Photocure: Direkte fra surveillancemarkedet i USA

Medisinmannen
PHO 23.08.2018 kl 22:11 6394

Første kunde og hans perspektiv. "Jeg skal ha den bedre behandlingen, hver gang".

Klinikken er klar, hvitt lys har begrensninger.

Hinsides all fornuft at Photocure er priset så ekstremt lavt. De som inne forstår at gjennombruddet er et faktum er treg.


http://www.healthnewsdigest.com/news/Cancer_Issues_660/Blue-light-Technology-Improves-Identification-of-Bladder-Cancer.shtml
Redigert 20.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
23.08.2018 kl 22:19 5778

Dere som ikke har kjøpt våkner snart....

Legg merke til forskjellen nå og før.

Før: Blålys KAN bedre behandlingen.
Nå: Blålys forbedrer behandlingen. Hvitt lys har begrensninger.

Wannatri
23.08.2018 kl 23:05 5618

Takk for deling Medisinmannen!
Interessant og viktig artikkel som viser akkurat det du sier; blått lys må brukes for best mulig resultat, og hvitt lys har begrensinger!
Spennende tider fremover. ?
-Wannatri
Londonmannen
23.08.2018 kl 23:18 5572

Blir nok en meget spennende, for ikke å si innbringende, høst for oss PHO aksjonærer. Selv om det ikke virker slik, så står vi må midt i et taktskifte i PHO. Vi fikk indikasjonen på Q2, vi får bekreftelsen på Q3.
Dividend
23.08.2018 kl 23:29 5523

Står i artikkelen at de er 4 utplasserte fleksible skop nå.
Slettet bruker
23.08.2018 kl 23:37 5496

4? Det var da voldsom.
LM, det med de bekreftelser det vet du alt nå? Er du innsider? Eller hørte du ikke hva Dahl sa om 3. kvartal?
sjakknøtt
23.08.2018 kl 23:49 5691

Fin link du viste oss der MM. Veldig overbevisende. De sykehus som behandler blærekreft, vil havne i bakleksa om de ikke får seg "blålys"!
Er ikke i tvil om at der vil komme en meget betydelig økning av utplasserte scope de nærmeste måneder. Når vil vi nå 100 utplasserte surveilance scope i USA? - jeg tipper engang iløpet av første halvår 2019.
Sydney
24.08.2018 kl 06:36 5532

Kunne vi bare fått sendt denne til alle personer med blærekreft så det hadde blitt det samme presset på sykehusene overalt som i artiklene... Fantastisk artikkel. 4 scope sier de, hva tyder det på? Hva er dere fornøyd med innen q3 antall Felix scope?Det må utplasseres mye mer...
Londonmannen
24.08.2018 kl 07:11 5476

onuk
Nei, jeg er ingen insider. Jeg hørte hva Dahl sa og jeg har ingen forventninger om at selskapet havner på plussiden allerede ved Q3 presentasjonen. De er tross alt inne i e svært ekspansiv fase som genererer store kostnader.
Men når jeg hevder at vi får bekreftelse på Q3 presentasjonen, så tenker jeg på det økende tempoet i utplassering av scope. Det baserer jeg på Bellete sin entusiastiske presentasjon på Q2 der han snakker om hva de har i "pipelinen". Det gir klare indikasjoner. Detter mener jeg vil materialisere seg i faktiske utplasseringer når han skal presentere status for Q3.

Ha en fin børsdag! Enda nærmere kr 50,- i dag?
Slettet bruker
24.08.2018 kl 08:24 5390

Det er jo det som er det fine med de nye Flexiscopen. Nu bruker du først hvitt lys, og slår seden over på blått
lys. Og ser forskjellen der og da, og samtidig får fordelerne til begge behandlinger. Samt att Medicare som
betaler drygt 90 % av behandlingerne vil att BLC skall brukes. Det er bare att konstatere fakta det finnes
ingen bedre behandling idag.

Og det er kongress beslut på att Medicare skall tilby beste tilgjenglige
behandling som finnes. Så det er bare for Karl Storz att få opp farten, det er mange som skall ha Flexiscope
fremover.
Realisten
24.08.2018 kl 08:31 5349

Funderer litt på det utsagnet. Snakket han om at Q3 ikke blir positivt isolert sett, eller 2018 som helhet?
Londonmannen
24.08.2018 kl 08:35 5332

Pafo
Ja, så enkelt er det. Og starter man med det faktum at BLC er den desidert sikreste og beste prosedyren å påvise, og ikke minst unngå at man overser tilløp til blærekreft, så gir egentlig resten seg selv. For erkjennelsen om dette faktum brer seg for tiden i det amerikanske miljøet som ild i tørt gress. Flaskehalsen blir faktisk produksjonskapasiteten og opplæring i bruk av utstyret. Men som Ballete uttalte på Q2 presentasjonen; driverne i salget er ikke Storz som må selge inn scopene, det er kundene etterspør scopene i økende tempo.

Så kan vi gjerne diskutere i hvilke grad PHOvil ta 10, 20 eller 50% av markedet. Men ettersom BLC blir gullstandarden, så bør man ikke utelukke at PHO kan ta mer enn det våre villeste fantasier i dag kan forestille oss.

I tillegg kommer trolig bruk av BL på kreftformer som f.eks. tarmkreft. Noen grunn til at kreftceller i tarmen ikke skulle gi damme effekt som i blæren ved bruk av Cysview og blått lys?

I tillegg er ikke USA det eneste markedet. Blærekreft opptrer over hele verden og utfordringene med den er de samme; påvisning, behandling og livslang surveillance etter første utbrudd.

Do the maths! Man kan bli svimmel av langt mindre!

Ha en god børsdag! Billigsalget av PHO vil fortsette ennå en tid inntil allmuen begynner å få ferten av hva dette dreier seg om.
focuss
24.08.2018 kl 08:43 5293

LM
Når det gjelder markedsandel så synes jeg at utfordringen ligger i å forklare hvorfor BLC Cysview ikke skal ta 100% av markedet.
Londonmannen
24.08.2018 kl 09:05 5211

focuss
Til mer jeg setter meg inn i caset desto vanskeligere blir det å være uenig med deg i det. For hvem i huleste vil akseptere en undersøkelse med WL etter at man er blitt klar over mulighetene BL gjør? Det er vel ingen som frivillig gir seg ut på å spille russisk rulett?

Så spørs det hvor lenge det vil gå før allmuen skjønner hva dette dreier seg om. For når det skjer blir det full fyr i teltet! Tidenes opptur på OSE?
jon-
24.08.2018 kl 09:13 5182

Fra en artikkel Urology Times publisert den 20.08 står det:

http://www.urologytimes.com/genitourinary-cancers/diet-impacts-microbial-oxalate-metabolism-more-antibiotics


The use of blue light cystoscopy with hexaminolevulinate (HAL [Cysview]), currently used as a diagnostic tool in bladder cancer, may also have a potential therapeutic role. When researchers used bladder cancer organoid cells and exposed them to blue light cystoscopy plus HAL, there was a significant decrease in cell viability compared to other groups studied (97% vs. 19%).

Bruken av blålyscystoskopi med hexaminolevulinat (HAL [Cysview]), som for tiden brukes som et diagnostisk verktøy i blærekreft, kan også ha en potensiell terapeutisk rolle. Når forskere brukte organoidceller i blærekreft og eksponert dem for blått lys-cystoskopi pluss HAL, var det en signifikant reduksjon i celle-levedyktighet sammenlignet med andre grupper som ble studert (97% mot 19%).


Dette burde vel PHO snart formidlet til markedet?
focuss
24.08.2018 kl 09:22 5143

Jon.
Fantastisk bra at denne har kommet ut i pressen. Sprer dette seg så tar PHO storeslem i markedet med alle fire ess på sin hånd.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 09:32 5101

Londonmannen i dag kl 07:11

Selv om det har vært ferietid og mange selskaper tradisjonelt har sitt dårligste kvartal i Q3, så satser jeg på plussresultat i Q3.
Jeg forsto det slik at det var en god drive inn i Q3, og regner derfor med økt aktivitet og salg av Cysview selv i feriekvartalet.

Først og fremst kan vi legge til 13 mill på bunnlinja som ble avskrevet som sluttpakker fullt ut i Q2, og slik jeg har forstått så var det alt som skulle ut i den forbindelse.
Tipper økningen til USA-basert salgsteam ikke utgjør over 3 mill i Q3.
Det skulle da kunne være mulighet for plussresultat i Q3.
Sappish
24.08.2018 kl 09:34 5089

Grunnen til at de neppe oppnår 100% markedsandel er den samme som før; PHO vil på et tidspunkt få konkurranse. Men teoretisk er det jo mulig med en ekstrem rask vekst opp til 100 (ila 2-3 år).
Jeg skal være superhappy om BLC Cysview blir markedsleder i USA, og det må være en jordnær ambisjon for selskapet.
focuss
24.08.2018 kl 09:36 5075

Jon
Ja den bør absolutt meldes til selskapets eiere. Klart det er vesentlig for eierne å vite dette.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 09:38 5053

De har vel nemt denne før, vad eg førstår så virker det som cevira. Att vid belysning i 6 tim fikk de
disse resultaten. Så det er nok ingen tvivel, uten att det har en terapeutisk verknad og. Men det
kreves vel en del jobb med att få det godkjent. Men det gir en del uanade muligheter.
Redigert 24.08.2018 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 10:14 4997

100% marked er en vakker drøm.

men selv på 20-25% så burde aksjekursen gi meg nok penger til barna ikke trenger jobbe, så kjør på.
jon-
24.08.2018 kl 10:21 4980

Focuss,
Når dette blir omtalt i Urology Times så må jo dette være kjent utenfor PHO sine vegger. Det er litt merkelid att ikke denne effekten av HAL blir løftet mer frem når det viser seg att det får en signifikant reduksjon av kreftseller ved bruk av HAL.

Kanskje studie og dokomentasjonen ikke er ferdig enda, uansett så må dette mer fram i lyset.
Londonmannen
24.08.2018 kl 10:25 4966

Tåka
Ja, du kan så si. Men det paradoksale er at overraskende mange anser focuss sitt grunnlag for en aksjekurs på kr 1900,-, dvs 20% markedsandel KUN i USA, for å være urealistisk og nærmest må betraktes som en våt drøm. 20%?!

Vel, ta en titt på nettet og se hvilke bejubling BLC er utsatt for i USA. Er 20% markedsandel kun en drøm? Etter det som nå skjer er jeg tilbøyelig til å si at 20% markedsandel er latterlig lavt, spesielt med tanke på at patentrettigheter varer i tonår til og at det slett ikke blir noen walk in the park å få godkjent en kopi til Cysview.
Jeg tro at oppturen blir raskere og mer brutal enn noen av oss kan forestille seg. Vi snakker tross alt om et middel/prosedyre som kan redde flerfoldige tusen liv, som vil spare samfunnet og forsikringsselskaper for svimlende summer og noe pasientene vil foretrekke så snart de blir kjent med BLC. Q3 vil avsløre hvor akselererende veksten har vært as we speek. Gleder meg.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 10:33 4937

London

ja. eg ser den og det er det kursmålet eg holder Fokus på , så får vi håpe selskapet får være i fred for oppkjøp forsøk før vi er på minst 10% andel.
Medisinmannen
24.08.2018 kl 10:35 4924

Dahl bør lære seg å kommunisere. Han kan selvfølgelig ikke få markedet til å tro at Q3 blir negativt når han uttaler seg helt i begynnelsen av kvartalet. Det var nesten 2 mnd. igjen av Q3 når han uttalte seg.
focuss
24.08.2018 kl 10:37 4913

Jon
Studiet som viser sannsynlig terapeutisk effekt ble presentert på AUA 18. Jeg har limt det inn her tidligere .Nå er det ute i fagpressen og det er bra. Når det gjelder aksjemarkedet er det neppe kjent. Det er et åpent spørsmål hvordan det skal brukes videre og eventuelt dokumenteres.


Det som hadde vært optimalt er om de har en måte å dokumentere terapeutisk effekt med kliniske studier på pasienter som uansett skal behandles slik at vi får det som en bieffekt i tillegg til å tjene penger.
Redigert 24.08.2018 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
focuss
24.08.2018 kl 10:49 4864

Man kan jo bare tenke seg hvordan pasienter vil reagere dersom de hører at BLC Cysview i tillegg til alt annet , hører at BLC Cysview KAN ha terapeutisk effekt. Sykehus og leger også for den saks skyld.
focuss
24.08.2018 kl 10:55 4849

Det er jo ikke akkurat småtteri av celle død de registrerer heller. 97%!!!.
Trainspotter
24.08.2018 kl 12:06 4752

Focuss, jeg forstår ikke tallene 97% vs. 19%. Det er vel ingen som har gjennomført noe seriøst forskningsstudium på sammenligning mellom kreftcellers levedyktighet med og uten eksponering (alene) til blått lys-cystoskopi + HAL?

Den totale behandlingen her inkluderer jo fjerning av eventuelle kreftceller, så eksponering til blått lys alene vil jo bare gjelde for pasienter som man ikke finner kreftceller hos.
BenteBazooka
24.08.2018 kl 12:14 4734

Det er vel hentet fra denne studien her? :
https://www.jurology.com/article/S0022-5347(18)41014-2/fulltext

"Bladder cancer organoid cell viability was significantly reduced by 95% and 97% for HAL+Blue Light treated organoids at drug concentrations of 10uM and 100uM, respectively. HAL treatment alone reduced cell viability by 19% and 21% for concentrations of 10uM and 100uM, respectively. P-value < 0.0001 for all comparison groups. "
Redigert 24.08.2018 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Trainspotter
24.08.2018 kl 12:57 4664

Jøss! Lab-testing av kreftceller ja, da kan det jo testes raskt! Utrolig bra! Sikkert mye for PHO å ta tak i her.
Mange takk for link, BenteBazooka
focuss
24.08.2018 kl 13:42 4585

Trainspotter
Ja det er laboratorie forsøk. Hvorfor gjøres dette nå, det er jo det man gjør først før man slipper til med forsøk på mus og kliniske forsøk på mennesker? Jo Photocure fikk en mistanke om en terapeutisk effekt grunnet de gode resultatene de fikk ved operasjon når BLC Cysview ble brukt. Bedre resultater enn hva man kunne forvente av bare å fjerne kreft bedre kirurgisk. Så de undret seg, hva er det egentlig som skjer? Så viste laboratorie forsøk att BLC ikke bare gjorde kreften lettere å se for legen. BLC Cysview drepte også kreftceller!!! BLC Cysview var også gift for kreftcellene!!! Dette ble altså oppdaget etter at Cysview var godkjent av FDA!!! Snakk om å vinne i lotto.

Kan legge til at pris på kreftmedisin som forlenger liv prises grovt sett med ca 10000 usd/mnd ekstra overlevelse. Det spennende nå er hvordan PHO vil ta dette videre.
Redigert 24.08.2018 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
focuss
24.08.2018 kl 14:01 4554

Det man kan undres over er hvorfor PHO ikke børsmelder dette. Arbeidet må jo ha vært vitenskapelig ok når de er gitt plass på AUA 18 med det.
En ting er jeg sikker på. Det vil ikke være en faktor som hindrer BLC surveillance å nå min beskjedne markedsandel på 20% Årets understatement.
Redigert 24.08.2018 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Trainspotter
24.08.2018 kl 14:10 4528

focuss, håper at Cysview da kan forbedres og modifiseres tilstrekkelig for denne tilleggseffekten og kunne patenteres slik at Photocure kan fortsette i ro og mak ALENE i dette markedet etter at den eksisterende Cysview patenten utløper...
Sappish
24.08.2018 kl 14:15 4519

Trainspotter, ser ikke bort ifra at du treffer blink her og at vi får en redegjørelse om satsingen, innen kort tid :-)
focuss
24.08.2018 kl 14:20 4505

To sjeler og en tanke. Så spørs det hvordan det regulatoriske løpet ser ut for en eventuell ytterligere forbedring.
Trainspotter
24.08.2018 kl 14:24 4489

Cysview-find-&-cure® markedet blir vel kr 50 mrd/år med Photocure som eneste leverandør.
Synspunkt
24.08.2018 kl 14:55 4424

Slutter pho ned i dag. Liten pause?
Legoland
24.08.2018 kl 15:21 4368

Synspunkt,
saa lenge du investerer med egne penger er det knekkende likegyldig hva som skjer i dag, saa lenge kursen ikke mister retningen.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 15:47 4318

Legoland,
Enig, men tror faktisk den slutter på HOD idag
Legoland
24.08.2018 kl 16:03 4282

Elv,
kjöpte 1,7k til kurs 46,05 i dag og med focuss' kursmaal, eller det halve, eller bare HS's, er det likegyldig om dagen ender i + eller -.