge til en pris på hundrevis av prosenter over verdien til aksjene? Gud bedre : )

Dere bør seriøst gjøre litt arbeid rundt investeringene deres. Dette er bare trist å se på....
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 22:39 4704

Jeg tror dere har lite å tape, dog mer enn kreditorene.

Nåløyene dere må igjennom er aksept fra kreditorer, så emisjoner i milliardklassen før NAS kan fortsette dog med svært redusert tilbud, ref. Styrets prat om nye NAS.

Tror du styret får støtte fra NAS sine kreditorer?
Mange merker seg aksjonæropprøret og manglende støtte til styrets forslag.

Jeg mener det er større sannsynlighet at styret for OK av ex.ord.GF enn at kreditorene sier ja til forslaget fra styret, svaret kommer i løpet av noen uker.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
17.04.2020 kl 22:49 4640

Kan jeg spørre hva dere som fortsatt holder på aksjen egentlig satser på?

Boeing erstatning, flysalg, og kontantstøtte er beviselig utelukket fra nå til 4. mai. Så hva er betten?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
FunTrade
17.04.2020 kl 22:54 4610

Lurer jeg på også.

Det må være noe ala dette:

- Vann har begynt å renne oppover
- Det finnes en større luring som gjerne kjøper aksjen billigere av meg
- Jeg trenger jo ikke disse pengene og ser det faktisk som en seier om jeg taper alt
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
17.04.2020 kl 22:59 4588

Be nice :-p
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 23:07 4533

Alt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
17.04.2020 kl 23:26 4427

Se der ja. Nå kommer kattene ut av skapet.
Akkurat det jeg har sagt hele tiden.
Slapp av , vi gir oss ikke!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
FunTrade
17.04.2020 kl 23:30 4397

Nei, det skal være sikkert og visst.

Så lenge det er penger å tape så regner jeg med dere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
17.04.2020 kl 23:37 4360

Slapp av ,og ikke undervurder kundene i dette tilfellet.
Alle er som skal drive flyselskap er avhengige av disse.
Bare prøv å kuppe selskapet. Du skal vel uansett reise billig , men helst tjene noen kroner på at de små selger?
Dette handler ikke om småaksjonærer og hva de måtte mene. Dette handler om en likvidering.
Vi får se.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
jacc
17.04.2020 kl 23:38 4356

man vet enda ikke hva som tilbys obligasjonshaverne eller andre kreditorer

Hvis tilbudet f.eks er 33% av pålydende bør jo aksjonærene tilbys samme deal...... Å beholde 33% av aksjene de sitter på den 4 mai

Mye møter og hemmelighold overfor aksjonærene -- de som tross alt eier og bestemmer i selskapet

ER GJERNE MED PÅ Å STEMME NED ALLE FORSLAG RA STYRET OM INTET TILBYS

Da får alle ra sine tap og levre selskapet til skifteretten

Håper inderlig småaksjonærene mobliserer og kommer om gruppe med fullmakter

Jacc
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare