PGS - Kraftig (langt) salgssignal gitt i dag ???!

Hammers
HAMMER 22.08.2018 kl 23:58 8953

Dagens markerte fall indikerer også et kraftig teknisk salgssignal for aksjen.
Kursen endte klart under bunnen på 34,64 i juni.
Kursen har også brutt under de kortere snittene (10+30 dg......og straks også 100 dg) - og ALT peker ned)!
Hadde JEG vært aksjonær ville jeg snarest ha kommet meg ut av denne!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Lilleulv
07.12.2018 kl 20:10 2664

EMGS handles for over 2x bokførte verdier i selskapet. Synes det er for dyrt. Skal vurdere en inngang på 70 øre....
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2018 kl 22:03 2629

EMGS Total assets er på 712 mill kroner. Børsverdien er 187 mill kroner. Gjelden er på 619 mill kroner. Bokførte verdier er realistisk og har en oppside sammenlignet med PGS.

PGS sitt regnskap er morsom lesning, 2 mrd dollar assets. Reelle verdier er helt feilberegnet i forhold til en realistisk markedsverdi i dagens marked. Blir omtrent som at Kodak skal sette en skyhøy pris på et lager med filmruller (streamerbibliotek) med tilhørende kamera (ramform skip). Ingen vil kjøpe filmruller eller leie/kjøpe kamera, slik er det med PGS sitt bibliotek, ingen vil ha streamerdata eller leie gigantskip 2013-pris. Markedet har endret seg, nå er det havbunnseismikk med mye bedre bildekvalitet som oljeselskapene vil betale bra priser for, streamerdata er omtrent gratis. PGS har 9,1 mrd gjeld og vil gå konkurs med oljepris under 90 dollar.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Lilleulv
07.12.2018 kl 23:12 2590

Med tallene så har emgs drøye 90 mill i bokførte verdier, altså ca halvparten av hva selskapet er priset til. Som jeg sa, synes jeg det er for dyrt (dobbelt prising av bokførte verdier). Emgs må bli mye billigere, før jeg vurderer en inngang.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2018 kl 23:43 2566

Ser på forumaktiviteten din at du sitter i PLCS. Da blir det tullete å snakke om at EMGS er dyr. Vi snakker altså om to HELT forskjellige teknologier. PGS og PLCS leverer streamerdata, som oljeselskapene får kastet etter seg i dag på lave oljepriser. Proppen er ute av PGS og PLCS balja. Markedet de opererer i er i ferd med å dø. PLCS sitter på søppel ingen vil ha, med en intern astronomisk prising av sitt eget fett. Må jo bare le av PGS og PLCS sine dagdrømmer.

EMGS leverer de-risking med EM-teknologi, type noder på havbunnen. Med lave oljepriser, er dette noe oljeselskapene i større grad må benytte. For alt hva jeg vet, kan disse nodene utvides til å samle innseismikk samtidig. Hvem vet hva de klekker ut.
petroleumsdirektoratet i sin ressursrapport 2018: «I løpet av de siste årene er teknologien videreutviklet med bruk av 3D-innsamling, forbedrede inversjonsteknikker og kraftigere kilder som kan nå dypere reservoarer. Det forventes mer bruk av CSEM både på norsk sokkel og internasjonalt.»
http://www.npd.no/Publikasjoner/Ressursrapporter/2018/Kapittel-6/
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Lilleulv
08.12.2018 kl 16:47 2429

Sitter i PLCS ja, med en kostpris på nivå med ca 1 ganger bokførte verdier. At EMGS er en helt annen teknologi, forandrer ikke det faktum at selskapet er for høyt priset til at jeg ønsker å plassere penger der. Du må gjerne le av streamernes såkalte dagdrømmer.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.12.2018 kl 17:24 2122

Hovedinnlegget ble skrevet den 22/8 - da PGS sto i 34. Budskapet var DA ganske entydig klart; KOM DERE UT!

Det hadde dere aksjonærer også ALLE muligheter til å gjøre - for etter hvert som kursen utviklet seg ble dere fortalt om de aktuelle nivåene som IKKE måtte brytes! Den 15.nov hadde kursen falt til 20,49 (etter FLERE slike brudd) - og tallet 12 ble nevnt for første gang.
Ikke det at tallet plutselig "var nytt", men jeg ville se an den faktiske utviklingen før jeg sa noe konkret om det - og med det ta ETT skritt av gangen.

I dag står det den 17. des på kalenderen - og på kurslisten STÅR faktisk tallet 12 (,99) der - etter et fall på uhorvelige 62% fra advarselen!
Joda, det er fortsatt uproblematisk med ytterligere 1 kr ned, men DA må det vel være bunnen være der ????
Ja, for hvis også DETTE ryker på sikt - ja da kommer det berømmelige "hvite feltet" på kartet!
Et jomfruelig terreng kursen aldri har vært i siden den sto i 30 øre i 2003 (trolig en spleis deretter)?

Hilsen Hammers.......som legger til at når jeg sier at "bunnen DA må være der" - så er IKKE dette noe kjøpsanbefaling fra min siden.
Faller børsene og/eller olja videre - faller også PGS videre - etter alle solemerker. Dog med noen dumper på veien.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
daffyduck
17.12.2018 kl 20:00 2043

Imponerende Hammers.
Har fulgt litt med på hva du skriver om og har fulgt PGS tett i mange år. Har holdt meg langt unna kjøpsknappen mtp PGS lenge da den ikke har fremstått attraktiv verken på pris eller segment.
Ser du skriver i en annen post at DJ nærmer seg kritiske 23500. Hvor stort tenker du potensialet ned er om vi skulle gå under her..?
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.12.2018 kl 20:10 2029

Takk for det.
Er i grunnen "litt" imponert selv.....spes mtp at jeg har NULL fundamental peiling på PGS - eller de fleste andre selskaper jeg skriver om ?!

DJIA:
Sitter og følger med. Reneste julekrim'en dette her......nå når 23.700 er i ferd med å brytes (index har vært under).
Avsluttes dagen med en "sell off" blir dette spennende!
Nivå: Har ikke kikket så nøye på det, men det kommer nok etter hvert - på den tråden jeg nylig opprettet ang 23.500.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare