NORWEGIAN-SELSKAPER I SVERIGE OG DANMARK BEGJÆRT KONKURS


I en pressemelding mandag skriver Norwegian at pilot- og kabinselskapene i Sverige og Danmark er begjært konkurs.

Beslutningen om å begjære konkurs for Norwegians fire datterselskaper Pilot Services Sweden AB, Norwegian Pilot Services Denmark ApS, Norwegian Cabin Services Denmark ApS og Norwegian Air Resources Denmark LH ApS, ble besluttet av styrene i de respektive selskapene mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
FunTrade
20.04.2020 kl 13:08 3904

Begynnelsen på slutten....(?)
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Ransen
20.04.2020 kl 13:14 3923

Skal se at småsparerne fortsetter å kjøpe med begge hender etter denne meldingen...
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
bj111
20.04.2020 kl 13:16 3863

Trist som faen at det går mot slutten for NAS. Håper virkelig de klarer å få reddet den norske delen så jeg igjen kan fly med selskapet.
Hvem som kjøper denne aksjen på dagens nivå er fortsatt en gåte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Eneste rette å gjøre så lenge verken Sverige eller Danmark vil bidra økonomisk til å redde Norwegian, slik Norge for øvrig har bidratt med hos SAS, for å redde norske arbeidsplasser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
lynx
20.04.2020 kl 13:18 3796

Hvordan kan kursen stige på en slik nyhet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
FunTrade
20.04.2020 kl 13:20 3739

Det har jo vist seg i lengre tid nå at kriseforståelsen ikke har gått helt hjem hos endel mindre aksjonærer..
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Ransen
20.04.2020 kl 13:22 3702

Det har ikke manglet på advarsler i alle fall, så her er det noen som tror på høyere makter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Fred55
20.04.2020 kl 13:23 3673

Ville jo vært fullstendig gal skap å ikke gjøre dette. Er jo klart at når Sverige og Danmark ikke kommer med noen form for bistand, så lå dette i kortene og tror de fleste er overasket at det ble gjort tidligere. Ikke over at det skjedde nå.

Ser også at Avinor nå er ute med sparetiltak. Opplever vel at det er mye fokus på mye rundt om i verden på krisen vi er inne i. Samtidig kan en nærmest oppleve at fokus har vært på små og mellomstore bedrifter og lite på de store. Vi er nok i den situasjon at Regjeringene i de forskjellige land nå må ta noen avgjørelser. Inkluderer selvsagt Norge også
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Geezer
20.04.2020 kl 13:27 3598

Aksjonærene som har lånt ut aksjene sine har nå tilbakekalt aksjene sine for å kunne stemme over forslaget fra ledelsen. Shorterne må nå kjøpe tilbake alle disse shortaksjene. Shortskvis kalles dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Dette viser hvor kort tenkt enkelte mennesker er.
Akkurat som NHH som predikerte at aksjonærer trodde på julenissen da vi mente at staten kunne bidra med bedre pengestøtte. Så har både danske og svenske myndigheter trodd at Norwegian skulle utbetale lønn for permitterte ansatte i evighet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Epona
20.04.2020 kl 13:44 3352

NAS må betale full lønn til pilotene i Sverige selv om flyene står på bakken, på grunn av de særegne svenske permitteringsreglene.

"Heruodver har Norwegian meddelt OSM Aviation, der håndterer besætningerne i Spanien, Storbritannien, Finland, Sverige og USA, at alle aftaler er blevet annulleret. Derfor må det formodes, at OSM Aviation også står foran en konkurs.
Samlet vil det berøre 1.571 piloter og 3.134 kabineansatte. Omkring 700 piloter og 1.300 kabineansatte i Norge, Frankrig og Italien vil ikke i første omgang blive påvirket.
Dermed har Norwegian tilsyneladende gjort selskabet klar til en løsning, hvor primært den norske del af forretningen kan fortsætte."

https://check-in.dk/konkurs-i-tre-danske-norwegian-selskaber/
Forstå det den som kan.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Trist å lese men det eneste Norwegian kunne gjøre, det er meg en gåte at ikke svenske og danske stat gjorde mer for å unngå dette, de har ikke kommet med noe til Norwegian. Da går det dessverre slik. Kanskje dette åpner øynene til aksjonærene om at deres fabel om at de skal sitte igjen med masse i selskapet etter konvertering ikke vil skje og at de får bare krysse fingrene om at obligasjonseierne faktisk bidrar med gjelds konvertering om det så blir til 10 øre aksjen
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Snibelsnabel
20.04.2020 kl 13:51 3231

AJAJ :( Slutt på moro
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare


"Gratulerer" til den som kjøpte til 6,40 tidligere i dag. Godt gjort!

Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Snibelsnabel
20.04.2020 kl 13:54 3147

Den kommer dundre under 4 NOK idag
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Ukjent1
20.04.2020 kl 13:58 3087

Blir vel ikke nok småsparere igjen til å stemme imot forslagene som foreligger. Norwegian overlever nok og obligasjonseiere kommer til å tjene gode penger på aksjene sine om et par år. Faen så urettferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Helt utrolig å sitte å se på at folk kjøper som fulle sjømenn og lar seg lure.
opp som en hjort og ned som en lort.
skal tru hvor mange fattigstakkere ble enda fattigere?
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Obligasjonseierne vil mest sannsynlig selge aksjene med engang. Litt sånn som når en bank tvangsselger et hus.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
HP17
20.04.2020 kl 14:06 2932

Kan bli en fin shortskvis ut dagen i dag etter denne nyheten. Over kr 6 igjen før slutt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

NAS kommer mest sannsynlig til å bestå, men i en litt annen form og størrelse enn i dag - UTEN dagens småaksjonærer - de mange småaksjonærene har bare ikke skjønt akkurat det enda og de som ikke skjønner det veldig snart mister resten av investeringen …
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Den svenske pilotforeningen er overrasket over at Norwegian nå velger å slå selskapet der de svenske pilotene er ansatt konkurs. De er ikke bare usikre på om Norwegian kommer tilbake til Sverige etter coronakrisen.

Lindgren forteller at det har vært forhandlinger mellom Norwegian og pilotenes svenske tillitsvalgte i ukevis i et forsøk på å bli enige om hvordan man skal løse krisen som selskapet og bransjen nå står i.

– Jeg er overrasket over at denne beskjeden kommer nå, sier Lindgren om konkursbegjæringen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

er det ikke snart tid for den årlige pilotstreiken snart? hehe

ingen sympati for disse overbetalte sjåførene som nå for kjøre taxi istendenfor LOL

sverige/danmark gir blaffen i NAS mens molboland gir støtte til SAS. tragisk men typisk i molboland

naserne må ikke la bondholders stikke av med selskapet slå det konk :D
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
aibo
20.04.2020 kl 16:39 2482

Riksdagen överens om M-förslag: främmande uppköp ska stoppas


Främmande makt utnyttjar coronakrisen för att köpa upp svenska krisande företag, enligt Säkerhetspolisen.

Riksdagen har nu – efter ett M-förslag – kommit överens om en snabblagstiftning för att stoppa uppköpen.

– Vi måste undvika en situation där svenska bolag med nationella säkerhetsintressen hamnar i utländsk ägo, säger Moderaternas partiledare Ulf Kristersson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGJow9/riksdagen-overens-om-m-forslag-frammande-uppkop-ska-stoppas
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
OleR77
20.04.2020 kl 17:06 2366

Kursen er fortsatt 5.4NOK etter å ha vært kortvarig ned i 4.5NOK i dag. Hva i alle dager er det de driver med?
Hvorfor skal man spekulere i prisen NÅ, etter at vi vet at en utvanning ELLER konkurs kommer her i Norge også? Er folk så dumme?
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Janic
20.04.2020 kl 17:11 2339

Hvem som er den (de) dummeste her får du nok svar på om et par uker :)
Bare vær forsiktig med shorten i mellomtiden
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
OleR77
20.04.2020 kl 17:20 2296

Hvor er oppsiden her? Hva i alle dager skal pushe frem aksjeverdien når de skal utstede x-antall aksjer? Eller bli stemt ned og gå konkurs? Du ser jo nå da, å slå deler av selskapet konkurs lot seg gjøre. Da er det ikke helt fjernt at de gjør det med resten heller...
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Trist at folk uten kunnskap om økonomi, aksjer og børs lures inn i NAS via ulike Facebook forum.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Den nye
20.04.2020 kl 17:43 2192

Du er vel selv i skyld for dine egne investeringstap, Burgunder, uansett hvordan eller av hvem du ble lurt inn i NAS så er du ansvarlig for egne valg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Har tjent og tjener gode penger på NAS, men så er jeg ingen person som forelsker meg i aksjene jeg trader.

Kanskje like greit å sjekke ut markedet for kjøp av hangarer på Gardemoen, kan jo være at det nu er flere som vil parkere sine fly under tak.

Verdien for at kreditorer skal konvertere fordringer til aksjer minker nu for hver dag som går.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
exuptro
20.04.2020 kl 17:54 2138

Det mest gledelige er å se de berørte landene få som fortjent. Tror statene hadde hatt mye mer nytte av å bidra med å redde NAS framfor å utbetale trygd.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
bj111
20.04.2020 kl 18:11 2084

Fantastisk at de ikke skjønner det. Er som aksjen har et unaturlig åndedrett koblet til seg som puster og peser noe voldsomt. Jeg har iallefall bommet, for var sikker på at den ville være ned mot krona sist uke. Selskapet har varslet katastrofe for aksjonærene og allikevel er kursen mange ganger høyere enn noen logikk skulle tilsi. Kan hende det har vært noe shortskvis men hvem i huleste tør å henge seg på denne når den stiger, ja hvem tør i det hele tatt å ha aksjer i selskapet? Det er for meg underlig. Når kommer dumping av kursen lurer jeg på?
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Norwegian-pilotene hadde spareløsning klar da 1500 ble sagt opp: – Fikk beskjed om at det hadde de ikke tid til å se på det.
Pilotenes fagforening hevder Norwegian ikke engang vurderte deres forslag til å spare penger, før de slo bemanningsselskapene konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/koronaviruset/norwegian-pilot-union/norwegian-pilotene-hadde-sparelosning-klar-da-1500-ble-sagt-opp-fikk-beskjed-om-at-det-hadde-de-ikke-tid-til-a-se-pa-det/2-1-794732

NAS ledelsen gjorde det rette her spesielt når sverige/danmark gir blaffen i NAS og selv 30-40% lønn er pæng selskapet ikke har.
pilotene får skaffe seg ny jobb som buss-sjåfører :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
FunTrade
20.04.2020 kl 18:42 1952

Aksjonærene skal vel egentlig bare være glad til, og håpe på at kostnadene for alt av oppsigelser for svensker og dansker dykker ned svensk og dansk stat.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Zaih
20.04.2020 kl 19:01 1890

Nå må de bare betale for det de ikke er villig til å betale og om markedet kommer tilbake så kan de få jobbene tilbake .
Dette var det eneste rette å gjøre slik at Sverige og Danmark dermed må gi sin støtte til tross for at de ikke ønsket det.
Dette kan utgjøre ca 250 mill i mnd så det kan bli en god støtte
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare

Det svikter i geografi også. På den lukkede tråden inkluderer Kantarell Finland og Island i Skandinavia.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Zaih
20.04.2020 kl 19:08 1851

Mulig at feilen var at han mente Norden så verre var det ikke
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Den nye
22.04.2020 kl 18:16 1343

https://e24.no/naeringsliv/i/kJr79B/sas-partner-konkurs-i-sverige-og-finland

SAS konkurs i sverige og finland, hvis det er av intresse for noen.

Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare