AXA - Hvorfor måtte Endre og HR dama gå denne våren ?
Mens andre skriver innlegg om gamle saker som nå er utdatert, og som alle leste for en måned siden, så bør vi heller fokusere på ubesvarte spørsmål.
1. Hvorfor måtte Endre gå ? Får vi vite noe mer om dette til uka ? Dramatisk når selveste Endre måtte stikke, uten EDB maskina, mail stengt 30 min etter, uten at man får en forklaring.
2. Hvorfor måtte HR dama pakke sammen og måtte ut døra 14 dager etter, samtidig som hun måtte selge 300.000 aksjer som den gang var på den ultimate bunn 10,17 kr - hvem andre enn SS hadde 4-5 kr i kikkerten da hun solgte på den gangs dramatiske bunn 10,- ?
Hva skjedde i AXAs indre kjerne, disse dramatiske vårdager?
Vil vi noen gang få vite?
SS
1. Hvorfor måtte Endre gå ? Får vi vite noe mer om dette til uka ? Dramatisk når selveste Endre måtte stikke, uten EDB maskina, mail stengt 30 min etter, uten at man får en forklaring.
2. Hvorfor måtte HR dama pakke sammen og måtte ut døra 14 dager etter, samtidig som hun måtte selge 300.000 aksjer som den gang var på den ultimate bunn 10,17 kr - hvem andre enn SS hadde 4-5 kr i kikkerten da hun solgte på den gangs dramatiske bunn 10,- ?
Hva skjedde i AXAs indre kjerne, disse dramatiske vårdager?
Vil vi noen gang få vite?
SS
Redigert 20.01.2021 kl 14:05
Du må logge inn for å svare
braastad-xo
19.04.2020 kl 21:39
1993
Er det ikke nok å vite at det har vært ulikt syn på videre strategi?
Og siden Fredriksen sine kumpaner nå styrer showet i Axa bør vel ledelsen ha sammenfallende syn med Storeulv hvis de ønsker å beholde sine posisjoner heretter.
HR dama kan det sikkert være mange grunner til at hun valgte å gå, uten at det bør vektlegges særlig mye.
Og siden Fredriksen sine kumpaner nå styrer showet i Axa bør vel ledelsen ha sammenfallende syn med Storeulv hvis de ønsker å beholde sine posisjoner heretter.
HR dama kan det sikkert være mange grunner til at hun valgte å gå, uten at det bør vektlegges særlig mye.
Dette var jo et velkjent tema.
Det er skrevet side opp og side ned om "disse dramatiske vårdager" - ikke minst av SS.
Huff, huff.
Det er skrevet side opp og side ned om "disse dramatiske vårdager" - ikke minst av SS.
Huff, huff.
Skrevet alt for lite, og kun av SS.
Menigheten og forstanderskapet vil ikke ha dette opp i lyset. Det er et sårt tema som skal feies under bordet.
Noen som husker historien om Oslo ordføreren, datteren og ex-mannen til datteren?
Endre hadde noen dirty ess i ermet der, kanskje han viser disse sidene på nytt? Da får vi vel vite noe etterhevert.
Noen som vil dra ordfører historien for nytt klientell?
Menigheten og forstanderskapet vil ikke ha dette opp i lyset. Det er et sårt tema som skal feies under bordet.
Noen som husker historien om Oslo ordføreren, datteren og ex-mannen til datteren?
Endre hadde noen dirty ess i ermet der, kanskje han viser disse sidene på nytt? Da får vi vel vite noe etterhevert.
Noen som vil dra ordfører historien for nytt klientell?
Spekulars
19.04.2020 kl 22:28
1816
1. JF ble muligens sinnasmurfen når Endre avslo budet på kr. 22,- og startet dermed en prosess som skulle ende med at Endre føk ut dørene?
2. Si det.
Så lenge FED fortsetter med sitt, så er jeg med hele veien (men jeg er ikke med i AXA lenger, før Q1 er ute). Føler det er en risiko som er verd å ta, men det blir på ukes/dags basis. Vi skal ned, men jeg tror vi ser S&P500 godt over 3k før det skjer.
2. Si det.
Så lenge FED fortsetter med sitt, så er jeg med hele veien (men jeg er ikke med i AXA lenger, før Q1 er ute). Føler det er en risiko som er verd å ta, men det blir på ukes/dags basis. Vi skal ned, men jeg tror vi ser S&P500 godt over 3k før det skjer.
Tectic
19.04.2020 kl 22:34
1780
Hvorfor kjøpte Endre så mye aksjer nylig? Han måtte jo ha sett at selskapet skulle ned og han selv ut døren?
SS husker plutselig dårlig - husker bare det "lille" han har skrevet selv - vanskelig og huske alle replikker.
SS var en tid "dus" med Endre - gidder ikke ta frem denne seansen.
Ordfører historien kan du ta selv
Jeg har vært med lenge, så jeg kan også en del historier/fakta.
Stykt og angripe Endre som er ute av AXA.
Huff, huff
SS var en tid "dus" med Endre - gidder ikke ta frem denne seansen.
Ordfører historien kan du ta selv
Jeg har vært med lenge, så jeg kan også en del historier/fakta.
Stykt og angripe Endre som er ute av AXA.
Huff, huff
Tectic
20.04.2020 kl 07:47
1401
Men hvorfor lastet daværende Konsernsjef Endre Rangnes én halv million aksjer i Axactor til en gjennomsnittlig kurs på 4,99 kroner. Han la 2,5 millioner kroner på bordet.
Etter transaksjonen eier konsernsjefen i overkant av 3 millioner aksjer i inkassoselskapet, som er verdt 15 millioner kroner. Dette er etter at Endre selv hadde gått ut med meldingen i mars om selskapets framdrift i coronatiden
Etter transaksjonen eier konsernsjefen i overkant av 3 millioner aksjer i inkassoselskapet, som er verdt 15 millioner kroner. Dette er etter at Endre selv hadde gått ut med meldingen i mars om selskapets framdrift i coronatiden
citius
20.04.2020 kl 08:13
1342
Litt rart at SS bruker mye tid og spalteplass på en aksje som er så "dårlig"
Litt avslappet;
Tror man at denne aksje står i 12 - 15 kroner neste sommer (om ca 15 mnd.er) så er det et røverkjøp nå
kanskje skal den til 6 ?? vet ikke, kanskje skal den til 8?? vet ikke
Men jeg tror veldig på at den skal godt over 10 kroner på litt sikt og lenger enn det etterhvert :-)
Tectic
20.04.2020 kl 08:31
1285
Jeg tenker å kjøpe meg inn i løpet av tiden framover. Er enda på vent. Negativt nå er vel at axa sliter som alle andre med å hente inn pengene rundt om? Også blir det jo en eksplosjon i nye inndrivelsessaker rundt om ifølge media. Noe som gjør at bransjen vil ha veldig mye å gjøre framover med tanke på både 3pc og npl. Var det lurt å hente inn 500+ millioner til en pris på 17.25 for en måned siden i frisk kapital?. Hva tenker Fredriksen som har tatt over skuta om billige portoføljer og framtidig inntjening siden han har datteren Kathrine i styret? Er det positivt å ha en så kapitalsterk hovedeier i et firma som driver inkasso? Vil vi få noe svar på dette i MORGEN?
Ikke vet jeg,
Ikke vet jeg,
Aksjen skal mye høyere, når denne Corona gir seg er dette selskapet vært son kroner i gull, så får vi se hvor mange som har tolmodig til å sitte gjennom stormen. Tviler på at det er mange, kanskje et fåtall, de fleste som er Jer inne er traidere,svært få langsiktige.
Jeg sitter musestille overbevist at dette blir et bra selskap.
Jeg sitter musestille overbevist at dette blir et bra selskap.