ADS - E24 - ADS Crude Carrier kan tjene inn verdien i år, hvor?

HP17
ADS 22.04.2020 kl 12:24 121330

Sjekk E24 nå!
Slår stort opp om Tankaksjen ADS Crude Carrier som kan tjene inn børsverdien i år.
Dette er meget godt nytt og hvor høyt går det nå fremover?

https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Grylls
29.04.2020 kl 10:49 8213

De gjør vel lurt i å annonsere spot nå også? Kursen lagger litt i forhold til tankmarkedet for øvrig, i hvert fall de som er notert i USA, så skjønner ikke at de ikke skal annonsere.

Tror de går for TC.
Struts
29.04.2020 kl 10:51 8215

Har ikke sett noen 1-år T/C på en stund (stort sett 6 mnd). Men det forhindrer selvfølgelig ikke at det kan bli en for STRATUS. Uansett ville det overraske meg om den skal noe annet sted enn AG. Men dersom det blir reisebasis er det jo flere alternativer. Og ja, en slutning kan komme når som helst. Det blir jo en avveining fra rederiets (og Frontlines) side.
fattigstakkar
29.04.2020 kl 10:54 8194

Fokuset hans var ikke på ADS. Han sammenlignet med alle tankaksjer. OET var den han ga aller høyest oppside. Her er forutsetningene han la til grunn:

So, what kind of expectations are now implicitly priced into NAT? We calculate an implicit timecharter equivalent (TCE) of $77,320/d over the next year for NAT’s fleet (disregarding some timecharter rates at lower levels). This is similar to current spot rates. So, is it fair? Our base case is for Suezmax spot rates to average $31k/d over the same period, with a high case of $56k/d as outlined in our recently published Shipping Quarterly. We also highlighted the extraordinary uncertainties in today’s market and the unusual wide range of potential outcomes vs our base case.
Slettet bruker
29.04.2020 kl 11:00 8152

Nå spør jeg kanskje dumt, men altså...
Kan man tenke seg at Stratus og/eller Serenade går til Spore for å "ta over" last fra en annen som ligger der og ruger til f.eks 200k pr døgn? Tanken er da at lasten opprinnelig skulle til Spore, men man får ikke losset pga lagringsproblem. Spørsmålet blir vel egentlig da, er det praktisk mulig å flytte last fra en båt til en annen, uten at lasten må gå via "2 mill tønner" på land?
Struts
29.04.2020 kl 11:11 8098

Aldri hørt om før. Men ingen ting forundrer meg lenger. Dog er den vanlige lastehavn AG (for olje). Og så er det W.Africa, Caribs, Nordsjøen osv. Jeg tror mest på AG, og at avveiningen nå mellom Frontline (kommersiell drift) og ADS vil bli om de vil slutte skipet umiddelbart, eller om de ser verdien i å avvente nærmere lastehavn. Det må i så fall være fordi de tror ratene (spot eller ellers) vil gå opp i nærmeste fremtid. På fredag setter OPEC+-kuttet inn med reduksjon av 9.7 millioner fat om dagen. Om det vil ha noen (særlig) effekt er vel en del av det puslespillet. Må være ganske spennende å sitte i beslutningsrommene til beslutningstagerne disse dager. Skulle jeg tro.
spekulator
29.04.2020 kl 11:15 8111

Fullt mulig å laste om, da skipets egne lossepumper blir brukt. Har forresten vært inne på samme tanke.
Struts
29.04.2020 kl 11:27 8059

Ser bare ikke HVORFOR reder av skipet som har lasten om bord (og selv ikke eier den) skulle gjøre det. Men jeg vet ingen ting om hva som skjer i morgen, foretrekker å avvente og høre fasiten. Mye enklere for den lille knotten min også.
Redigert 29.04.2020 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Struts
29.04.2020 kl 11:45 7997

Ser av Tradewinds at Zodiac skal ha oppnådd 6-sifret beløp (mao over USD 100,000 pr dag) for Storage-kontrakt. Noen som har full tilgang til det som står under overskriften i avisen?
Met1976
29.04.2020 kl 11:55 7954

Leste i en av artilene nylig at det var nokså lange ventetider bla på Singapopre men også andre steder nå så ting kan hale litt ut i tid.
Struts
29.04.2020 kl 12:00 7918

Dersom STRATUS bunkret i Korea skal hun sannsynligvis bare PASSERE Spore på vei til AG. Mer interessant er det om Zodiac har oppnådd over 100,000 pr dag for en T/C-kontrakt. Det er i så fall MEGET gode nyheter. Syntes jeg da. Eh, litt avhengig av detaljene såklart.
Redigert 29.04.2020 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
tuja
29.04.2020 kl 12:07 7878

Det er da meget bra. Nå må vi håpe at både Stratus og Serenade lander lignende charter, eller gjerne 12mnd med lavere dagrater. Men 6mnd x 100k tar jeg gjerne imot på begge skip.

https://www.tradewindsnews.com/tankers/zodiac-maritime-gets-six-digit-term-rate-for-vlcc-as-storage-boosts-period-charters/2-1-799477
Slettet bruker
29.04.2020 kl 12:12 7845

Takk for svar spekulator og Struts!

Struts, tanken er som følger: Dersom en VLCC er leid til 200k pr døgn for en last til Spore, men ikke får losset, regner jeg med at døgnprisen løper selv om skipet ligger og venter. Det er mulig at det er avtalt en lavere rate for evt "overtid", det aner jeg heller ikke noe om .... Likefullt, dersom det ikke er mulig å få losset lasten på grunn av liten lagringskapasitet, kan det hende at eier av nevnte VLCC ikke ønsker å skifte til kontrakt på f.eks 6 mnd, eller er nyere enn "våre" damer :-), og dermed forlanger mer for 6 mnd kontrakt enn det ADS gjør.

Dette spiller jo ingen rolle, leid ut får de garantert uansett, bare morsomt å spekulere litt :-)
Struts
29.04.2020 kl 12:20 7808

De får (godt) betalt for liggedager/demurrage. "Congestion" i de forskjellige laste/losse-havner er noe begge parter (reder/befrakter) kjenner godt til (nærmest til en hver tid) på det tidspunkt kontrakt inngås. Inngår du eksempelvis kontrakt om lasting i Nigeria, tar du deg godt betalt (og forsikrer deg tilsvarende) før du vender skuta mot banditter som IKKE skyter med løs krutt mens de bordrer skipet og tar mannskapet som gisler.

Spekulasjon og kontemplasjon er fine greier!
fattigstakkar
29.04.2020 kl 12:24 7795

Ble nødt til å få meg abonnement på Tradewinds. Kontrakten til 100.000+ var faktisk for 9 mnd!
tuja
29.04.2020 kl 12:27 7761

Meget bra. Krysser fingre og tær for "bulls eye" med Stratus og Serenade de kommende dager.

:)
Struts
29.04.2020 kl 12:32 7729

Toppers! Kan du lese ut av samme om når skuta er bygget (gjerne navn/dwt/verft også levering/laycan, hvorvidt prompt, evt hvilken måned?)
Redigert 29.04.2020 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
29.04.2020 kl 12:38 7699

297,085-dwt Blue Nova (built 2011) uten scrubbers
The ship is reported to be delivered in north-western Europe.
Står ikke når det er levering.
ruda
29.04.2020 kl 12:41 7701

Får de gode kontrakter dobles......
Struts
29.04.2020 kl 12:47 7675

Mange takk! Damen befinner seg akkurat nå i Nordsjøen (UK), hvilket er også litt interessant. Mao prompt levering. Mer moderne, kan vi oppnå USD 80,000 på tilsvarende periode for STRATUS er det konge. 100,000 for 6 mnd likeså. Uansett veldig positive nyheter etter min mening.

Et moment er selvfølgelig også NÅR slutningen ble konkludert/eventuelle forbehold løftet. Det var nok ikke i dag. Men her gjelder det å ikke ta verken sorger eller gleder på forskudd!
Redigert 29.04.2020 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
Struts
29.04.2020 kl 13:13 7561

Colargol er en luring!
CapitaL
29.04.2020 kl 13:15 7544

Spørsmålet er vel heller om taket i trendkanalen holder om det meldes 2 x 1-års TCs ;)
Slettet bruker
29.04.2020 kl 13:34 7470

Rimelig stusselig kjøpsside idag, mtp at det vaker 2 kontrakter like rundt hjørnet.
Slettet bruker
29.04.2020 kl 13:40 7430

Forrige uke var nokså høyt. Antar mange posisjonerte seg da.
FunHouseComp
29.04.2020 kl 14:00 7341

Tror dere at de er ferdig med å kjøre ned kursene-/ selge seg ut "over there" eller får vi et nytt stup i dag ?
renai
29.04.2020 kl 14:11 7335

HVA skjer der da i Singapore:

Stratos og / eller Seranade sejler den lange vej der borte til kinamand.
Singapore er jo HUB af Asia.
Noget tyder på at de må sejle langt bort, for at få ny kontrakt op ombord.

Da jeg selv var i Singapore, gik jeg en tur på byen....
Ikke lade den fristelse for Singapore Sling gå bort uden ny kontrakt jobber.


Nugatti
29.04.2020 kl 14:14 7320

Aksjekursen dilter jo bare etter FRO...
Struts
29.04.2020 kl 14:27 7242

2 x 1 kan man drømme om. Det er lov. Det pussige nå er at kursen går sørover mens nylig oppnådde rater for T/C burde tilsi det motsatte!
Grylls
29.04.2020 kl 14:39 7193

Hjelper ikke at bjørnen Hannisdahl poster vås som dette:

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1255467574592241665?s=20
Slettet bruker
29.04.2020 kl 14:41 7193

Feiler ADS på ratetoppen nå igjen?
Ligger vel endel støtte rundt 24 kr :-))
Unødig å kjøpe for dyrt
Redigert 29.04.2020 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Jonky
29.04.2020 kl 14:42 7194

Spotratene går sørover og så også aksjen. Alle skip får jo ikke TC og en stund blir det helt tørke i spot. Kan gå alle veier dette her.
Grylls
29.04.2020 kl 14:51 7155

Kan ikke gå så veldig dårlig. Markedet er fortsatt på ADS' side, og det med god margin.
Struts
29.04.2020 kl 14:59 7109

Artig med alle de som til tider dukker opp som ikke har aksjer i selskapet, subsidiært ikke har aksjer i det hele tatt, eller har i et annet selskap enn tråden dreier seg om. Og det enda mer vittige er at de alle uttaler seg skråsikkert om hvor dårlig det skal eller vil gå for nettopp DET selskap. Allerede i 1867 skrev Ibsen om troll i Peer Gynt. Han og trollungene er fremdeles aktuelle i Norges steinrøys. Bare synd dagens troll ikke har lest skuespillet.
Slettet bruker
29.04.2020 kl 15:10 7064

Det er enda artigere å lese om alle de som skrek høyt at aksjen skulle skyhøyt på 30kr og at aksjeutbytte enda ikke var priset i aksjen :-))
tuja
29.04.2020 kl 15:14 7068

Du vet, det er tid for 2 nye slutninger for ADSC? Og kommer de inn på 70-80k usd over 6-12mnd, skal jeg garantere deg at utbytte ikke er innpriset i aksjen. Kommer en slik melding, passeres 30kr med god margin. Da er det bare å sitte stille i båten å få store utbytter hvert kvartal fra kv2. Kv1 vet vi omtrent hvor landet ligger.

:)
Met1976
29.04.2020 kl 15:15 7072

Det er jo sant-det er fordi man ikke vet hva utbyttet blir, ikke sant? Er det litt for lite lekser på ungdomsskolenivå nå om dagen mon tro?
Slettet bruker
29.04.2020 kl 15:24 7017

Gjør hjemmeleksene jeg ja, gjør du?
ADS bør få ut fingern skal de klare det,tiden renner ut.
Redigert 29.04.2020 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Struts
29.04.2020 kl 15:26 7025

Det burde ikke bekymre long-in-dry-troll siden alle tørrlastaksje-eiere (og de som later som de er så) får tentativt utbytte i det herrens år 2030, selv om et av selskapene kan graves frem under ticker med et titalls mindre.

Jaja, du ønskes uansett god feiring i første-mai-tog på fredag! Husk avstand mellom fanene!
Redigert 29.04.2020 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 15:33 7027

Tenk ikke på det, rimlige aksjer stiger ofte mer en dyre.

ADS 1 mnd. +12,70
GOGL 1 mnd. +35,68
Marketwatch
29.04.2020 kl 15:34 7026

Tror fremdeles det kommer melding om en eller to slutninger denne uken. Jeg følger skipene på appen
Marine Traffic, men den synes ikke ajour. Er det noen som har mer oppdaterte opplysninger om
skipenes whereabout.