Vil Norwegian bli lønnsom i andre enden?
Ser de kutter i Sverige, Danmark, Spania, Storbritannia, Finland og USA. Vil Norwegian være bærekraftig med kun innelands ruter, og et par flygninger til Frankrike og Italia?
Redigert 19.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Satch
20.04.2020 kl 13:40
1256
Dette gjelder først og fremst bemanningsselskaper. altså piloter og crew, og berører så vidt jeg kan lese ikke ruter og driftstillatelser.
grunnen er at land som ikke har permitteringsordninger som i Norge vil være en veldig økonomisk belastning ettersom lønnskostnader fortsetter å løpe.
dette lå jo i kortene for lenge siden, men det ble avventet med bakgrunn i håp om at det skulle komme noen støtte fra de respektive land for å unngå det.
grunnen er at land som ikke har permitteringsordninger som i Norge vil være en veldig økonomisk belastning ettersom lønnskostnader fortsetter å løpe.
dette lå jo i kortene for lenge siden, men det ble avventet med bakgrunn i håp om at det skulle komme noen støtte fra de respektive land for å unngå det.
Ukjent1
20.04.2020 kl 13:42
1206
Men med slike konkurser av underselskap for bemanning, vil det vel være noe mer utfordrende å få igang driften igjen når den tid kommer?
Satch
20.04.2020 kl 13:45
1173
Jeg skulle tro at rekruttering i etterkant vil være ganske uproblematisk.
Om NAS bare hadde hatt ruter i Norden så hadde de klart seg helt supert!
De burde bare gjøre som Ryan Air i ett og alt.
De burde bare gjøre som Ryan Air i ett og alt.
Zaih
20.04.2020 kl 13:46
1144
Lite sannsynlig da det vil ta tid å få driften i gang av naturlige årsaker og antall ansatte vil være for høyt i lang tid fremmover
FunTrade
20.04.2020 kl 13:46
1140
Hvis nærmere 5.000 ansatte her skal ut, så er vel det bemanning til endel fly som fortsatt står og drar kostnader i form av avskrivninger, renter, leasingavgifter og vedlikeholdskost...
Redigert 20.04.2020 kl 13:47
Du må logge inn for å svare
_of_osebx
20.04.2020 kl 13:47
1109
Da håper jeg inderlig at dette blir Norwegians strategi fremover.
_of_osebx
20.04.2020 kl 13:48
1089
Med dette til grunn er det sikkert sannsynlig at de snart melder om flysalg i hytt og gevær.
allers
20.04.2020 kl 13:49
1089
Aksjen burde snart vært pauset til endelig avklaring foreligger.
Aksjekursen blir bare støy oppi den krisa NAS står i, selskapet må omstruktureres og det fort.
Og til svar på trådstarter sitt spørsmål, selvfølgelig kan NAS bli en vinner i fremtiden, men pr nå må det en voldsom hair cut til for aksjonærer og muligens også bondholders.
Aksjekursen blir bare støy oppi den krisa NAS står i, selskapet må omstruktureres og det fort.
Og til svar på trådstarter sitt spørsmål, selvfølgelig kan NAS bli en vinner i fremtiden, men pr nå må det en voldsom hair cut til for aksjonærer og muligens også bondholders.