ADS - E24 - ADS Crude Carrier kan tjene inn verdien i år, hvor?

HP17
ADS 22.04.2020 kl 12:24 120952

Sjekk E24 nå!
Slår stort opp om Tankaksjen ADS Crude Carrier som kan tjene inn børsverdien i år.
Dette er meget godt nytt og hvor høyt går det nå fremover?

https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
NOELLE
30.04.2020 kl 15:13 5322

https://splash247.com/weekly-broker-vintage-vlccs-dominate/

Splash already reported a couple of VLCC sale deals earlier this week. Greek owner Dynacom has purchased the 2005-built VLCC Takasaki from Japanese owner NYK for a price of $37.8m.

Greek owner Altomare acquired two VLCCs from separate owners. The company has bought the 2005-built TI Hellas from Euronav for $38.3m and the 2005-built Olympic Leader from Greek owner Olympic Shipping for $39m.

In the meantime, broker sources also reported that Altomare sold three VLCCs, the 2000-built Kelly and Marbella as well as 2002-built Rene, to unspecified Middle Eastern buyers en bloc for a total price of $92m.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Met1976
30.04.2020 kl 15:21 5304

Med de prisene snakker vi godt over dagens kurs etter at gjeld er betalt-men jeg tror det er mer å hente på å kjøre de til markedet ikke lenger forsvarer det og skrape..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Nugatti
30.04.2020 kl 15:43 5257

Det er en som har regnet ut at verdi er 50 kr pr aksje ved ett salg til dagens priser

Tror veeeldig mange aksjonærer , inkludert meg, er fornøyd med det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Met1976
30.04.2020 kl 15:46 5261

Hehe- jeg tror at med litt flaks med timing kan utbytte og skrapverdi minus gjeld bli over 50kr på 2 år-men hadde noen budt meg 50kr for de idag hadde jeg tatt det :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 16:08 5182

Har brukt ettermiddagen på å høre på denne.
Vel.
Vi går en konge sommer/høst/ vinter i vente uansett hvilke tank aksjer man har.
https://podcasts.apple.com/no/podcast/value-investors-edge-live-18-on-water-in-tanker-markets/id1479608194?i=1000473123194&l=nb
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
tuja
30.04.2020 kl 16:13 5146

Neste uke satser jeg det blir ADSC-fest, med 2 nye(gode) slutninger.

God langhelg :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
tuja
30.04.2020 kl 18:36 4939

OPEC APRIL OIL OUTPUT RISES 1.61 MILLION BPD MONTH ON MONTH TO 30.25 MLN BPD, HIGHEST SINCE MARCH 2019 -REUTERS SURVEY
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
MorganKane
30.04.2020 kl 18:45 4911

Market,

Ikke sikker. Tror de har lært litt fra forrige gang da de feiga litt ut og dermed bare 69000 usd/dag i en liten dipp i ratene. Vi er litt i en tilsvarende situasjon nå og jeg tror de er kalde nok til å vente litt til før de spikrer avtalen. Men jeg kan ta feil og at igjen så tar det sikre for det usikre. Det blir uansett neppe seinere enn i løpet av neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Jonky
30.04.2020 kl 21:40 4712

Der gikk spot raten nesten til b/e på ag/usg med ws40. Mulig Ads var for sent ute eller gamblet høyt og tapte?
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 21:47 4703

Helt vanvittig hvor fort ting skjer i shipping. Fra og være det best posisjonerte tank selskapet i mine øyne, til å bli langt fra best. Utrolig uflaks at kontraktene ikke ble fully fixed forrige uke...
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 21:54 4681

Ikke uflaks, men man bør vite hva man investerer i før man blir høy.
Ingen har tjent 1 krone før penger er på konto.
Kanskje en lærepenge?
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Pervorisk
30.04.2020 kl 21:56 4683

Olja siger ned igjen mot midten av mai, og da er vel ADS klare med en båt? I tillegg til den de forhåpentligvis booker på 12 mnd lagring ila neste uke...? Dette kommer til å bli meget lukrativt😎
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
tuja
30.04.2020 kl 22:01 4660

Fra en FRO-tråd:

Fikk melding om en crude oil tanker som er on subs for en dagsrate på kun $58 636 @68 days. Det vil i så fall bety et ekstremt fall i ratene, og dette skipet er kun 1 år gammelt. Kan være en fordel for norske investorer at børsen i Oslo er stengt i morgen, det gir ratene tid til å stabilisere seg på høyere nivåer over helgen. Oljeprisen er kraftig opp, selv justert for at den nå er på rollover til i morgen. Samtidig er et annet skip on subs på $93 567 per dag, så er store forskjeller. Er godt mulig at førstnevnte hadde store problemer og ble nødt til å ta en elendig deal. Et annet skip var også ute til $96 082 per dag. I markedet generelt er det i dag en snittrate på ca $90-$100k, så blir spennende å se hva som venter videre. Poten & Partners meldte imidlertid om økte rater der spot på TCE ligger på $129 100 i dag.


Poten & Partners ser en spot rate på 129k usd. Og at noen tar en slutning på 59k usd dagen da forward rullering av brent blir sluttført, er dårlig business. Mandag er alt back on track.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 22:01 4662

Mye tyder på at Ads feiler på toppen igjen, stortank ratene stuper, noe jeg prøvde å formidle for noen dager tilbake.
Dette er et høyspekk bett der mye kan gå galt, med kun 3 skip kan man ikke time noe overhode.
Enkelte aksjonærer har nylig kjøpte da ratene var over 200k og lang tid like så, skal ikke rare fantasien til å spå skuffelsen og aksjekursen hvis forventningene på de høye slutningene feiler.
Leste faktisk et innlegg her der en skribent mente at Ads skulle betale 30kr i dividende neste 2 år, koko slå den

Men oljen kan jo krakke igjen i favør Ads, blir spennende
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
30.04.2020 kl 22:35 4580

En forklaring på raten på twitter under tråden hvor raten ligger forklarer følgende;


Wouter Kleefstra
@WouterKleefstra
·
52m
Replying to
@TankersInt
@calvinfroedge
why would a brand new VLCC with scrubber go for such a low rate?
Joeri
@joeriwestland
·
36m
It's a triangulation trade. It positions the vessel in the US Gulf where they directly can pick up a new cargo.
Orville Redentrader
@popcornstoxxx
·
31m
82-day triangulation?
Joeri
@joeriwestland
·
27m
Halve that, is the trip from arabic gulf, around south-Africa to the US gulf. But then it doesn't have to ballast back, but can pick up a US export cargo or a storage deal in the USG directly.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Jonky
30.04.2020 kl 22:56 4536

Takk det stemmer jo, hadde glemt den biten. Ikke så mange av de turene på en stund. Uansett virker det noe sent for stratus nå. Vi får satse på medium rater neste uke. Ser en over her påstår han vet noe om en slutning gjort men da ville den vel blitt gjort kjent til nå.

Edit: jeg så raten kun på vlcc appen, skal se bedre også på Twitter heretter. Takk for korreksjon benny!
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
tuja
30.04.2020 kl 23:09 4495

Takk for den. Da er den saken avklart. Syntest det var underlig, når flere antyder rater i størrelsesorden 125-130k usd i 2kvartal, og minkende til 75k usd i 3kv. Nei, contangoen er fortsatt fin fin, og flere oljeanalytikere er overbevist om at olja skal sørover igjen.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
30.04.2020 kl 23:11 4487

Vi får håpe kildene dine stemmer da, og at de allerede har sikret en avtale.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Grylls
30.04.2020 kl 23:57 4406

Hvorfor tyder mye på det mener du?

Det har vært noen få dager med rater rundt $200K, men det er ikke normen. Det er fantastisk inntjening fortsatt, og for alt vi vet så har ADS spot-avtaler nå. Disse kommer ikke til å bli annonsert før kvartalsrapport, det er company policy. Skulle de derimot lande en TC-avtale så vil de børsmelde dette.

Gjengs oppfatning da ADS landet en TC på $69000 daglig var at dette var en solid avtale for et skip fra 2002.

"Backlog estimated for around 70% of vessel days in Q1 2020 booked at an average TCE per day of approximately USD 85,000" - dette var per 27.02.20. De utbetalte $2m ($0,09 per aksje) for Q4 med gjennomsnittlig TCE på $30886. De har spart inn $3.6m i reduserte drivstoffkostnader.

Hvis guidingen for neste kvartal er god, så kan de lett triple utbyttet i mine øyne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Jonky
01.05.2020 kl 02:41 4253

Hvor står det at company policy er å ikke melde spot avtaler?

Med kun tre skip er jo hver eneste avtale vesentlig informasjon kan man jo si. Uansett er de under Fro management og står nå oppført i vlcc appen så nye slutninger burde komme der nå de blir gjort?
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
CapitaL
01.05.2020 kl 07:57 4119

Clarksons estimerer at flytende lagring skal øke fra 10 til 21 prosent av tankflåten.. Jeg estimerer at flytende lagring øker fra 33,3 % til 66,6 prosent av ADS sin flåte innen utgangen av neste uke..

Ser det snakkes om dårlig timing og rater for ADS på tråden.. vel, nå har Page 69k pr. dag i 6 mnd, i tillegg har Page 14 dagers overlapp med forrige charter i april, og har dermed hatt dobbel inntjening i 2 uker.. Pages TC på 6 mnd gir for øvrig en inntjening på en tredjepart av kostnadene for skipet.. Utrolig dårlig gitt;)


Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
CapitaL
01.05.2020 kl 08:01 4107

Spotavtalene kommer ofte i VLCC fixtures appen, men ikke alltid. Da har imidlertid Hannisdahl holdt oss oppdatert via Twitter.. så dette får vi greie på uansett:)
TCs forventer jeg blir meddelt markedet med en Commercial Update, og på mail til de som har satt seg på listen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
NOELLE
01.05.2020 kl 08:06 4100



Joakim Hannisdahl

@JHannisdahl

·

17t

#oil #contango curve flattening further, now supportive of #VLCC $84k/d for 6mo and $63k/d for 1y

FORTSATT SVÄRT GODE RATER!!!

Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
HP17
01.05.2020 kl 08:14 4082

Dette kommer til å gå veien. Kursen nå er en gavepakke når en vet hvor nær det er meget solide kontrakter. Utbyttemaskinen kommer til å levere fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Pervorisk
01.05.2020 kl 09:16 3980

Olja har allerede startet fallet mot 10....
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 10:11 3867

Misforstå meg rett, Ads er et meget bra selskap med solid seriøs ledelsede og de timet kjøpene og børsnoteringen perfekt.
Du hadde en rate peak nylig,det er denne jeg selvfølgelig sikter til, det var også mye hyling her på tråden og forventninger om at de 2 skipene kunne klare peaken.
Så langt ser det ut til at så ikke blir tilfelle.
Ratene er fortsatt fantastiske men det endrer seg ekstremt fort, med kun 3 skip er alt overlatt tilfeldighetene og man klarer ikke time noe som helst.
Skulle de klare 70-80 er det bra, men neppe være høyt nok til å booste aksjekursen opp enda et nivå, disse kursmålene til Hannisdahl er på grensen til useriøst og vil aldri inntreffe med mindre de treffer en 150k topp med alle 3 skipene.
Sist jeg var i kontakt med Larsen var policy å melde at som kunne meldes, tror neppe det er forandret.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
MarineroMarine
01.05.2020 kl 11:00 3772

Ifølge CEO Frontline oppgir de ikke sine slutninger. De svært få som dukker opp i appen, er lekkasjer. Han sa dette på den nyeste podcasten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Grylls
01.05.2020 kl 11:08 3759

Riktig :)

"As you may have seen based on our previous announcements, as policy we do not comment on specific spot fixtures."
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
tuja
01.05.2020 kl 11:13 3746

Verdivurdering av ADSC i ett medium scenario iht forventede rater og skrapverdi. Fra analysen i en annen tråd:

Valuation

So what we know for sure is 13 NOK is in the bank for 5.5 months out of 30. This number is the most important of all because of the certainty of it and it is the basis of the whole safety thesis.

4 NOK for scrap value+working capital-debt. And 5 NOK for optionality. Those are both my fair value estimates and neither are close to being bankable.

In total: 22 NOK.

What then is the value of the remaining 24.5 months of vessel days? Again, remember this is a period with a lot of uncertainty in a space that is already known for high volatility so whatever estimates one arrives at will be extremely uncertain. At some point the current steep contango will no longer be in play and rates will go lower. Judging from analyst reports and adding a layer of conservatism I arrive at the following estimates for TCE rates going forward.

$60,000/day average for the remaining 6.5 months of 2020. OCF 12.60 NOK/share.

$40,000/day average for the 12 months of 2021. OCF 13.20 NOK/share.

$30,000/day average for the 6 months of 2022. (They reach their 20th birthday on different months: March 22, July 22 and October 22 so 6 months is an average.) OCF 4.20 NOK/share.

Adding all of it together I arrive at 52 NOK per share. (Fair value is slightly lower because of the time value of money but I expect most of this value to be earned and distributed in 2020 already so not a huge effect.)



Her opereres det med 60k usd for resten av året. Vi vet at Page har 69k usd fram mot okt/nov. Så gjenstår det å se hva Stratus og Serenade får på sine charter. Summa summarium er at selskapet er meget lavt priset. Og den siste tiden har det også vært meget gode priser på kjøp/salg av tankbåter ala det som ADSC besitter. Hadde de valgt å gå for salg, ville alle aksjonærer sittet igjen med en meget ok gevinst. Uansett, blir spennende å se hva de får av slutninger.

GOD HELG :)

Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Pervorisk
01.05.2020 kl 11:22 3715

HYSJ!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
tuja
01.05.2020 kl 13:57 3456

Herlig. Nå må vi få ok slutninger på Stratus og Serenade. Da blir det rai rai.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Struts
01.05.2020 kl 16:04 3268

Her følger en del periode-slutninger for VLCC'er rapportert denne uke. Legger vi til grunn laveste oppnådde rate som basis for STRATUS og SERENADE, vil det være ekstremt bra. Som man vil se, INGEN skip sluttes for periode til ukjente befraktere. Uansett (enkelte vil ha blitt nevnt før, iom rapport hentet under hele uken):

M/T =Andronikos= VLCC 320800 Samsung 2019 - CNR - 6 mnd USD 125000
M/T =Athenian Harmony= VLCC 317400 Hyundai HI 2010 - ST Shipping - 1 år USD 81000
M/T =Athenian Glory= VLCC 317400 Hyundai HI 2011 - ST Shipping - 9 mnd USD 80000
M/T =Mesdar= VLCC 315800 Nantong COSCO KHI 2007 - Shell Trading and Shipping Co - 6 mnd USD 125000
M/T =Hawk= VLCC 309100 Samsung 2003 - Vitol - 6 mnd USD 62500
M/T =Birdie= VLCC 308800 Samsung 2005 - Vitol - 6 mnd USD 62500
M/T =Sea Ruby= VLCC 300000 Hyundai HI 2017 - Occidental Petroleum Corporation - 1 år USD 85000
M/T =Blue Nova= VLCC 297100 Dalian Shipbuilding 2011 - Hess Corporation - 9 mnd USD 100000
M/T =Maxim= VLCC 296900 Jiangnan Changxing 2011 - Occidental Petroleum Corporation - 1 år USD 85000

PS. Glemte nesten å nevne det mest relevante skips-salget:

M/T =Lucky Trader= VLCC 298700 Hitachi 2000 - USD 30.0 mill basis Prompt Levering!! Det indikerer en
konkret verdiøkning for "våre" damer. Basis 6% justering p.a. skulle vi lande på omtrent USD 33,700,000 pr
enhet. For en snau uke siden ville jeg ha anslått verdien til det samme som Lucky Trader nå har oppnådd,
mao USD 30m.

Fortsatt god 1. mai-feiring!
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
tuja
01.05.2020 kl 17:48 3113

The new rate outlook from Webber Research & Advisory is bullish. It estimates that full-year 2020 VLCC rates will average around $85,000 per day and rates in 2021 will average around $65,000 per day.

To put that in context, VesselsValue estimates a break-even rate for most VLCCs in the vicinity of $30,000 per day.

The analyst group also estimates that VLCC utilization rates will stay strong in 2022, at 89%, the same level as the year before, implying a strong rate environment through 2022.


Passer som hånd i hanske for ADSC om dette holder seg oppe. Da blir verdien raskt mye bedre enn 52kr pr aksje.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
NOELLE
01.05.2020 kl 19:17 2990

Mye höyere!
Redigert 21.01.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare