Nel: ny melding nå: rammeavtale i Frankrike 20 eletrolysører

2030kommer
NEL 21.04.2020 kl 10:38 2771

Nel ASA: Enters into framework agreement for delivery of electrolysers in France

(Oslo, 21 April 2020) Nel Hydrogen Electrolyser AS, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL) has entered into a framework agreement for the delivery of up to 60 megawatt of electrolysers to Lhyfe Labs SAS (Lhyfe) in France.

“We are proud to be the choice of preference for Lhyfe. Our electrolysers have an unparalleled track record of providing the combination of high efficiency and reliability, and we’re happy to support Lhyfe in their hydrogen endeavors going forward,” says Jon André Løkke, CEO of Nel.

The framework agreement follows a previously unannounced EUR 1 million purchase order for an A150 alkaline electrolyser in March 2020, which will be used to produce green hydrogen for a fleet of buses in Bouin, France. The agreement covers 20 additional electrolysers, equal to around 60 MW, intended to be purchased over the next 4 years under similar terms and conditions. The first electrolyser will be installed early 2021 next to a wind farm at Bouin, 50 km southwest of Nantes, France.

“We’re happy to see that the long-term outlook for hydrogen remains positive, despite current challenges, including supply chain and travel restrictions affecting production and deployment,” Løkke concludes.

ENDS

Redigert 19.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
europa
21.04.2020 kl 10:49 2680

Dette begynner å ligne på noe. Fin melding.
Slettet bruker
21.04.2020 kl 10:52 2644

På norsk fra E24:

Nels datterselskap med rammeavtale i Frankrike
12 minutter siden · Eivind Bøe
Nel Hydrogen Electrolyser, et datterselskap av Nel, har inngått en rammeavtale for levering av opptil 60 megawatt med elektrolysører til Lhyfe Labs SAS i Frankrike.
Rammeavtalen kommer etter en tidligere annonsert kjøpsordre på 1 million euro for en elektrolysør i mars, som vil bli brukt produsere grønn hydrogen for en bussflåte i Bouin, som er 50 kilometer sørvest for Nantes.
Avtalen dekker ytterligere 20 elektrolysører, tilsvarende rundt 60 megawatt, som etter planen skal kjøpes over de neste fire årene med lignende betingelser. De første elektrolysørene vil bli installert i tidlig 2021 ved siden av en vindpark I Bouin.
interferensen
21.04.2020 kl 10:53 2626

Fælt å se hvordan kursen styrter ned til 9,50 nå som folk kan selge sine rep.emi-aksjer. :-D
Keirax
21.04.2020 kl 11:01 2540

Regner med at det var ironi 😎. Rep.emi aksjene er bakt inn for lenge siden. I tillegg utgjorde de en minimal andel av de totale antall aksjer.
Slettet bruker
21.04.2020 kl 11:02 2528

Du har visst ikke skjønt dette med emisjon? (Rep-emi)
De fleste har enten solgt for lenge siden eller beholder.
Det er så få aksjer at det uansett ikke ville spilt noen rolle med omsetningen i aksjen.
Jeg selger ikke en eneste av emi-aksjene nå når man kan selge til langt høyere om ett år....

interferensen
21.04.2020 kl 11:12 2455

Det var selvfølgelig ironi. Legg merke til fet smiley på slutten av innlegget. Jeg solgte mitt tildelte antall allerede 8. april, noe som selvfølgelig var en feilberegning, men likevel i tråd med strategien min.
Slettet bruker
21.04.2020 kl 11:24 2398

🙈👍🏻😎
Slettet bruker
21.04.2020 kl 11:31 2354

Folk flykter fra Equinor, AKER BP & DNO - Alle tas mot med åpne favner her på NEL :) Hjertelig velkomne til Grønn hverdag.
kfarestv
21.04.2020 kl 11:43 2295

Jeg tror - og dette er bare spekulasjon selvfølgelig - at oljeprisen i seg selv nå er ett kraftig signal som vil kickstarte det grønne skiftet for alvor. Det er ikke det at olja er ubrukelig, den vil ikke bli overflødig på en god stund enda, men når den faller slik som dette, så får det folk til å tenke omstilling raskere enn de ellers ville gjort. Jeg tok noen lodd i NEL i dag. Utfasingen begynner for alvor nå.
Sofafilosof
21.04.2020 kl 13:19 2078

Hvordan i all verden kan du mene lav oljepris er positivt for NEL? I tungtransportsegmentet (ref: Nikola) er diesel hovedkonkurrenten til kommende hydrogenløsning, i tillegg til batterier. Nå er kostnadsspriket mellom diseltrucks og alternativet fra hydrogen himmelstort. Tror veldig mange i segmentet nå vil bestemme seg for at batterier gir tilstrekkelig uttelling i det grønne skiftet, siden batteriløsning allerede dekker 80% av transportpotensialet, kostnadsmessig (vekt/nytte i forhold til hydrogen på korte/mellomlange transportlengder).
kaliber
21.04.2020 kl 13:24 2054

Hvordan kan du mene dette, investorene flykter fra olje/service til grønne aksjer, har du ikke skjønt det enda!
kfarestv
21.04.2020 kl 13:29 2028

Fordi: Alle vet, selv om noen vil melke olja litt lenger enn andre, at olja ikke er fremtiden. Før eller siden, og jeg tror før, vil skiftet komme og på det tidspunktet spiller faktisk ikke prisen på olje lenger så stor rolle. Joda, olja vil være en faktor videre også. Ja, det vil være konkurranse fra olja en stund til. Men skiftet skjer nå, verden går videre. Tror jeg. Ingen kan være blind for paralellene mellom Covid-19 og klimakrisen. Begge er usynlige fiender, som kan rive samfunn og økonomier fra hverandre. På dette tidspunktet i historien, tror jeg tradisjonelle spilleregler blir satt litt til siden. Vi vet, logisk sett, at hydrogen og elektrisitet er vår beste sjanse. Før eller siden, må infrastrukturen bygges. Før eller siden, må verden gå videre. Jeg tror det er nå i disse dager det skjer. Vi har ikke tid, til å dille avgårde i snegle tempo lenger. Det vil bli en voldsom hastighet på ting, når det først skjer. Men selvfølgelig, det er min analyse av psykologien i dette og det trenger ikke slå til. Men jeg er villig til å satse på at jeg har rett. Det grønne skiftet, vil ikke være sakte og langsomt. Det vil være voldsomt og raskt. Og det kan vi takke Covid-19 for. All aboard. Go green or go home.

https://www.youtube.com/watch?v=LpH03x-kwYI
Redigert 21.04.2020 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
kfarestv
21.04.2020 kl 15:09 1852

For å si det på en annen måte. Du kan ikke se på NEL og hydrogen som en konkurrent til olja. Du må se på NEL som ett legemiddelfirma, som har en vaksine klar mot Covid-19.
Redigert 21.04.2020 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
oppvigår
21.04.2020 kl 16:28 1692

Hei igjen! Da er nok tiden kommet til at man må komme seg inn igjen. Her kan mye skje framover i positiv retning, og det er beundringsverdig at Nel har holdt en så stabil og høy kurs, under denne krisen.
Det grønne skiftet fortsetter selv med lave oljepriser. Lave priser, og da om de holder seg kanskje under 20 Dollar, vil tvinge regjeringen og andre folkevalgte til å måtte se på utviklingen av grønn energi. Tenker da spesielt på hydrogen. Skal vi ha dette velstandssamfunnet, så må politikerne våkne opp fra oljedrømmen, og sette fart i hydrogen eventyret.
Vi har nå fått en skikkelig advarsel med denne coronatiden, og har vi ikke lært noe av denne, så vil vi få det veldig tøft i fremtiden. Det vil komme flere slike hendelser i fremtiden, og kan vi da være mer uavhengig av oljen, er dette et stort pluss.
Ser man på forurensningen nå under corona virusets herjing, så har vi fått en mye renere luft. Vil man kanskje forlange at det er slik man vil ha det, og dermed presse frem en fortgang i det grønne skiftet?
Redigert 21.04.2020 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
kfarestv
21.04.2020 kl 16:44 1649

Tipper noen sa: "Vi har jo så mange hester, hva i all verden skal vi med bensinstasjoner?" også en gang i tiden. Eller det vil si, jeg vet, folk sa det. Innimellom kommer det noen jordskjelv som snur opp ned på alt vi trodde vi visste. Dette er ett slikt.
oppvigår
21.04.2020 kl 16:52 1621

En annen sak er at skal vi få en sterkere krone så må vi bli mer uavhengig av oljen. Vi kan ikke ha en svekket krone over lengre tid.