Annual Report - forventinger?

Slettet bruker
NORTH 20.04.2020 kl 12:37 10001

Hva kan man forvente med «24.04.2020 - Annual Report»?

https://newsweb.oslobors.no/message/490400
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
gajini
06.05.2020 kl 17:47 4737

Tror de fleste er enige omkring, at et udbytte i omegnen 0,4-0,5kr vil skabe fornyet interesse i disse corona tider for aktien og gør den attraktiv.

investorer får god afkast på dagens kurs med stor upside i reach + txp.

Det er signalværdien bag som kan skabe interessen.
jeg vil også hellere have lavere udbytte og klarhed over tankerne for cash beholdning.

De kan passende lave en portefølje oversigt på deres hjemmeside der opdateres en gang måneden.

Kronerulleren
06.05.2020 kl 17:51 4846

Hvem priser aksjen herr Krukke? Er det du eller markedet? En ting er hva aksjen er verdt i form av verdier og cash, men til syvende og sist så er det inntjening og markedets forventning til fremtidig inntjening som får aksjen til å røre seg.

Med den nullinformasjonspolitikken som gutta på holmen bedriver så vil ikke dette skje, ever. Du kan ta de kronene dine og øremerke de drømmeland enn så lenge.

På tide gutta på holmen får fingeren ut av hølet og endrer retning fra vest til nord. Mektig lei amatørskapen.
Redigert 06.05.2020 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.05.2020 kl 17:59 4837

dere så klager mye burde heller uttalt dere i GF som kommer, dere kan faktisk sitte på DO hjemme fra å være med på det, så det er ingen unnskyldning.
The Annual General Meeting of North Energy ASA will be held on Wednesday 27 May
2020 from 10:00 a.m at the Company's office in Tjuvholmen allé 19, Oslo.

Attached is the Notice of Annual General Meeting and the Nomination committee
recommendation. The documentation together with a link for attendance/proxy
forms are available on the company's website, www.northenergy.no
[http://www.northenergy.no].
Odi.1
06.05.2020 kl 18:11 4816

43-44 % av aksjene er på "små" aksjonærer , u organisert er det lite å stille opp med kontra topp 20 i North E.
Men dette har da stått siden Salomons bryllup på nett siden dimmers.

Mimsa snakker om Journalister som skal ta tak i dette, oki ?
Tipper det er mer på gang der en vi aner.

Eller så forstår jeg ikke hvorfor noen er misfornøyde med utbyttet på 30øre i Juni. 16-17 % avkastning.
Slettet bruker
06.05.2020 kl 19:08 4770

Det høres ut som et godt innøvd svar instruert av Onarheim & co. Ufattelig at du fremdeles står ved NEs siden. Hvor mye aksjer har du og snittet ditt?
erinho
06.05.2020 kl 19:19 4759

North selger igjen i TXP.. Hehe hvilke tullinger er det som styrer North egentlig? Først selger de seg ut rundt nyttår på ,40 cad +|-. Så kjøper de igjen i emisjonen til ,68 cad i februar. Og nå selger de på ,55 cad igjen. Bare tap, tap, tap.. Det er dette penga deres går til gutter ved å investere i North! Kjøp heller TXP direkte for å tjene peng! Off..
Namtrah
06.05.2020 kl 19:33 4745

Helt utrolig faktisk. Skal vel kjøpe seg inn igjen litt dyrere da?
badkrukan
06.05.2020 kl 20:04 4702

jag sier at talla er helt feil, emien var ikke på 0,68.... og jag sier:

La dem jobbe i ro!

Jag likte ikke at de solgte i januar, men det viste seg vare helt enligt boka, for de ante emisjon. hvorfor de selger nå er det ingen andre en de som vet. de trenger ikke pengene vart fall. er vel kanske ny emisjon på gang? kanske trenger de penger til infrastruktur og oppramp av tidsplan på pipe? who knows, jag tisser ikke i buksa hver gang de gjør noe, jag stoler på at de prøver at lage penger til meg.
Det Onarheim & co får ut i honnorarer er småpoteter i forhold til vad de tjener på kursoppgang. jag sitter vart fall ut året, uansett.
Redigert 06.05.2020 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
gajini
06.05.2020 kl 21:13 4642

Så vidt jeg husker havde North lidt over 11% inden de solgte sig ned og deltog i emision og fik ejerandelen op til lige under 10%.

Nu sælger de igen, håber dog de får købt sig lidt op igen og gerne omkring 10-11% - time will tell, går jo ikke ejerandelen blot bliver mindre og mindre 😁
Jæims Bånn
06.05.2020 kl 21:27 4622

Hva de gjør er ikke lett å spå.
Jeg for min del har nå bare North og cash.
Har vanskelig for å tro at børsen slipper så lett unna effekten av et nedstengt verdenssamfunn.
Kan være et godt trekk å ha ekstra med cash.

TXP virker nesten for bra. Hvorfor er det da ikke flere store aksjonærer?
Slettet bruker
06.05.2020 kl 21:52 4575

Kanskje på tide å si takk og farvel til det meste som lukter av O&G. Vi våkner snart til en annen verdensordning, nye adferdsmønster og fundamentale verdier og behov. Og det må da være mye annet enn TXP som har en stor oppside idag for den som sitter på cash.
Jæims Bånn
06.05.2020 kl 22:10 4538

Kan jo lure ..
Se på hvordan Ferd dumper i oljeservice.
North har jo ganske hyggelig gevinst i TXP, til tross for dårlig utvikling i forbindelse med emisjonen. (Som txp traff rett før krakket)

Tredje txp-brønn skulle vært spuddet i april, men nå sklir den ut i tid.
De MÅ bli ferdig med 4 innen oktober i henhold til lisensavtalen.
Slettet bruker
06.05.2020 kl 22:20 4512

Eneste grunnen jeg er fremdeles i NORTH: cash de har og utbyttepolitikk. I deres årsrapport leser man at det kan hende at de utvider horisonten etter nye bransjer.
badkrukan
07.05.2020 kl 09:05 4359

hade nok vart reddere hvis jag satt tungt selv i txp nå....
gajini
07.05.2020 kl 09:33 4307

Der går ikke længe til AGM, håber på lidt mere info trodsalt.

Nerverne/tålmodigheden er på prøve, nu hvor skattesagen endelig blev afgjort.

Men kursen er virkelig ...havde en exitstrategi for noget af beholdningen, som lader vente på sig med nuværende kurs.

Har en forhåbning om at få lidt udbytte time will tell
Redigert 07.05.2020 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2020 kl 09:53 4282

Klarte ikke holde meg i dag. Kjøpte en ny lot på 1,26. Good news tas i mot med åpne hender! Utbytte ja takk! Har sittet "stuck" i mange år nå.
Odi.1
07.05.2020 kl 10:20 4248

" Columbus makes big oil find on Trinidad's South West peninsula #CERP "
Slettet bruker
07.05.2020 kl 11:13 4195

Meaning bye bye TXP?
Odi.1
07.05.2020 kl 11:19 4188

tror jo ikke det da, har store funn dem også på gass, spesielt. more to come…
skulle vært kommet nyhet i slutten av April som var meningen, nå er 1 uke av Mai gått, og kun nedsalg er nyheter for txp.
Dog var det ett statment som var positivt for TXP for noen dager siden da... så en får smøre seg litt her.. :)
Men andre store aktører kan jo alltid spise av lasset , som de sa det i gamle dager.
gajini
07.05.2020 kl 11:37 4159

Håber ikke på yderligere nedsalg i txp.

Kan være der kommer emission til lavere kurs i txp who knows . Sidst der blev foretaget nedsalg for så at opkøbe i emisionen resulterede i nedgang i ejerandelen kontra før emission.

Tror north havde ca. 11% i txp inden emission og 10,xx% efter emission.

Hvorfor ikke blot beholde aktierne og deltage i emissionen for at enten opretholde ejerandelen intakt eller øge yderligere?

Ja, hvad ved jeg...har været stuck i North siden sommer 2017, og nu må der gerne ske noget...tålmodighed er en udfordring lige pt...😁.

Bare et lækkert udbytte vil være plaster på såret, og så kan jeg/man snildt være tålmodig i 2-3 års tid endnu.

Når det er sagt tror jeg på txp iår og reach iår eller næste år når resultaterne kommer til syne.

Hilsen utålmodig aktionær siden sommeren 2017.

Det mest frustrerende er vel at værdierne er tilstede til en langt højere kurs og det ikke er priset ind, hvilket ingen er herre over. Men et udbytte vil om ikke noget give lidt værdi til aktionærerne.

Ingen tvivl om North er dygtige investorer, og man køber ind med risiko i en hver aktie, men i dette tilfælde har vi dog bare en aktie med en kassebeholdning svarende til 1-1,3k næsten hele rmarket cap og så fås investeringerne næsten gratis.
Redigert 07.05.2020 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
oilbiz
07.05.2020 kl 12:48 4095

Jeg har veldig tro på TXP framover og skjønner ikke hvorfor North selger. T&T åpner opp igjen den 15 mai og tror borestart blir innen starten av juni. COHO skal i produksjon i 3q og vil tro de klarer seg ift kapital til " a wall of money" realiseres. Mye spennende de neste mnd i TXP nå, tror det blir mer å hente med direkte eierskap der enn via North, men jeg har begge.
badkrukan
07.05.2020 kl 14:02 4034

Hvis ikke TXP hade gått apeshit 0,9 rett etter dumpen til north førrige gang så hade ingen lurt over strategien. jag tror de hade plan om at forsvare sin posisjon uten at gå inn med mer kapital, husk at det ikke var like flust på kontoen da.... er nok grund til salget nå og, de sitter neppe og gjetter. time will tell, vi vet at ikke alt går etter planen i txp, men hvor mye det ikke går etter planen vet kanske North?
erinho
07.05.2020 kl 19:14 3905

Hehe Columbus med stort funn sier du? Hvis du undersøker det funnet så finner du ut at brønnen hadde totalt 500 bopd, men med 90-95% watercut. Det tilsvarer da en daglig produksjon mellom 25-50 fat olje! Til sammenligning vil TXP produsere ca. 2000 og 7500 fat med gass på Coho og Cascadura. CERP er bare en fattigmanns TXP her.

Pga. lockdownen på T&T så har de ikke fått tatt ut pressire recorderen på Cascadura enda. Dette gjøres om ca. 1 uke når landed åpner opp. Da vil også riggen mobiliseres til Chinook som er 3-4 ganger større enn Cascadura. Så kan du tenke deg produksjonen fra Chinook når Cascadura kom på 7500 fat. Det trengs nok flere brønner på både Chinook og Cascadura etterhvert. I 2022 produserer sannsynligvis TXP over 20.000 fat med gass, og det er bare med noen få brønner boret på hele Ortoire feltet. Det er enda flere felt på Ortoire som undersøkes for exploration.

TXP blir nok kjøpt opp en gang de neste årene. Og da blir nok prisen 10 ganger der den er idag, hvertfall med full suksess på Ortoire.
Svenis42
08.05.2020 kl 22:00 3723

Bra oppgang i Canada i dag ,typisk det når north selger seg ned
badkrukan
09.05.2020 kl 10:53 3614

Jag må si at jag venter spent på hvorfor de selger seg ned.... håper det blir lika klargjort som sist. om noe hade jag håpet de spyttet inn mer kr. men den som venter får se. Jag klarte ikke at ikke kjøpe litt mer northaksjer, det er billigsalg om dagen.
Slettet bruker
09.05.2020 kl 12:21 3579

Også TXP vil få konsekvenser: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/4043042/Commentaries/2020.Q1%20Commentary/2020.Q1%20Goehring%20&%20Rozencwajg%20Market%20Commentary.pdf

Anbefaler alle å selge alt. Cashen NE hr er bare bortkastet for bransjen er dau.
kim2002
09.05.2020 kl 19:04 3490

Nei og nei, det var trist. BigNose anbefaler alle å selge alt. Hmmm, hvem skal kjøpe da?
erinho
09.05.2020 kl 19:18 3473

Haha har du egentlig lest det du selv poster? Den rapporten er jo bare super BULL på TXP! !

“The Bull Market in Natural Gas is here”

Les det avsnittet og fortell meg at det ikke er positivt for TXP som går over til 10.000 fat gassproduksjon i løpet av noen måneder i et lokalt market med premium pris og mangel på gass? I tillegg har de mange flere brønner som skal bores de neste årene.

Tror du må sette deg litt inn i ting du poster, og de firmaene du poster om.. Ny i akskjemarkedet kanskje?
Jæims Bånn
09.05.2020 kl 20:50 3418

😉
Veldig viktig å få med seg at TXP selger gass til bruk på Trinidad.
Et marked med stort underskudd av gass, men store anlegg for bruk tilgjengelig (Shell).
Det skal godt gjøres å finne et lite olje og gass-selskap med bedre muligheter.
Slettet bruker
10.05.2020 kl 00:03 3345

Veldig viktig å få med seg at slike detaljer kan virke uvesentlig.
Aksjonærer og investorer(!) i NE krever konkrete handlinger og resultater.
Redigert 10.05.2020 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
Odi.1
10.05.2020 kl 11:32 3227

Bare å benke seg, blir mye snadder fra North i 2020
Slettet bruker
10.05.2020 kl 12:23 3186

Som f.eks ? MNOK 150 i cash kan virkelig gjøre susen "in times like these", men kan vi egentlig vente å se tydelige spor av det før sent H2-2020, eller tidlig H1-2021 ? Selskapet sitter tross alt feilvendt og der skoen trykker absolutt mest etter Covid-19, og vil neppe begi seg inn på kortsiktig og hodeløs trading til tross for at fristelsene sannsynligvis både er mange og "lukrative". Tror heller mer på deltakelse som lukter av langsiktig konsolidering som omfatter REACH, eller større fokus på annet enn O&G selv om tilbudssiden kan kollapse. Håper dessuten at utbytte ikke er et tema på kort sikt. Tror kontantene gjør større nytte i kassa til NORTH enn i egen lomme.
Slettet bruker
10.05.2020 kl 12:51 3159

Nå er det bare å sitte uavhengig av inngang. Ikke se! Lykke til!
Trond.heim
10.05.2020 kl 22:32 3006

Bæærnt.

Du beskriver stor tillit til selskapets evne til gode investeringer og liten tro på dine medakskjonærert evne til å forvalte egen kapital.

Jeg har, som svært mange andre, investert etter et massivt aksjefall. Avkastning 30-50 % siden mars.

Hva er det North har vist deg som er bedre enn din egen investeringskompetanse?

De må vise at de forvalter bedre enn oss
mimsa
11.05.2020 kl 00:09 2954

Tron.heim; Hva er det North har vist deg som er bedre enn din egen investeringskompetanse? De er flinke til å melke!

Måten styret, rådgivere/advicers, ledelsen melker dette selskapet på, må de ha bortimot 10% avkastning på alle aktiva for å betale denne tvilsomme gjengen, for ikke å tape penger. Hadde de vært like flink til å få avkastning som å melke selskapet hadde jeg vært enig med en del av disse tullingene her på denne tråden om at pengene skulle bli i selskapet. Dessverre vil de ikke likvidere selskapet og betale ut til aksjonærene fordi denne gjengen får ufortjent godt betalt i styrehonorarer, konsulenthonorarer og lønninger. Dette kommer til å gå til hevete ganske snart. De kommer til å rote bort pengene på seg selv og venner.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 08:03 2862

Jeg har neppe større tiltro til selskapets ledelse enn de fleste andre. Innsiden er alt for stor (også i REACH), og blir dermed kontraproduktiv for minoriteten i selskapet. Særlig når det gjelder innsyn i selskapets aktiviteter og planer.

For min del så er likvidering av selskapet det eneste alternativet dersom selskapet absolutt skal tappes for cash. Utbytte som kan tas ut på kort sikt er jo likevel ikke annet enn tilbakebetaling av innskutt kapital. Isolert sett og så langt, så er det REACH som fremstår som det store problemet som en feilslått investering. Og jeg antar at det vil være mye vanskeligere å snu den skuta dersom selskapet tappes for kontanter.
Odi.1
11.05.2020 kl 09:59 2791

Mimsa overdriver du ikke med utgiftene til adm , i forhold til andre selskap, er det ikke mye mer utgifter North har.
Og ledelsen har vel ,om noen virkelig støttet North Energy ?
Samtlige ønsket aksjer for utbytte i Juni 2019 . En betydelig sum også.
Sitt stille, eller hamstre inn her, denne vil reprises om ikke lenge, stå gjerne på holdeplassen å se når det drar i vei. hvem bryr seg?