dagens Kurs en vits, Møkk i øra eller blind Investor ?

Slettet bruker
NEL 23.08.2018 kl 09:03 3430

Markedet må ha problemer. Møkk i øra og totalt blind... manipulerende
Den flotte prestasjonen, vekst som bare det og gjeldsfritt selskapet rigget for fremtiden
Likevel klarer markedet å sende kursen ned
Hva fan er det man holder på med ?

Redigert 20.01.2021 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2018 kl 09:13 3270

Tipper det var flere som hadde større forventninger til mer konkret informasjon om størrelsen på Nikola kontrakten - og håpet på et kortsiktig løft. Jeg synes dette var en stødig presentasjon - NEL fortsetter ekspanderingen, er i rute (ingen forsinkelser), økt aktivitet flere steder i verden mv. Spennende med det som skjer i Kina og Korea - og husk at Løkke sa konkret at størrelsen på Nikola kontrakten for 28 stasjoner utgjør 500 mill USD. Nikola har twitret at NEL minst skal bygge 100 stasjoner - og jeg oppfatter gårsdagens børsmelding at det kan komme flere ordre fra Nikola (skal til slutt bygge 700 stasjoner). Oppmerksomheten NEL har fått den siste tiden tror jeg også vil gjøre at NEL vil inngå flere store kontrakter fremover. Tiden vil vise:)

Lykke til!

ytrfsa
23.08.2018 kl 09:15 3218

Forventer ikkje eksplosjon i kursen, oss småaksjonærer har ingen kontroll på kursen. På sikt skal kursen langt opp.
Nedgang nå tar eg som signal at noen store aksjonærer skal ha meir.
Slettet bruker
23.08.2018 kl 09:23 3089

Vel. Noen ser på skotuppene sine. Andre ser litt lenger frem...

Husk at Nel er en traderfavoritt. Her svinger det mye. Men på stadig høyere kurs;)
Airbag
23.08.2018 kl 12:34 2831

Helt naturlig med en pullback etter brudd. Dette er en kjøpsmulighet for de som ser det. Beveger seg helt etter boken.
Ecotricity
23.08.2018 kl 12:36 2806

Er ikke fabrikken noe utsatt, jeg hadde inntrykket at den skulle stå ferdig høsten '19?

Og selv om det kan være fornuftig gikk de også tilbake på lovnad om positiv EBITDA et kvartal i 2018...?
Nikko
23.08.2018 kl 12:42 2758

Ecotricity
Du klarer ikke slippe aksjen, selv om du har solgt deg ut..?
Prøver du å få en rimeligere inngang?
boreren
23.08.2018 kl 12:55 2631

Nel ser mot Kina

Nel bruker mye penger på å øke kapasiteten etter å ha fått en storkontrakt i USA, men selskapet forsikrer at finansieringen er i orden. Nå ser Nel mot Kina.

https://e24.no/boers-og-finans/nel-asa/nel-satser-stort-paa-oekt-kapasitet-naa-ser-han-mot-kina/24421994
Slettet bruker
23.08.2018 kl 13:02 2566

Ecotricity - jeg tror tidspunktet for byggingen av fabrikken er i samsvar med planen. Fabrikken vil være klar til å levere iht avtalen med Nikola. Jeg oppfatter også presentasjonen at det ikke vil bli positiv EBITDA i noen av kvartalene i 2018.

Jeg tror fortsatt at bakgrunnen for fallet i dag skyldes forventninger om flere konkrete nyheter fra Nikola avtalen. Dere får stille dere spørsmålet - er det noe ved presentasjonen av Q2 som bør gjøre dere mer usikker på om en er i rute ift gjennombruddskontrakten med Nikola? Er det noe ved de siste dagers hendelser som tyder på at det er mindre sannsynlighet for inngåelse av flere store kontrakter? Er svarene på disse to spørsmålene ja - får dere vurdere om dere mener det er verdt å investere i NEL. Jeg ble derimot beroliget og trygg på at NEL har en meget god plan for å fullføre sine forpliktelser ift Nikola og er rigget for ytterligere store oppdrag. Jeg kan ikke se at dagens presentasjon tilsier at tingene er verre i dag sml med før presentasjonen - snarere tvert i mot. Men det er mine betraktninger - les rapporten/se presentasjonen og vurderer selv:)

For øvrig blir det interessant om meglerhusene oppdaterer sine analyser/anbefalinger av NEL etter presentasjonen.

Lykke til!
Slettet bruker
23.08.2018 kl 14:59 2308

Ja de meglerhusene får du billig av meg, ikke verdt en dritt... møkk i øra og blide er de, men de er i et ess når de styrer og manipulerer kurser. Det er de eksperter på
Men case Nel belønnes med dårlig Mcap, for dette selskapet er virkelig fremtiden.
Redigert 23.08.2018 kl 15:07 Du må logge inn for å svare